Forum Klubu ROVERki.pl :: [R825] Czy silnik 2.0 turbobenzyna pasuje do modelu 825 '98
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R825] Czy silnik 2.0 turbobenzyna pasuje do modelu 825 '98
Autor Wiadomość
roland825si 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Poznań



  Wysłany: Pon Lut 21, 2011 12:57   [R825] Czy silnik 2.0 turbobenzyna pasuje do modelu 825 '98
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1998

mam rovera 825 v6 Si z 98 roku w automacie i padl mi silnik, znalazlem faceta ktory ma na sprzedaz silnik 2.0 turbo benzyna, silnik pochodzi z modelu coupe i ma manualna skrzynie biegow. moje pytanie jest nastepujace:
1. czy silnik 2.0 bedzie pasowal w miejsce silnika 2,5
2. czy do 2.0 bedzie pasowala skrzynia automatyczna z modelu 2.5
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 21, 2011 12:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 13:42   

Skrzynia na pewno nie bedzie pasowala, a co do mocowania silnika to rowniez watpie, ale nie jestem pewien.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 13:44   

1-powinien pasować choć do końca nie wiem..
2-tego to nie wiem.;P..

mhm .. Ostatnio w Poznaniu rozbiła się 820TI coupe.;).. zielona.;)..to może od tego gościa silnik kupujesz??..
http://allegro.pl/show_item.php?item=1415219393

Ogólnie polecam go.. kupiłem od niego listwy których mi brakował.;) szybko sprawnie .;)
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 13:55   

Matexx, dzieki za kontakt, chlopaki i dziewczyny, zaklepuje sobie silnik u tego pana :D
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
roland825si 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lut 21, 2011 16:24   

tak, chodzi o niego.
a gdzie sie moge dowiedziec czy to pasuje? na jakie parametry trzeba zwrocic uwage?
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Lut 21, 2011 17:00   

Jak kupisz silnik ze skrzynią, komplet mocowań,kompletną elektrykę razem z mems i immobilajzerem, półośki i cały mechanizm zmiany biegów z manuala, obie chłodnice i intercooler, cały zestaw weży, zegary to będzie pasować, ale bardzo dużo przekładania.
Nie wiem, czy skrzynia automat podejdzie, a nawet jeśli da się ją przykręcić, to ile wytrzyma i jak się będzie zachowywać, te silniki mają całkiem inną charakterystykę pracy.
 
 
roland825si 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lut 21, 2011 21:04   

Konix napisał/a:
Jak kupisz silnik ze skrzynią, komplet mocowań,kompletną elektrykę razem z mems i immobilajzerem, półośki i cały mechanizm zmiany biegów z manuala, obie chłodnice i intercooler, cały zestaw weży, zegary to będzie pasować, ale bardzo dużo przekładania.
Nie wiem, czy skrzynia automat podejdzie, a nawet jeśli da się ją przykręcić, to ile wytrzyma i jak się będzie zachowywać, te silniki mają całkiem inną charakterystykę pracy.


chyba troche sie nie oplaca:/
To moze inaczej...WIECIE MOZE kto ma na sprzedaz/gdzie znajde SILNIK 2.5Si v6??

[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 21:04 ]
chyba troche sie nie oplaca:/
To moze inaczej...WIECIE MOZE kto ma na sprzedaz/gdzie znajde SILNIK 2.5Si v6??
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 16:58   

Twój silnik to KV6 Rovera, te silniki były montowane w Roverach 75, Roverach 45, MG ZT i MG ZS. I takiego motoru bym szukał, np na allegro

http://moto.allegro.pl/ro...1433619901.html
http://moto.allegro.pl/ro...1443880947.html
http://moto.allegro.pl/si...1469810761.html
http://moto.allegro.pl/ro...1464432532.html
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lut 25, 2011 23:20   

Silniki KV6 z 825 różniły się od tych montowanych w nowszych roverach/mg.

Silnik 2,0 serii T można założyć do tego auta, natomiast nie będzie on pasować do tej skrzyni. Ponadto byłoby z tym mnóstwo roboty i raczej byłoby to mało opłacalne.

Co takiego się stało, ze chcesz przekładać motor ?
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lut 26, 2011 10:51   

Tomek1212, a jakie dokładnie były różnice oprócz VIS'ów? przecież to i to KV6
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 26, 2011 17:16   

Już nie pamiętam, kiedyś przerabiałem ten temat i okazało się, że dużo jest odmienności. Trzeba by się zagłębić w ten temat.
 
 
 
roland825si 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 19:44   

pompa wody mi poszla jak jechalem na autostradzie i nie dostrzeglem, jak temperatura wzrosla a pozniej nagle auto zgaslo:/ no wiec kupilem 825 si identyczny jaki mam i zabralem silnik od niego a mam teraz kaste bez silnika.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 20:42   

Jeżeli chcesz to auto potem sprzedać to od razu ci mówie, nie opłaca się. Te auta są tak tanie, że więcej zapłacisz za ten silnik i przekładkę niż później weźmiesz za cały samochód.
 
 
 
roland825si 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 23:29   

ta kasta jest w najwyzszym mozliwym wyposazeniu oraz jest bardzo zadbane wiec mysle ze kupiec by sie znalazl tylko bez silnika to troche ciezko:/ gdyby mi sie trafil kupiec na sama kaste to oczywiscie ja sprzedam tylko wiecie jak jest ze sprzedaza takiego auta jak roverek 800:/
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 00:07   

No osobiście zdarzało mi się kupić rovera 820 95r z uszkodzoną skrzynią za 300zł, 827 94r z pękniętym wężem chłodnicy za 700zł, a kolega kupił niedawno w pełni sprawnego 827 96r z gazem za 1100zł.
Ciężko jest sprzedać takie auto za cenę powyżej 2tys zł, no chyba że trafi się jakiś fanatyk, ale i tak uważam, że gra nie jest warta świeczki.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 10:40   

Taki fanatyk jak ja! Kupiłem auto bez silnika i teraz wsadzam silnik :)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
roland825si 



Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lut 28, 2011 13:26   

Perez napisał/a:
Taki fanatyk jak ja! Kupiłem auto bez silnika i teraz wsadzam silnik :)

chcesz kupic???:)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 16:52   

Perez napisał/a:
Taki fanatyk jak ja! Kupiłem auto bez silnika i teraz wsadzam silnik :)


ale tu kupiłeś coupe :) jest różnica
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 16:09   

roland825si napisał/a:
chcesz kupic???:)

Chce kupic, czekam na wyplate :)

[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 16:09 ]
Matexx napisał/a:
mhm .. Ostatnio w Poznaniu rozbiła się 820TI coupe.;).. zielona.;)..to może od tego gościa silnik kupujesz??..
http://allegro.pl/show_item.php?item=1415219393

A ja nie mogę polecić Pana z Poznania, kij w niego i siekiera w plecy.
Zafundował mi wycieczkę do Poznania, silnik oglądałem, wydawał się w porządku, Pan w ciągłym kontakcie, później zadzwonił, że jego kolega wiezie meble do Warszawy, więc weźmie po drodze silnik, miał być rano, nie było go, facet nie odbiera telefonów, jak zadzwoniłem z innego to odebrał od razu, tylko jak powiedziałem kim jestem to udawał, że coś nie łączy i się rozłączył, od razu zadzwoniłem ze swojego z nadzieją, że na prawdę coś nie łączyło to już mnie tylko odrzucał. NIE POLECAM!!!
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 23, 2011 16:25   

Tomek1212 napisał/a:
Już nie pamiętam, kiedyś przerabiałem ten temat i okazało się, że dużo jest odmienności. Trzeba by się zagłębić w ten temat.


To może zgłębmy temat :)

Z tego co ja się orientuje to róznice są w bebechach czyli inne rozwiązanie tuleii albo samego bloku. Generalnie coś co eliminuje lub miało eliminować problemy z HGF. Ta rzecz nie ma najmniejszego znaczenia przy ewentualnej przekladce. Inny natowmiast jest kolektor dolotowy, ale nie wydaje mi sie zeby mial inny rozklad otworów. Trzebaby to sprawdzic. Wydechowe powinny byc identyczne. Slyszalem rowniez ze inna jest miska olejowa ale w ksztalcie. Mozna wykorzystac z KV6 z 800setki (tez do sprawdzenia rozklad otworow). Spiecie ze skrzynia powinno byc takie samo bo po jakiego gwinta by to zmieniali. Moze rzeczywiscie nie jest to takie skomplikowane a zachecilo by mnie np. do zakupu KV6 800 :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R825] Czy lampy tyne podejdą od młodszego modelu
Revolt Rover serii 800 2 Pon Kwi 23, 2007 12:05
Revolt
Brak nowych postów [R825] wysprzęglik czy od [R600] pasuje?
Vigoslaw Rover serii 800 2 Pią Mar 09, 2012 12:47
Vigoslaw
Brak nowych postów [R825] Części
gruberek11 Rover serii 800 4 Sro Gru 10, 2008 17:54
evita
Brak nowych postów [R825] Turbina
Deepack Rover serii 800 1 Pon Lis 03, 2008 10:14
Brt
Brak nowych postów [R825] Tłumiki
Zbyszek44 Rover serii 800 7 Nie Cze 22, 2008 13:34
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink