Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 25 1.4] 83KM A 1.4 103KM RÓŻNICE
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 25 1.4] 83KM A 1.4 103KM RÓŻNICE
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:39   

Krzysi3k napisał/a:
Kozik, chodzi o ekologię ;) żeby opary oleju nie dostawały się do atmosfery :)


jesteś pewien? a może powoduje to że ciśnienie oleju jest cały czas ok...
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:48   

Przewód od odmy? Czyli odpowietrzanie wału korbowego? Ta, jasne :P
To po co ludzie którzy się na tym naprawde znają oil catch tanki robią?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:04   

Krzysi3k, napisz jakieś logiczne uzasadnienie (artykuły, testy, wykresy z hamowni) a nie:

Krzysi3k napisał/a:
ludzie którzy się na tym naprawde znają oil catch tanki robią


wtedy uwierzę i zrobię to u siebie

bo takich wynalazców, którzy sobie zakładają jakieś pierdółki i mówią że hohoho jak dobrze chodzi to u nas też nie brakuje, ale po jakimś czasie widzę powrót do serii bo coś się tam robiło niedobrego.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:18   

Kozik, wykresy na hamowni :lol: Toż to różnica będzie niezauważalna prawie (troche niższa temperatura powietrza docierającego do cylindra no i bez oparów olejowych).
Ja to zrobiłem, żeby silnika mi nie zasyfiało (EGR + odma = wszechobecna maź, zasyfiająca szczególnie kolektor, tyle że ja mam klekota :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:36   

Krzysi3k, ja nie miałem problemów nigdy z syfem na przepusnicy

Krzysi3k napisał/a:
Toż to różnica będzie niezauważalna prawie (troche niższa temperatura powietrza docierającego do cylindra no i bez oparów olejowych).


jeśli brać tak pod uwagę to będzie trochę wyższa temperatura oleju bo:
1. powietrze z przepustnicy jest mielone na bieżąco a wiadomo że przy silniku jest gorąco
2.
Krzysi3k napisał/a:
Czyli odpowietrzanie wału korbowego
znaczy się jak zaślepimy to nie będzie odpowietrzony.

jeśli komuś rzyga olejem na przepustnicę to może sobie kombinować.

Nie przekonałeś mnie.

Ale może ja jakiś dziwny jestem że nie chce sobie małego filterka stożkowego założyć na odpowietrzenie :lol: bo to przecież taki rispekt jest :P
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:45   

O jakim Ty zaślepianiu mówisz? :P
Gdzie ja wspomniałem o zaślepianiu? :P
Toż Ci olej bagnetem wywali... mówię o odłączeniu i puszczeniu pod auto :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:47   

Odma jest tylko ze względów ekologie ponieważ chyba od roku 1963 każde auta na drogach musi mieć odpowietrzenie walu korbowego z powrotem do silnika przez dolot żeby olej nie kapał na drogę. Auta przed 1963 roku miały waz na ulice i tyle :wink:

Wiec odma nie daje żadnych kocyków ani innego powera. Jedyny minus jaki robi w Dieslu jest ze zaoleją rury od Intercoolera i tyle :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:48   

Krzysi3k, jak jeździsz gnojowozem to tak jest :P

Nie wiem jak w innych benzynach ale w moim nie ma powodu takiej operacji robić, a jak silnik się zakrztusi i zassie piach z podłogi? :P

dobra widzę że Ci nie wytłumaczę mojej teorii a Ty mi swojej, nie ma sensu jałowej dyskusji prowadzić
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:49   

Remi55, Wiec w k-seri bez Turbo węzy ja bym zostawił odmę jak jest z fabryki :wink:

Ja u siebie mam puszczona odmę pod auta jako zwykłą rurę ale tylko z tego powodu żeby mieć suche rury dolotowe :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:51   

Kozik, ja nie mówię, że jest sens, ale w jakimś wypadku można puścić na ulicę i nic się nie stanie :)
I nic nie zassie, bo tam wywala powietrze, a nie zasysa ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
MIKOLAJ100 



Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: konin



Wysłany: Nie Lip 03, 2011 18:53   

Znalazłem coś ciekawego niestety po angielsku mniej więcej chodzi o wymianę przepustnicy na 52 mm która daje przyrost mocy!

Jeśli ktoś jest zainteresowany proszę: www.mgf.ultimatemg.com/gr..._body/index.htm
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Lip 04, 2011 08:48   

MIKOLAJ100, czytałeś ten wątek?
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
MIKOLAJ100 



Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: konin



Wysłany: Pon Lip 04, 2011 22:59   

Przeczytałem cały wątek Hm!
Po wypłacie postaram się kupić taką przepustnice i zobaczymy! Jestem bardzo ciekaw!
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 04, 2011 23:19   

Aaale macie problem z tym wężem olejowym do dolotu :razz:

Załóżmy że przedmuchuje nam zawory i uszczelniacze zaworowe, co wtedy? Rośnie ciśnienie w silniku które trzeba gdzieś odprowadzić. Z racji że jest tam olej i inne pierdoły (głównie syfki z cylindrów po spalaniu itp) a ekoludki będą się wściekać jak damy to w atmosferę, więc wywala się to z powrotem do dolotu w celu "recyklingu", czyli spaleniu.
Jeśli odłączymy to nic się nie stanie, opary pofruną sobie do atmosfery i będą tam padać kwaśne deszcze. Ta sztuczka ze zbiorniczkiem (oil tank coś tam) to zwykły osuszacz znany z układów pneumatycznych w przemyśle.
Więc zatykać nie wolno tego otworu, możemy go przepuścić albo właśnie przez osuszacz i dać dłuższą spiralkę np. z aluminium, wtedy mamy suche i chłodne (w miarę) powietrze którego i tak niewiele tam wlatuje, albo całkiem puścić w powietrze opary i zabezpieczyć go np. zaworkiem na niewielkie ciśnienie.

A to że różnica w 25 w mocy jest tylko w przepustnicy to nie wiedziałem, jestem niezwykle zaskoczony :shock:
Aż dziwne że w tak prosty sposób tylko obniżyli moc, zazwyczaj więcej tego jego, no ale...
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 18:07   

Kozik, to jak będzie z tą fotką ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 19:25   

leszczu, no dobra idę zrobić

[ Dodano: Wto Lip 05, 2011 19:23 ]












[ Dodano: Wto Lip 05, 2011 19:25 ]
przepustnica jest czerwona bo jak myłem benzyną to pędzel był czerwony ;/ ale kiedyś umyję i to ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 19:31   

Dzięki za foty. :wink:

[ Dodano: Wto Lip 05, 2011 19:31 ]
Ale zastanawiam się jak zmieściłeś tą rurkę gumową, bo nawet jak jak zakładam ta swoją jeszcze beż żadnych modyfikacji przepustnicy na ten bolczyk to ona będzie przeszkadzać do prawidłowego zamknięcia. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 19:38   

leszczu napisał/a:
Ale zastanawiam się jak zmieściłeś tą rurkę gumową, bo nawet jak jak zakładam ta swoją jeszcze beż żadnych modyfikacji przepustnicy na ten bolczyk to ona będzie przeszkadzać do prawidłowego zamknięcia.


ona jest fabrycznie wygięta i minimalnie trze od podsufitkę :lol:

swoją poprzednią przepustnicę nadciąłem żeby trochę lepiej uformować wężyk, ale efekt był minimalnie lepszy a za to wężyk zeskakiwał, więc tej przepustnicy nie ciąłem na tym króćcu
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 19:47   

Zobaczę, może coś w ten weekend pokombinuje. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 20:00   

leszczu, w tym miejscu gdzie jest ta dodatkowa rurka jest dość cienka ścianka także ostrożnie ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4 2001] Jak z 83KM zrobić 103KM... oraz inne pytania.
Nie działa spryskiwacz i wycieraczka tylnej szyby
niuton Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Wto Cze 17, 2008 15:19
niuton
Brak nowych postów [R25/MG ZR] 1.8 VVC różnice
Macko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Maj 15, 2021 09:08
Macko
Brak nowych postów [R200] różnice 1,4 /1,6 /1,8
sebeks Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Sty 26, 2012 08:57
sebeks
Brak nowych postów [R220 SD 97'] 185/55 vs 195/55 - roznice w eksploatacji?!
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Lut 18, 2009 11:54
xtek
Brak nowych postów [Streetwise] - różnice względem R25.
lamer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Kwi 16, 2009 14:16
xROnx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink