Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Wymiana hamulców?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Wymiana hamulców?
Autor Wiadomość
kamilosbos 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 19:44   [R200] Wymiana hamulców?
Typ: Si Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam
Posiadam roverka 1.4 103km i przymierzam się do odnowienia moich hamulców.
Z przodu mam tarcze, nie wiem jakiej firmy były już takie jak kupiłem auto i jakieś klocki też nie znam marki.
Autko za dobrze nie hamuję;/

Poczytałem trochę i z tego co wyczytałem to zastanawiam się nad jakimiś nawiercanymi, wentylowanymi?
Warto? Myślałem nad Zimmeranem i klockami Ferodo DS Performance.
Z tyłu mam bębny bez abs i myślałem żeby kupic piastę i założyc tarcze.
Warta taka inwestycja?
Czy mogę na przód założyc 282mm i czy muszę wkońcu wymieniac zaciski?

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

PS. Na hamulce jestem w stanie wydac ok 1000-1300zł.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 08, 2011 19:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 08, 2011 19:56   

kamilosbos napisał/a:

Czy mogę na przód założyc 282mm i czy muszę wkońcu wymieniac zaciski?
jeśli teraz masz tarcze niewentylowane to takie muszą pozostać, wentylowane są grubsze i jak będziesz chciał takie zamontować to musisz wymienić również zacisk

[ Dodano: Sro Cze 08, 2011 19:56 ]
a z tyłem to nie wiem ale wydaje mi się, że trzeba by było belkę całą wymienić i doprowadzić przewody od hydrauliki, ale tego nie przerabiałem więc tutaj niech ktoś kompetentniejszy nawinie :wink:
 
 
kamilosbos 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 20:30   

aha, czyli zaciski do wymiany.
To teraz jakie tarcze i klocki i jak z tym tyłem ?
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 20:38   

Z tyłem możesz kupić same piasty pod tarcze + zaciski + linki ręcznego. Piasty całe, nie a nie tyko ta część z łożyskiem. Jak kupisz cała belkę z tarczami i zaciskami, to Ci raczej niczego nie zabraknie. Przerabiałem to i się da. Tyle, że tarcze i klocki nowe :)

A na przód podobnie, zaciski kupujesz do tego tarcze i klocki w rozmiar do zacisków i działa:)

Pamiętaj, tylko, żeby dokładnie oczyścić powierzchnię przylegania tarcz, bo będą biły.



Pozdrowienia kolego
 
 
kamilosbos 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 21:12   

Czyli muszę całą belkę z tyłu wymienic?
Na allegro wszystko z bębnami widzę.
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 22:09   

Nie musisz wymieniać belki, możesz okręcić od belki piasty, nie musisz belki wymieniać całej.
 
 
kamilosbos 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 22:45   

Znalazłem coś takiego tylko że ja znowu nie mam abs

http://allegro.pl/piasta-...1649195398.html
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 09, 2011 16:59   

kamilosbos napisał/a:
To teraz jakie tarcze i klocki

Ja polecam tarcze i klocki firmy Ate. Mam i nie narzekam. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kamilosbos 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 18:18   

A może coś z wyższej półki?
Może zostawic ten tył jak był i kupic coś konkretnego na przód?
 
 
lucas202 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 101
Skąd: Krotoszyn

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 09, 2011 19:39   

a ja z czystym sumieniem moge polecic tarcze firmy MIKODA polskiej produkcji. Kupowałem na przod i na tył i 17 000km i jak na razie zadnych oznak zuzycia. :lol:
_________________
"LiFe Is EaSy WitH EyEd CLoSed"
 
 
 
MelGibson 




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 27
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 02:19   

A ja nie polecam klocków ATE są za miękkie i bardzo pylą na przodzie miałem z nimi takie doświadczenie. Natomiast polecam Green Stuff świetny klocek.
 
 
obis83 




Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz

Rover 25

Wysłany: Sob Cze 11, 2011 09:49   

Co do zmiany tarcz hamulcowych na wentylowane czy też większe lub jak piszesz z bębnowych z tyłu na tarczowe polecam jedynie w takim przypadku jeśli planujesz znaczne modyfikacje w silniku. Lecz przy oszałamiających 103 KM w zupełności starczą ci tarcze zwykłe z przodu i zaciski z tyłu! :)

Jeśli chodzi o firmę polecam Boscha klocki i tarcze na dwa koła kupiłem za 324 zł
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 11:44   

Wymianę przodu na wentylowane polecam, bo sam tak zrobiłem.
Tyłu natomiast nie polecam, bo koszty swapu wysokie, po swapie wyższe koszty eksploatacji, różnica w hamowaniu żadna z tego co wiem, a ręczny tylko z nazwy - kół podczas jazdy zblokować się praktycznie nie da :/
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
kepor 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 99
Skąd: Wieliczka

MG ZR

Wysłany: Sob Cze 11, 2011 12:46   

tomo63 napisał/a:
różnica w hamowaniu żadna z tego co wiem, a ręczny tylko z nazwy - kół podczas jazdy zblokować się praktycznie nie da :/


Troszkę się mylisz. Mam z tyłu tarcze i obracam się na suchym asfalcie bez problemu. Kwestia sprawnego układu ale mimo wszystko w tym przypadku nie opłaca się robić swapa bo nieopłacalny stosunek ceny do poprawy.

Wiem bo jeździłem roverkiem z tym i z tym
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sob Cze 11, 2011 13:18   

kepor napisał/a:
Troszkę się mylisz. Mam z tyłu tarcze i obracam się na suchym asfalcie bez problemu. Kwestia sprawnego układu

No mogę przyznać rację, bo Ty masz ZR, a z tego co wiem w starszych rocznikach (RF =<97) to jest już bardzo różnie. A ciężko dostać belkę od ZR z tarczami, bo też nie wszystkie miały tarcze jak się nie mylę.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
kamilosbos 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 16:46   

Dzięki za odpowiedzi.

Dam sobię spokój z tyłem. Zostawię jak jest.
Klocki kupic green stuff czy red stuff?

Myślałem nad tymi tarczami zimmermana:

http://allegro.pl/tarcze-...1647862281.html

co wy o nich sądzicie?
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 17:07   

Wyglądają nieźle , tylko faktycznie z tą przeróbką nieco gorzej. Sam miałem kupować nowe zaciski ale na allegro były tylko do zwykłych tarcz i zresztą już regenerowane. Zostawiam stare, pomaluje je tylko i może uszczelki wymienię jak kiepskie będą ;) a tarcze zamówiłem Delphi razem z klockami, nie wiem czy to dobry wybór bo nikt oprócz jednego sprzedawcy ich nie miał, ale skusiło mnie to że praktycznie całe zawieszenie mam tej firmy. A jeśli już w temacie hamulców, to panowie czy warto toczyć tylne tarcze? Grubość mają jeszcze max...?
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 17:38   

kangaroo69 napisał/a:
tarcze zamówiłem Delphi razem z klockami
miałem tylko klocki tej firmy w bmw, dość szybko się skończyły...
kangaroo69 napisał/a:
czy warto toczyć tylne tarcze?
jak hamulec gitara to po co ruszać :?:
kamilosbos napisał/a:
Klocki kupic green stuff czy red stuff?
i to i to są klocki wzmacniane (tuningowe :razz: ) redy EBC są chyba droższe trochę, moim zdaniem to się chyba nie opłaca bo trzy razy taniej kupisz zwykłe klocki a te droższe skrócą drogę hamowania nie znacznie, jeszcze jak masz abs i się załączy to praktycznie w ogóle nie skrócą :razz: w końcu nie ma tej mocy aż tak dużo żeby wzmacniać układ hamulcowy zaprojektowany fabrycznie, no chyba że dla efektu wizualnego i punktów lansu... :razz:
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 20:25   

Podstawowe pytanei - CO chcesz osiagnac dlubiac w hamulcach, co masz zamiar robic tym autem ?

Prawdopodobbnie masz lite tarcze z przodu, wiec warto pomyslec o wentylowanych - spory wybor od R25 i ZR-ow, albo nad wiekszymi 282 z ZS-a 180 i ZR160.

Tarcze nawiercane, nacinane lepiej odporwadzaja cieplo, ale szybciej scinaja klocki.

Klocki sportowe czesto potrzebuja rozgrzania dla osiagniecia efektywnego hamowania, wiec pytanie jak zamierzasz uzywac auta :) od tego zacznijmy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 20:51   

kumilek23, Jak założę to wszystko to zobaczymy :wink: Miały być Lukasy ale sprzedawca powiedział że piszczą :???: za te pieniądze? :/
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25 1.4 16v 00] Wymiana Hamulców - Tył i Przód...
Opis...
djboo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Gru 08, 2009 19:45
Kot
Brak nowych postów [r200] naprawa hamulcow
joni_25x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Cze 30, 2010 11:31
joni_25x
Brak nowych postów [MG ZR R25 R200 R45 R400] Zmiana hamulców z 283 na 262 mm
Pytanie o szczegóły, czy pasują?
spider666 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Maj 21, 2009 00:08
Brt
Brak nowych postów [R200 SDi] Cieknący tłoczek hamulcow przednich
RUDiCK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Maj 09, 2008 17:00
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink