Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 18:32
VMatas napisał/a:
Wracając do Navcoder - chyba to ma oznaczać, że angliki choć i wzięli LSM od BMW, to i tak namieszali swojego oprogramowania w środku. Co generalnie nic dobrego nam nie oznacza..
Nie koniecznie. Jak przejrzysz fora BMW to zobaczysz że czasami Carsoft i INPA nie jest w stanie czegoś włączyć/wyłączyć w modułach BMW i dlatego większość użytkowników używa DIS, a INPA głównie do silnika.
dukat11 napisał/a:
Cała przyjemność po mojej stronie. W sumie temat idzie w fajnym kierunku.
Dzięki za próby dojścia do setna.
Myślałem, że się wkurzysz na Nas za offtopa.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 18:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No nie koniecznie tak musi być. W końcu i tak jasne, że w Roverkach jest dość skomplikowane oprogramowanie, co powoduje że nie byle który sprzęt diagnostyczny radzi z nimi, szczególnie z modelami nie zgodnymi z OBD2. Ale też nie można wykluczyć i takiej możliwości jak pisze kolega apples.
Generalnie mówiąc to dobrze byłoby przykupić anglika z działającym silnikiem i elektronika i na nim eksperymentować. też miałem plan podjąć się eksperymentów, zacząłem nawet adapter robić, ale jednak zrezygnowałem, bo to lekko można narazić się na problemy i koszty.. Właśnie temu i pytałem autora Navcodera o R75 i LSM, no ale okazało się że sam nie wie jak to byłoby w przypadku R75. Fakt, że Navcoder LSM uznaję za moduł BMW jeszcze nic nie znaczy - inne adresy i funkcje we wsadzie modułu mogą być lekko zmienione dla R75. Co do Navcodera i modułu świateł BMW, o ile wiem, problemów nie istnieje. Facet, od którego pól roku temu kupiłem adapter I-Bus produkuje je dla Navcodera, i kupujący od niego, i on sam używają go z sukcesem dla świateł BMW też, nie tylko Navi.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 19:57
VMatas napisał/a:
Co do Navcodera i modułu świateł BMW, o ile wiem, problemów nie istnieje. Facet, od którego pól roku temu kupiłem adapter I-Bus produkuje je dla Navcodera, i kupujący od niego, i on sam używają go z sukcesem dla świateł BMW też, nie tylko Navi.
Pamiętaj tylko, że R75 ma od E46. Komunikacja jest przez IPK i dlatego może jest mały problem w R75. Nie wiem jak jest z Navcoderem i E46.
Jakoś brakuje logiki. Navcoder normalnie radzi sobie z Navi, ale dla komunikacji z LSM już mu IPK przeszkadza? Tym bardziej, że kolega dukat11 jasno napisał, że zmiany zapisaly się w modulu, tylko nie zostały wykonane. Dla mnie jako dla elektronika i troche programisty takich urządzeń to mówi że jest WEWNĘTRZNA zmiana w adresach lub procedurach modułu.
Dodam, że komunikacja po K-Bus(I-Bus) z LSM, Navi, parktronikiem, Webasto i innymi odbywa się BEZPOŚREDNIO wpinając się w K-bus - nie mieszaj K-line na łączu diagnostycznym i K-bus. Przy tym Navcoder normalnie widzi co się dzieje na K-bus, n.p. włączenie świateł, odpalenie silnika, kilometraż i tak dalej. Nie myślę że IPK ma tu coś do powiedzenia - tym bardziej że informację z IPK Navcoder też widzi.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 20:33
VMatas napisał/a:
Jakoś brakuje logiki.
Dla elektronika pewnie tak, a dla laika w sprawach elektronicznych (apples) nie. Dla mnie każda opcja, nawet nielogiczna, jest realna i dlatego zawsze pytam się Ciebie w tych sprawach.
Podpytam kolegi od interfejsów BMW co on myśli.
VMatas, ma rację ja ekspertem nie jestem ale mam okazję trochę z przymusu używać sieci w maszynach. Tak więc jeśli chodzi o komunikację to jest ona gdyż odczytuje parametry wszystkiego co się dzieje w audio, LSM, Licznik itp. Co za tym idzie komunikacja jest. Sądzę problem polega na tym że nie trafiamy we właściwe miejsce w pamięci, wartość jaką wpisuje jest nie właściwa lub oba powyższe na raz.
Lub po prostu ta opcja w LSM(zostawiona od BMW) niema realizowanej odpowiedniej jej funkcji i nigdzie nie prowadzi we wewnętrznym programie LSM. Przy tym, Nawcoder powinien dać możliwość ustawienia jasności świateł DRL. A wiem że jest możliwość włączenia świateł poprzez T4 - i wygląda że one wtedy włączają się po prostu na stałe - czyli jakbym całkiem inna metodą(drogą) włączania. Fakt, że to tylko domysły, ale jakoś musimy próbować wyjaśnić sobie te informacje które mamy..
Nawcoder powinien dać możliwość ustawienia jasności świateł DRL. A wiem że jest możliwość włączenia świateł poprzez T4 - i wygląda że one wtedy włączają się po prostu na stałe - czyli jakbym całkiem inna metodą(drogą) włączania. Fakt, że to tylko domysły, ale jakoś musimy próbować wyjaśnić sobie te informacje które mamy..
Jak pisałem wcześniej są trzy opcje. I tylko opcja długich bez pozycyjnych ma regulację jasności 0-50%
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 21:26
VMatas napisał/a:
apples, co chciałeś tą tabliczką powiedzieć?
Interfejs z NAVI łączy się bez IPK, ale może LSM musi łączyć się poprzez IPK. Zmiany wprowadzają się w LSM i IPK, a samo IPK potem aktywuje daną opcję po przekręceniu kluczyka. To, że zmienimy w LSM, a nie zapisze się w IPK to nic dlatego nie wychodzi. Po coś te T4 jest takie zakręcone.
Nie powinno tak być. Komunikacja na K-bus odbywa się bezpośrednio z modułem, w komunikacji jest adres urządzenia z którym chcemy komunikować się i IPK po prostu na dane dla LSM nie będzie reagować. Za bardzo kombinujesz
apples, To jest trochę podobnie do ethernetu jakbyś się łączył bezpośrednio między dwoma kompami po IP. Wysyłasz pakiety do konkretnego adresata i z nim gadasz. Reszta to ignoruje
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 22:00
dukat11 napisał/a:
apples, To jest trochę podobnie do ethernetu jakbyś się łączył bezpośrednio między dwoma kompami po IP. Wysyłasz pakiety do konkretnego adresata i z nim gadasz. Reszta to ignoruje
Oryginalny interfejs właśnie tak działa. Tak jest w dokumentacji.
Oryginalny interfejs właśnie tak działa. Tak jest w dokumentacji.
Jaki oryginalny? Co masz na myśli? Niema żadnego oryginalnego interfejsu do K-Bus i nie było, bo to wewnętrzna szyna danych auta, oryginalnie nie przeznaczona dla połączenia się poprzez serwis lub właściciela.
Jeszcze raz zaznaczam, że w BMW częściej jest spotykany termin I-Bus, a w R75 - K-Bus. Jednak to jest dokładnie to samo i protokół komunikacji jest dokładnie taki sam. Również jeszcze raz zaznaczam, że K-Line, czyli interfejs diagnostyczny różni się i przeznaczeniem, i protokołem od K-Bus. K-Bus to wewnętrzna szyna wymiany danych pomiędzy różnymi modułami auta, i wpiąć w nią możemy tylko na własne ryzyko - specjalnego łącza na to nie przewidziano.
Jeżeli mówić ogólnie o K-Bus( inaczej I-Bus), to w poniższych linkach znajdziecie więcej informacji. W większości ona dotyczy BMW, ale te same adresy urządzeń i format danych są używane i w R75 - dzięki temu Navcoder pokazuje wiele ciekawych informacji. Kto próbował ten wie Dodam, że dla odczytu informacji wystarcza demonstracyjnej wersji Navcoder'a.
Może to kogoś zachęci do zobaczenia co to jest Navcoder i jakie informacje za jego pomocą można zobaczyć w swoim aucie, a razem trochę usystematyzuję wiedzę. Ze spisu poleceń możemy wyobrazić, jakich odpowiedzi możemy oczekiwać od auta. Lub co możemy zrobić - ale jak widać z próby dukat11 raczej tylko dla BMW, za wykluczeniem Navi, Webasto, chyba parktronika.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 12:58
VMatas napisał/a:
Jaki oryginalny? Co masz na myśli? Niema żadnego oryginalnego interfejsu do K-Bus i nie było, bo to wewnętrzna szyna danych auta, oryginalnie nie przeznaczona dla połączenia się poprzez serwis lub właściciela.
Ale i tak Testbook T4 nie łączy się z K-Bus bezpośrednio - a mówiliśmy o K-Bus. Dopiero po "przetłumaczeniu" poprzez IPK jest komunikacja z odpowiednimi urządzeniami, które "siedzą" na K-Bus. Więc w przypadku połączenia z LSM, Webasto, parktronikiem, Navi i innymi Testbook "gada" tylko z jednym adresem(czyli IPK), posyłając rożne dane i to rożni się od sposobu komunikacji na K-Bus, o którym była mowa wyżej.
Jeszcze jedno spostrzeżenie jeśli chodzi o światła dzienne. Po zaznaczeniu jakiejkolwiek z 3 opcji świateł dziennych, pozycyjne z przodu i z tyłu zaczęły działać jak stroboskop. Na szczęście po wyłączeniu wszystko wróciło do normy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum