Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820Ti] Ciśnienie paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820Ti] Ciśnienie paliwa
Autor Wiadomość
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 14:04   [R820Ti] Ciśnienie paliwa
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Po wymianie silnika auto najpierw paliło mi ponad 30 litrów, ponieważ mam założony sportowy regulator ciśnienia paliwa to zrozumiałem, że mechanik po prostu go nie wyregulował, szczególnie, że czuć było, że auto na wyższych obrotach się zalewa i kopci na czarno.

Wbudowany manometr pokazywał 12psi, skręciłem do 6psi i auto odzyskało moc, kopcenie ustało niemal całkowicie, a spalanie spadło do około 18 litrów. Cały czas piszę tutaj o spokojnej jeździe, więc nadal uważam, że pali za dużo.

Wiem, że jest to bardzo trudne pytanie i raczej nie uzyskam odpowiedzi, ale spróbować warto.

Jakie powinno być fabryczne ciśnienie? Dopiszę, że ma to być ciśnienie paliwa podawanego na listwę wtryskową.

Chcę uniknąć sytuacji, że auto będzie miało zbyt ubogą/bogatą mieszankę i tego nie zauważę analizując zapach spalin własnym nosem.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 15, 2011 14:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Maj 15, 2011 14:35   

Ciśnienie zasilania listwy wtryskowej powinno oscylować w granicach 3-4bar, niezbędne minimum to co najmniej 2bar.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 00:01   

Hmmm...teraz tak. Na manometrze wbudowanym w regulator jest skala w psi i wychodzi na to, że powinienem ustawić około 28psi, a wydaje mi się, że tak wysoko nie jest nawet wyskalowane (do 14psi chyba). Muszę chyba nabyć dodatkowy manometr w wyskalowany w barach.

[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 00:01 ]
Teraz jeszcze druga rzecz, bo jeżeli ustawione będzie na 14psi, czyli koło 2 bar (minimum) to samochód kopci na czarno przy przyspieszaniu, czyli jakby miał za bogatą mieszankę. Czy jest to straszny grzech, że stroję go przy uszkodzonym silniku krokowym i obrotach ustawionych na lince?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 00:21   

w dokumencie workshopmanual vol2 jest podane cisnienie paliwa
niestety nie pamietam wartosci ale cus kolo tego co podal Tomek

druga sprawa, w necie masz przeliczniki jednostek i wcale nie musisz wymieniać manometru, chyba ze podejrzewasz ze nie pokazuje prawdy

krokowy odpowiada za wolne obroty i nie powinien miec wplywu na te zabawy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 08:15   

To może powinienem wymienić regulator ciśnienia? Muszę kupić zewnętrzny regulator, bo skala w tym co mam kończy się przy 14psi, a to niecałe 4 bary, chyba, że wyreguluję na 14, ale skąd to spalanie wtedy. Czy możliwe, że jak jest za małe ciśnienie to pali wtedy więcej? No i jeszcze kwestia kopcenia na czarno.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Maj 16, 2011 08:28   

Perez napisał/a:
No i jeszcze kwestia kopcenia na czarno.


To nie dizla, żeby na czarno kopcił. Załóż na chwilę fabryczny regulator i zmierz jakie ma ciśnienie.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 08:37   

Konix, właśnie o to chodzi, że nie mam fabrycznego. Gdybym miał i mógł dostać fabryczny to bym się nie bawił w jakiś regulowany.
Problem był w tym, że najpierw mój mechanik nie potrafił tego nazwać i stąd mój problem z zakupem ori, a później jak zakupiłem to okazało się, że to nie ten model, a koleś sprzedający używane części po prostu nie ma aut z tego rocznika. Potem mechanik powiedział, że można takie coś kupić tuningowe, ale cały czas nazywał to zaworem zwrotnym paliwa i będąc u kolegi w PitStopie poruszyłem temat i jak wytłumaczyłem zasadę działania to kumpel powiedział, że jest to regulator ciśnienia. Efektem czego od razu kupiłem tuningowy.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Maj 16, 2011 23:07   

Pamiętaj o tym, że MEMS jak każdy inny sterownik ma funkcję adaptacji, więc na swój sposób (czyli zmieniając czas wtrysku) sam sobie ustala odpowiednie mapy. To że ty mu zmienisz ciśnienie nie oznacza że MEMS automatycznie od razu skoryguje swoje mapy. Niestety nie da się go skasować odpinając akumulator jak to ma miejsce np w hondowskim 2,7. Jedynym wyjściem jest pojeździć jakiś czas aż komp na nowo się zaadaptuje.

Druga sprawa to sonda, której odczyty mają bardzo duże znaczenie na ustalanie dawki paliwa.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 21:37   

Poprawka dzisiaj odkryłem, że ten manometr jest wyskalowany do 140psi, czyli już wiem, że teraz mam ustawione za bogato, bo patrzyłem na kg/cm2. Tylko teraz tak, mam pod maską pompę paliwa, w zbiorniku też mam pompę paliwa i jak skręcam ciśnienie na prawidłową wartość to ta pompa pod maską zaczyna świszczeć :/ Muszę dzisiaj ominąć tą pompę pod maską i sprawdzić.

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 20:49 ]
Dzisiaj wyrzucilem ta smieszna pompe i samochod zachowuje się dziwnie, bo przerywa, nie zawsze lapie na wszystkie cylindry, ewidentnie tak jakby brakowalo mu paliwa, a przeciez pompe paliwa też wymienilem. Czy w turbo i bez turbo byla ta sama pompa? Po konsultacji telefonicznej z PH Jowi wydedukowalem, że mój mechanik zalozyl regulator cisnienia paliwa na waz powrotny do baku. Tylko teraz nie wiem czy to nie było specjalnie. Najchetniej to bym poogladal u kogos pod maska jak to wszystko wyglada. Wyslalem PH Jowi zdjecia tego calego meksyku pod maska i mam jutro dzwonic.
Jednak mit o tym, że mechanicy nie potrafia naprawiac tych aut się sprawdza. Jak tu miec fajnego Roverka jak w warsztatach mozna liczyc tylko na wymiane klockow?

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 21:37 ]
Jeszcze jedno pytanie, czy cisnienie na liststwie wtryskowej zmierze jak zaloze manometr na przeewod doprowadzajacy paliwo do listwy, bo przeciez paliwo też czasami wraca do baku i pytanie kiedy wraca. Moze jak w pelni zrozumiem zasade dzialania zespolu wtryskowego to dojde do tego jak naprawic moja coupetke.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 21:44   

up
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 21:47   

Pompa w turbo na 99% jest taka sama jak w wolnossącym.
Proponowałbym ci kupić dobrą pompę (nowe rzemiosło, albo sprawdzoną używkę) do tego oryginalny zawór na listwie i auto ma żyć.

Aha, ten dokładany zawór ma podpięte podciśnienie ? Zwiększa ciśnienie paliwa przy wyższych obrotach ?

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 21:47 ]
Ciśnienie paliwa mierzy się wpinając manometr do zasilania listwy za pomocą trójnika, tak aby pompa zasilała cały układ tak jak w oryginalne plus dodatkowo manometr.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 21:50   

Perez napisał/a:
czy cisnienie na liststwie wtryskowej zmierze jak zaloze manometr na przeewod doprowadzajacy paliwo


tym sposobem zmierzysz max cisnienie jakie wytworzy pompa

Perez napisał/a:
bo przeciez paliwo też czasami wraca do baku i pytanie kiedy wraca


wraca jesli regulator cisnienia na koncu listwy wtryskowej puści nadmiar cisnienia
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 21:52   

Hm, to moze o to chodzi, bo ten dokladany zawor ma miejsce na podcisnienie, przynajmniej tak mi się wydaje, bo jest jeszcze jeden wolny maly krociec. Wrzuce zdjecia jak dojade do domu, bo na razie wybralem się na wyprawe, żeby regulowac auto, oraz żeby auto troche pojezdzilo co by się Mems wyszkolil.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 21:52   

Tomek1212 napisał/a:
Pompa w turbo na 99% jest taka sama jak w wolnossącym.

ja przegladalem ostatnio workshopa i jestem odminnego zdania, napewno pompa w turbo ma wiekszy wydatek w L/h
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 21:57   

W takim razie to mogloby tlumaczyc moje zmagania. Stwierdzilem, że się nie poddam, wiec taka koncepcja:
Podpinam z powrotem pompe, ktora byla dolozona na przewodzie zasilajacym wtryski w paliwo, zakladam za nia regulator cisnienia żeby pompy nie pompowaly za mocno, dokladam sterowanie podcisnieniem do tego regulatora, a waz zwracajacy paliwo zostawiam tak jak mi się wydaje, że powinno być, czyli idac od kolektora-rurka, jakas puszeczka-rurka do baku(chyba).
Jak to nie zadziala to dzwonie do PH Jowi i jak nie uda mu się pomoc przez telefon to skladam wszystko tak jak zlozyl mój mechanik i biorac że soba 1000zl na paliwo jade do Nowego Miasta nad Warta.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 22:08   

Perez, regulator ciśnienia dajesz za listwą wtryskową.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 22:17   

Czyli na wezu powrotnym?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 22:18   

Pozakładaj te pompy tak jak były, regulator ciśnienia za listwą, ustaw ciśnienie tak aby na wolnych obrotach były z 3bary, podepnij podciśnienie i jeżeli tylko ten zawór będzie poprawnie reagował na podciśnienie i pompy będą dawać odpowiednie ciśnienie to auto musi żyć jak powinno.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 22:42   

Jak ustawie na wolnych 3 bary to ta dodatkowa pompa pod maska swiszczy jakby ja zarzynali. Przestaje swiszczec dopiero na ponad 6 barach, wtedy auto chodzi dobrze, ale pali 30 litrow
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 23:05   

pompy maja tego samego producenta to A.C. Rochester Electric immersible

Pump pressure
NA 3,2 bar
Turbo 4,3 bar

Delivery at 3 bar min 12V
NA 64 L/h
Turbo 73 L/h

Regulated pressure range

NA & Turbo 3.0 bar + - 0,2 bar

Turbina Garret T25
westgate opening pressure 0,4 +- 0,05 bar

źródło workshop manual mk2
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820Ti] Wydech
Perez Rover serii 800 9 Wto Maj 10, 2011 12:33
paff
Brak nowych postów [R820Ti] Grający zawór??
klin18 Rover serii 800 13 Sro Lip 25, 2012 07:13
klin18
Brak nowych postów [R820Ti] Demontaż maglownicy
Yog-Sothoth Rover serii 800 2 Czw Maj 03, 2012 00:07
Yog-Sothoth
Brak nowych postów [R820Ti] Zawieszanie się obrotów jałowych
Yog-Sothoth Rover serii 800 2 Pią Maj 10, 2013 07:06
soviet100
Brak nowych postów [R820ti] Czerwony kolektor wydechowy
rover820rs Rover serii 800 1 Nie Sie 26, 2012 21:55
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink