Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Temperatura oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Temperatura oleju
Autor Wiadomość
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 10:32   [MGF] Temperatura oleju
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam,

Mam pytanie odnośnie temperatury oleju silnika.
Czytałem, że nie powinna ona przekraczać ponad połowy wskaźnika, natomiast gdzie indziej wyczytałem, że nie powinna przekraczać 120 stopni.



Tak czy inaczej na zdjęciu pod spodem mam temperaturę (chyba maksymalną) jaką ostatnio osiągnął silnik. Dodam, że dmuchawa przy silniku nie była wtedy załączona.

Jeśli chodzi o dmuchawę, to chyba działa, bo czasami po 'ostrzejszej' jeździe jak wyłączę silnik to pracuje, no ale co podczas jazdy?

Tak czy siak czy ta temperatura nie jest za wysoka?

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 25, 2011 10:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 25, 2011 13:27   

temp. użytkowa przy jeździe spokojnej w korkach po mieście 1,5-3k obrotów to tuż powyżej 80 stopni.

jak grzałem 100 km autostradą koło 180-200 czyli średnio 5-6 tys obrotów to mi wyskoczyła do 125 stopni, jest to normalne

ważne, aby temp. płynu chłodniczego nie zaczęła się bardzo podnosić.
w razie potrzeby można sprawdzić czy chłodnica oleju jest sprawna

[ Dodano: Sro Maj 25, 2011 13:27 ]
ze zdjęcia (szkoda że nieostre) widzę temp. na poziomie 85-90 stopni. pewnie trochę dynamiczniej jeździłeś i to dlatego.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 13:51   

No zdjęcie robione podczas jazdy ;)
Mówisz, że widzisz na nim temperaturę 85-90 stopni, to dlaczego ja tam widzę powyżej 120?:))
(po kliknięciu wychodzi w powiększeniu)

No i z tego co zauważyłem to to jest w miarę normalna temperatura w moim aucie. Od 120 stopni do tego poziomu co jest aktualnie. Dodam, że trasa liczyła ok 15 km i max 4k obrotów, nie przekraczałem 120-140 km/h.

Jeśli chodzi o temperaturę płynu chłodniczego, to jest ładnie poniżej połowy, także tym się nie martwię.

Sprawdziłem jeszcze raz dmuchawę przy silniku, tj. wyciągnąłem wtyczkę od czujnika temp. i się załączyła.
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Sro Maj 25, 2011 17:05   

practicator napisał/a:
ze zdjęcia (szkoda że nieostre) widzę temp. na poziomie 85-90 stopni
practicator, kliknij na tą fotkę i otworzy Ci się w większym rozmiarze. Nadal nieoste ale wyraźnie widać temp. w okolicach 125C.
scooby... U mnie zwykle ledwo dochodzi do kreski 120C ale jak robię trasę podobną do Twojej (15km do pracy, autostradą, ok 120km/h) to wskazówka jest dokładnie tak jak na Twoim zdjęciu. Zwykle wtedy patrzę na temperaturę płynu chłodzacego i jeśli jest w normie to się nie przejmuję. Poza tym po coś chyba pozaznaczali na czerwono strefy alarmowe na zegarach... żeby było wiadomo kiedy trzeba się zacząć przejmować ;)
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 17:30   

Gites, dzięki za odpowiedź :)

Samochodzik nadal jest 'świeży', więc wolę dmuchać na zimne ;)
 
 
Skwirek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 19:21   

Dziwna skala na tych zegarach "nowszego" typu - pozatym, że były dwie do 150 i 170 stopni.

W moim "eFie" tam gdzie na zdjęciu jest 120 - była 100.

Pozdrawiam,
Marcin
_________________
"Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
 
 
 
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 20:29   

Skwirek, z tego co widzę, to właśnie ogólnie moje autko wygląda na 'nowszego' typu :P
Cały przód mam z MGTF, tj. reflektory, zderzak, nie wiem co tam jeszcze i chyba kokpit również.

Pozdrawiam
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 01:07   

no to ja jeżdze dosc agresywnie, czesto z wiekszymi predkosciami niż Wasze, ale 120stopni żebym miał to już się musze postarać, ja mam ten kokpic starszego typu, ale stopnie C to stopnie C, może scobby Ty masz tak że masz czujnik/wskaźnik starszego typu a tarcze z nowszą skalą i jest jakaś różnica.
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Czw Maj 26, 2011 16:09   

też tak myślę. osiągnięcie 120 stopni przez olej nie jest proste. ani szybkie. a jak wasze dwa samochody tak mają to wątpię aby w obu siadła chłodniczka oleju

[ Dodano: Czw Maj 26, 2011 16:09 ]
możliwe że tam macie np. impulsator starego typu (pod naszą skalę, ze starych MGF gdzie w tym miejscu było ok. 100 stopni) a tarczkę z liczbami już nową.

jakbyś mógł potem jeszcze podesłać zdjęcie normalnej temp, jaka się utrzymuje przy spokojnej jeździe w miejskich korkach - porównam wychylenie wskazówki.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 17:45   

practicator, normalna temperatura to około 120 stopni. Powyżej jest podczas agresywnej jazdy, albo podczas większych upałów.

Jeśli chodzi o temperaturę, to raczej jest ona poprawna, ponieważ po otwarciu bagażnika bije war z silnika, więc na 90 stopni to nie wyglądało.
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Czw Maj 26, 2011 19:48   

olej jest chłodniejszy zawsze niż silnik. a u mnie stoi zawsze 85 st jeśli jeżdżę jak emeryt
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 21:57   

Też mnie to zastanawia, mam zegary nowszego typu bo druga kreska to 120 stopni i przy spokojniej jeździe jest troszke poniżej 120, jak lekko deptam to jest troszke powyżej 120 a dzisiaj jak jechałem autostradą 180 km/h to podskoczyło prawie do 3 kreski i sam nie wiem czy to dobrze czy źle :P W innym temacie zadałem pytanie jak powinno sie dbać o silnik w MGF to ktoś mi odpisał żeby nie dawać w !@!$# póki temp. oleju nie przekroczy drugiej kreski czyli... 120 stopni i tak też staram sie robić ;)
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 00:24   

Łukasz Ci to napisal ale u nas 2 kreska to 90 stopni.
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Pią Maj 27, 2011 03:05   

chyba raczej 80....

ja mam skalę 60, 80, 100, 120, 140

a nie chce mi się wierzyć że u was w tym samym silniku pływa sobie 30 stopni cieplejszy olej. coś chyba jest nie halo z tą skalą.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Ostatnio zmieniony przez practicator Pią Maj 27, 2011 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 10:30   

To jaki z tego morał? :P Bo już nie wiem czy jest sie czym martwić czy nie. W ostatnie upalne dni jak jeżdże dłużej niż 20 min w korkach to spokojnie osiąga drugą kreske czyli 120 stopni, czasem nawet delikatnie powyżej a przy tym wybryku o którym pisałem wyżej (180km/h) było prawie 150 stopni. Uważacie że to nie jest normalne? :P
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Pią Maj 27, 2011 12:08   

będę u Ciebie w sobotę to porównamy te wskaźniki. jak na rozgrzanym silniku będą miały takie samo wychylenie, to znaczy że u Ciebie skalę zepsuli. zwykle graniczną temp. jest ok. 135-140 stopni
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 16:08   

Jak Ci wygodniej to możesz podjechać o 10:40, wtedy ja też będe miał rozgrzany silnik po przejażdżce do pracy :p bo o 15 to dopiero będę odpalał hahah nie no śmieje sie, jak wolisz, albo 10:40 albo 15:00
 
 
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 16:29   

No ja na szczęście nie mam takiego problemu jak Madis ;)

Wskazówka osiąga maksimum w tym miejscu jak na zdjęciu i albo tam zostaje, albo spada gdzieś do 120 :)

Ale czytałem, że podobno tak ma być, że jeśli jest poniżej połowy, to jest dobrze :)
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 16:35   

Nie no wydaje mi sie że nie ma powodu do obaw bo tak jak ktoś tam wyżej napisał - po coś to czerwone pole na zegarze zaznaczyli więc skoro daleko do czerwonego pola to po co sie stresować ;P
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 16:50   

u mnie kolejne kreski są: 60, 90, 120, 150

60 jest zimny, koło 90 jak juz sie go troche przetarga, a pod 120 jak dochodzi to juz na prawde musze go dobrze zmeczyc i musi byc cieplo na dworze. Wiecej niz 120 z tego co pamietam nigdy nie widziałem na tym wskazniku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Nie działa radio. Temperatura oleju
alexdownar MGF i MG TF 3 Sro Lip 15, 2015 21:53
alexdownar
Brak nowych postów [TF] Kłopoty z ogrzewaniem i temperaturą
bergi_87 MGF i MG TF 4 Pią Lis 02, 2012 10:13
flapjck1
Brak nowych postów [MGF] Temperatura silnika (cieczy)
fieldy MGF i MG TF 15 Sob Maj 28, 2011 11:36
leszczu
Brak nowych postów [MGF]wymiana oleju
wladi MGF i MG TF 8 Czw Paź 31, 2019 21:04
Malignus
Brak nowych postów [MG F] Benzyna w oleju.
fighter MGF i MG TF 2 Pon Lut 13, 2012 16:19
fighter



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink