Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Rozrusznik - pobór pradu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Rozrusznik - pobór pradu
Autor Wiadomość
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 20:51   [R75] Rozrusznik - pobór pradu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam
mam jedno pytanie czy wie ktos moze jakiej mocy jest rozrusznik denso w cdt
bo wlasnie swoj odebralem od mechanika i zachowuje sie tak jak przed naprawa
a mianowicie pobiera ok 170 amper, wydaje mi sie ze troche za duzo...
przez co auto troche gorzej pali, takie mam wrazenie
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lip 08, 2011 00:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 07, 2011 20:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 07, 2011 21:26   

rozrusznik Denso 2kW
Myślę że pobiera ci tak jak powinien. Nie zdziwił bym się jak by pobrał 200amp
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 21:42   

PD, rozruszniki w dieslu przy niskiej temp na dworze, potrafią nawet do 300A pobierać...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 22:31   

PD,trochę mnie zaskoczył twój prąd rozruchu. Nie mam czym zmierzyć u siebie,ale kilka lat temu mierzyłem w firmowym citroenie 1,9d i prąd oscylował w pobliżu 210-220 A w ciepłym dniu.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 08, 2011 07:58   

Wszystko zalęży jak mierzysz. W dieslu w początkowej fazie prąd skoczy nawet do 400A, potem jak już równo kręci to prąd się stabilizuje do jakieś 150-250A.
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sob Lip 09, 2011 16:53   

ja sprawdzalem to miernikiem cengowym, odpialem pompke prze silniku i krecilem
rozrusznikiem przez kilka sekund... dodam ze byl to cieply dzien.

dziekuje panowie za szybka odpowiedz no i teraz nie bede sie tym przejmowal
ale faktem jest ze poprzedni roverek mi lepiej palil chociaz mial wiekszy przebieg...

Pietia
jak wpisalem na googlach denso 228000-7801 to wyskakuje mi ze ma 1,2kw...
a skad masz info ze ma 2 kw?

pozdrawiam
andrzej
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 09, 2011 20:45   

W RAVE jest napisane
CDT 2.0kW
1.8 1.2kW
KV6 1.8kW

Jeżei w RAVE jest napisane to powinno być tak w aucie. Nie weryfikowałem
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 23, 2012 16:24   

Witam, poruszę trochę ten temat bo mam problem. Wymieniłem aku i po ok 2 tyg. dalej się dzieją cuda z odpaleniem mego R. Słychać tylko "cyk" i tyle. byłem na teście(aku + ładowanie i takiem tam....) i wykazało, że wsio OK tylko podczas odpalenia pobiera 250A(silnik benz. 2.0 V6). Mój mechanik powiedział, że to stanowczo za dużo, dodam, że autko było rozgrzane i temp. na zew. + 14*C. Myślę, że rozrusznik do wyciągnięcia i na stół do regeneracji. Jak Wy macie jakieś inne pomysły i doświadczenia to chętnie posłucham. Bo dziś rano to już klapa, całkiem padł a na pych palić nie będę.

[ Dodano: Wto Paź 23, 2012 16:24 ]
a jeszcze jedna sprawa. z dopasowaniem szczotek jakby co to nie ma problemu i z czego dopasować te BLASZKI co czytałem, że się najczęściej wypalają
 
 
 
hs26 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 22
Skąd: Bytom/Wysoka



Wysłany: Sob Paź 27, 2012 20:26   

Witam. domel101 - cykanie o którym piszesz to "bendiks" (sprzęgło jedno kierunkowe) charakterystyczny odgłos cykania wyrzucanego bendiksa przez automat (elektromagnes) na wieniec koła zamachowego. Poniżej foto:

Gdy rozrusznik jest sprawny w tym momencie zaczyna się obracać i uruchamia silnik. Natomiast gdy słychać tylko „cykanie„ i cisza, nic się nie dzieje, to rozrusznik do przegladu-naprawy, musisz go wybudować, na nim jest metalowa puszka zwana automatem – to elektromagnes z grubym stykiem w środku. Jak ten styk nie kontaktuje to rozrusznik się nie obróci. Przy okazje sprawdzić cały rozrusznik.
Jeżeli chodzi o pobierany prąd to nie jest tragedia, rozrusznik potrafi tyle zeżreć. Dawno temu robiłem testy na rozruszniku fiata 125, zahamowany rozrusznik pobierał 570A.

Przykładowe foto rozrusznika


1. korpus
2. bendiks
3. wirnik
4. cewki stojana
5. szczotkotrzymacz
6. automat

 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Paź 27, 2012 22:21   

Potwierdzam to z autopsji.
Dodam,że w tzw. automacie jest zwora,która uruchamia sam "silnik" rozrusznika i kiedy jej styki są zużyte,to po prostu d**a- nie obróci. Często pomaga oczyszczenie styków.
Jeśli jednak rzeczony rozrusznik kręci i pobiera tak duży prąd,to jeszcze sprawdziłbym łożyskowanie.W fiatach,żukach,nysach, itp. często powodem problemów były panewki rozrusznika.
Wiedzę tą czerpię z moich poprzednich "złomów" i nie sądzę żeby w R75 było inaczej.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 08, 2012 21:08   

Witam
U mnie ostatnio pojawiły się objawy jak opisane wyżej:Cykanie i nie kręci.
Wymontowałem dzisiaj rozrusznik ale nie specjalnie znam się na tym.
Może ktoś opisać jak dokładniej sprawdzić ten automat.

Z góry dzięki.

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Gru 08, 2012 21:08 ]
Temat rozwiązany - tak jak podpowiadali koledzy padł automat.
Próbowałem dokupić styki, ale znalazłem używany kompletny rozrusznik za 49 zł.

Dzięki za pomoc!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pobór prądu
volverin Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lut 21, 2011 16:22
apples
Brak nowych postów [MG ZT] Pobór prądu na postoju
dj_darco Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sie 17, 2017 12:19
prebenny
Brak nowych postów [R75] 2.0 Cdti Pobór prądu
czarek236 Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Gru 12, 2023 00:24
AndrewS
Brak nowych postów [75] Pobór prądu na postoju. Pomocy
Seba22 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 19, 2016 20:07
Seba22
Brak nowych postów [R75] Duży pobór prądu przy wyłączonym aucie
za co odpowiada bezpiecznik f22?
PD Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Kwi 10, 2008 22:25
PD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink