Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Ti] Nie słychać silnika krokowego.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Ti] Nie słychać silnika krokowego.
Autor Wiadomość
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



  Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 08:51   [R620Ti] Nie słychać silnika krokowego.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
nie chcę zaśmiecać wątku "Chcę kupić roverka" więc zadam pytanie tutaj :)

Robiąc adaptację silnika krokowego - zalecaną przez forumowiczów, okazało się, że podcczas naciskania/puszczania gazu na wyłączonym silniku nie słychać tego silniczka. Czy to oznacza, że jest uszkodzony, czy sprawdzić to jakoś inaczej ?? ?

Dzisiaj samochód odpalił mi chyba za 15tym razem :/


Czy ten będzie pasował ??
http://allegro.pl/accord-...1553760540.html

Jak sprawdzić czy to na 100% ta usterka aby nie wyrzucać kasy w błoto ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 08:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomason 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 156
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 17:29   

Ten raczej nie bedzie pasowal bo w Ti jest silnik rovera a nie hondy :)
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 19:59   

Silnik krokowy tylko przestawia przepustnicę i raczej nie jest przyczyną twoich problemów.
Wydaje mi się że w momencie gdy silnik pracuje to krokowy nie działa jedynie w chwili uruchamiania silnika może nieco się ruszyć, ewentualnie na przy schodzeniu silnika z wyższych obrotów do obrotów jałowych - ale nie mogę tego potwierdzić i jeśli już tak jest to ten ruch jest minimalny
W silniku 20T4 siedzi silnik korkowy zintegrowany z przepustnicą jako jeden element i jeśli się nie mylę to w polonezie z silnikiem rovera jest taka sama przepustnica.
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 20:02   

Markkus dzisaij go wykręciłem (krokowiec) i ..... nic się nie da z nim zrobić poza wymianą :) Jest po prostu zabudowany silniczek, nierozbieralny z kabelkami. Słychać że działa jak robiłem adaptację. Za 5 przyciśnięciem wyraźnie sobie pochodził :)
Też mi sie nei wydaje aby to był silnik krokowy.
Dzisiaj rano kolega pokazał mi jak go odpalić na samym gazie - trzymając przycisk gazu podczas ospalania i... odpalił od razu. Wczesniej jakieś 10 razy próbowałem i od razu gasł...

Czyli krokowie cwykluczam. A czujnik temperatury ?? ? Może mieć jakieś znaczenie??? Jaki podjęlibyście nastęopny krok ?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 21:53   

Radził bym sprawdzić układ paliwowy (Pb) być może masz przegniłe przewody (są do dupy i po latach użytkowania lubią przerdzewieć), być może pompa paliwowa kończy żywot i nie potrafi nabić ciśnienia (ma być 3 bary na listwie wtryskowej przed) może to tez być któryś z wtryskiwaczy, może filtr paliwa zatkany... dużo możliwości ale raczej nie czujnik temp. W momencie uszkodzenia któregokolwiek z czujników mających wpływ na kształtowanie dawki paliwa ECU silnika podstawia sobie tzw wartość bezpieczną czyli taką przy której silnik działa całkiem poprawnie chodź nie do końca optymalnie czo jest zrozumiałe (po coś ten czujnik jednak jest)

Pompę paliwową możesz sprawdzić prowizorycznie. Po dłuższym postoju gdy przekręcisz kluczyk na zapłon (nie rozruch!!) tak by się zapaliły wszystkie kontrolki trzeba posłuchać czy z okolic baku dochodzi takie bzyczenie (pompka nabija ciśnienie do listwy - po nabiciu się wyłącza). Przewody paliwowe obejrzeć, filtr prewencyjnie wymienić - jeśli się nie poprawi do mechaniorów by sprawdzili jakie ciśnienie masz na listwie wtryskowej i na samym końcu zabawa z wtryskami....
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 08:32   

No właśnie objawy są identyczne jakby paliwa nie było. Dokładnie tak samo na chwilę zapala. Pompę słychać po włączeniu stacyjki niby, ale filtr może być zapchany. Jak już zaciągnie za którymś razem to idzie... Dzisiaj postaram się wymienić filtr. Od tego zacznę. Mam nadzieję, że to nic poważniejszego. Dzisiaj raz zdechł od razu a za drugim razem całkiem normalnie odpalił.

Kolejna sprawa - nie zakładając nowego tematu - długo mi sie zagrzewa. Po jakiś 15 min dopiero drgnie wskaźnik temperatury, a do tego nawet jadąć 30 min z "ogrzewania" wieje zimnym powietrzem.... :?:
 
 
tomason 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 156
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 08:58   

Zobacz czy masz zapowietrzona chlodnice, albo czy nie spadla Ci linka z pokretel :)
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 09:51   

A jak dojść do tych pokręteł ?? ?
Jak przekręcam z zimnego na ciepłe i odwrotnie to coś mi tam stawia opór i strzela strasznie :/
 
 
tomason 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 156
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 14:50   

Musisz rozkrecic cala konsole lub jakos reka sprobowac od strony kierowcy nad pedalem gazu poszukac :) Mi sie robi tak samo ale nie chce mi sie tego narazie robic bo cieplo :D
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Kwi 19, 2011 22:27   

sprawdź czy masz termostat.... ja nie miałem gdy kupiłem auto i tez długo się nagrzewał a jadąc szybko z górki temp. spadała na sam dół
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 08:49   

No właśnie mam dokładnie tak samo :)
Z górki lub przy spokojnej jeździe to mam non stop na dole temp.

Gdzie szukać tego termostatu ?? ?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 22:52   

Marshall7 napisał/a:
Gdzie szukać tego termostatu ?? ?


Ah ci angole - nigdy jak ludzie, nie potrafią nawet termostatu normalnie zamontować

Siedzi (lub w twoim przypadku nie) w górnej rurze łączącej chłodnicę z głowicą o takiej:



Ta opaska zaciskowa od grubszej strony jest właśnie zaciśnięta na termostacie
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 08:34   

Ja mam tam dwie opaski :)


Wracając do głównego tematu czyli problemu z odpalaniem...
Jest coraz gorzej. Godzinny postój i odpala na chwilę po czym gaśnie. Za drugim razem jak odpalę i przygazuję, chwilę potrzymam na obrotach to jest ok. Czyli taka wersja mini tego co mam codziennie rano...

Coraz bardziej mi to na pompę wygląda.....

Aha filtr paliwa wymieniłem. Nie dało nic :)

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 08:34 ]
Nową usterkę zauważyłem być może związaną z tym dziwnym odpalaniem. Jak odpali na benzynie i jak nim już ruszę rano to słychać że nie chodzi na wszystkie gary.....

Będzie to jakąś wskazówką ?? ?
W tym tygodniu będę regulował zawory. Mam nadzieję że problem ziknie...
 
 
tomason 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 156
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 09:49   

Kopulka, swiece, kable wn, palec rozdzielacza :) Zobacz czy nie masz dyskoteki na kablach
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 15:56   

Sprawdzę dzisiaj :)

Ale cholerka.... Na gazie też powinno być tak samo chyba ?? ? A po przełączeniu na gaz jest ok.
W ogóle to lepiej chodzi mi na gazie niż na benzynie..... :/

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 15:56 ]
Kopułka itd sprawdzone. Niby ok.


Chyba najlepiej będzie go podłączyć do kompa..... chyba powinno wyjść co mu dolega co ?? ?
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 22:25   

Zaworów się w tym silniku nie reguluje - załatwiają to hydrauliczne popychacze (samoregulacja)
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 16:09   

A ja myślałem, że to będzie ostatnią deską ratunku. Naczytałem się że często to pomagało. Pewnie w innych silnikach...
No coż pozostaje mi podłączenie do komputera. Nic więcej sam nie wykombinuję :(

[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 16:09 ]
Dzisaij kupiłem komputer i czeka na mnie w bagazniku. Jak tylko nauczę się go obsługiwać i będę już wiedział co i jak to dam znać co wyszło ;)
Póki co dziękuję za rady....
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 22:44   

powiedz jeszcze jaki interfejs kupiłeś... :wink:
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



  Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 09:05   

CDIF/2 :wink:
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 20:39   

UU - ostro - przecież to kosztuje kilka tyś. !! - w dodatku wiele nie zrobisz nim przy MEMS-ie ... lepiej było zainwestować w sprawdzony euroscan
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Pytanie dot. silnika krokowego
tomek60c Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Maj 31, 2012 17:28
KRYS
Brak nowych postów [R618] Czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego
WojtekD Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Lis 19, 2007 14:38
maciej
Brak nowych postów [R620Ti] Remont silnika
Martini Rover serii 600, Honda Accord 9 Wto Gru 20, 2011 00:26
BorysOpole
Brak nowych postów [R620Ti] Jak sprawdzić UPG bez rozbierania silnika
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 24 Nie Kwi 06, 2014 23:48
tomii620si
Brak nowych postów [R620Ti] Jaki olej do silnika
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 22 Czw Sty 22, 2015 23:29
Smiejacy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink