Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T] Alarm - przestała działać syrena.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T] Alarm - przestała działać syrena.
Autor Wiadomość
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Cze 17, 2011 12:28   [MG ZT-T] Alarm - przestała działać syrena.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Kolejny problem elektryczny (?) z autkiem. Jak w temacie, przestała działać syrenka alarmu. Czytałem posty na ten temat, ale nie znalazłem rozwiązania.

Syrenka wygląda tak:





Wszystko działało poprawnie. Ciche zamknięcie/otwarcie auta (mrugały tylko kierunki) i uzbrojenie alarmu. W przypadku niedomkniętych drzwi/maski/klapy bagażnika - krótki sygnał z syrenki przy próbie zamknięcia auta. Po otwarciu maski/klapy albo drzwi z przycisku na konsoli przy uzbrojonym alarmie - wycie niemiłosierne i mrugające kierunki. Niestety syrenka zamilkła.
Syrenka sprawna na 100%.
Po uzbrojeniu alarmu i zwolnieniu czujnika maski zaczynają mrugać kierunki ale syrena milczy. Po odłączeniu wtyczki od syreny (alarm cały czas działa) zaczyna wyć (wbudowany aku). Ponowne podłączenie wtyczki nie przerywa wycia. Dopiero po rozbrojeniu alarmu z kluczyka syrena milknie.

We wtyczce:



brak napięcia na żadnym z pinów. Sprawdzałem podczas wyłączonego alarmu, uzbrojonego, i działającego (otwarta maska, mrugające kierunki). Również po włączeniu zapłonu, a nawet uruchomieniu silnika silnika (tak sobie kombinuję, że jakoś ten wewnętrzny aku syreny jest ładowany) we wtyczce nie pojawia się napięcie.

Bezpiecznik:



sprawdzony. Działają również spryskiwacze reflektorów (czytałem o wspólnym przekaźniku). Wygląda jednak na to, że do syreny nie dochodzi napięcie.
Próbowałem odłączać akumulator przy podłączonej syrence, przy odłączonej, jednak nie przynosi to żadnych efektów.
Ostatnio sprawdzałem opisaną na forum opcję domykania szyb. Grzebałem trochę kluczykiem w zamku. Czy to mogło jakoś zmienić ustawienia?
Proszę o pomoc. Do najbliższego T4 mam 300 km.

UPDATE:
Napięcie jest cały czas we wtyczce na przewodzie biało-brązowym. Reszta bez zmian.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 07, 2011 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 17, 2011 12:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2011 18:36   

hmm mam to samo pare dni temu działało a teraz syrena milczy... też czekam na pomoc
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Cze 17, 2011 20:22   

Przeglądałem schemat w RAVE i widzę, że + jest podawany na stałe do syrenki (KLAXON-ALARM L101) przewodem brązowo-białym przez bezpiecznik 26. Dwa kolejne przewody to sygnały sterujące z BCU. Czarny (i to właśnie jest zagadka) przewód to masa, ale nie bezpośrednio. "Po drodze" jest UNIT-SOUNDER-ALARM D110 (co to za cholerstwo i gdzie tego szukać?), później bezpiecznik 31 i przekaźnik spryskiwacze reflektorów/alarm, który zwiera do masy czarny przewód i jest również sterowany z BCU. Dziwna konstrukcja.
Czytałem w postach na ten temat, że budowa syrenki jest prostsza od budowy cepa. Hmmm... U mnie jest całkiem sporo elektroniki w środku.
apples ratuj :mrgreen:

Kolejna dziwna sprawa. Po otworzeniu auta z kluczyka na wyświetlaczu kompa pokazał się czerwony napis (byłem za daleko i nie zdążyłem przeczytać) i jakiś symbol w górnym lewym rogu. Niestety sytuacja się już nie powtórzyła. Syrena była w tym czasie podpięta normalnie. Może to jakoś rozjaśni sytuację.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2011 20:44   

ten napis to chyba chodzilo ci o taki dzwoneczek syrenka? na wyswietlaczu jutro bede sam kombinowal ale niemozliwe by cos mi sie uszkodzilo bo jeszcze pare chwil temu dzialalo a teraz jak chce zamknac z pilota samochod to nie ma sygnalu dzwiekowego ale u mnie sygnal dzwiekowy nie byl z syreny a z samochodu jak by z glosniczka jakiegos
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2011 22:15   

HarryVip napisał/a:
pokazał się czerwony napis


Nie był to czasami napis o tym że bateria w pilocie się konczy?

Teraz o syrence. Jakos dziwnie tam opisałeś podłączenie - z Rave to ja widzę troche inaczej. To jest Sounder Alarm Battery backed up, czyli syrena z akumulatorem. Dostaje plusa brązowo - białym przewodem od bezpiecznika 26 na 3 pin łącza. Masa jest podłączona bezpośrednio - 1 pin łącza. 2 i 4 piny to wyjścia BCU - w jaki sposób BCU steruje syreną nie powiem - możliwie że sygnałami ze zmienną szerokością impulsów.

Tak się steruje syreną:

_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
Ostatnio zmieniony przez VMatas Pią Cze 17, 2011 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 17, 2011 22:17   

HarryVip napisał/a:
"Po drodze" jest UNIT-SOUNDER-ALARM D110 (co to za cholerstwo i gdzie tego szukać?),
w grodzi przy filtrze kabinowym
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Cze 17, 2011 22:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 17, 2011 22:34   

SeniorA napisał/a:
w grodzi przy filtrze kabinowym


W grodzi, ale u HarryVip syrena z akumulatorem, więc schemat jest nieco inny.

[ Dodano: Pią Cze 17, 2011 23:34 ]
Sterowanie syreną odbywa się tak:

a) Pin STATUS ma być połączony z masą żeby syrena przeszła w stan ochrony.
b) Pin ALARM ma być połączony z masą, żeby syrena zaczęła straszyć sąsiadów i właściciela :)

Dźwięki są wytwarzane przez samą syrenę.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Cze 18, 2011 00:22   

Pozostaje pytanie:
dlaczego przy uzbrojonym i załączonym otwarciem maski alarmie syrena zaczyna wyć dopiero po odpięciu wtyczki? Czyżby wysoki stan na wejściu ALARM? BCU nie podaje masy w momencie załączenia alarmu? Napięcie mierzone ok. 0.5V. Ponowne podpięcie wtyczki nic nie daje - wyje nadal. Dopiero wyłączenie alarmu kluczykiem powoduje jej zamilknięcie... Można z tego chyba wnioskować, że pin STATUS dostaje masę z BCU prawidłowo.
Przelutowałem styki, sprawdziłem połączenia z płytką i nadal nic.

Znalazłem na Allegro syrenkę w dobrej cenie.
Kod:
http://allegro.pl/bmw-e38-7-oryginalna-syrena-alarmowa-i1624396829.html

Mam nadzieję, że sprawna :grin: Jak znam życie będę miał zapasową, bo oczywiście kupiłem.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 18, 2011 07:35   

"Masa" z BCU to i będzie gdzieś ok. 0.5V, bo tym steruje tranzystor, więc BCU działa prawidłowo. Problem pewnie jest w samej syrence.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Cze 18, 2011 10:12   

VMatas ~0.7V to stan "wysoki" dla wszelkich układów logicznych opartych na bramkach tranzystorowych. Wynika wprost z właściwości krzemu. "Zero" to zero :wink: , tranzystor przechodzi w stan "zwarcia" (przewodzenia) i potencjał mierzony (0V) jest równy potencjałowi masy. Wtedy mówimy o stanie "niskim".
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 18, 2011 14:20   

Skąd takie informacje że 0.7 to stan wysoki? :shock: Jestem elektronikiem i jescze nie zapomniałem chyba - choć i nie pracuje już z tym na co dzien :D http://pl.wikipedia.org/wiki/7400 Stan wysoki to 2V i więcej. Jeszcze nie wynaleziony tranzystor który w otwartym stanie ma 0V - to byłaby prosta droga do premii Nobla :roll:
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 17:45   

VMatas Stan niski to 0-0.7V (niektóre źródła podają 0.8V) wg standardu TTL. A tak ogólnie, mówimy o dwóch różnych rzeczach. Z Twojego schematu wynika (całkiem logicznie), że sygnały sterujące z BCU są podawane na bazy tranzystorów. Przełączenie tranzystora krzemowego (oj pamiętam jeszcze germanowe) następuje dokładnie przy napięciu równym/większym 0.7V podanym na bazę. Ale nie to jest głównym tematem mojego postu. Syrena "wie", że została uzbrojona ponieważ reaguje prawidłowo na odłączenie wtyczki przy uruchomionym alarmie. W każdej innej sytuacji można ją odłączać bez żadnej reakcji. "Wie" również kiedy zostaje "rozbrojona". Prawidłowo reaguje na wyłączenie alarmu z kluczyka. Jutro albo w środę podmienię syrenkę i zobaczymy czy to cokolwiek zmieni. Osobiście podejrzewam jednak BCU. Jak pisałem wcześniej, sprawdzałem opcję domykania szyb podczas zamykania kluczykiem (fizycznie, bez użycia przycisku) zamka. Skoro istnieje kombinacja domykająca szyby, może również istnieć jakaś inna, która ustawia "cichy" alarm. To oczywiście tylko moje niczym nie potwierdzone domysły. Niestety do T4 mam strasznie daleko. Pozostaje tylko czekać na paczkę z syreną.

P.S. Mam dwa oryginalne kluczyki. Oba działają, ale syrena się nie odzywa. Czy słaba bateria może mieć na to wpływ?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 18:21   

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi poziomami, tranzystorami i bazami, bo teoria nie bardzo pasuje do tego co mamy :) Przecież schemat jasno pokazuje, że na wyjściu BCU (inaczej GM6) stoją tranzystory sterujące syrenką. Na to, jakie sygnały chodzą w BCU nie mamy żadnego wpływu i nawet nie bardzo możemy je zmierzyć. Tranzystory pracują w trybie kluczy tranzystorowych, podając niski poziom(logiczne zero do 0.7V) na syrenkę - fakt jest taki, że wtedy na ich bazach jest jedynka - czyli więcej 2.4V jeżeli mówimy o logice TTL. W przypadku zasilania ot +12V może być i więcej, ale to nie aż tak ważne. Bardziej jest ważne co mamy na kolektorach tranzystorów. Jeżeli przy uzbrojonej syrence przy jakimś alarmowym zdarzeniu na obu wejściach masz nie więcej 0.7V(czyli logiczne 0 lub "masa"), to z BCU wszystko powinno być Ok - tranzystory są otwarte i podają właściwy poziom na syrenkę. Może być że rezystor pomiędzy wejściem Alarm i zasilaniem(inaczej - rezystor kolektorowy tranzystora) w syrence nie kontaktuje, i tranzystor nie może sterować alarmem - możesz to sprawdzić mierząc napięcie na wejściu alarm z odłączonym przewodem idącym od BCU. Powinno pokazywać co najmniej 2.4V, a pewnie więcej. Lub po prostu poczekać na inną syrenkę.

Prawidłowo reaguje na odłączenie wtyczki - bo to jej właściwe zachowanie - wie że przepadło zasilanie i sygnał statusu - więc podejmuje alarm. Ale to nijak nie wskazuje że pin Alarm jest działający - przy podaniu masy na ten pin alarm na uzbrojonej syrence powinien załączyć się - możesz to sam wykonać i sprawdzić (po odłączeniu przewodu od BCU!).

O to dostępne opcje:

http://i93.photobucket.co...wfeather/T4.jpg

1. English UK Language
Self-explanatory

2. Transit Mode
Turn off alarm etc. for transportation

3. Alarm with US
Alam with ultra-sonics

4. No DRL
Daylight running lights (Volvo sidelights in other words)

5. Headlamp Delay
The amount of time the headlamps stay on (if you switch off with the lamps on)

6. Licence Plate Delay
See 5?

7. Tail light delay
See 5?

8. Single Point Entry
Unlock all doors or just the driver door

9. Bathrobe Locking
Allows you to start the car then deadlock and alarm it

10. Speed Locking
Automatically lock the doors as you move off

11. Lazy Vent
Hold down the unlock key to open all the windows (and the sunroof if fitted)

12. Lazy Lock
Hold down the lock key to close all the windows (and the sunroof if fitted) and lock the doors

13. One Shot Open
Open the driver's window with one click

14. One Shot Up
Opposite of 13

15. 3 Wipes
Number of wipes after squirting the windscreen

16. Auto Park
If wipers are on when the ignition is switched off, the wipers will "park" automatically

17. Intelligent Wipe
Speed sensitive wipers

18. High Line Pack
Presumably option specific

19. High Line Navigation
Presumably option specific

20. Not LPG
Self-explanatory


Może naprawdę nie właczyli po przyjezdzie auta do salonu??
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 16:37   

Syrena podmieniona, niestety bez żadnego efektu. Mierzyłem napięcia we wtyczce i wyglądają następująco:
1. Przy wyłączonym alarmie i otwartym aucie - biało-brązowy ~12.5V, pomarańczowo-szary ~0.7V, pomarańczowo-fioletowy ~0.7V.
2. Przy próbie zamknięcia auta (otwarta maska) - biało-brązowy ~12.5V, pomarańczowo-szary ~0.05V, pomarańczowo-fioletowy ~0.7V.
3. Przy uruchomionym alarmie (otwarcie maski, kierunki mrugają) - biało-brązowy ~12.5V, pomarańczowo-szary ~0.05V, pomarańczowo-fioletowy ~0.05V.

Aku zasilania awaryjnego syrenki to VARTA Ni-MH 6/V250H 7.2V. Napięcie mierzone na nim to 8.1V czyli ok.

Wnętrze wygląda tak:



Wierzę w przypadki, ale wątpię żeby obie syreny były uszkodzone.

P.S. Jak wygląda lub jest oznaczony BCU? Mam pod schowkiem jakieś dwa moduły koloru czarnego tylko nie wiem który jest który.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 17:20   

To dziwne. Wygląda na to że sygnały są w porządku, a jednak nie działa. Chyba że tekst z Rave o sterowaniu niskimi poziomami coś kłamie…

Już wiadomo że Status działa Ok, bo jak rozłączasz wtyczkę to wyje. Spróbuj podać na 4 pin Alarm (przewód pomarańczowo-fioletowy) masę - oczywiście przewód od BCU lepiej odłączyć. Może faktycznie tranzystor jakiś padnięty na tym wyjściu w BCU..

BCU wygląda tak:
http://forum.roverki.eu/v...p=544643#544643
http://cgi.ebay.com/Rover...b#ht_1260wt_810
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 17:55   

Duże to BCU. :grin: Ja znalazłem dwa mniejsze. Jeśli chodzi o syrenę to piny (licząc od lewej na załączonym wyżej zdjęciu) 1 i 3 to wejścia sygnałowe, 2 - zasilanie, a 4 masa. Próbowałem zwierać 1 i 3 do masy pojedynczo, razem, po kolei, w zasadzie we wszystkich możliwych kombinacjach. Na zasilaniu wyłącznie awaryjnym (z aku syrenki) brak jakiejkolwiek reakcji. Nie sądzę, żeby podanie zewnętrznego zasilania cokolwiek zmieniło. Wygląda na to, że 12V z akumulatora i tak jest stabilizowane (nie mogę odczytać oznaczeń, bo są za małe) i obniżone do 7 albo 5V. BCU nie mam jak podmienić. Trudno, będę musiał z tym żyć.
A było kupić Passata :lol:

P.S.
Sprawdzę jeszcze masę podczas załączonego alarmu. Czy masa czasami też nie jest sterowana z BCU? Może tego brakuje do uruchomienia syreny.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 19:07   

Dziwne. W Rave numery pinów trochę inne..



Uploaded with ImageShack.us
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 19:47   

No bo ja to liczę tak:

↔1•↔↔3•
↔↔↔2•↔↔4•

patrząc od góry na piny na płytce. To już kwestia umowna, chociaż we wtyczce kolejność przewodów też jest taka - pomarańczowo-szary, biało-brązowy, pomarańczowo-fioletowy, czarny.
Syrenka, którą kupiłem to lekki szrocik.



Aku powylewane (napięcie 6.4V po 2-godzinnym podpięciu w aucie, co do prądu i pojemności nawet mi się sprawdzać nie chce) i ogólnie elementy z poprzedniej epoki :razz: Zwieranie pinów sygnałowych z masą też nie powoduje jej załączenia. Może tak być, że mam teraz dwie niesprawne syreny... Jutro sprawdzę jeszcze po podpięciu do zasilacza 12V. Może na jakimś spocie w Krakowie uda się podmienić syrenki.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 06, 2011 14:51   

ja dobrałem się do mojej syreny alarmu trochę jest pęknięta może przez to nie działa



Do czego jest ta druga nie podłączona wtyczka od syreny alarmu ?
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Lip 06, 2011 15:10   

Według informacji znalezionych na forum, do tej wtyczki podpina się dodatkowe źródło zasilania dla syrenki (inny typ) bez własnego, wewnętrznego. Twoja ma wbudowane aku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja nagle przestała działać
Net Rover serii 75, MG ZT 51 Nie Paź 14, 2018 15:35
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Włącza się alarm, lecz syrena nie wyje
Eros Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Paź 24, 2014 20:58
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Klakson syrena
jacekmarus Rover serii 75, MG ZT 20 Wto Cze 24, 2014 12:17
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Włączająca się syrena alarmu (chyba)
roverjg Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Paź 18, 2010 10:15
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja - dziwna syrena po wymianie rozrządu
gedeon Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Wrz 21, 2015 19:27
R75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink