Forum Klubu ROVERki.pl :: [Remont] Renowacja blach - rdza - porady :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Remont] Renowacja blach - rdza - porady :)
Autor Wiadomość
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 30, 2011 21:20   [Remont] Renowacja blach - rdza - porady :)
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Chcę w końcu uporać się z blachami w Roverku, a że blachy są w niezbyt dobrym stanie to zrobię to sam. Niestety problem w tym że niezbyt się na tym znam, stąd też pytanie do znawców co będzie mi potrzebne :) Domyślam się że przyda się tarcza do wiertarki żeby zdjąć rdzę - jaka? Co potem, oczyszczenie, zabezpieczenie, szpachla, podkład i lakier? Jakie produkty żeby w miarę dobrze i tanio (nie musi być idealnie ;) ).
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 30, 2011 21:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 30, 2011 22:10   

Powiem ci że jak masz możliwości to wszczepiaj nową blachę albo z innego Roverka ale zdrową bo tak rdzy nie wytępisz szczotką drucianą na wiertarce, w takim przypadku pomogło by ci jedynie piaskowanie blachówy.

Rdza jak już wlezie to tak szybko nie wylezie...... :/ :/ :???: :???:
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 30, 2011 22:28   

Odpada bo tam leci więcej niż jest czystych blach ;) Dlatego chcę to zrobić sam tanim kosztem godząc się na to że wytrzyma góra dwa lata. A jak przyjdzie większa kasa to przeszczepię sobie sam silnik w zdrowe blachy.
Generalnie do zrobienia są progi, blachy przy nadkolach z tyłu, przy szyberdachu, tylna klapa i jakieś drobne ogniska w paru miejscach. Przednie błotniki to już kupię całe w miarę zdrowe bo wyjdzie taniej i szybciej.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 30, 2011 23:12   

Nie wiem jak w R800 wyglądają progi ale u siebie jak robiłem blachówe to progi sam sobie po doginałem z nowej blachy na krawędziarce bo nowe strasznie dużo by mnie wyniosły w sklepie.

Jak nie wytępisz całkiem z tylnych błotników rdzy to ci potrzymają max rok czasu po jakiejś tam naprawie.

Jeszcze jest opcja żeby wyciąć największą rdze reszte przejechać papierem ściernym do czysta i w wycięte miejsca żywicą i włóknem szklanym i na to szpachel. Tylko szpachlówki z umiarem bo po jakimś czasie zacznie pękać.
Ostatnio zmieniony przez darek_wp Wto Lip 12, 2011 00:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 11, 2011 20:43   

Wracam do tematu, bo w końcu zdjęcia porobiłem :) Generalnie nie zakładam że potrzyma to dłużej, sam samochód ma swoje wady i dlatego idę tanią drogą, bo i tak docelowo warto zmienić budę na taką w lepszym stanie.
Przednie błotniki i klapę wymienię bo wyjdzie łatwiej (zwłaszcza w przypadku prawego ;) ), drzwi jak widać lekko w rogach i od wewnątrz, ale też nie będę szalał. Najbardziej mi zależy na widocznej rdzy, czyli tylne nadkola oraz szyberdach. Z tego co patrzyłem raczej nie widzę potrzeby szpachlowania większego szpachlowania poza prawym tylnym nadkolem.

Foty tutaj - https://picasaweb.google.com/114184140593114507913/RoverRdza?authuser=0&authkey=Gv1sRgCK2RypCW4eqb7gE&feat=directlink
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 00:46   

klapy bagażnika już bym nawet nie ratował bo nie warto i z błotnikiem tym PT też kiepsko reszta nie jest aż tak źle ale błotnik hmmmm.. ja bym wycinał i wstawiał coś nowego bo tego już nie wytępisz. Miałem tak u siebie robiłem ok 2 lata temu błotnik prawy tył tanim kosztem i po tej zimie nadawał się jedynie na przeszczep.
 
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 10:25   

Robiłem sobie sam na razie jedno tylne nadkole. Jak tak zacząłem ścierać rudą, to przeleciałem na wylot do bagażnika, tak było przeżarte, a nadkola zaczęły mi się w rękach rozpadać. Do zdzierania rdzy użyłem sprytnego urządzona co się Dremel zwie, z końcówkami z papierem ściernym (szczotka druciana nie dawała rady). Włókno szklane...mata o gęstości 150 gm/cm odłaziła od blachy i w ogóle nie dało się jej ułożyć. W końcu zakleiłem nią dziurę w bagażniku i położyłem matę bitumiczną. Resztę dziur zalepiłem szpachlą z włóknem szklanym, ale to dziadostwo cholernie trudno się szlifuje, więc efekt końcowy jest opłakany. Najbardziej jestem zadowolony z samodzielnego lakierowania, bo pod dłonią gładko i nawet się ładnie błyszczy :D
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 21:13   

shilus82, Pochwal się jak żeś to wyrzeźbił.

Ja też sam wszystko robię ale mam dostęp do blach jak i spawarki za free.... :mrgreen: A i malować też jakoś tam umiem kompresor jest więc mogę działać :!: :grin:
 
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 12, 2011 22:18   

u mnie średniowiecze, lakier w spraju, żadnej spawarki ( z resztą nie potrafię się posługiwać). Jak zedrę srebrną tasmę to się pochwalę sztuką rzeźbiarstwa :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Czw Lis 18, 2010 02:46
kasjopea
Brak nowych postów [R ALL] renowacja kierownicy
drlubicz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Pią Mar 20, 2015 10:36
longer86
Brak nowych postów [R All] Renowacja skórzanej tapicerki
tronsek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Pią Lut 14, 2014 20:44
tronsek
Brak nowych postów [ALL-R PG1] PG1 S4EMU Remont skrzyni biegów
Gość Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Sie 21, 2015 11:21
Harry



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink