Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Duży luz, jak to ugryźć ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Duży luz, jak to ugryźć ?
Autor Wiadomość
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 07, 2011 21:28   [R600] Duży luz, jak to ugryźć ?
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

heyo,

dziś zupełnie przypadkiem odkryłem dziwną rzecz w układzie kierowniczym/przeniesienia napędu,
nadmienię że około tydzień temu wymieniałem hamulce, swap na większe tarczki, ale że chciałem wszystko posprawdzać rozebrałem tylne i przednie zawieszenie, wymiana klocków tarcz, czyszczenie, malowanie, sprawdzanie :) ale mniejsza...

poskładałem jeździ, wszystko jest ok, nic nie stuka ani nie puka, wszystko normalnie ale, dziś leżakując pod autkiem :D przez przypadek złapałem element ze zdjęcia i okazało się że i w prawo i w lewo można go przesunąć o jakieś 3-4cm - szok, no to z jakiej niby racji? najgorsze że nie zauważyłem ani nie usłyszałem żadnego złowróżbnego objawu :shock:

1.



2.


ten cały drążek/oś przesuwa się 3-4cm jak nie 5, szarpałem go nie czuć żeby latał (miał luzy) po prostu można go wysunąć/wsunąć ale nie wypada, jak się go dosuwa to słychać wyraźne zatrzymanie na czymś...

proszę o radę co w takim temacie można począć :roll: :rotfl:
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 07, 2011 21:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rami1000 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: sierpc



Wysłany: Sob Maj 07, 2011 21:58   

mały luz jest naturaly w półosi, ponieważ podczas skręcania odległości ulegają zmianie. Ruch 4 cm od strony koła oznaczał by że nie ma lub nie spełniają swojej roli zabezpieczenia na półosi. luz ten jest jednak na tyle mały że półosie nie wypadną z przegubu. Problemem jest jednak fakt iż maxymalnie wyciągnięta z przegubu półoś powoduje zmniejszenie długości frezu wchodzącego w przegub przez co duże obciążenia mogły by spowodować zerwanie frezu.

To tak wg. mnie. a smar wychodzący z pod gumy może zapowiadać jej wymianę.
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 07, 2011 22:18   

mały luz to rozumiem, na prawym kole mały luz jest, taki może na 0,5cm, ale tutaj to trochę przegięcie, 3-4cm bankowo, tylko nie bardzo rozumiem jak to może się tak ruszać, jak to skorygować, lub może podczas demontażu nie zmontowałem czegoś jak powinno się ;/ ?

ps. smar wyłazi bo uszkodzoną miałem metalową zawleczkę na końcu gumy, hmm ona trzymała koniec gumy ale i ściskała w ten sposób drążek, może jej brak powoduje że tak to może się więcej przemieszczać?! choć to by było głupie... jutro zacisnę tam dużą zipe
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
rami1000 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: sierpc



Wysłany: Nie Maj 08, 2011 22:38   

na końcu półosi jest zabezpieczenie które po nałożeniu przegubu nie pozwala jej wyciągnąć bez użycia młotka. u ciebie nie ma go albo coś z nim nie tak
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 24, 2011 09:28   

rami1000 napisał/a:
na końcu półosi jest zabezpieczenie które po nałożeniu przegubu nie pozwala jej wyciągnąć bez użycia młotka. u ciebie nie ma go albo coś z nim nie tak


hmmm nie wiem za bardzo gdzie go szukać, rozbierałem zawieszenie do wymiany tarcz, ale nie ściągałem już tego elementu czyli tej osi wraz z gumową osłoną co się przesuwa, gdzie ma być to zabezpieczenie? ta oś co się rusza wsuwa się w całą zwrotnicę z piastą... ?! :bezradny:

[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 09:28 ]
Przyczyną był brak zabezpieczenia (segera) na przegubie, po zamontowaniu został tylko mały luz roboczy.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Duży wyciek oleju
Kobi84 Rover serii 600, Honda Accord 11 Pią Sie 20, 2010 21:56
Kobi84
Brak nowych postów [R 620 SDi] Bardzo duży problem z biegami - prośba o pomoc!
daniel18c Rover serii 600, Honda Accord 13 Sro Lis 18, 2015 23:22
R.E.D.
Brak nowych postów [R600] Pokrętła Nawiewu R600 Pilnie potrzebne info
Matbia Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Sie 19, 2011 23:03
Matbia
Brak nowych postów [R600] AUTOMATYCZNA skrzynia biegów w R600 i Hondach Accord
czy te same w każdej wersji silnikowej?
Mayson Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Sie 11, 2008 15:05
NEOSSS
Brak nowych postów [R600] Jak działa włącznik elektrycznych szyb R600
kwiatekt11 Rover serii 600, Honda Accord 8 Wto Kwi 17, 2007 15:58
kwiatekt11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink