Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Alternator - szczotki, regulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Alternator - szczotki, regulator
Autor Wiadomość
edward25 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 193
Skąd: Żabno k.Tarnów



Wysłany: Pon Wrz 25, 2017 20:40   

gogo napisał/a:
Wymiana szczotek regulatora w alternatorze wygląda z grubsza tak:

Trzeba zdjąć obudowę silnika, kanał od wlotu powietrza do silnika i odkręcić bagnet od sprawdzania poziomu oleju aby zrobić miejsce do odkręcenia obudowy tylnej alternatora bez konieczności wyciągania całego alternatora. Po odkręceniu masy i trzech śrub obudowy (o ile pamiętam rozm 10 klucz nasadowy z dłuższą przedłużką)ukaże nam się regulator napięcia. jest on przykręcony z kolei 4 śrubami. Po odkręceniu wyciągamy go delikatnie. Zsuwamy plastikową osłonę szczotek i mamy je na wierzchu. Po rozgrzaniu lutu z tyłu szczotek same nam wyskoczą (uwaga na sprężynki aby się nie zgubiły). Po wyjęciu regulatora warto przeczyścić komutator (wałeczek o który trą szczotki). Ja zrobiłem to w ten sposób że włączyłem silnik i podczas gdy komutator się obracam przyłożyłem delikatnie kawałek papieru ściernego i sam mi się ładnie wyszlifował. Wlutowanie to już pestka każdy kto nawet nigdy tego nie robił a wie jak trzymać lutownice w ręku da sobie radę. Potem wszystko w odwrotnej kolejności składamy. Pamiętać należy aby przed całą operacją odłączyć akumulator aby nie zrobić jakiegoś niepotrzebnego zwarcie. I chyba z grubsza to wszystko.


U mnie nie chciały "wyskoczyć" szczotki po nagrzaniu lutu, więc spiłowałem istniejący lut i przewierciłem otworek 2 mm w środku każdej z płytek do których były przylutowane kabelki szczotek. Szczotki wyskoczyły a sprężynki pozostały na swoim miejscu więc ich nie wyciągałem i włożyłem nowe szczotki i ich kabelki, które wyszły z otworków przylutowałem :) .
Ja muszę jednak wymontować alternator, bo na pierwszym pierścieniu jest bardzo głęboki rowek - pewnie > 1 mm i szkoda się oszukiwać i zakładać nowe szczotki, bo to starczy zapewne na niedługo i wróci problem z ładowaniem.

[ Dodano: Pon Wrz 25, 2017 20:40 ]
Rowan napisał/a:
grregg, kup regenerowany i oddaj tam stary i wyjdzie taniej :wink:


Dokładnie tak, sam doświadczyłem na własnej skórze :)
_________________
Pozdrawiam
Edward
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 25, 2017 20:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Alternator - regualator napięcia - szczotki
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Wrz 22, 2017 14:40
edward25
Brak nowych postów [R75] Szczotki wentylatora
sad200 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Cze 07, 2017 19:20
sash997
Brak nowych postów [R75] Wentylator - szczotki
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Paź 02, 2018 05:19
feldbahn75
Brak nowych postów [Rover 75] Szczotki rozrusznika - gdzie kupię?
pawyl007 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 02, 2015 16:45
sTERYD
Brak nowych postów [Regulator ciśnienia paliwa 1,8T]
Jasiu Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lis 09, 2022 12:04
Jasiu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink