Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Katalizator - wycięcie CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Katalizator - wycięcie CDT/CDTi
Autor Wiadomość
skrzypol 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: leszno

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 13:09   [R75] Katalizator - wycięcie CDT/CDTi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Jestem ciekaw czy ktoś może usunął katalizator ze swoje R75 2.0CDT ? Jeśli tak to czy trzeba coś zmieniać w komputerze, itp...? Jaka jest różnica po wycięciu katalizatora-czy w ogóle jakaś jest (chodzi o moc, dźwięk-głośność, itp...)?
_________________
http://skrzypol.fotosik.pl/
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Sie 04, 2011 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 04, 2011 13:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sie 04, 2011 14:25   

Ja swój ,,wysypałęm",oczywiście ten drógi ale to w 1.8 jakiejś znacznej różnicy nie zauważyłem.Zmuszony byłęm dlatego że mi się w środku rozsypał.Z tym że ja wogóle nie miałem tej drógiej sondy za katalizatorem oryginalnie.A na pewno może mieć ona jakieś znaczenie
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 20:57   

tez sie nad tym zastanwaiam zeby usunać katalizator i zaślepić EGR podobno po tych zabiegach spada spalanie.... hmm... ale właśnie zostaje pytanie czy jest jakaś sonda za katalizatorem i czy trzeba kombinować w kompie??
Panowie i Panie fachowcy prosze o wypowiedz :rotfl:
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
skrzypol 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: leszno

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 05, 2011 20:05   

21matys napisał/a:
tez sie nad tym zastanwaiam zeby usunać katalizator i zaślepić EGR podobno po tych zabiegach spada spalanie.... hmm... ale właśnie zostaje pytanie czy jest jakaś sonda za katalizatorem i czy trzeba kombinować w kompie??
Panowie i Panie fachowcy prosze o wypowiedz :rotfl:


...ja ma EGR zaślepiony od dłuższego czasu i nie wiem czy jest jakaś szczególna różnica, wydaje mi się, że jest mniej "brudny" od sadzy dolot, a spalanie mniejsze może o 0,5L nie zauważyłem też a żeby auto zaczęło bardziej dymić...
O kata pytam dlatego iż kumpel w pugeocie 607 2.0 HDI wywalił kata i filtr cząstek stałych i od razu zyskał sporo mocy, może w R75 też coś by to dało.
_________________
http://skrzypol.fotosik.pl/
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Sie 05, 2011 21:12   

skrzypol, różnica nie wynikła od kata, tylko od FAP-a, to jest g*no, które strasznie dusi silnik....
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pią Sie 05, 2011 22:18   

Rowan napisał/a:
od FAP-a,

a co to jest, a raczej gdzie sie to znajduje, no i czy można to usunąć:)
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 08:34   

FAP - to filtr cząstek stałych - nie montowany na szczęście w R75 (więcej z tym kłopotu niż pożytku ).
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 08:42   

Kamil79 napisał/a:
nie montowany na szczęście w R75 (więcej z tym kłopotu niż pożytku )

Dokładnie. Mój ojciec planuje teraz kupić auto i praktycznie wszystkie auta, między którymi bedzie ostateczny wybór mają właśnie filtr cząsteczek, tyle, że tam się nazywa DPF. Ale założyłem, że jeśli tylko kupi, to go wybebeszę, a z kimś kto ma do tego sprzęt, załatwię, żeby wyciął mi go z programu sterującego, bo niestety, ale mało tego, że auto traci moc, to na dodatek sporo więcej pali. Np. silnik Toyoty D-CAT 2.2, którym się mocno interesowałem, z DPF, de facto zatkanym dosyć mocno, palił nawet 12l średnio, po wywaleniu spadło na 7. W BMW w silnikach M47N2, tych 163KM, który też wchodzi w grę, również jest DPF... Niestety, ale ekologia nas wykończy. Wymiana filtra, to koszt od 3 do 6 tyś zł :shock:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 20:21   

Filtry cząstek stałych zazwyczaj nazywane są skrótowo – FAP (z francuskiego filtre à particules) bądź DPF (z angielskiego diesel particulate filter). Obie oznaczają ten sam element i zależnie od koncernu możemy spotkać się z jednym z tych dwóch skrótów
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Sie 07, 2011 08:09   

kerbi, z tą różnica, że FAP ma osobny zbiornik na specjalny płyn do dopalania, a DPF dopala normalnie paliwem z baku.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Nie Sie 07, 2011 13:20   

Cytat:

FAP - to filtr cząstek stałych
aaaa... taka zabawa..... :grin:
hehe znajomy ma to w swoim renault senic i naprawa kosztował go 2,5tyś na początek :shock: bo w sumie i tak wydał cyba około 4 yś za jakieś tam ...... sam on nawet nie wie na co :mrgreen:
ps. dziwi mnie to co to za ekologia skoro auto przez to dupstwo wiecej pali.....

[ Dodano: Nie Sie 07, 2011 13:20 ]
ale wracajac do tematu... czy po usunięcu katalizatora w roverku trzeba cos kombinować w kompie ??
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 07, 2011 16:40   

Rowan, ok ale ta toyota o której piszesz to też nie ma DPF tylko DPNR (Ogranicza jednocześnie emisję tlenków azotu i cząstek stałych bez jakichkolwiek dodatków paliwa). Co do DPF to ludzie też mylą pojęcia myśląc, że w VW są tylko suche filtry. Passat 2.0 TDI potrzebuje dodatku do paliwa o nazwie Satacen 25. Z tego co się doczytałem to Audi i BMW stosują suche filtry.
Co do FAP to też ma plusy (brak reaktora typu DeNOx) przez to sa mniej wrażliwe na jakość paliwa wyrażającą się ilością siarki.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sie 08, 2011 12:07   

kerbi, no fakt, to prawda, ale nie pisałem już DPNR, bo po prostu nie spodziewałem się, że ktos się tym tematem na tyle mocno interesował, że tak wnikliwie i dokładnie będzie wiedział :razz:
Bądź co bądź, to filtry cząsteczek sa wymysłem chorym, jeśli chodzi o użytkowanie samochodu. Może gdyby wymiana filtra kosztowała 600zł, to wtedy dałoby się to znieść i wymieniac go nawet co 60-70tyś km, ale nie takie pieniądze jak obecnie. Dlatego moim zdaniem najprostszym rozwiązaniem jest wywalenie tego.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 08, 2011 19:11   

Albo obejście, ale fakt jest faktem buble i tyle (ekolodzy, cholera jasna!). Teraz nie wiedza co z tymi filtrami robić, to badają alternatywne paliwa, duże możliwości daje eter dimetylowy.
 
 
rozyk 



Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: warszawa



Wysłany: Pią Sie 19, 2011 22:48   

skup katalizatorów zapraszamy caten-hand :roll: :roll: el http://www.katalizatory1.republika.pl/

[ Dodano: Pią Sie 19, 2011 22:48 ]
jesli wywalicie katalizator lub dpf wystarczy wstawić stumieniece i tyle.A jesli chodzi o katalizatory i dpf to i tak każdy po ok 120tys km przestają działać.I radze nie oddawać na złom ani zostawiać w warsztacie u mechanika bo można zarobić parę złotych. My jesteśmy firmą ktura skupuje takie zużyte katalizatory za stary katalizatory zużyty :lol: :lol: płącimy nawet po 1200zł.
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



  Wysłany: Sob Sie 20, 2011 03:07   

no pewno ze płacicie :rotfl: bo nie kazdy wie ze w katalizatorze jest platyna baaardzo droga. przez ktorą nie jeden uzytkownik auta przez noc pozbył się owego wyalazku (katalizator) przez złodziei :beczy:
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
skrzypol 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: leszno

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 21, 2011 12:25   

21matys napisał/a:
no pewno ze płacicie :rotfl: bo nie kazdy wie ze w katalizatorze jest platyna baaardzo droga. przez ktorą nie jeden uzytkownik auta przez noc pozbył się owego wyalazku (katalizator) przez złodziei :beczy:

Wiem wiem o tym, ale nie kazdy KAT jest cos wart, np za te z R75 CDT nie bardza chca placic bo nie maja platyny. Zawsze se swoich samochodow "wywalalem" kata tzn wybebeszalem puszke i wstawialem ryrke i szczerze mowiac za kazdy dobrze mi placono, ale z R75 jest inaczej nie chca tego w ogole skupowac.

Co do samego pozbycia sie kata z mojego R75 to polecam ten zabieg bo ja w moim odczulem moze nie az tak mocna, ale jednak zdecydowanie odczuwalna poprawe mocy, przy czym auto nie dymi bardziej, nie pracuje glosniej, teraz tylko dopiero slychac delikatnie na zewnatrz auta turbine no i z tego co komputer pokazuje zuzycie spadlo o jakies 0.8L/100km w miescie.
_________________
http://skrzypol.fotosik.pl/
 
 
 
bleki 




Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 27
Skąd: Wlkp Okolice Rawicza



Wysłany: Nie Sie 21, 2011 12:52   

A jak się ten zabieg ma do benzyny ?? Czy ktoś już zrobił wycinkę
w benzynie ?? :wink:
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Nie Sie 21, 2011 20:45   

skrzypol napisał/a:
Co do samego pozbycia sie kata z mojego R75 to polecam ten zabieg bo ja w moim odczulem moze nie az tak mocna, ale jednak zdecydowanie odczuwalna poprawe mocy, przy czym auto nie dymi bardziej, nie pracuje glosniej, teraz tylko dopiero slychac delikatnie na zewnatrz auta turbine no i z tego co komputer pokazuje zuzycie spadlo o jakies 0.8L/100km w miescie.

a czy czeba potem co jeszcze zmieniac w kompie?? są jeszcze jakieś czujniki za katalizatorem ktore potem mogą pokazyać jakieś błędy?? a i czy na przeglądzie mnie przepuszcza (czy nie ma jakiś przciwskazań ze niby zle spaliny na wylocie)
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
skrzypol 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: leszno

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 21, 2011 22:28   

Ja zacząłem wypróżniać KATy odkad mialem niezbyt żwawego escorta 1.6 16V wtedy uslyszalem o takim pomocnym zabiegu, a ze czasem i mozna na tym i zarobic to usowalem kata w prawie kazdym moim samochodzie nawet w transicie 2.4DTDI(pomoglo) i tak tez z moim R75. Kwestia przegladu, jak puszka zostala otwarta od gory kata i w srodku jest rurka ktora tlumi to nawet nikt nie zwraca na to uwagi no chyba ze sonde do tlumika wloza to moze cos by zauwazyli, ale nie spotkalem sie z sonda. Sprawa komputera i czujnikow w R75 CDT nic nie trzeba zmieniac wszytsko smiga normalnie moze cos by sie dzialo gdyby byl tu zastosowany FAP. Kwestia silnikow benzynowych w 75 z tego co sie na warsztacie dowiedzialem to tez smialo mozna pozbyc sie kata bez jakichkolwiek dodatkowych zmian kompa. Oczywiscie nalezy pamietac, ze jest to wbrew ekologii :mrgreen:
_________________
http://skrzypol.fotosik.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT -T 190] Wycięcie katalizatora, czy można
melo102 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Sie 21, 2021 10:48
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R 75] Wycięcie ostatniego tłumika a przepisy prawa
domel101 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Paź 17, 2013 15:30
domel101
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [R75] Katalizator - 2.0 V6
gacek189 Rover serii 75, MG ZT 17 Pią Cze 13, 2014 19:38
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Alternatywa katalizator pierwszego.
daniel18c Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Mar 01, 2017 18:44
kos3



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink