Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] nie wkreca sie na wysokie obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] nie wkreca sie na wysokie obroty
Autor Wiadomość
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Maj 08, 2011 11:45   

Jak na trasie pali Ci 7-7.5 to masz diesela ze spalaniem benzyniaka xd Ja mam mniejsze kola bo 15 cali i opony 185. Przepływomierz dzisiaj odepne i przejade sie z odpietym i zoabcze czy sa jakies różnice. Niemam za to kontrolki check engine, w ogole sie taka nie zapala nawet odrazu po przekreceniu kluczyka.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 08, 2011 11:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 08, 2011 11:55   

Mundekk, to masz namieszane coś, wyjmij zegary i zobacz czy żarówka jest wsadzona...
A jak przejedziesz się na odpiętej i nie zobaczysz różnicy żadnej to znaczy, że coś wtyczka nie łączy.
maniaq, ja na 17" jeszcze dokładnie nie sprawdzałem, ale wydaje się być spalanie podobne jak na 16", czyli 6,5 w mieście i 4,5 w trasie, z tym że po modach. Przed modami było jakieś 5,2 w trasie i 6,2 w mieście.

[ Dodano: Nie Maj 08, 2011 11:55 ]
maniaq, Ty masz 113KM, więc zwiększ sobie ciśnienie na turbo do 1.25 bara ;)
Bo fabrycznie one miały lepszą mapę, ale ciśnienie turbo chyba takie samo jak w 101KM, powinno sporo dać :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Maj 08, 2011 12:01   

Wiesz, jak napisalem w podsumowaniu, zalezy jak jezdzisz, bo ja w trasie szybciej niz po miescie ;) Kilka razy zdazylo mi sie szukac 6 biegu :rotfl: wiec i spalanie adekwatne ;) rekord to ZR-em 10L/100 km :D

Ja narazie nie moduje, bo kilka rzeczy musze jeszcze spr i wyprostowac, bo mi uszczelke kolo turbo poci, wiec najpierw doprowadzenie do normy. ZR zostaje w PL na wakacje, a ja wybywam, wiec i tak nie ma sensu teraz grzebac. Najpierw wszystko musi byc sprawne na 100% i dopiero mody :D

Jak sie Check nie swieci to albo zarowka padla, albo ktos sprzedajac specjalnie ja odcial O_o by cos ukryc. Najpierw spr zarowke i zrob tak, zebys wiedzial kiedy i jak ci sie pali ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Maj 08, 2011 16:10   

Przepływomierz odłączyłem i przejechałem sie roverkiem. Żadnych zmian nie zauważyłem, tak samo silnik słabnie przy 3.5 tyś i zatrzymują się obroty na 3850rpm. Jutro prawdopodobnie podepne samochód u mechanika może jakieś błędy wyskocza i powie co trzeba zrobić żeby ten przepływomierz zadziałał(a przepływomierz wygląda ok, jest czysty).
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 08, 2011 16:19   

Mundekk, Odpal autko weź multimetr w łapę i pomierz wtyczkę od przeplywki :wink: Trzymaj jeden kabel do minusa akumulatora a drugim mierz po wtyczce, Powinny się okazać 3 Piny bez napięcia, jeden z +12V i jeden +5V.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Maj 08, 2011 17:24   

Okazały sie 3 piny z napięciem i 2 bez. Były to napięcia 4.9V, 14.2V, 4.9V.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 08, 2011 18:06   

Mundekk, Napisz na których pinach były te 4,9V :?: Lokalizacja na wtyczce lub kolor kabelka :wink: Masz zwarcie na kablu i pewnie na 100% świeci się Check-engine ale ktoś wyją żarówkę. Bo w tedy sygnał nie jest w cale brany pod uwagę i auto cały czas w trybie awaryjnym działa :evil: Ktoś ładnie na modził :sad:

Ma byc tylko jeden sygnal 4,9V na jednym Pinie i tyle. poniżej masz to pokazane :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Maj 08, 2011 18:31   

Na pierwszym było 4.9 na drugim 14.2 na trzecim 0 na czwartym 4.9 i na piątym 0. Tzn. ten pierwszy pin który ma 4.9V nie powinien mieć w ogole napięcia a jak ma to przez zwarcie? I co z tym drugim który ma 14.2 a powinien miec 12V. Co teraz można z tym fantem zrobić?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 08, 2011 19:44   

Mundekk, Nie no +12V znaczy ze jest to kontakt bezpośredni do baterii, i jak autko jest odpalone :wink: 14,2V masz to znaczy ze jest wszystko ok oraz te 4,9V wszystko jak trzeba :wink:

Ahh mój błąd oczywiście ze ma tam być +4,9V na Pin 1 bo jest to rezystor termiczny i jak się podłączy przeplywke to w zależności do temp napięcie na Pin 1 maleje :neutral:

Wiec tutaj jest wszystko ok, źle schematy z interpretowałem :???: Tak ze tutaj wszystko gra, widocznie padła całkiem przeplywka :neutral: :sad:

[ Dodano: Nie Maj 08, 2011 19:44 ]
Mundekk, Musze tobie jeszcze podziękować bo zauważyłem genialna ciekawostkę :wink:

Kazdy wie, mamy na kolektorze dolotowym tylnym ten taki czujnik temp, który służy jako zaślepka od czasów SDI :razz: Mierzył on temp, w 45/25 robi to teraz czujnik na przepływomierzu, ta mala czerwona dioda :razz: Ale co ciekawe porównałem ze schematu naszej przepływki diagram oporności do temp, i co ciekawe, ma te same wartości co ten czujnik na kolektorze :mrgreen:

Juz teraz wiem skąd brać temp powietrza jak zastąpię emulatorem przepływke :wink: W pierwszej wersji miała zostać żeby był pomiar temp ale jak widzę już nie musi być :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Maj 08, 2011 20:14   

Po co zastępować przepływke czymś innym? ;p To teraz moge iść kupować przepływomierz w ciemno czy jest jeszcze jakas inna opcja przez która może silnik może tak pracować? Bo nie chciałbym wydać 180zł na przepływkę i miało by się okazać, że po wymianie nadal jest lipa ;p
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 08, 2011 20:30   

Mundekk, Po to ze przeplywka ze po pol roku już zabrudzi i im bardziej brudna tym za niski sygnał wysyła do ECU i auto się powoli staje znów molowate :wink:

Wczoraj wykręciłem po ok pol roku przeplywke i co się okazało, ze już jest zabrudzona lekko. Mam normalna puszkę powietrza i delikatny film oparo oleju z odmy na niej jest. Dobrze ze mam wzmacniacz sygnału przeplywki, to działa dzięki niemu dobrze. Bo bez tej skrzynki to auto jedzie ok ale jest trochę słabsze. A z Boxem jedzie jak powinno i czuć pełna moc :wink:

Ja bym na twoim miejscu od kogoś pożyczył przeplywke i zobaczył co sie stanie czy cos to da. Ale sprawdź jeszcze w zegarach czy lampka check działa, bo może byc tez inna winna :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
har0 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 196
Skąd: chojnow



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 09:21   

Jeszcze się podepnę pod temat bo tak śledzę i z ciekawości sam sprawdzałem moc w moim R. Od jakiegoś czasu wydaje mi się że właśnie brakuje mu tej mocy. Niby 101 km a jeździ jak by miał 80km. Myślałem że mam walniętą przepływkę ale ostatnio natchnęło mnie żeby zobaczyć na jakie obroty się wkręca silnik. I o dziwo powyzej 4 tys bez problemu czy to na postoju czy to podczas jazdy (chociaz na 4 i 5 biegu to nie ma szans zeby tak sie wkrecil).
z tego wnioskuje ze silnik nie jest raczej w trybie awaryjnym.
Myslicie ze przepływka jest tak zabrudzona zeby odczuc braki mocy?
Weze od IC na oko i słuch bez dziur:) jedynie wymiana filtrów mnie czeka na dniach
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 09:24   

har0 napisał/a:
Myslicie ze przepływka jest tak zabrudzona zeby odczuc braki mocy?

Na 90% przepływka brudna, bądź do wymiany.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 10:26   

Ja bym zmierzyl czasy przyspieszen, bo moze sie po prostu przyzwyczailes ;) Jak sie spiesze to moj bananowy tez jest mul ;)

Warto sprawdzic, akurat to nie wiele zachodu :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 10:28   

har0, Odepnij i zobacz :wink: Przed zakupem nowej możesz ja wykapać w Acetonie i Nitro :wink: Mozę odżyje :wink:

Powinienem chyba naprawdę budować te MAFAM za pol ceny co Rover-Ron :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 10:37   

Remi55 napisał/a:
Powinienem chyba naprawdę budować te MAFAM za pol ceny co Rover-Ron :mrgreen:

chętnie bym kupił i jeszcze mapki grał na 113KM :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 10:39   

No ale skoro mówi, że na 4 nie wyciśnie więcej niż 4000 rpm to znaczy, że muł naprawde :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
har0 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 196
Skąd: chojnow



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 13:27   

no nie wejdę na takie obroty powyżej 4 biegu. do "mulka" :smile: się przyzwyczailem , ale myślalem ze mi calkiem przeplywomierz padl, a jednak na nizszych biegach wkreca się powyżej 4000 rmp,
Wiec radzicie zamiast inwestowac w nowy przeczyscic obecny?
a czy w tym przypadku odpiecie faktycznie da rożnicę skoro z dolu zbiera sie "normalnie"
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 14:06   

har0, Odepnij przejedz sie, to nic nie boli ani się nie stanie i zobaczysz czy jest różnica na plus czy minus :wink: Jak bez przeplywki będzie na plus to znaczy ze padła przeplywka i warto ja przeczyścić. U kumpla padła całkiem ze się zbierał od dołu jak krew z nosa i przy odpiętej była z tego auta rakieta od dołu.

Ze nie miał nic do stracenia na szybko żeśmy sprajem do czyszczenia tarcz hamulcowych umyli przeplywke id odżyła :mrgreen:

Ale lepsze jest kąpiel w Acetonie i potem w nitro jak to kolega pgrad opisał ładnie :mrgreen: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54925
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 22:48   

A mój rowerek już otrzymał nową przepływkę i teraz nie jeździ - teraz to on !@!$# :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Mg ZR 2.0idt ] Nie wkreca sie na wysokie obroty
stachuMGZR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Lis 20, 2016 11:01
Remigiusz
Brak nowych postów [R220] Ciezko wkręca sie na obroty
jamex19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Mar 31, 2012 19:59
jamex19
Brak nowych postów [R214 SI SILVERSTONE] Słabo się wkręca na obroty - zamulony
rufio13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Sie 21, 2009 13:09
cortex
Brak nowych postów [R200 1.4i 8v 98r] Szarpie muli i słabo wkręca się na obroty
bartoszk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lut 24, 2010 19:12
bartoszk
Brak nowych postów [r 200 vi 99r] wysokie obroty
wcinek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Cze 24, 2010 22:07
Harry



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink