Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] SWAP 3.0 V6 ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Sob Lip 30, 2011 20:59
[MGF] SWAP 3.0 V6 ??
Autor Wiadomość
Maxiking 




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Lip 30, 2011 20:26   [MGF] SWAP 3.0 V6 ??
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1996

Jeżeli to forum dyskusyjne to moje pytanie brzmi, czy silnik od 406 coupe 3.0 v6 wszedłby do MGF ? :lol: :lol: może to głupie pytanie ale warto zapytać, tym bardziej, że w razie 'w' taki silnik można dorwać za ok 1tys zł. Dzięki za odp!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 30, 2011 20:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 30, 2011 20:55   

Maxiking napisał/a:
może to głupie pytanie

Nie może, a na pewno... :mrgreen: Skąd Ci do głowy taki "pomysł" przyszedł?
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sob Lip 30, 2011 20:57   

Toś stary zaszarżował...
Po pierwsze ledwo da się wcisnąć V6 2,5 l od MG ZS i ZT - wymaga to jednak wywalenia baku (obecnego), zrobienia drugiego na zamówienie w innym miejscu, tak aby się gdzieś zmieścił w wolne miejsce, wymiana komputera, do tego dochodzi kwestia zaburzonego rozkładu masy. W temacie zmiany silników/wzmacniania MGFa polecam lekturę poniższego wątku - sam się nad tym kiedyś zastanawiałem, ale to nie jest najlepszy pomysł. Do tego dorzucam linka do elaboratu o opcjach silnikowych w MGFie napisanego przez Angoli.


http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=69032
http://www.mgf.ultimatemg...ine_options.htm
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sob Lip 30, 2011 21:19   

Czyli rozumiem że 1.8 turbo z R75 pasuje na łapach? To chyba najbardziej rozwojowy silnik do Fki
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lip 30, 2011 22:47   

mocny ale rozwojowy do max 200KM przy niedużych nakładach, na więcej trzeba już go od zera budować, korby,tłoki wał, głowica bo klękają przy mocach ponad 200
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Sob Lip 30, 2011 23:11   

no i taki 1.8 turbo ok. 180KM żeby było bezpiecznie, zamiatał by wszystko do okoła z tą wagą i napędem na tył :)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 30, 2011 23:19   

Mad napisał/a:
no i taki 1.8 turbo ok. 180KM żeby było bezpiecznie, zamiatał by wszystko do okoła z tą wagą i napędem na tył :)


coś w tym jest... miałem przyjemność jeździć seatem leonem cupra 1.8T 180 i robi wrażenie a waży 1200kg
_________________
75 Red Edition
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 00:10   

No to dupa ,myślałem że ten motor więcej wytrzymuje. 2.5 kv6 odpada więc zostaje 2.0 turbo z r600/r800/r220 Pytanie tylko ile trzeba wyrzeźbić by to wsadzić :mrgreen: :roll:
longer86 napisał/a:
miałem przyjemność jeździć seatem leonem cupra 1.8T 180 i robi wrażenie a waży 1200kg

to ledwo jedzie, hondowskie wolnossące 1.6 to objeżdza, masa ludzie masa robi swoje!

Myśle że MGF z 200km/1000kg i silnikiem centralne już by fajne latał :cool:
 
 
Maxiking 




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 01:25   

AdrianWWL napisał/a:
Maxiking napisał/a:
może to głupie pytanie

Nie może, a na pewno... :mrgreen: Skąd Ci do głowy taki "pomysł" przyszedł?


Kurde tak jakoś przyszło mi to na myśl bo 1.8 MPI nie brzmi ciekawie, praktycznie nie ma co sie w tym dźwięku podobać, tym bardziej jak nie ma kata, to moje MGF chodzi jak stary golf II :lol: Ale przypuszczałem, że 3000cm3 nie da rady tam zmieścić. Co do 1.8 T to mam złe wspomnienia z tym silnikiem ( Audi TT 180 km ) TTka paliła ok 14 litrów po mieście i jeszcze było coś nie tak z turbiną, szarpało, przerywało wgl nie było czuć mocy a niby 180km..

( Przygarnę 16" cali do MGF za dobre pieniądze, sprzedam 15" ) :razz:
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Nie Lip 31, 2011 01:53   

bastek napisał/a:
Czyli rozumiem że 1.8 turbo z R75 pasuje na łapach? To chyba najbardziej rozwojowy silnik do Fki


Tego jeszcze nie sprawdzałem - bardzo możliwe że tak. Przy czym tutaj problemu dużego nie ma - sprytny mechanik i tak sobie poradzi :)

bastek napisał/a:
No to dupa ,myślałem że ten motor więcej wytrzymuje. 2.5 kv6 odpada więc zostaje 2.0 turbo z r600/r800/r220 Pytanie tylko ile trzeba wyrzeźbić by to wsadzić


Motor T16 ogólnie ma potencjał jak szatan najwięcej udało się z niego wyrzeźbić ponad 800 KM (co ciekawe siedzi w MG ZR) - http://www.an-racing.com/

Jeśli myśleć o swapie, to musisz się liczyć z włożeniem mnóstwa pieniędzy w ten proceder - pewnie nawet więcej niż jest obecnie wart twój MGF. Zakup nie zajechanego T16 (najlepiej w jakimś samochodzie) to ok. 4 tys (pozostałe części można sprzedać klubowiczom, sporo się zwróci) Koszt generalnego remontu, bez którego nawet nie próbowałbym tego silnika nigdzie montować (po przebiegu rzędu 150-200k naprawdę by się to przydało jak masz silnik na blokach). Do tego problemy z montażem, kwestia pompy wody, chłodzenia turbałki i silnika (ciasna komora), montażu IC, a po drodze jeszcze trochę problemów by się znalazło.

MGF został tak zaprojektowany, że chęć wzmocnienia go wyżej niż 200 KM skutkuje lawinowymi kosztami - to jest górna wytrzymałość skrzyni PG-1. Do tego półosie, usztywnienie karoserii, większe heble (może być konieczna zmiana felg np. na 17"), itd. itd.

Jak już coś rzeźbić, to albo swapować K-series 1.8T z R75/MG ZT, albo samemu uturbiać 1.8i
Poczytaj u angoli, oni tam dużo o tym pisali.

http://www.mgf.ultimatemg...eetah/index.htm
http://forums.mg-rover.or...hlight=t-series
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=239747
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=215965
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=221184

[ Dodano: Nie Lip 31, 2011 01:53 ]
Maxiking napisał/a:
Co do 1.8 T to mam złe wspomnienia z tym silnikiem ( Audi TT 180 km ) TTka paliła ok 14 litrów po mieście i jeszcze było coś nie tak z turbiną, szarpało, przerywało wgl nie było czuć mocy a niby 180km..


Tylko co ma wspólnego motor Audi z silnikiem Rovera poza pojemnością i faktem posiadania turbiny?
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 31, 2011 10:01   

1.8T po wymianie tur inki na t4 pali mi na mieście 9.2 wg. kompa, na trasie ok 8-8,5 (ja na trasie jeżdżę enericznie), jak palowalem na torze czy autostradzie na maxa to pali 13:-) ale to juz przy maksymalnym extreem.

Silnik rovera jest fajny 1.8T wole go od niemieckiego bo może niemczura można kręcić w mocy ale jest toporny, rover może delikatny ale na 200KM daje rade jechać, ino więcej to już może być banan z wału albo kurba ustrzelona, no i turbo musi odpowiednio później wstawać:)

Lotek waży 600 kg i obawiam się o trakcję przy tej masie i 200KM w turbinie, TF jest cięższy, ma silnik z tyłu:) powinien fajnie jechać.


P.s. już kiedyś wspominałem, ale jak masz rzeźbić inny silnik to na początek polecam z tym co masz zabawę z ITB:) wykrzesasz cudny dźwięk, KOSMICZNY DÓŁ i relatywnie duży przyrost mocy na ori silniku:) Ja mam zestaw cbr 900 gaźnikowe ostatnie (gardziele 40mm jak w solexach a cena całego zestawu jak pół jednego solexa) plus megajolt plus rozdzielacz:) i tyle:) a śmiga pięknie.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 31, 2011 11:18   

Maxiking napisał/a:
Co do 1.8 T to mam złe wspomnienia z tym silnikiem ( Audi TT 180 km )

Tylko, że koledzy piszą tu o 1.8T od Rovera, a nie od VW.
 
 
 
Maxiking 




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 11:45   

Jednym słowem cała operacja nie jest finansowo opłacalna, dopóki MGF jeździ na oryginalnym silniku :wink:

[ Dodano: Nie Lip 31, 2011 11:45 ]
P.s. już kiedyś wspominałem, ale jak masz rzeźbić inny silnik to na początek polecam z tym co masz zabawę z ITB:) wykrzesasz cudny dźwięk, KOSMICZNY DÓŁ i relatywnie duży przyrost mocy na ori silniku:) Ja mam zestaw cbr 900 gaźnikowe ostatnie (gardziele 40mm jak w solexach a cena całego zestawu jak pół jednego solexa) plus megajolt plus rozdzielacz:) i tyle:) a śmiga pięknie.[/quote]

Weź napisz dokładnie, bo sie zainteresowałem :grin:
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 12:00   

practicator, Fki nie mam ale szukam jakiegoś małego cabrio/roadstera którego można fajnie podłubać. Pakować dodatkowo 6-7tyś dla 200km to trochę za dużo.Chyba pozostanę jednak przy Crx del sol, możliwości kosmiczne ale dach tylko targa.

PS. Jest ktoś ze śląska albo opolskiego żeby można było pooglądać Fke? :lol:
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 12:13   

bastek, MX-5 miały silniki które można było turbić tak że głowa mała, no i jest jeszcze Toyota MR2 która seryjnie jest niezłym szatanem.
 
 
Maxiking 




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 12:21   

A potem,że miota nim jak szatan :lol: :lol:
Mad, natknełem się na Twoje nagrania z MGF w roli głownej na YT :grin: Powiedz mi, Ty masz 16stki założone? jaki masz tam profil opony bo całkiem przyjemnie to wygląda. I czy orientujesz sie jakie dystanse by przypasowały zeby zalozyc na tył?
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 13:15   

Ja mam oryginalne 16" od MGFa Abingdon

215/40 rozmiar gumy na przód i na tył.
 
 
Maxiking 




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 14:20   

215/40 - to szeroko, fajnie bo profil niski chyba najniższy w 16". Sprzedać ich nie chcesz ? :lol:
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 14:27   

Ja nie, ale stały takie kiedys na allegro, 1000pln na komplet :)
 
 
Maxiking 




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lip 31, 2011 14:38   

Stoją nadal :wink: ale 1000zł za 16" bez opon do MG to trochę wg mnie dużo, są jeszcze na allegro te same za 800zł z oponami napisałem do goscia jaka cena bez opon, bo te co ma to profil jak w traktorze, ale nie odpisał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP z VTi
ciekawość
spider666 Tuning mechaniczny 2 Sob Lis 14, 2009 13:37
dobryziom
Brak nowych postów swap
ivi199 Tuning mechaniczny 45 Sro Sty 22, 2014 12:24
tuners
Brak nowych postów SWAP 1.8 VVC na 1.8 T
spider Tuning mechaniczny 41 Wto Mar 04, 2014 11:39
spider
Brak nowych postów Swap [r75] 1,8 -> 1.8t/v6
Tomekkk Tuning mechaniczny 3 Pon Maj 28, 2012 22:40
7Tomi
Brak nowych postów [R-200 1.4 16v 98R] Swap na 2.0 V6 z 75
kolin Tuning mechaniczny 11 Sro Sie 20, 2008 13:13
Senn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink