Forum Klubu ROVERki.pl :: [420sdi]problem z odpalaniem jak zimny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[420sdi]problem z odpalaniem jak zimny
Autor Wiadomość
robert970 



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: krot



  Wysłany: Sro Sie 17, 2011 21:41   [420sdi]problem z odpalaniem jak zimny
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

WITAM.MAM PROBLEM Z ODPALANIEM ZIMNEGO AUTA,CZYM NIŻSZA TEMPERATURA TYM GORZEJ PONIŻEJ MINUS 10 NIE MA JUŻ SZANS!AKUMULATOR DAJE PRĄD ROZRUSZNIK KRĘCI A AUTO NIE CHCE ODPALIĆ DOPIERO PO KTÓRYMŚ RAZIE.WYMIENIŁEM JUŻ AKUMULATOR,ŚWIECE,SPRAWDZIŁEM PRĄDY ITP,NASTĘPNIE WYMIANA CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU I REGENERACJA POMPY I DALEJ JEST PROBLEM,PALI TYLKO JAK SILNIK CIEPŁY(NA DOTYK)JAK AUTO POSTOI PRZEZ NOC JUZ JEST PROBLEM I TO NAWET LATEM.JEŻELI KTOŚ MA JAKIĘŚ RADY,LUB SIĘ SPOTKAŁ Z TAKIM PROBLEMEM PROSZĘ O POMOC POZD.ROBERT.MÓJ NR GG W RAZIE POTRZEBY 7518567
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 17, 2011 21:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Sie 17, 2011 21:48   

Po pierwsze nie krzycz !!
Po drugie jest na tym forum opcja : szukaj.
Po trzecie ustaw kąt wtrysku.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 17, 2011 22:38   

robert970, Jak wymieniłeś wszystko to pozostaje kat wtrysku :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
robert970 



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: krot



Wysłany: Czw Sie 18, 2011 00:15   

spróbuję gdzieś to ustawić kąt wtrysku ale to może potrwac trochę bo są wakacje i trzeba troche czekac na mech :neutral: dz remi za rade

[ Dodano: Czw Sie 18, 2011 00:15 ]
jeszcze jedno pytanie mam bo wyczytałem że może być wina za małej dawki rozruchowej pompy.czy jest możliwosc ustawienia tego czy tylko przy regeneracji to sie robi?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 09:09   

robert970 napisał/a:
jeszcze jedno pytanie mam bo wyczytałem że może być wina za małej dawki rozruchowej pompy.czy jest możliwosc ustawienia tego czy tylko przy regeneracji to sie robi?

to jest właśnie ten kąt wtrysku
dziwne że po regeneracji pompa nie została wykalibrowana, powinni ją ustawić na stole
 
 
lewyhwdp 



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: coventry



Wysłany: Czw Sie 18, 2011 11:12   

czasem czujnik polozenia walu , jak sie rypie to problem z odpalaniem
 
 
robert970 



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: krot



Wysłany: Czw Sie 18, 2011 11:55   

czujnik położenia wału wymieniłem ,przed wymianą auto wariowało na obrotach ,troche ciężej palił,po wymianie CPW obroty ok a auto dalej nie pali:(
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 12:00   

sprawdź błędy, to bardzo prosty zabieg a może pomóc
http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
 
 
fuego_30 



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: okolice Kłodzka



Wysłany: Sob Sie 20, 2011 17:09   Też to przerabiałem

Jeśli pompa jest zużyta to ciężko zapala na ciepłym, całkiem dojechana problemy na ciepłym i zimnym. Tak więc tym co regenerowali ci pompę to nakopać do D.... Spróbuj dodać zaworek zwrotny pomiędzy filtrem paliwa a gruszką. Jeśli to nie pomaga spróbuj odpalać pryskając w kolektor ssący samostart. Jeżeli dalej nic, a na komputerze (diagnostyce) wszystko O.K ( kąt wtrysku, dawka, temperatura silnika, brak innych błędów) to właśnie wykluczyliśmy układ wtryskowy jako winowajce. Jeśli odpali ci z tzw. kota (podanie gorącego powietrza w dolot) to prawdopodobnie kompresję masz za słabą. A moc masz jak należy czy słaby z wolną reakcją na gaz ?
 
 
robert970 



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: krot



Wysłany: Pon Sie 22, 2011 22:15   

witam.zaworek zwrotny już mam od jakiegoś czasu,nie było żadnego efektu,w kolektor ssacy jak pryskałem zimą to odpalał,tyle że nie próbowałem go tak ciągle odpalać tylko kilka razy.na diagnostyce nie byłem dawno,ponad rok już,ostatnio jak mi obroty wariowały.wymieniłem wtedy czujnik położenia wału,ale odpalanie na zimnym jak było zostało:(we wrzesniu pojadę do mech żeby mi sprawdził ten kąt wtrysku.Moc mam raczej dobrą,i reakcję na gaz mogło by być lepiej ale nie ma co narzekać nie młode auto.nie wiem czy już pisałem ale strasznie kopci jak wcisnę mu pedał dobrze jak wyprzedzam,może to ma cos wspólnego z tym odpalaniem jak zimny?
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 23, 2011 11:34   

A przekaźnik do świec masz sprawny?
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 15:43   

mirwin napisał/a:
A przekaźnik do świec masz sprawny?

robert970 napisał/a:
WYMIENIŁEM JUŻ AKUMULATOR,ŚWIECE,SPRAWDZIŁEM PRĄDY ITP,

Jeżeli kolega wymienił świece i sprawdził napięcia to raczej przekaźnik jest sprawny :P
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
lewyhwdp 



Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 3
Skąd: coventry



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 22:09   

kopci wiec moze byc nieszczelnosc w dolocie (intercooler albo ktorys waz dziurawy, lub za slabo scisnieta opaska
 
 
robert970 



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: krot



Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 19:05   

ustawiony kąt wtrysku tzn zwiększona dawka przy odpalaniu narazie odpala ok na strzał :roll: zobaczymy przy niższych temperaturach.odezwie się jak bedzie się coś działo:) :idea:
 
 
 
wertetab 



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 30
Skąd: Bogatynia



Wysłany: Pią Paź 07, 2011 09:46   

Witam klubowiczów, dołączę pytanie do tego tematu.
Wymieniłem ostatnio świece żarowe i przy wymianie okazało sie że mam uszkodzony przekaźnik od świec (upalone styki). Po wymianie na nowy przekaźnik okazało się że po przekręceniu kluczyka podawane jest napięcie na świece, świece sie grzeją i dalej proces ten nie ustaje. Świece się nie wyłączają, tak jakby się przekaźnik zawiesił, ale jest nowy. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Obecnie mam zamontowany stary przekaźnik który niezałącza mi świec, i przez to muszę z rana nieźle piłować auto, żeby odpalić. Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie problemu.
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 07, 2011 10:11   

Widocznie nowy przekaźnik jest zły, trzeba zareklamować.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 07, 2011 14:41   

jeśli świece grzeją cały czas to przekaźnik jest zwarty, nawet nowy może być lipny
 
 
robert970 



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: krot



Wysłany: Pon Lis 21, 2011 17:37   

:No i tego się bałem!!!!Przymrozki przyszły i znowu problem z tym że troszkę inny auto odpali na sekundę i gaśnie i tak ze 10 razy,albo i więcej ,odpali tylko jak mu dodam gazu i to nie za każdym razem.W między czasie wymieniłem jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej,ten po lewej str silnika.Nie mam pojęcia co dalej,mechanik odsyła do elektryka,a elektryk do mechanika!jest ktoś kto może coś doradzić?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 09:46   

może masz za małą dawkę paliwa
 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Sro Lis 23, 2011 10:33   

Mój beznyniak ma podobnie - rozrusznik kręci normalnie, słychać jakby silnik miał odpalić, po czym od razu gaśnie.
Po przytrzymaniu gazu przez 10 sec na nieco wyższych obrotach trzyma.
U mnie jest to spowodowane powoli padającym akumulatorem - jak zrobię normalną trasę do pracy (35km) i autko zostawię w garażu (nieocieplonym, ale jednak lepiej niż pod chmurką) to rano pali od strzału.
_________________
Był R400
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 420sdi 96r] dziwny problem rozrusznik elektryka?????
buckezz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Paź 22, 2009 10:04
polly
Brak nowych postów [420SDI] Problem z ociągnięciem optymalnej temperatury
logan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Czw Mar 12, 2015 15:14
logan
Brak nowych postów [420 sdi] brak mocy kreci sie tylko do 3 tys problem 420sdi
rafalik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Sty 05, 2012 23:18
kadzaf
Brak nowych postów [rover 420 d ] problem z płynem chłodnicy ciągle zimny
foto zamontowanego termostatu w R-ku 420 d
wkn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 24, 2010 14:52
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] Problem z odpalaniem
ciekawostka
rafalq1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Sie 24, 2008 13:41
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink