Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Włączenie świateł dziennych poprzez Navcoder
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Włączenie świateł dziennych poprzez Navcoder
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 18:32   

VMatas napisał/a:
Wracając do Navcoder - chyba to ma oznaczać, że angliki choć i wzięli LSM od BMW, to i tak namieszali swojego oprogramowania w środku. Co generalnie nic dobrego nam nie oznacza..
Nie koniecznie. Jak przejrzysz fora BMW to zobaczysz że czasami Carsoft i INPA nie jest w stanie czegoś włączyć/wyłączyć w modułach BMW i dlatego większość użytkowników używa DIS, a INPA głównie do silnika.


dukat11 napisał/a:
Cała przyjemność po mojej stronie. W sumie temat idzie w fajnym kierunku.

Dzięki za próby dojścia do setna.
Myślałem, że się wkurzysz na Nas za offtopa. :smile:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 18:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 19:03   

apples napisał/a:
Myślałem, że się wkurzysz na Nas za offtopa. :smile:


Chyba nawet poproszę MaReKa o bana tak ze 3dni minimum :grin:

A tak poważnie mnie też interesuje jak się dobrać do innych modułów :wink:
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 19:50   

No nie koniecznie tak musi być. W końcu i tak jasne, że w Roverkach jest dość skomplikowane oprogramowanie, co powoduje że nie byle który sprzęt diagnostyczny radzi z nimi, szczególnie z modelami nie zgodnymi z OBD2. Ale też nie można wykluczyć i takiej możliwości jak pisze kolega apples.
Generalnie mówiąc to dobrze byłoby przykupić anglika z działającym silnikiem i elektronika i na nim eksperymentować. też miałem plan podjąć się eksperymentów, zacząłem nawet adapter robić, ale jednak zrezygnowałem, bo to lekko można narazić się na problemy i koszty.. Właśnie temu i pytałem autora Navcodera o R75 i LSM, no ale okazało się że sam nie wie jak to byłoby w przypadku R75. Fakt, że Navcoder LSM uznaję za moduł BMW jeszcze nic nie znaczy - inne adresy i funkcje we wsadzie modułu mogą być lekko zmienione dla R75. Co do Navcodera i modułu świateł BMW, o ile wiem, problemów nie istnieje. Facet, od którego pól roku temu kupiłem adapter I-Bus produkuje je dla Navcodera, i kupujący od niego, i on sam używają go z sukcesem dla świateł BMW też, nie tylko Navi.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 19:57   

VMatas napisał/a:
Co do Navcodera i modułu świateł BMW, o ile wiem, problemów nie istnieje. Facet, od którego pól roku temu kupiłem adapter I-Bus produkuje je dla Navcodera, i kupujący od niego, i on sam używają go z sukcesem dla świateł BMW też, nie tylko Navi.
Pamiętaj tylko, że R75 ma od E46. Komunikacja jest przez IPK i dlatego może jest mały problem w R75. Nie wiem jak jest z Navcoderem i E46.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 20:12   

Jakoś brakuje logiki. Navcoder normalnie radzi sobie z Navi, ale dla komunikacji z LSM już mu IPK przeszkadza? Tym bardziej, że kolega dukat11 jasno napisał, że zmiany zapisaly się w modulu, tylko nie zostały wykonane. Dla mnie jako dla elektronika i troche programisty takich urządzeń to mówi że jest WEWNĘTRZNA zmiana w adresach lub procedurach modułu.
Dodam, że komunikacja po K-Bus(I-Bus) z LSM, Navi, parktronikiem, Webasto i innymi odbywa się BEZPOŚREDNIO wpinając się w K-bus - nie mieszaj K-line na łączu diagnostycznym i K-bus. Przy tym Navcoder normalnie widzi co się dzieje na K-bus, n.p. włączenie świateł, odpalenie silnika, kilometraż i tak dalej. Nie myślę że IPK ma tu coś do powiedzenia - tym bardziej że informację z IPK Navcoder też widzi.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 20:33   

VMatas napisał/a:
Jakoś brakuje logiki.
Dla elektronika pewnie tak, a dla laika w sprawach elektronicznych (apples) nie. Dla mnie każda opcja, nawet nielogiczna, jest realna i dlatego zawsze pytam się Ciebie w tych sprawach. :grin:
Podpytam kolegi od interfejsów BMW co on myśli. :wink:
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 20:49   

VMatas, ma rację ja ekspertem nie jestem ale mam okazję trochę z przymusu używać sieci w maszynach. Tak więc jeśli chodzi o komunikację to jest ona gdyż odczytuje parametry wszystkiego co się dzieje w audio, LSM, Licznik itp. Co za tym idzie komunikacja jest. Sądzę problem polega na tym że nie trafiamy we właściwe miejsce w pamięci, wartość jaką wpisuje jest nie właściwa lub oba powyższe na raz.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 20:59   

Lub po prostu ta opcja w LSM(zostawiona od BMW) niema realizowanej odpowiedniej jej funkcji i nigdzie nie prowadzi we wewnętrznym programie LSM. Przy tym, Nawcoder powinien dać możliwość ustawienia jasności świateł DRL. A wiem że jest możliwość włączenia świateł poprzez T4 - i wygląda że one wtedy włączają się po prostu na stałe - czyli jakbym całkiem inna metodą(drogą) włączania. Fakt, że to tylko domysły, ale jakoś musimy próbować wyjaśnić sobie te informacje które mamy..
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 21:13   

VMatas napisał/a:
Nawcoder powinien dać możliwość ustawienia jasności świateł DRL. A wiem że jest możliwość włączenia świateł poprzez T4 - i wygląda że one wtedy włączają się po prostu na stałe - czyli jakbym całkiem inna metodą(drogą) włączania. Fakt, że to tylko domysły, ale jakoś musimy próbować wyjaśnić sobie te informacje które mamy..


Jak pisałem wcześniej są trzy opcje. I tylko opcja długich bez pozycyjnych ma regulację jasności 0-50%
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 21:15   

 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 21:20   

dukat11 napisał/a:

Jak pisałem wcześniej są trzy opcje. I tylko opcja długich bez pozycyjnych ma regulację jasności 0-50%


Fakt, mea culpa :)

apples, co chciałeś tą tabliczką powiedzieć?
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 21:26   

VMatas napisał/a:
apples, co chciałeś tą tabliczką powiedzieć?
Interfejs z NAVI łączy się bez IPK, ale może LSM musi łączyć się poprzez IPK. Zmiany wprowadzają się w LSM i IPK, a samo IPK potem aktywuje daną opcję po przekręceniu kluczyka. To, że zmienimy w LSM, a nie zapisze się w IPK to nic dlatego nie wychodzi. Po coś te T4 jest takie zakręcone.

Tak kombinuje sobie. :)
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 21:48   

Nie powinno tak być. Komunikacja na K-bus odbywa się bezpośrednio z modułem, w komunikacji jest adres urządzenia z którym chcemy komunikować się i IPK po prostu na dane dla LSM nie będzie reagować. Za bardzo kombinujesz :)
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 21:50   

VMatas napisał/a:
Za bardzo kombinujesz
Też tak pomyślałem. :grin:
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 21:52   

apples, To jest trochę podobnie do ethernetu jakbyś się łączył bezpośrednio między dwoma kompami po IP. Wysyłasz pakiety do konkretnego adresata i z nim gadasz. Reszta to ignoruje
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 22:00   

dukat11 napisał/a:
apples, To jest trochę podobnie do ethernetu jakbyś się łączył bezpośrednio między dwoma kompami po IP. Wysyłasz pakiety do konkretnego adresata i z nim gadasz. Reszta to ignoruje
Oryginalny interfejs właśnie tak działa. Tak jest w dokumentacji.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 08:41   

apples napisał/a:
Oryginalny interfejs właśnie tak działa. Tak jest w dokumentacji.


Jaki oryginalny? Co masz na myśli? Niema żadnego oryginalnego interfejsu do K-Bus i nie było, bo to wewnętrzna szyna danych auta, oryginalnie nie przeznaczona dla połączenia się poprzez serwis lub właściciela.

Jak działa K-bus i jakie moduły są połączone pomiędzy sobą w ten sposób jest opisane tutaj(konkretnie dla Rover 75): http://rapidshare.com/fil...y_electrics.pdf

Jeszcze raz zaznaczam, że w BMW częściej jest spotykany termin I-Bus, a w R75 - K-Bus. Jednak to jest dokładnie to samo i protokół komunikacji jest dokładnie taki sam. Również jeszcze raz zaznaczam, że K-Line, czyli interfejs diagnostyczny różni się i przeznaczeniem, i protokołem od K-Bus. K-Bus to wewnętrzna szyna wymiany danych pomiędzy różnymi modułami auta, i wpiąć w nią możemy tylko na własne ryzyko - specjalnego łącza na to nie przewidziano.

Jeżeli mówić ogólnie o K-Bus( inaczej I-Bus), to w poniższych linkach znajdziecie więcej informacji. W większości ona dotyczy BMW, ale te same adresy urządzeń i format danych są używane i w R75 - dzięki temu Navcoder pokazuje wiele ciekawych informacji. Kto próbował ten wie :) Dodam, że dla odczytu informacji wystarcza demonstracyjnej wersji Navcoder'a.

I tak:

Urządzenia z K-Bus:
http://ibus.stuge.se/IBus_Devices

Polecenia K-Bus:
http://ibus.stuge.se/IBus_Messages

Format protokolu K-Bus:
http://ibus.stuge.se/IBus_Message_Syntax

Jak to wygląda w BMW E39:

http://ibus.stuge.se/imag...deDRAFTREV5.pdf

Może to kogoś zachęci do zobaczenia co to jest Navcoder i jakie informacje za jego pomocą można zobaczyć w swoim aucie, a razem trochę usystematyzuję wiedzę. Ze spisu poleceń możemy wyobrazić, jakich odpowiedzi możemy oczekiwać od auta. Lub co możemy zrobić - ale jak widać z próby dukat11 raczej tylko dla BMW, za wykluczeniem Navi, Webasto, chyba parktronika.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 12:58   

VMatas napisał/a:
Jaki oryginalny? Co masz na myśli? Niema żadnego oryginalnego interfejsu do K-Bus i nie było, bo to wewnętrzna szyna danych auta, oryginalnie nie przeznaczona dla połączenia się poprzez serwis lub właściciela.
T4 Testbook.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 13:06   

Ale i tak Testbook T4 nie łączy się z K-Bus bezpośrednio - a mówiliśmy o K-Bus. Dopiero po "przetłumaczeniu" poprzez IPK jest komunikacja z odpowiednimi urządzeniami, które "siedzą" na K-Bus. Więc w przypadku połączenia z LSM, Webasto, parktronikiem, Navi i innymi Testbook "gada" tylko z jednym adresem(czyli IPK), posyłając rożne dane i to rożni się od sposobu komunikacji na K-Bus, o którym była mowa wyżej.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 20:17   

Jeszcze jedno spostrzeżenie jeśli chodzi o światła dzienne. Po zaznaczeniu jakiejkolwiek z 3 opcji świateł dziennych, pozycyjne z przodu i z tyłu zaczęły działać jak stroboskop. Na szczęście po wyłączeniu wszystko wróciło do normy.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Automatyczne włączenie świateł
rafaello232 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Paź 30, 2009 11:43
Kris
Brak nowych postów [R75] Montaż świateł dziennych LED Tutorial
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 61 Pią Mar 13, 2015 15:31
longer86
Brak nowych postów [Wyciek płynu poprzez termostat]
RobertoP Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 09, 2019 12:12
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Temperatura na wyswietlaczu, a włączenie klimatyzacji
grota10 Rover serii 75, MG ZT 28 Sro Cze 08, 2011 07:33
MateuszG
Brak nowych postów [r 75 2,0 2001] - temperatura a włączenie wentylatora??
dawidek126 Rover serii 75, MG ZT 23 Pon Lip 18, 2016 17:27
sash997



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink