Forum Klubu ROVERki.pl :: [ROVER 45] zamiana silnika z benzyny na diesla
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ROVER 45] zamiana silnika z benzyny na diesla
Autor Wiadomość
luzipower 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 13:39   [ROVER 45] zamiana silnika z benzyny na diesla
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam

Panowie mam pewien problem i może ktoś mi pomoże...

6 miesięcy temu przyturlałem do polski mojego R45 z anglii. Stoi i niszczeje, aż żal ! Nie za bardzo chcę robić przekładkę, bo jak czytałem o spawaniu ściany grodziowej itd. to uważam, że owe auto już nie będzie bezpieczne.

Wpadł mi pomysł zakupu uszkodzonego roverka z lewą kierą - mam możliwość zakupu za 2000 zł, ale jest to benzyna :-(

czy da się po prostu wymontować wszystko z diesla i przełożyć do benzyny (teoretycznie miałbym 2 całkowite auta) ktoś może coś wie na ten temat ? będzie wszystko pasowało ?

no i kolejna kwestia to rejestracja... owe auto jest z zagranicy, więc po przełożeniu silnika co mam zrobić, aby w przy rejestracji w dowodzie wbili mi diesel ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 13:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 22:14   

luzipower, Zależy jaka benzyna była w środku jak z PG1 skrzynia to powinno być ok: Chodzi o to żeby były gotowe już miejsca na zawieszenie silnika bo tak to trzeba spawać. Dalej trzeba będzie kilka kabli posprawdzać bo niektóre przewody są inne dla Diesla i Benzyny. Trochę zabawy kolo elektryki będzie :mad:

I to w sumie tyle :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
luzipower 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 22:56   

silnik 1.4 jest w benzynie. Zdaję sobie sprawę, że musiałbym praktycznie wszystko wymontować i z benzyny i z mojego diesla, po czym zamontować w benzynie. Jeżeli odbyłoby się to plug&play to kupuję bez gadania tą benę i przekładam. Gorzej jak faktycznie mam coś spawać - wtedy muszę dać to do zrobienia komuś... staje się to nieopłacalne i niebezpieczne (prawda) na dniach postaram się dowiedzieć co z rejestracją zmienionego silnika...

dzisiaj gadałem z pewnym kolesiem co się zajmuje częściami od 7 lat chyba - mówił, że jeżeli chodzi o te auto to nie poleca mi robić przekładki z anglika (ani na handel, a tym bardziej dla siebie) i w tej kwestii się z nim zgadzam. Mówił również, że mocowanie silnika (czy czegoś tam innego) w benie jest inne niż w dieselu i, że bez cięcia, spawania itp się nie obędzie, więc pozostaje chyba tylko znaleźć pukniętego diesla w dobrych pieniążkach.

podjąłem decyzję, że jeszcze z kilka miechów będę szukał innego roverka pukniętego na wskrzeszenie, a jak to nie wypali to sprzedaje jak jest. i niestety dostanę za niego ochłapy (jakieś 2000 pln) :beczy:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 23:13   

luzipower, No przy 1.4 to bez spawania się nie obejdzie mogę tobie od razu powiedzieć :neutral: Gorzej ze będzie brakowało elektryki więcej w 1.4 bo jest mniej rzeczy :neutral:

Ja bym tej 45 nie sprzedawał jak jest w super stanie :wink: Jeździj nią i czekaj aż zmienia przepisy ze będzie można rejestrować prawo stronę :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
luzipower 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 23:44   

ale przecież elektrykę i wszystkie podzespoły silnika mogę przełożyć od mojego... ale skoro mówisz, że faktycznie będzie spawanie to widzę, że trzeba odpuścić...

wierzysz, że się zmienią przepisy ? jak widać Polska to "dziki" kraj, a i prawą kierą w polsce nie jeździ się za fajnie (ja to jeszcze jakoś, ale moja kobita dla której miałoby być owe auto to już sobie jej nie wyobrażam)

no nic - trzeba szukać dalej... dzięki za info
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 08:15   

luzipower napisał/a:
ale przecież elektrykę i wszystkie podzespoły silnika mogę przełożyć od mojego... ale skoro mówisz, że faktycznie będzie spawanie to widzę, że trzeba odpuścić...

wierzysz, że się zmienią przepisy ? jak widać Polska to "dziki" kraj, a i prawą kierą w polsce nie jeździ się za fajnie (ja to jeszcze jakoś, ale moja kobita dla której miałoby być owe auto to już sobie jej nie wyobrażam)

no nic - trzeba szukać dalej... dzięki za info


Nawet jeśli uda Ci się przełożyć, to nie łudź się, że będzie to to samo auto...
 
 
luzipower 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 10:14   

dlaczego tak twierdzisz ?
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 17:59   

Ponieważ wymiana małej benzyny na turbodiesela wymaga bardzo wiele wymian i modyfikacji. Do wymiany idzie układ chłodzenia ( nie piszę tylko o przewodach ale i chłodnicach), układ elektryczny i to nie tylko pod maską (w komorze pasażerskiej również są zmiany - choć włącznik świateł stop i wiązka do niego, czy skrzynka bezpieczników), układ paliwowy (zbiornik, pompa, przewody i wlew), zawieszenie (sworznie dolnych wahaczy, zwrotnice, wahacze, stabilizatory, sprężyny).
Podsumowując, jeśli nie będziesz tego robił sam, to w warsztacie możesz zostawić majątek i nie ma gwarancji, że uda się wszystkiego dopilnować.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 18:11   

Ahh racja całkiem o zawieszeniu zapomniałem sobie :neutral:

luzipower, Tomi ma z tym racje kilka rzeczy mi wyszło już z głowy. Ale pamietam kiedyś tez chciałem takie coś zrobić , czyli przełożyć Diesla do Mg Zr benzyny ale dałem sobie spokój :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
luzipower 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 23:31   

Tomi również przyznaję rację. Roboty masakrycznie dużo i na pewno nie dałbym tego do roboty komuś, tylko sam bym grzebał wieczorkami (jestem samoukiem, ale w poprzedniej borze trochę się bawiłem w swap, wymieniałem turbinę, zaślepiałem EGR, dokładałem FMIC, zmieniałem sprzęgło na jednomas od corrado vr6, zmieniałem pompę z 10 na 11, końcówki wtrysków, hamulce, amory, rozrząd zegary na pełen fis, tempomat, podgrz. siedzenia, itp, więc myślę, że bym sobie poradził...)

z resztą nie ma co roztrząsać tematu - skoro nie można po prostu przełożyć, tylko trzeba rzeźbić mocowanie silnika to pasuje.

Mam nadzieje, że temat się przyda jeszcze komuś, kto ma podobny dylemat... ja szukam dieselka po stłuczce w dobrej cenie... jak by ktoś miał jakieś info to proszę dać znać :-)

dziękuję za opinie i pozdrawiam serdecznie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R400] Przekładka Diesla do budy benzyny
Drill Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Cze 06, 2010 12:56
Drill
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r400] czesci blacharskie z benzyny do diesla czy podejda ?
wrobcio24 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lis 22, 2011 20:46
Adrian
Brak nowych postów [R 416 1,6 16V] zamiana silnika na 1,4 16v
telis7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Sie 16, 2010 14:01
sobrus
Brak nowych postów [R45] nierówna praca silnika, biały dym, zapach benzyny
Przem Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Gru 18, 2015 13:32
Przem



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink