Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 11:45
Jak na trasie pali Ci 7-7.5 to masz diesela ze spalaniem benzyniaka xd Ja mam mniejsze kola bo 15 cali i opony 185. Przepływomierz dzisiaj odepne i przejade sie z odpietym i zoabcze czy sa jakies różnice. Niemam za to kontrolki check engine, w ogole sie taka nie zapala nawet odrazu po przekreceniu kluczyka.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 11:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mundekk, to masz namieszane coś, wyjmij zegary i zobacz czy żarówka jest wsadzona...
A jak przejedziesz się na odpiętej i nie zobaczysz różnicy żadnej to znaczy, że coś wtyczka nie łączy.
maniaq, ja na 17" jeszcze dokładnie nie sprawdzałem, ale wydaje się być spalanie podobne jak na 16", czyli 6,5 w mieście i 4,5 w trasie, z tym że po modach. Przed modami było jakieś 5,2 w trasie i 6,2 w mieście.
[ Dodano: Nie Maj 08, 2011 11:55 ] maniaq, Ty masz 113KM, więc zwiększ sobie ciśnienie na turbo do 1.25 bara
Bo fabrycznie one miały lepszą mapę, ale ciśnienie turbo chyba takie samo jak w 101KM, powinno sporo dać
Wiesz, jak napisalem w podsumowaniu, zalezy jak jezdzisz, bo ja w trasie szybciej niz po miescie Kilka razy zdazylo mi sie szukac 6 biegu wiec i spalanie adekwatne rekord to ZR-em 10L/100 km
Ja narazie nie moduje, bo kilka rzeczy musze jeszcze spr i wyprostowac, bo mi uszczelke kolo turbo poci, wiec najpierw doprowadzenie do normy. ZR zostaje w PL na wakacje, a ja wybywam, wiec i tak nie ma sensu teraz grzebac. Najpierw wszystko musi byc sprawne na 100% i dopiero mody
Jak sie Check nie swieci to albo zarowka padla, albo ktos sprzedajac specjalnie ja odcial O_o by cos ukryc. Najpierw spr zarowke i zrob tak, zebys wiedzial kiedy i jak ci sie pali
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 16:10
Przepływomierz odłączyłem i przejechałem sie roverkiem. Żadnych zmian nie zauważyłem, tak samo silnik słabnie przy 3.5 tyś i zatrzymują się obroty na 3850rpm. Jutro prawdopodobnie podepne samochód u mechanika może jakieś błędy wyskocza i powie co trzeba zrobić żeby ten przepływomierz zadziałał(a przepływomierz wygląda ok, jest czysty).
Mundekk, Odpal autko weź multimetr w łapę i pomierz wtyczkę od przeplywki Trzymaj jeden kabel do minusa akumulatora a drugim mierz po wtyczce, Powinny się okazać 3 Piny bez napięcia, jeden z +12V i jeden +5V.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Mundekk, Napisz na których pinach były te 4,9V Lokalizacja na wtyczce lub kolor kabelka Masz zwarcie na kablu i pewnie na 100% świeci się Check-engine ale ktoś wyją żarówkę. Bo w tedy sygnał nie jest w cale brany pod uwagę i auto cały czas w trybie awaryjnym działa Ktoś ładnie na modził
Ma byc tylko jeden sygnal 4,9V na jednym Pinie i tyle. poniżej masz to pokazane
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 18:31
Na pierwszym było 4.9 na drugim 14.2 na trzecim 0 na czwartym 4.9 i na piątym 0. Tzn. ten pierwszy pin który ma 4.9V nie powinien mieć w ogole napięcia a jak ma to przez zwarcie? I co z tym drugim który ma 14.2 a powinien miec 12V. Co teraz można z tym fantem zrobić?
Mundekk, Nie no +12V znaczy ze jest to kontakt bezpośredni do baterii, i jak autko jest odpalone 14,2V masz to znaczy ze jest wszystko ok oraz te 4,9V wszystko jak trzeba
Ahh mój błąd oczywiście ze ma tam być +4,9V na Pin 1 bo jest to rezystor termiczny i jak się podłączy przeplywke to w zależności do temp napięcie na Pin 1 maleje
Wiec tutaj jest wszystko ok, źle schematy z interpretowałem Tak ze tutaj wszystko gra, widocznie padła całkiem przeplywka
[ Dodano: Nie Maj 08, 2011 19:44 ] Mundekk, Musze tobie jeszcze podziękować bo zauważyłem genialna ciekawostkę
Kazdy wie, mamy na kolektorze dolotowym tylnym ten taki czujnik temp, który służy jako zaślepka od czasów SDI Mierzył on temp, w 45/25 robi to teraz czujnik na przepływomierzu, ta mala czerwona dioda Ale co ciekawe porównałem ze schematu naszej przepływki diagram oporności do temp, i co ciekawe, ma te same wartości co ten czujnik na kolektorze
Juz teraz wiem skąd brać temp powietrza jak zastąpię emulatorem przepływke W pierwszej wersji miała zostać żeby był pomiar temp ale jak widzę już nie musi być
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Maj 08, 2011 20:14
Po co zastępować przepływke czymś innym? To teraz moge iść kupować przepływomierz w ciemno czy jest jeszcze jakas inna opcja przez która może silnik może tak pracować? Bo nie chciałbym wydać 180zł na przepływkę i miało by się okazać, że po wymianie nadal jest lipa
Mundekk, Po to ze przeplywka ze po pol roku już zabrudzi i im bardziej brudna tym za niski sygnał wysyła do ECU i auto się powoli staje znów molowate
Wczoraj wykręciłem po ok pol roku przeplywke i co się okazało, ze już jest zabrudzona lekko. Mam normalna puszkę powietrza i delikatny film oparo oleju z odmy na niej jest. Dobrze ze mam wzmacniacz sygnału przeplywki, to działa dzięki niemu dobrze. Bo bez tej skrzynki to auto jedzie ok ale jest trochę słabsze. A z Boxem jedzie jak powinno i czuć pełna moc
Ja bym na twoim miejscu od kogoś pożyczył przeplywke i zobaczył co sie stanie czy cos to da. Ale sprawdź jeszcze w zegarach czy lampka check działa, bo może byc tez inna winna
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Jeszcze się podepnę pod temat bo tak śledzę i z ciekawości sam sprawdzałem moc w moim R. Od jakiegoś czasu wydaje mi się że właśnie brakuje mu tej mocy. Niby 101 km a jeździ jak by miał 80km. Myślałem że mam walniętą przepływkę ale ostatnio natchnęło mnie żeby zobaczyć na jakie obroty się wkręca silnik. I o dziwo powyzej 4 tys bez problemu czy to na postoju czy to podczas jazdy (chociaz na 4 i 5 biegu to nie ma szans zeby tak sie wkrecil).
z tego wnioskuje ze silnik nie jest raczej w trybie awaryjnym.
Myslicie ze przepływka jest tak zabrudzona zeby odczuc braki mocy?
Weze od IC na oko i słuch bez dziur:) jedynie wymiana filtrów mnie czeka na dniach
no nie wejdę na takie obroty powyżej 4 biegu. do "mulka" się przyzwyczailem , ale myślalem ze mi calkiem przeplywomierz padl, a jednak na nizszych biegach wkreca się powyżej 4000 rmp,
Wiec radzicie zamiast inwestowac w nowy przeczyscic obecny?
a czy w tym przypadku odpiecie faktycznie da rożnicę skoro z dolu zbiera sie "normalnie"
har0, Odepnij przejedz sie, to nic nie boli ani się nie stanie i zobaczysz czy jest różnica na plus czy minus Jak bez przeplywki będzie na plus to znaczy ze padła przeplywka i warto ja przeczyścić. U kumpla padła całkiem ze się zbierał od dołu jak krew z nosa i przy odpiętej była z tego auta rakieta od dołu.
Ze nie miał nic do stracenia na szybko żeśmy sprajem do czyszczenia tarcz hamulcowych umyli przeplywke id odżyła
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum