Forum Klubu ROVERki.pl :: [45 400 zs] Drążek zmiany biegow/ jak to wybic??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[45 400 zs] Drążek zmiany biegow/ jak to wybic??
Autor Wiadomość
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 18, 2011 09:09   [45 400 zs] Drążek zmiany biegow/ jak to wybic??
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

moze ktos to wybijał juz kiedsy
bo ja nie moge jest on chyba klinem i na dole grubszy do gory chudszy
wiec od dołu chyba nie ma szans??
jak to u was wyglada

od gory nie mam miejsca zeby wejsc nawet jakims wybijakiem czy srubokretem
auto to zs180
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sob Cze 25, 2011 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 18, 2011 09:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sob Cze 18, 2011 13:40   

borek88 napisał/a:
jest on chyba klinem i na dole grubszy do gory chudszy

Jeśli był nabijany od dołu i jest to stożek to musi być gwint w grubszej części tego kołka (chyba że jest dojście od góry do wybicia ale po zdjęciu nie sądzę )
Jeśli jest gwintowany to wybijak do kołków lub ze dwie nakrętki i śruba ;)
Druga opcja wykręcić cały element do demontażu oczywiście jeśli jest taka możliwość.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sob Cze 18, 2011 23:29   

Kiedyś próbowałem go wybić u siebie- mocno siedzi, to zabezpieczenie sprężynujące. Ja się poddałem, ale z klekotaniem dźwigni sobie w inny sposób poradziłem. Dopasować wybijak, polać jakimś wspomagaczem i młotek w dłoń- innej opcji nie widzę, i w dodatku ciasno, jedyne działanie młotkiem jest od dołu.
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 10:27   

ja chciałem wybić to z zs180 i porównać to z idt jedyne czym możne się rusznic to długością.
ale w zs'ie tez jest pg1 a tak biegi krótko i ciasno (u mnie jak jest bieg to gałka i tak jest luźna)

[ Dodano: Nie Cze 19, 2011 10:27 ]
Jugol, a co ty wymyśliłeś z luzem
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 11:12   

borek88 napisał/a:
Jugol, a co ty wymyśliłeś z luzem


Luzy były na tulejkach zrobiłem na początku wg pomysłu Brt'a ( masz w dziale tech. na stronie klubowej), ale później dzięki koledze rtworek założyłem nowe, teflonowe tulejki i jest cisza.
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 11:28   

Jugol, a ten luz to zazwyczaj jest pod gałka biegow a nie na tym krzyzaku koło skrzyni tak??

[ Dodano: Nie Cze 19, 2011 11:28 ]
czy odwrotnie??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 11:53   

Najczęściej tak jak piszesz, ale to już trzeba się przyjrzeć konkretnemu przypadkowi, żeby stwierdzić gdzie on jest.
Ostatnio zmieniony przez Jugol Sro Cze 22, 2011 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
voth 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 21:52   

Ja u siebie tydzień temu walczyłem z tym trzpieniem. Kupiłem cały wybierak ze stabilizatorem i gumami w dobrym stanie i chciałem wymienić całość gdyż krzyżak był oryginalnie nitowany.
Za diabła nie mogłem wybić tego dziadostwa. No to druga myśl żeby roznitować i połączyć ze starym krzyżakiem, ale strasznie mi szkoda było dobre rozcinać.
No to próbowałem rozwiercić ten bolec ale też nie szło moją padaką tego zrobić a jako że mój stary krzyżak miał już 2 śruby zamiast nitów, to mi go szkoda nie było i potraktowałam go szlifierką. Następnie udało mi się trochę rozfrezować ten otwór w bolcu coby śrubka przeszła i skręciłem całość. Przy okazji zobaczyłem jak to się w Holandii krzyżaki naprawia. Między tulejki a obudowę były wsadzone ruloniki z puszki do piwa coby luz zmniejszyć. I jak to miało nie grzechotać... :D
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 19, 2011 23:58   

z tego co zauważyłem to od dołu mam większy otwór do góry większy wiec jakbym dobrał wiertło to rozwierce a później śrubka z kontrom (4-ka tam wejdzie możne) i powinno latac
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 18:13   

Żeby wybić tem bolec trzeba mocno jeb... , musi wyjść i niema inne metody. Jak ktoś chce tulejki do krzyżaka to na PW.
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 22:54   

rtworek napisał/a:
mocno jeb...

rozumie ze od gory??
sam chyba nie dam rady niestety moze zaprzegne kogos do pomocy zeby trzymal jakis wybijak od dolu i zeby jakos znalezc miejsce na bicie od gory

rozwiecenie tego dziadostwa to ciezka sprawa stepilem nowe wiertło firmy makita jesli dobrze pamietam pudełeczko w sklepie i lipa
no wiadomo ze nie cisłem mocno i nie waliłem po obrotach poprostu twardy materiał
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 22:58   

borek88 napisał/a:
rozwiecenie tego dziadostwa to ciezka sprawa stepilem nowe wiertło firmy makita jesli dobrze pamietam pudełeczko w sklepie i lipa
no wiadomo ze nie cisłem mocno i nie waliłem po obrotach poprostu twardy materiał

Dlatego, bo to jest z tej dobrej stali, co starzy kowale na nią srali :taa:
 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Sro Cze 22, 2011 01:12   

borek88 napisał/a:
rozumie ze od gory??


Od dołu, z gory niema szans.
Dobry młotek i po robocie.
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 13:43   

jak mówił rtworek, trzeba ostro jeb-udu przez na przykład przez śrubę mlotkiem i powoli i żmudnie wychodzi z zs'a
a w idt ta tulejka blokująca była ter rozklekotana i wyszła łatwiej
wyciągnąłem wszystko wraz z drążkiem tłumiącym ale przełożyłem tylko drążek zmiany biegów bo trochę się to wszystko różniło długością i wygięciem tak ze drążek jest o 1.5cm krótszy jak się na te same otwory przykręci i wrzucając 2,4,R gałka jest blisko ręcznego
ale na końcu drążka pod gałka jest taki obciążnik w idt w zs'ie go nie było więc go nie przekręcałem tylko akurat w to miejsce przykręciłem gałkę no i te 1.5cm uratowane
biegi wchodzą zaje.iscie i polecam wszystkim tą naprawę

u mnie luźne było połączenie drążka z wodzikiem skrzyni (to zabezpieczenie z zs'a załatwiło sprawę) oraz ten krzyżak przy skrzyni)
jestem teraz ciekaw jak długo wytrzyma to w klekocie

no i przy okazji wymieniłem gumkę/osłonkę wodzika skrzyni której nigdzie nie mogłem dostać ale w zs'ie była idealna

jest tylko ciekaw do czego ten obciążnik (taki w kształcie klina)
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 15:00   

borek88 napisał/a:
jest tylko ciekaw do czego ten obciążnik (taki w kształcie klina)


żeby zrównoważyć wodzik, i żeby łatwiej było wrzucać biegi.
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 17:02   

w zs'ie nie było nawet śladu po tym wiec teraz tez nie będzie biegi wchodzą ładnie i gajga nie trzęsie powinno być dobrze
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] drążek zmiany biegów
zibi0358 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lip 10, 2012 14:46
leszczu
Brak nowych postów [r 400] drążek zmiany biegów problem
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lis 09, 2012 17:04
sledziu
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Luźny drążek zmiany biegów
Mix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sob Lut 22, 2014 18:10
notokey
Brak nowych postów [416] luźny drążek zmiany biegów(nie wchodzą biegi)
Koziol93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lut 20, 2013 21:45
Koziol93
Brak nowych postów [R45] Drążek skrzyni biegów
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Sie 23, 2008 15:44
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink