Forum Klubu ROVERki.pl :: [PN 1,4 MPI] chłodnica oleju silnika w 1,4 - 1,6 - 1,8 16 V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[PN 1,4 MPI] chłodnica oleju silnika w 1,4 - 1,6 - 1,8 16 V
Autor Wiadomość
Pedrogsi 




Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



  Wysłany: Wto Lip 26, 2011 21:42   [PN 1,4 MPI] chłodnica oleju silnika w 1,4 - 1,6 - 1,8 16 V
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam wszytkich

Mam do was takie pytanie. Jestem posiadaczem Poloneza z silnikiem rovera i naszła mnie taka mysl z kolegą aby do silnika Rovera dołączyc chlodnice oleju. Nie wiem jakie jest zjawisko w typowych Roverkach ale w PN zauważylem że przy wyższych temperaturach na zewnatrz ten silnk dosyc szybko nabiera temp i sie grzeje z tad ta myśl i pytanie do was:

czy w Roverkach MG innych wystepowały takie chlodniczki oleju w K-series i w jaki sposób dało by się ją zamontować w PN? czy wystepowały jakie misy z których były wyjscią na ową chlodniczke, czy moze z były jakies wyjścia z podpory fitra oleju lub jakieś inne które mi w tej chwili nie przychodza do głowy.

Wielkie dzięki za jakikolwiek odzew
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 26, 2011 21:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 22:10   

nie bylo takowych
roverowski uklad chlodzenia jest bardzo wydajny i to ze silnik sie szybko nagrzewa nie znaczy ze powinien sie tez przegrzewac

jak jest inaczej to trzeba wyeliminowac przyczyne - termostat? chlodnica?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Pedrogsi 




Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 22:40   

flapjck1, dzieki wielkie za odpowedź

Co prawda u mnie jest i wymieniona chłodnica i nowy termostat i auto co prawda sie nie przegrzewa tylko przy temp np powyzej 30'C i jak da sie po pełnych garach przez dłuzszy czas to wiatraki na chlodnicy szaleją non stop.. dlatego myslałem zeby zaoszczedzić troche silnikowi i właśnie zamontować ową chłodniczke i dlatego zainteresowalo mnie czy wystepowały one w Roverkach

Dzieki za wyczerpującą odpowiedź
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 22:47   

chociaz wlasciwie...

w systemie suchej miski w lotusie elise mozna bylo zalozyc oilcoolera

http://qedmotorsport.co.u...r-k-series/misc

sa tez plastry pod filtr oleju ( wymiennik z ciecza ), np takie

http://www.ebay.co.uk/itm...=item5d2f94f185
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Pedrogsi 




Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 22:53   

mhhh :razz:

Choć przydało by sie troche tańsze rozwiązanie :>

[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 22:53 ]
sa tez plastry pod filtr oleju ( wymiennik z ciecza ), np takie

http://www.ebay.co.uk/itm...f94f185[/quote]


o to jest juz fajniutkie rozwiązanie o którym wlaśnie myslałem
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lip 27, 2011 07:55   

Kiedyś też mi przeszło przez myśl żeby coś takiego zastosować, tylko co ten plaster pod filtr oleju a do tych rurek ciecz chłodząca czy jak? bo nie kumam zbyt dobrze.

[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 07:55 ]
Pedrogsi, jakbyś wydumał jakieś rozwiązanie to bierz dwa, po drugi się do Ciebie zgłoszę, będziesz miał taniej jak będzie dwóch ;>
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 08:39   

założyć termostat zewnętrzny PRT od landrovera i silnik jest jakieś 20% chłodniejszy

[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 08:39 ]
Tu macie wątek z fotkami, rysunkami etc.
http://forum.roverki.eu/v...p=589043#589043
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pedrogsi 




Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 22:29   

Kozik napisał/a:
Kiedyś też mi przeszło przez myśl żeby coś takiego zastosować, tylko co ten plaster pod filtr oleju a do tych rurek ciecz chłodząca czy jak? bo nie kumam zbyt dobrze.

do tych rurek to jak dobrze mi sie wydaje to jest wyjście i wejscie do chodnicy oleju :wink: przez który idzie obieg - wsumie wydaje sie to dosć prostym rozwiązaniem i łatwym w zamontowaniu.


[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 07:55 ]
Pedrogsi, jakbyś wydumał jakieś rozwiązanie to bierz dwa, po drugi się do Ciebie zgłoszę, będziesz miał taniej jak będzie dwóch ;>


no to sądze że juz 3 bo mój kumpel tez by zastosowal w swoim roverku - po za tym sądze że do zamówienia więcej osób mogło by sie naleść wiec i hurtowe zamówienie by poszło

poza tym znalazłem jeszcze takie cos:
http://qedmotorsport.co.u...andwich%20plate

tu jeszcze wystepuje z termostatem - Sandwich plate, with thermostat (each)


co do termostatu zewnętrznego PRT - jest tez dość swietnym dodatkowo rozwiązaniem bo z tego co wmiare szybko wyczytałem ma to spowodować płynnośc temperatury cieszy by uszczelka pod głowicą nie dostawała po du... , kwestia tylko wykminienia jak to zamotować w układzie chłodzenia PN - jeszcze poczytam dokładnie na ten temat i bede zadawał pytanie jesli chodzi o jakieś niejasności dla mnie

mam nadziej ze zamontowanie 1 i 2 rozwiązania nie przedobrzy sprawy... :razz:
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 10:28   

Pedrogsi napisał/a:
mam nadziej ze zamontowanie 1 i 2 rozwiązania nie przedobrzy sprawy... :razz:


myslę że chłodnica oleju opóźni nieco działanie termostatu ;)

[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 10:25 ]
Koledzy jak z tą chłodnicą oleju? ja wczoraj zamontowałem termostat PRT :D

jeszcze chłodnica oleju i na spokojnie będę mógł modzić auto ;)

[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 10:28 ]
Pedrogsi napisał/a:
, kwestia tylko wykminienia jak to zamotować w układzie chłodzenia PN - jeszcze poczytam dokładnie na ten temat i bede zadawał pytanie jesli chodzi o jakieś niejasności dla mnie


ja już zamontowałem i jak kupujesz zestaw to jest to banalnie proste, nawet u mnie się wszystko mieści, jakbyś chciał to wpadnij na spota to zobaczysz jak to u mnie wygląda ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Pedrogsi 




Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Sie 17, 2011 20:38   

"ja już zamontowałem i jak kupujesz zestaw to jest to banalnie proste, nawet u mnie się wszystko mieści, jakbyś chciał to wpadnij na spota to zobaczysz jak to u mnie wygląda"

a mogłbyś kolego wyrysować jakis schemat jak to wyglada w roverku taki montaż? nawet na kartce jak wyglada Bez i Z

ja sobie wyrysowałem schemat poldka jak wyglada i jak ewentualnie mozna by wymodzic podlaczenie tego termostatu




troche robie tak namacalnie bo mimo wszytko nei wiem jak wyglada układ chlodzenia w roverku
jakbys narysował schemat porobiłbys fotki to byłbym wdzieczny
Ewentualnie kiedy byłby jakis spot na którgo mozna by zaglądnąć pooblookiwać jak to wyglada realiach

A co do tematu - podstawki mozna spokojnie dostac nawet w polsce jak i na allegro - kwestia tylko adaptera i tu pojawia sie najwiekszy problem gdyz nie wiem jaką wielkość i oznaczenie ma gwint przy fitrze oleju w roverku
na opakowaniu filtra pisze mi 13/16" wie ktoś jaki to jest gwint po normalnemu? bo możliwe ze mozna by dostać adapter bez problemu.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 17, 2011 23:56   

Pedrogsi, spot jest jutro filmowy. w rzeszowie będę pewnie gdzieś od około 16:30

[ Dodano: Sro Sie 17, 2011 23:53 ]
jak przedumam kwestię to narysuję ale pewnie będzie lepiej jak obfocę ten termostat

[ Dodano: Sro Sie 17, 2011 23:56 ]
Pedrogsi, a co do podstawki to tam podłącza się wodę czy chłodnicę oleju?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Pedrogsi 




Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 18, 2011 00:08   

Chłodniczke oleju podłaczasz przewodami do podstawki którą sie montuje do stopy filtra oleju wlasnie!

Czyli po kolei tak:
1 okdrecasz filt oleju
2 montujesz podstawke
podglad z allegro: tu jest z termostatem i taka by mnie wlasnie najbardziej satysfakcjonowala
http://allegro.pl/podstaw...1757370409.html
3 zakrecasz ją adapterem do stopki oleju i zakrecasz filtr oleju
4 2 przewodami z podstawki wyjsciowy /powrotni montujesz do chlodnicy oleju
i wła-la :wink:

TYLKO wlasnie tu najwiekszy problem z zastosowaniem adaptera bo nie wiem jaki jest określony gwint do filtra oleju

na opakowaniu jest napisane tylko 13/16" --> nie wiem jaki to gwint 13/16? bo mozna by dopasować adapter
JAk by ktoś znał odpowiedż niech sie wypowie bo bedzie to bardzo pomocne
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 07:41   

Z tego co wiem to chłodniczka oleju kosztuje parę groszy ;/ ja myślałem że podłącza się to pod węże wodne, wtedy chłodzenie byłoby mniej wydajne ale za to odszedł by problem chłodniczki

[ Dodano: Czw Sie 18, 2011 07:41 ]
chyba że wystarczy parę metrów rurki miedzianej ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Pedrogsi 




Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 18, 2011 13:28   

tak chłodniczke oleju to juz nie problem dorwac! czy nową czy uzywaną, najwiekszym problemem dla mnie jest adapter - a olej chlodzony jest powietrzem z chlodnicy

A to nie ma sie nijak z podłaczeniem pod węze wodne - dlatego ja mysle dodatkowo zainstalować termstat PRT
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 22:21   

Pedrogsi napisał/a:
najwiekszym problemem dla mnie jest adapter


adapter do poldona i rovera pewnie taki sam podejdzie
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 20:50   

Może to będzie odkop roku, ale...

Ktoś coś opatentował w tym temacie ?

Mam Poloneza z mocno pomodzonym wolnossącym 16K4F i ostatnio stwierdziłem, że jak się go trochę dłużej pałuje to olej się chyba za bardzo rozrzedza, bo hydro zaczyna klepać dość mocno. Mam wlany świeży 5W30. Zjawisko wystąpiło po przejechaniu około 15km z maksymalnie otwartą przepustnicą, gdzie przez dłuższy czas wskazówka obrotomierza przebywała w prawej części obrotomierza. Mocne klepanie hydro usłyszałem po zjechaniu na stację, gdy chodził na wolnych obrotach.

Pomyślałem, że wypadałoby chyba zainwestować w chłodnicę oleju, coby się aż tak nie grzał i nie robił się rzadki. Bo to też skutkuje pewnie znacznym spadkiem jego ciśnienia - nie wiem, nie założyłem jeszcze zegarów dodatkowych.

Wymyśliłem, że dobra by była chłodnica oleju z jakiegoś automata, często są szerokie i niskie. Miejsca w Polonezie sporo na takie patenty przed chłodnicą cieczy.

Ale pytanie jak to podłączyć, żeby miało sens i spełniało swoje zadanie ?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 23:06   

http://www.ebay.co.uk/itm...=item1c432805a6


lub

http://www.ebay.co.uk/itm...=item1c43282958
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 23:26   

A gdyby tak wykorzystać poprostu wyjścia na czujniki, których są 2 sztuki w podstawie filtra oleju ?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lip 27, 2014 00:08   

ale na wyjściu na czujnik to zostanie ci dziurka na przepływ o średnicy może 3 mm?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Nie Lip 27, 2014 09:11   

Akurat tam nie zaglądałem :P ale zaczęło mnie zastanawiać coś jeszcze...

Czy jeśli dołoże taką podstawkę jak pokazałeś, to będzie stały obieg oleju przez tą chłodnicę ? Nie będzie tak, że chłodnica poprostu napełni się olejem i on będzie tam sobie "stał" ?

Na allegro znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/adapter...4407999744.html

Jedynie tokarz musiałby mi dorabiać redukcję, bo K16 ma bardzo dziwny gwint do filtra oleju.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [civic 1,5i] Wymiana oleju i filtra oleju
Lewis Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Sro Maj 08, 2013 18:33
leszczu
Brak nowych postów [R Clio] dTi kontrolka oleju
Problem z 2 samochodem - może ktoś pomorze
se7en86 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 5 Pią Wrz 26, 2008 08:05
rolando
Brak nowych postów [Polonez 1.6GTC] Ciśnienie oleju.
rafalrz1989 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Wto Lip 02, 2013 09:46
rafalrz1989
Brak nowych postów [Volvo S60] problem z wyciekiem oleju
typek1983 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Pią Lip 17, 2009 12:15
blue827
Brak nowych postów [all] czujnik temperatury silnika
DAVIT Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 9 Sob Sty 12, 2013 17:08
DAVIT



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink