Forum Klubu ROVERki.pl :: R400 Greg`a :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: greg-si
Nie Maj 05, 2013 09:16
R400 Greg`a :)
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 26, 2011 13:50   [R400 Greg`a :)]

Witam wszystkich :)
Jako że w końcu powstał do tego odpowiedni dział trzeba przedstawić swojego dwuśladu :)
Jest to R400 po małym liftingu z 97 roku czyli białe przednie kierunki, trzecie światło stop na górze i takie tam. Samochód był montowany w drugiej połowie sierpnia tegoż roku po czym w październiku `97 wyjechał z salonu. Po równo jedenastu latach (co do dnia) od tego momentu trafił w moje ręce. Po samochodziku już wtedy widać było że doskwiera mu bolączka kiepskiej blachy ale poza tym technicznie wszystko było ok. Tak więc kupiłem go w Berlinie i przyjechałem do PL. Od tamtego czasu czyli października 2008 minęło troszkę czasu i samochodzik troszkę się zmienił.
Tak wyglądał po kupnie:

Pierwszą modyfikacją jaką uczyniłem było przekoszenie przodu :) Tak to wyglądało:

Następnie młotek i przód wrócił do poprzedniej formy ;)

Żeby nie zarzucać tematu zbędnymi fotkami będzie ich jeszcze tylko kilka.
Pierwszą modyfikacją było dorzucenie halogenów oraz zrobienie im instalacji. Później wpadł mi pomysł na podgrzewane fotele. Tak zrobiłem i wrzuciłem maty razem z oryginalnymi przyciskami no i zrobiłem instalację elektryczną. Jako że kolor samochodziku jest taki nie inny stwierdziłem że chyba fajnie będą wyglądały lusterka i klamki w chromie. Tak czy siak miałem zmieniać lusterka na podgrzewane bo miałem takowe w poprzednim samochodzie (polonezie) więc kupiłem stosowny komplet z jakiegoś angola i zarzuciłem na auto. Z racji że niestety nie posiadałem instalacji elektrycznej było trzeba troszkę porzeźbić. Łatwo nie było bo kostki w R są 'bardzo fajne' do tego kabelkologia sterowania, gruby kabel do car audio ale udało się wszystko zapiąć. Działa jak w serii :)

We wnętrzu dla swojego komfortu zrobiłem już wszystko więc postanowiłem zająć się troszkę aspektem prowadzenia. Najpierw postanowiłem kupić jakieś krótsze sprężynki. A że kumpel sprzedawał swoje prawie nowe z Hondy więc się nie zastanawiałem i zagościły H&R`y -35mm. Troszkę zaczął tył samochodu zachowywać się nerwowo (bo ori amor) więc wpadł tylny stabilizator. Efekt zniknął ale miałem wrażenie że tył leci jak po szynach a przód coś buja więc kupiłem grubszy przedni stabilizator z MG ZS180. Prowadzenie stało się pewniejsze choć wraz cały czas doskwiera brak dobrego amora. W między czasie też wleciały białe boczne kierunki.
Niby było wszystko ok ale stwierdziłem że trzeba dalej coś rzeźbić (bo audio już skończyłem). Postanowiłem więc zająć się hamulcami. Seria to przód/tył tarcze (przód wentylowane). No to pierwsza rzecz wymieniłem przewody elastyczne na Goodridge w stalowym oplocie. Następnie był plan na wrzucenie przodu 282mm. Kupiłem zaciski jednotłoczkowe i po przymiarce okazało się że jest niezbędna wymiana felgi bądź zarzucenie dystansów 10mm. Odpuściłem więc temat... Ale nie na długo. Trafiły się w rozsądnej cenie zaciski dwutłoczkowe. W takim układzie nie miałem wyjścia i było trzeba rozglądać się za nową felgą na lato. Szukałem 15' bo nie chciałem zmieniać opon które jeszcze mają trochę mięsa. Kupiłem nawet jedne ale były lipne i ciężkie. Zwróciłem bo były krzywe. No i dalej szukałem czegoś sensownego lecz lżejszego. Postanowiłem przejść na 16'. No i kupiłem felgi z Mazdy Miaty. Odnowiłem je zarzuciłem większy hamulec na przodzie oraz felgi. Tak też jest w dniu dzisiejszym:


Samochód obecnie żeby być full opcją potrzebuje klimy oraz tylnych szyb elektrycznych. Ale tego nie robię bo już mi się nie chce. W między czasie rzeźbiłem również Car Audio z racji hobby :) Coś tam gra ale to nie miejsce by o tym pisać. W samochodzie było też kilka przepustnic 56mm z poldka jak również innych R i obecnie coś takiego siedzi. Rurka do filtra też jest w innym miejscu.
Czy są jakieś plany? Są dokładnie dwa.
Pierwszy to skończyć tylny hamulec 280mm. Pełna hybryda mojego autorstwa lecz musi to poczekać z racji innych ważniejszych zajęć.
Druga to zmiana auta która prędzej (w przeciągu dwóch miesięcy) czy później (wiosna 2012) musi nastąpić. Stwierdziłem że z racji kiepskiej blachy nie będę już inwestował w ten samochód poza niezbędnymi rzeczami.
Komentarze, sugestie mile widziane bo tylko krowa zdania nie zmienia i może jeszcze coś w nim zrobię :)
Dziękuję za uwagę :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 26, 2011 13:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 26, 2011 16:26   

a na co bedziesz zmieniał jesli juz do tego dojdzie??
jak kiepska masz ta blache?? duzo rdzy?? podloga czy co??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 26, 2011 23:23   

borek88 napisał/a:
a na co bedziesz zmieniał jesli juz do tego dojdzie??

Koncepcji jest kilka. Chciałbym pozostać przy marce ale jak to będzie to nie wiem. Jedno jest pewne. Będzie to mocna benzyna.

borek88 napisał/a:
jak kiepska masz ta blache?? duzo rdzy?? podloga czy co??

Podłoga jest spoko. Standardowo tylne nadkola a po tej zimie zaczyna wychodzić spod przednich błotników. Kwestia czasu pewnie żeby jeszcze drzwi poleciały a żeby to zrobić trzeba by wsadzić więcej kasy niż samochód jest wart.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 27, 2011 21:14   

wiem cos o tym i kosztach pozadnych napraw a nie prowizory jak mi proponuja
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 11, 2011 13:06   

Coś temat podupadł więc stwierdziłem że zrobię coś czego jeszcze nikt w R400 nie zrobił (przynajmniej ja nic o tym nie wiem) :

Stołeczki z ZS180 czyli sedan wersja angielska.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 11, 2011 13:34   

greg-si, no tutaj to pełen Szacun dla Ciebie. Sam gryzłem temat aby wstawić fotele lotnicze z R45 ale odpuściłem.

Pochwal się jak to zamontowałeś??? (spawanie; zmiana gąbek, czy może przykręcałeś w nowe otwory w podłodze?)

Pozdrawiam.
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Lip 11, 2011 19:56   

greg-si, również wielki szacun, i mów jak najszybciej jak Ty to zrobiłeś !! !
 
 
 
radomraptile 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 151
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 11, 2011 20:17   

fajnie to wyglada
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 18:01   

Nonono, jak dla mnie super, jeszcze te wstawki niebieskie super pasują do koloru auta.
tommyyogi napisał/a:
Pochwal się jak to zamontowałeś???

A to u was nie ma tak jak w R200/r25/MG ZR, że jest plug&play ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 18:36   

niestety fotele od R45 / ZS różnia się od R400 rozstawem szyn i innymi mocowaniami do podłogi.

Chciałem kiedyś wstawić kubły z R45 ale się poddałem.
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 18:41   

tommyyogi napisał/a:
niestety fotele od R45 / ZS różnia się od R400 rozstawem szyn i innymi mocowaniami do podłogi.

Chciałem kiedyś wstawić kubły z R45 ale się poddałem.

No to jaki problem. Wystarczy, że zamieniacie obicie siedziska, a to jest proste jak drut. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tommyyogi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 409
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 18:51   

Tylko ze fotele z ZS mają regulacje lędźwi a moje w R400 nie mają.
Dla samego wyglądu i wygody siedzenia można taki myk z przełożeniem zrobić. Ale ja chciałbym jednak regulację lędźwi z powodu awarii kręgosłupa :)

[ Dodano: Wto Lip 12, 2011 18:51 ]
Chyba że się mylę i nie wszystkie ZS mają tą regulację. Ale wydaje mi się ze mają.
_________________
R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 23:15   

greg-si się teraz urlopuje. :cool: Niech odpocznie trochę, bo pewnie ta przeróbka go trochę wymęczyła. :wink: Jak wróci to pewnie napisze, co i jak zrobił. :wink:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 17, 2011 18:43   

tommyyogi napisał/a:
Pochwal się jak to zamontowałeś??? (spawanie; zmiana gąbek, czy może przykręcałeś w nowe otwory w podłodze?)

Na dniach coś napiszę. Sprawa jest prosta bo szyny są wymienialne lecz ich rozstaw mocowania do fotela troszkę się różni.

camaro17 napisał/a:
greg-si, również wielki szacun, i mów jak najszybciej jak Ty to zrobiłeś !! !

Jak wyżej.

leszczu napisał/a:
No to jaki problem. Wystarczy, że zamieniacie obicie siedziska, a to jest proste jak drut. :wink:

Ale nie masz wtedy kubła. Zresztą samo obicie jest inne i nie da się dopasować do konstrukcji zwykłych foteli z R400/45.

tommyyogi napisał/a:
Tylko ze fotele z ZS mają regulacje lędźwi a moje w R400 nie mają.
Dla samego wyglądu i wygody siedzenia można taki myk z przełożeniem zrobić. Ale ja chciałbym jednak regulację lędźwi z powodu awarii kręgosłupa :)

[ Dodano: Wto Lip 12, 2011 18:51 ]
Chyba że się mylę i nie wszystkie ZS mają tą regulację. Ale wydaje mi się ze mają.

To jest kolejna rzecz. Z tym że należy pamiętać że regulacja lędźwi jest tylko w fotelu kierowcy zatem by mieć w swoim fotelu taki myk trzeba kupić stołki z wersji na europę.

AdrianWWL napisał/a:
Niech odpocznie trochę, bo pewnie ta przeróbka go trochę wymęczyła. :wink: Jak wróci to pewnie napisze, co i jak zrobił. :wink:

Sprawa jest ogólnie rzecz biorąc prosta. To co na fotce, zrobiłem przez 4,5h (wyjęcie z samochodu starych, przerobienie, włożenie nowych).

Ogólnie wrażenia pozytywne. Nawet przy spokojnej jeździe pozycja jest fajna, czuć że fotel trzyma. Wiadomo nie jest to klasyczny kubeł ale przesiadka ze zwykłego na ten jest krokiem do przodu. Ogólnie jest super ale idąc najmniejszą linią oporu tak jak ja to zrobiłem fotel jest dość wysoko. Wiadomo nie mam regulacji wysokości dla kierowcy więc nogami prawie dotykam kierownicy. Dla osoby wyższej może być problem. Ale jak ktoś chce się bawić bardziej to szlifierka w dłoń i wszystko idzie zrobić pod siebie.
Jak skończę robić stołki to wrzucę opis co jak i gdzie. Mam nadzieje że jutro się wyrobię :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Lip 17, 2011 23:26   

JA tam regulację lędźwi mam w 400. Ale brak regulacji wysokości fotela boli zwłaszcza przy moim wzroście (195 cm).
Z niecierpliwością czekam na fotki i instrukcję.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 17:43   

greg-si napisał/a:
leszczu napisał/a:
No to jaki problem. Wystarczy, że zamieniacie obicie siedziska, a to jest proste jak drut. :wink:

Ale nie masz wtedy kubła. Zresztą samo obicie jest inne i nie da się dopasować do konstrukcji zwykłych foteli z R400/45.

No to na to wychodzi, że w R400/MG ZS jest trochę inaczej, bo ja u siebie zmieniłem całe obicie siedziska razem z gąbką. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 18:18   

des napisał/a:
JA tam regulację lędźwi mam w 400. Ale brak regulacji wysokości fotela boli zwłaszcza przy moim wzroście (195 cm).

No to nie będzie tak prosto jak u mnie. Ja mam jakieś 175cm wzrostu i dotykam nogami kierownicy przy obecnym ustawieniu. Oczywiście raczej da się to zrobić.
Foto całości, fotele jeszcze będzie trzeba przeprać:

_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 21:40   

greg-si, ładnie, ładnie, brawa za robotę, całokształt bardzo mi się pobada :)
 
 
 
MateuszD416 



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Działdowo

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 23:29   

Co do tych kubłów z MG to ja w swoim garażu na tym forum mam wpisaną ów modyfikację ok. rok temu:D nie zgadzam sie tez co do montazu bo ja po zakupie zamontowałem wszystko p&p i działa jak ta lala... pozdro:P
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 03, 2011 06:26   

MateuszD416, to warto sie pochwalić jak to zrobić p&p bo koledzy z 400'tek pewnie będą wdzięczni
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink