Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Si 99'] Czyszczenie silnika krokowego i przepustnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 Si 99'] Czyszczenie silnika krokowego i przepustnicy
Autor Wiadomość
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



  Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 15:39   [R420 Si 99'] Czyszczenie silnika krokowego i przepustnicy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,

Mam ostatnio problem z obrotami na ssaniu - dwa scenariusze:
1) odpalam, ustawia ~1200 obr/min., przejadę kawałek i jak zatrzymam się na światłach to obroty 900 - 500 i gaśnie silnik. Czasem potrzyma chwilę 500 obr zdążę dodać gazu i nie zgaśnie.
2) odpalam, przez sekundę 1200 obr/min. spada do 900 potem 500 i gaśnie

Poza tym w zależności od temperatury bardzo telepie silnikiem (zimno) lub trochę telepie (ciepło) - opisywane w wątku: http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=63787
Zaznaczam, że po dosłownie paru minutach auto jeździ całkiem normalnie, rozpędza się, ma moc, wkręca na obroty, wyrównuje się praca silnika.

Pomyślałem, że przydałoby się wyczyścić silniczek krokowy i przepustnicę. Czy ktoś z Was posiada jakąś instrukcję?
Dam radę sam to zrobić, jeśli nigdy akurat tego nie robiłem, ale posiadam jako takie zdolności techniczno - manualne?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 15:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pablo773 



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 113
Skąd: Świebodzin



Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 18:41   

podczepiam sie co do tematu na temat szarpania silnikiem wymienialem kable kopolke palec czyscilem silnik krokowy i przepustnice wymienilem swiece i dalej silnik na luzie telepocze sie .Jezeli chodzi o czyszczenie silnika krokowego spokojnie dasz rade sam to zrobic.poszukaj na forum pelno o tym pisza
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 19:46   

Co do telepania to może być problem z popychaczami hydraulicznymi, albo zaworami albo jeszcze tysiącem innych rzeczy jak cewki zapłonowe, sonda lambda itp.

Bardziej chodzi mi o kwestię nie trzymania obrotów na ssaniu,co zdarza mi się po raz pierwszy w tym aucie i stąd chciałbym przeczyścić krokowca i przepustnicę. Widziałem artykuł i parę opisów do silników serii K. Czy jest jakaś instrukcja albo wskazówki do przepustnicy i krokowca z serii T?? Nie znalazłem jak dotąd na forum.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 10:34   

Do sprawdzenia czujnik temperatury.
A tutaj macie jak porządnie wyczyścić silniczek krokowy.
http://forum.roverki.eu/v...ik+krokowy+r200

[ Dodano: Czw Wrz 15, 2011 10:34 ]
A przepustnicę najłatwiej czyścić jak ją już wykręcisz, wtedy benzynka ekstrakcyjna i szorujesz w środku. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 14:16   

leszczu napisał/a:
Do sprawdzenia czujnik temperatury.

Który? Płynu chłodzącego? Gdzie jest umiejscowiony w 2.0 benzyna i jak go mogę sprawdzić? Tylko na komputerze?

leszczu napisał/a:
A tutaj macie jak porządnie wyczyścić silniczek krokowy.

Dzięki wielkie! Chodzi tylko o to, że w 2.0 benzyna jest inny niż w 1.4 i 1.6 silniczek krokowy zintegrowany razem z przepustnicą. Ma ktoś może instrukcję? Słyszałem, że taki sam był w polonezach, czy to prawda?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 14:21   

Czujnik temperatury masz nad alternatorem w trójniku.

Co do obrotów, był już jeden taki przypadek i pomogło podkręcenie śrubki pozycjonującej przepustnicę. Tam gdzie linka od gazu wchodzi w półkole jest taka śrubka która reguluje do jakiego stopnia może zamknąć się przepustnica, jak ją podkręcisz to powinno być niby lepiej.
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 14:26   

ADI-mistrzu napisał/a:
Czujnik temperatury masz nad alternatorem w trójniku.

Mogę go sprawdzić jakoś napięciowo czy coś?

Czy rozbierałeś ten moduł krokowiec-przepustnica? Jest podobny do: http://www.roverki.pl/zro...ra-serii-k.html
Dopytuję się, bo nie chciałbym się za to zabrać i potem nie potrafić tego poskładać :D
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 14:29   

Hm... na zimnym czujnik powinien mieć napięcie jakoś 2V z kawałkiem, jak się nagrzeje to mniej, może koło 1V.

Co do krokowca to raczej byś go złożył, tylko nie wiem czy tego typu mechanizmy już jest sens, ale spróbować można.
Ale najpierw spróbuj ta śrubką pokręcić jak silnik będzie miał niskie obroty, powinny się podnieść.
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 14:33   

ADI-mistrzu napisał/a:
Hm... na zimnym czujnik powinien mieć napięcie jakoś 2V z kawałkiem, jak się nagrzeje to mniej, może koło 1V.

sprawdzę :)

ADI-mistrzu napisał/a:

Co do krokowca to raczej byś go złożył, tylko nie wiem czy tego typu mechanizmy już jest sens, ale spróbować można.
Ale najpierw spróbuj ta śrubką pokręcić jak silnik będzie miał niskie obroty, powinny się podnieść.

Tylko to się dzieje raz na 3 uruchomienia... Więc raczej stawiałbym na to, że coś się zacina. Jak 2 uruchomienia jest dobrze czyli trzyma obroty prawidłowo to chyba nie ma sensu kręcić śrubą. Dlatego myślę o rozebraniu tego ustrojstwa ;)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 14:41   

A to możesz spróbować go rozebrać, najlepiej to wykręcić całą przepustnicę i na spokojnie w domu rozebrać na części pierwsze (bez ruszania tej śrubki regulacyjnej) i wszystko wyczyścić.

A jak nie to sam krokowiec :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Kabel silnika krokowego i smar w przepustnicy
adamszuniewicz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 14, 2011 10:00
adamszuniewicz
Brak nowych postów [R45] Czyszczenie przepustnicy - akumulator
Rov45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Gru 18, 2015 10:24
Rov45
Brak nowych postów [R416] Czyszczenie krokowca i przepustnicy.
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Maj 15, 2007 12:52
Lechos
Brak nowych postów [R416] Jazda bez silnika krokowego
wady i zalety ?
klozub Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lip 04, 2008 20:18
Ciufa
Brak nowych postów [R45] Problem z obrotami po wyczyszczeniu silnika krokowego
migun Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lut 27, 2014 22:22
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink