Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Alternator - szczotki, regulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Alternator - szczotki, regulator
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 12:29   

ciężko będzie dojście jest nędzne, prościej, wygodniej, szybciej wyciągniesz cały alternator wymienisz i zamontujesz...

zajęło by trochę wymienić regulator na zamontowanym, ale nie jest to niemożliwe :mrgreen:

na 3 stronie wątku MaReK dał zdjęcia i tam dokładnie widać co jest do odkręcenia. Wyjąć będzie prościej niż zamontować na swoje miejsce


A dlaczego chcesz wymieniać regulator? co się dzieje?
_________________
75 Red Edition
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 13, 2015 12:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 14:30   

Odkąd wymieniłem alternator na sprawną używkę mam problem z "przygasającymi światłami". Objawia się to tak, że gdy dodam gazu światła świecą jaśniej, nawiew wieje mocniej. Gdy puszczę i obroty spadną światła (zewnętrzne i oświetlenie wewnątrz) lekko przygasają, nawiew (co bardzo wyraźnie słychać na wyższych prędkościach) zwalnia.
Wg. IPK napięcie "na luzie" waha się w granicy 13.6-13.9, po dodaniu gazu wzrasta do 14.1-14.4, gdy puszczę gaz wraca do poprzednich wartości.

Z poprzednim alternatorem, zanim padł, nie miałem takich efektów.

Do tego ostatnio doszedł inny problem. Gdy nie używam roverka przez kilka dni coś rozładowuje akumulator, który ląduje z napięciem ok. 9-10V po 2-3 dniach, a nawet 6V po 4-5 dniach. Myślałem, że to wina aku, więc włożyłem nowy i z nim też to samo.

Sprawdzałem amperomierzem, jakie jest obciążenie na wyłączonym silniku. Początkowo ok. 3A i po kilkunastu sekundach spada do 0.61A, czyli zdaje się, że w normie. Przynajmniej przez kilkanaście minut pomiaru.

Strzelam, że za "przygasanie" świateł odpowiada właśnie regulator, a być może ma też coś wspólnego z tajemniczym rozładowywaniem aku.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 15:13   

ja mogę po 2 tygodniach iść do auta i normalnie odpali jak bym śmigał codziennie.

Altka robiłem z rok temu, działa, ładuje, wiadomo pod większym obciążeniem napięcie spada na wolnych obrotach. Też zaobserwowałem przygasanie oświetlenia, ale u mnie aku sie nie rozładowuje. Jeżdżę już tak z dobry rok i nic się nie dzieje.

jeśli na wyższych obrotach nie przekracza Ci tych 14.4V to na moje oko nie regulator. Ja stawiałbym że coś ma większy pobór, albo niedomaga sam alternator... szczotki czy tam co.

Ale może wypowie się w tej kwestii jakiś prawdziwy elektryk ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 134



Wysłany: Wto Sty 13, 2015 21:36   

mi tez przygasaja swiatla jak zamykam okno ktore jest juz zamniety albo dodam gazu to swiatla sie jakby rozjasniaja, mam wymienione szczotki, bo alternator padl w lato, nie wiem czy to moze regulator napiecia, sprawdzajac IPK przed odpaleniem napiecie w IPK wskazuje mniejsze o jakies 0.8V niz przy sprawdzaniu akumulatora voltomierzem ktory zakupilem, jak juz laduje to IPK i voltomierz pokazuja to samo 14.2-14.4V, czy powinno tak byc 0.8V mniej w IPK czy gdzies gubi podrodze zanim dojdzie do IPK testu?
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Wto Sty 13, 2015 22:28   

wellman, nie przymarzaja ci zamki


oprocz tego pewnie regulator napiecia ci pada
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 22:30   

kalafior, wszystkie zamki działają i działały też przy ostatnich mrozach. Dlaczego? To mogłoby mieć jakiś związek? :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Wto Sty 13, 2015 22:34   

u mnie tez wszystkie dzialaja ale jak zlapie ktorys zamek czytaj mikrowlacznik w mrozy rano nie moge odpalic
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 15, 2015 13:47   

Raczej mnie to nie dotyczy. Noce roverek spędza na ogół w garażu, gdzie temperatura rzadko spada poniżej zera.

No i problem z rozładowaniem aku po kilku dniach nieużywania występuje nawet gdy jest cieplej, np. w ostatnich dniach u nas było ciągle min. 3-4 st. C. :(

[ Dodano: Czw Paź 15, 2015 13:47 ]
Pytanie, nasze alternatory mają koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym czy zwykłe "sztywne" koło pasowe?

Od wymiany alternatora mam problem z "przygasającymi światłami" po dodaniu i puszczeniu gazu. Wówczas widać też lekkie wahania napięcia między 13.2-14.1V. Na biegu jałowym utrzymuje się właśnie w granicy 13.2-13.6V, natomiast nawet lekkie podniesienie obrotów sprawia, że trzyma się równo na 14.0-14.1V.

Myślałem, że to problem z kołem pasowym alternatora, chciałem dać wymienić, ale dziś mechanik mówi mi, że mam tam "zwykłe sztywne kółko". Zbaraniałem.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 15, 2015 22:01   

jest zwykłe kółko, jak coś przygasa to może być regulator napięcia, wymieniłes altek na identyczny jak był?
_________________
75 Red Edition
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 15, 2015 22:07   

Tak, ma numery identyczne jak poprzedni (który przed tym jak kompletnie siadł, nie "przygasał").

Skoro kółko mamy zwykłe, to zostaje wymienić regulator i zobaczyć, czy to pomoże.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Paź 16, 2015 09:36   

Zacznij od szczotek kiepskie potrafią powodować przygasanie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Paź 17, 2015 23:18   

wellman napisał/a:
0.61A, czyli zdaje się, że w normie.


że co ?? ponad pół ampera to ma być norma ??

to liczymy 0,61 A X 24 godziny = 14,64 Ah
po dobie z takim prądem znika Ci z aku prawie 15Ah
aku masz pewnie coś koło 70Ah, parę dni z takim prądem i masz aku wydojony do zera

wniosek szukaj złodzieja prądu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 17, 2015 23:43   

AndrewS, dziękuję za aktywność w temacie, niemniej odniosłeś się do kwestii ze stycznia. Obecnie problemu z rozładowaniem aku już nie mam, pozostał tylko problem przygasania i to postaram się rozwiązać wymianą regulatora i szczotek. Zobaczymy, czy to to. :-)

Natomiast w tamtym poście wkradł się po prostu błąd pisarski - miałem na myśli 61mA. Nikt wcześniej nie zwrócił uwagi, ja też nie przeczytałem tego drugi raz i tak zostało. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 18, 2015 11:38   

wellman napisał/a:
Odkąd wymieniłem alternator na sprawną używkę mam problem z "przygasającymi światłami". Objawia się to tak, że gdy dodam gazu światła świecą jaśniej, nawiew wieje mocniej. Gdy puszczę i obroty spadną światła (zewnętrzne i oświetlenie wewnątrz) lekko przygasają, nawiew (co bardzo wyraźnie słychać na wyższych prędkościach) zwalnia.
Wg. IPK napięcie "na luzie" waha się w granicy 13.6-13.9, po dodaniu gazu wzrasta do 14.1-14.4, gdy puszczę gaz wraca do poprzednich wartości.


Miałem to samo po wymianie alternatora na regenerowany. Wymieniłem akumulator i problem jak ręką odjął.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 18, 2015 11:50   

cin1391, po wymianie alternatora wymieniłem też aku na nowy, bo ten co miałem (mimo, że jeszcze chwilę temu też był nowy) po przeładowaniu przez uszkodzony alternator już się do niczego nie nadawał. Więc aku nie ma tu winy. :(
Myślałem o tym sprzęgle alternatora, ale skoro u nas jest jednak zwykłe sztywne koło, to został regulator i szczotki w tej używce, którą kupiłem (a miała być w stanie bdb).
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 18, 2015 12:02   

Ja u siebie tez zauważyłem lekkie przygasanie świateł, ale jeżdżę tak juz 2 rok i nie ma problemów. Napięcie akumulatora jest prawie ze książkowe
_________________
75 Red Edition
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 626
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Paź 18, 2015 12:15   

wellman napisał/a:
Obecnie problemu z rozładowaniem aku już nie mam,

Jak rozwiązałeś ten problem?, ja od 2-uch lat szukam i nie trafiłem, webasto odpięte, navi też
(w jakimś temacie było opisane jako główni złodzieje prądu) wypinałem chyba wszystkie bezpieczniki,
niestety dalej zżera 0,7-0,8 A.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 18, 2015 12:54   

longer86, no właśnie u mnie z tym książkowym napięciem jest różnie. Tak jak pisałem, pod obciążeniem ma równo 14.1V, puścisz gaz - gwałtownie spada nawet trochę poniżej 13V i po sekundzie wyrównuje gdzieś do 13.2 - 13.6V i tak trzyma.

BetJar, po incydencie z alternatorem i wymianie na używkę przez jakiś czas używałem starego aku, który niby napięcie trzymał, ale gdy się go zostawiło, nawet poza autem, po kilku dniach był prawie pusty. Coś się w środku musiało zewrzeć.

Jeśli wszystko inne masz już sprawdzone, spróbuj jeszcze odpiąć przewód od alternatora i zobaczyć, czy nadal będzie tyle zżerał. Padające diody w regulatorze potrafią zjadać aku całkiem szybko.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 626
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Paź 18, 2015 14:49   

wellman napisał/a:
odpiąć przewód od alternatora

A widzisz o tym nie pomyślałem; :oops: o tych diodach już kiedyś czytałem, dzięki.

Dodano:
Jak nie muszę nigdzie jechać odpinam klemę.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Ostatnio zmieniony przez BetJar Nie Paź 18, 2015 14:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 18, 2015 14:53   

wellman, a sprawdź w jakim stanie masz szczotki w regulatorze napięcia bo to jeden element, i w jakim stanie są pierścienie komutatora. Są to dość tanie elementy które idzie wymienić samemu w granicach 30 zł
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Alternator - regualator napięcia - szczotki
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Wrz 22, 2017 14:40
edward25
Brak nowych postów [R75] Szczotki wentylatora
sad200 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Cze 07, 2017 19:20
sash997
Brak nowych postów [R75] Wentylator - szczotki
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Paź 02, 2018 05:19
feldbahn75
Brak nowych postów [Rover 75] Szczotki rozrusznika - gdzie kupię?
pawyl007 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 02, 2015 16:45
sTERYD
Brak nowych postów [Regulator ciśnienia paliwa 1,8T]
Jasiu Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lis 09, 2022 12:04
Jasiu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink