Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] nie wkreca sie na wysokie obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] nie wkreca sie na wysokie obroty
Autor Wiadomość
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 21:53   [R25] nie wkreca sie na wysokie obroty
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, mam dość nietypowy problem z moim roverem. Silnik zapala bardzo ladnie, nie kopci, chodzi równo, i jest dynamiczny nie brakuje mu mocy ale jest jedno ale. Silnikowi przy okolo 3500 obrotów juz zaczyna brakować siły jednak jeszcze pnie sie do góry obrotomierz do okolo 3800-3900 obrotów i tej bariery obrotowej nie moze przekroczyć. Niewiem kiedy to powstało i w jaki sposób bo jak kupiłem auto to już tak było. Poprostu 3800 obrotów i nic koniec. Przy obrotach poniżej 3500 slychac turbo jak sobie cicho gwizdze przy mocnym wcisnieciu gazu i odrazu wgniata w fotel wiec niewiem czemu tak nagle slabnie przy wysokich obrotach i zatrzymuje sie na 3800 :/
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Maj 16, 2011 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 04, 2011 21:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 22:01   

Padnięty przepływomierz lub jego brak :wink: bo w tedy przy 4000rpm jest koniec przez blokadę silnika bo jest tak naprawdę w takim jak by trybie awaryjnym :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 22:05   

ale obroty koncza sie przed 4000 obrotami na 3800 zdecydowanie obrotomierz nie wchodzi na obszar 4 tys, a slabnie od okolo 3.5tys
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 22:24   

No dokładnie :wink:

Możesz jeszcze sprawdzić szczelność przewodów IC :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 22:47   

Możliwe, że to właśnie to ale jak to sprawdzić? Pozatym z tego co czytam o objawach padnietego przeplywomierza to raczej auto muli caly czas nierowno pracuje itp a tutaj niema czegoś takiego. Zapomnialem dodać jest jeszcze jedna rzecz silnik bardzo dlugo sie nagrzewa(po okolo 10km) ale to pewnie wina termostatu.
 
 
har0 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 196
Skąd: chojnow



Wysłany: Czw Maj 05, 2011 09:23   

Też bym radził tak jak Remi55 sprawdzić szczelność przewodów IC.
Przepływomierz możesz wyczyścić, na forum jest gdzieś instrukcja jak to zrobić, i zobaczyć czy będzie róznica
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 09:40   

A masz na pewno przypięty przepływomierz? Bo to objawy odpiętej przepływki, od dołu ciągnie jak szalony, a potem słabnie w oczach. 10km się nagrzewa przy temp 20 stopni?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
har0 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 196
Skąd: chojnow



Wysłany: Czw Maj 05, 2011 10:48   

przy odpiętej przepływce powinien jechać podobnie jak przy podpiętej sprawnej (tyle że odcina obroty przy 4000), a jeśli jest różnica między jazdą z podpiętą a odpiętą to wówczas mozna stwierdzić ze przepływomierz uszkodzony - odepniesz - jeździ , podepniesz -muli = wymiana przepływki.
Poprawcie mnie jeśli się mylę
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 11:36   

Trochę się jednak mylisz, bo na odpietej jedzie dobrze tylko z dołu. Na sprawnej o wiele lepiej jeździ :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
har0 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 196
Skąd: chojnow



Wysłany: Czw Maj 05, 2011 11:49   

zgadza się. może źle to napisałem. chodzi o to że przy niesprawnej przepływce jest gorzej niż przy jej odpięciu :)
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Maj 07, 2011 14:24   

Sprawdziłem i przepływomierz posiadam. Niepokojący był filtr powietrza, był w takim stanie jak by auto jezdzilo 10 lat po kopalni wegla. Przed wymiana auto spalilo 6 l na trasie co jest chyba troche za duzym wynikiem? Jest szansa, że po wymianie spadnie spalanie o 1l? Poza tym obroty nadal koncza sie na niecalych 4 tys juz po wymianie filtra powietrza :cry:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 07, 2011 14:48   

Mundekk, masz przepływomierz... no trudno żebyś nie miał :P
Pytanie brzmiało - jest podłączony? A 6 na trasie to trochę za dużo, ale nie wiem czy samą wymianą filtra zbijesz aż cały litr, raczej nieosiągalne.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 07, 2011 16:46   

6 litrów na trasie to też znowu nie jest taki smok paliwożerny. mi ostatnio udało się wykręcić przy 1500 km trasy ok 5,12 l / 100km.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Maj 07, 2011 17:13   

Przepływmoierz jest podłączony ale te przewody juz poklejone sa izolacja i niewiem czy dzialaja czy nie. Na postoju jak sie odłączy przepływomierz to nie ma zadnej roznicy w pracy silnika. A 6l na trasie to duzo prownawszy do np. volkswagenow itp. z silnikami 1.9tdi które palą na trasie 4.5l z właczona klimatyzacja, a mieście mieszczą się w 6l.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 07, 2011 17:47   

Mundekk, ja nie mówię, że tyle powinno być, spalanie w trasie powinno być (w zależności od stylu jazdy oczywiście) koło 5 litrów/100 km, o mieście trudno dyskutować bo inne będzie w Wa-wie a inne w takim przypuśćmy Świnoujściu :P
Popatrz z tą przepływką. Bo masz normalnie objawy odłączonej.
Poza tym nie będzie różnicy w pracy silnika jak odepniesz przepływke, będzie różnica w dynamice. I odpina się na wyłączonym silniku, bo jakoś tak napisałeś, że można dwojako zrozumieć.
Jeździłeś z odpiętym i nie ma różnicy? Weź nakręć może filmik podczas rozpędzania jak się obroty zachowują...
Tu masz wykres dla iDT z odpiętą przepływką, takie masz odczucia z jazdy?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Maj 07, 2011 22:32   

Moc rozkłada sie idealnie tak samo jak na tym wykresie który dałeś. Przepływomierz odczepiałem tylko i wylacznie na postoju i przy włączonym silniku, nie patrzyłem jaka jest dynamika przy jeździe z odpiętym, ale wpięte jest to gniazdko i niby powinno działać, chyba że jakiś kabel nie styka. Jest możliwość, że w komputerze pozostawaly jakieś błędy od jeżdzenia z zarąbanym filtrem i trzeba je teraz wykasować żeby silnik nie działał w trybie awaryjnym? I ile może kosztować podłączeni samochodu pod komputer żeby zobaczyć błędy i ewentualnie je skasować?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 07, 2011 23:30   

Co Ty z tym filtrem, zostaw go w spokoju :P
Zobacz tą przepływke jak mowilem :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Maj 07, 2011 23:49   

Bo czytałem gdzieś, że błędy zostają na kompie nawet po usunięciu jakieś usterki i silnik pracuje w trybie awaryjnym i niewiem czy jechać z tym podpinać pod kompa czy tylko kablami sie pobawić aż zaskoczy
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 08, 2011 09:50   

Po przepływomierzu nic nie zostaje. Weź go odepnij na miłość boską i pojedź gdzieś :grin:
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Maj 08, 2011 11:33   

Przeplywomierz USZKODZONY - to co innego niz slabo dzialajacy - powoduje zaswiecenie sie check engine , wtedy zapamietuje komputer blad. Po wymienie przeplywki kontrolka swieci sie jakies 10-20 cykli od zimnego do nagrzanego silnika, potem sama sie kasuje i check gasnie - bez podpinania na kompie.

Przy slabej - zuzytej, brudnej przeplywce check sie nie musi palic, auto jezdzi , ale mulowato, moze nieco wiecej palic.

Ja wymienilem przeplywke - ok 300 pln - i autko lepiej jezdzi i troszke mniej pali.

Ale stwierdzenia, ze 6 L to duzo , to ja nie rozumiem, moj absolutny rekord w ZR , na kole 17/205/45 to ostatnio 5,69 L , ale za granica.

W pl rekord slimaczego tempa to wlasnie 6 L. Jezeli masz R25 i mniejsze kola to moze z 0,5 litra mniej uda ci sie wyciagnac. Zazwyczaj w trasie pali mi kolo7 - 7,5 l ;)

Najwazniejszy dla spalania to tryb jazdy.

Wymien filtr powietrza na juz, wymien lub odepnij przeplywke i jezdzic ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Mg ZR 2.0idt ] Nie wkreca sie na wysokie obroty
stachuMGZR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Lis 20, 2016 11:01
Remigiusz
Brak nowych postów [R220] Ciezko wkręca sie na obroty
jamex19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Mar 31, 2012 19:59
jamex19
Brak nowych postów [R214 SI SILVERSTONE] Słabo się wkręca na obroty - zamulony
rufio13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Sie 21, 2009 13:09
cortex
Brak nowych postów [R200 1.4i 8v 98r] Szarpie muli i słabo wkręca się na obroty
bartoszk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lut 24, 2010 19:12
bartoszk
Brak nowych postów [R 25]Wysokie obroty
VanOrtega Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Kwi 07, 2010 22:12
VanOrtega



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink