Forum Klubu ROVERki.pl :: tronsek - R216 Coupe - "Tahiti Storm"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
tronsek - R216 Coupe - "Tahiti Storm"
Autor Wiadomość
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 18:29   tronsek - R216 Coupe - "Tahiti Storm"

Rover 216 Coupe
Rok produkcji: 1994
silnik: 1,6 - D16A8
moc 122KM
kolor: JRJ - Tahiti Blue Mica
przebieg: w chwili zakupu 176000, obecnie 194000km

Tak to się zaczeło
TomCat'a kupiłem 23-05-2010 jako drugie autko, które miało mi służyć do czerpania frajdy z jazdy i w wolnych chwilach dać zajęcie i odpoczynek po ciężkim tygodniu pracy. Po zakupie autku trzeba było poświęcić trochę czasu, gdyż poprzednia właścicielka nie należy do pasjonatów motoryzacji.



Miejscami odłaził lakier na przednim i tylnym błotniku:


Sinik był potwornie zakurzony:


Od razu w wolnych chwilach wziąłem się za przywracanie Coupe'tce dawnego blasku. W pierwszej kolejności było zrobienie błotników, aby nie "straszyły" łuszczącym się lakierem, zrobienie reparaturek tylnych nadkoli oraz pomalowanie na czarny mat listew na zderzakach i tylnego dyfuzora.
No i oczywiście klubowe wlepki:


Następnie wziąłem się za komorę silnika. Została porządnie wyczyszczona. Dzięki inspiracji Markzo, pokrywa zaworów pomalowana na czerwono, blok silnika Srebrzanką:


W końcu przyszedł czas na mody:
- wycięcie kata
- kolektor wydechowy 4-2-1
- przelotowe tłumiki

Oryginalne felgi 15" zostały zmienione na 16" felgi ARCASTING Excalibur 16" z oponami UNIROYAL RainSport 205/45/16, malowanie zacisków


We wnętrzu auta doszły tylko aluramki na zegary i pokrętła oraz radio marki VDO CD413, które było fabrycznie montowane w samochodach ROVER 45 i ROVER 75. Świetnie się komponuje z kanciastym wnętrzem i świetnie gra.


Na chwilę obecną wygląda tak:


W planach mam dalsze modyfikacje, ale co z tego wyjdzie to czas pokaże. Mam nadzieję, że uda mi się to wszystko zrealizować.[/b]
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 18:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 20:49   

:brawa:

Samochód naprawdę dopieszczony. Widać, że masz serce do motoryzacji :ok:

Co masz w planach jeżeli chodzi o kolejne modyfikacje?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 21:21   

Na wiosnę na pewno zawias -30mm i hamulce. W hamulcach co najmniej tarcze nawiercane. Zastanawiam się nad SWAP-em hamulców na 282mm (też nawiercane), ale to będzie chyba zbyt kosztowne. Myślę też o obszyciu foteli, ale to już odległe plany.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 23:48   

pamiętam ile się ogadaliśmy przed zakupem hehe ;) slicznie na tych felach wygląda !

co do hampli odpusc te nawiercane, kup porządne normalne tarcze i klocki, ja mialem komplet TRW od Tomiego i była bajka, w ZS tak samo mam normalne tarcze i nie widze sensu nacinanych/nawiercanych tarcz ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 19:34   

Markzo napisał/a:
nie widze sensu nacinanych/nawiercanych tarcz
:hm: Dlaczego ?? Myślę, że skuteczność hamulców nie spadnie, a przy okazji będzie fajnie wyglądać.
W sumie pomysł ten podpatrzyłem u Tomi'ego w Cabrio:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 11:50   

tronsek, jeśli ma fajnie wyglądać to pewnie że nacinane i nawiercane ale lepiej od razu przejść na 282mm. 262mm to malutka tarcza.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 12:48   

greg-si, no śmiesznie wygląda jak dla mnie te 262 na tym zdjęciu u Tomi'ego - takie małe :smile:
greg-si napisał/a:
lepiej od razu przejść na 282mm
no zawsze lepiej jak tarcze są większe :grin:
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 12:59   

bociannielot napisał/a:
no śmiesznie wygląda jak dla mnie te 262 na tym zdjęciu u Tomi'ego - takie małe
Bo felga duża - 17". Przy 16" już nie ma takiego wrażenia, malutkiej tarczy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 13:14   

tronsek napisał/a:
Przy 16" już nie ma takiego wrażenia, malutkiej tarczy.
wg mnie jest bo mam 16 i już się przyzwyczaiłem do 282 :wink: generalnie nie namawiam na swap bo wiem że dużo roboty jest, ale nawiercane itp popieram :smile: . Szczęśliwy będzie kiedyś ktoś kto odkupi od Ciebie Tomcia, widać że to auto to Twoje oczko w głowie :mrgreen:
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 14:39   

tronsek, bardzo fajna fureczka :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 18:49   

tronsek napisał/a:
Bo felga duża - 17". Przy 16" już nie ma takiego wrażenia, malutkiej tarczy.

Oj jest nadal mała. Mam 282mm z przodu i 280mm z tyłu i nie są wcale takie duże. Najlepiej jak tarcza wypełnia całą felgę.
bociannielot napisał/a:
generalnie nie namawiam na swap bo wiem że dużo roboty jest

Właśnie jest mało. Odkręcić kilka śrubek to żaden problem.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 20:17   

bociannielot napisał/a:
widać że to auto to Twoje oczko w głowie
Dokładnie !! Mam nadzieję, że uda mi się zrealizować wszystkie plany z nim związane.

Raptile napisał/a:
bardzo fajna fureczka
Dzięki :d

greg-si napisał/a:
Właśnie jest mało. Odkręcić kilka śrubek to żaden problem.
U ciebie było na tyle prosto, że przód pasował P&P od ZS'a. Z tyłem miałeś robotę.
U mnie jest na tyle kłopot, że nie mam 100% pewności jakie zaciski zapodać na przód. Czy od MG ZR 160 podejdą ?? Na forum Concerto twierdzą, że od Prelude IV podchodzą P&P. Muszę się upewnić co mi będzie pasować. Z tyłem nie ma problemu bo podejdzie zestawik 260mm od ZS'a.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 21:43   

tronsek, troszkę się zagalopowałem ale z tego co się orientuję to w hondzie występowały dwie zwrotnice które determinowały czy podejdzie 282mm.
Jeśli tarcza przednia była 240mm to trzeba zmienić zwrotnicę na taką która ma 262mm wtedy podchodzi zacisk 282mm z pralki, accorda, legenda, civica, MG P&P. Jak u Ciebie to jest to nie wiem ale zawsze można dogadać się z kimś kto ma wolne zaciski z 200, 400 by tylko na chwilę je przykręcić. Jeśli podejdą oznacza że 282mm podejdą z wyżej wymienionych.
Dobryziom w swoim coupe ma 282mm ale chyba on coś grzebał w zawieszeniu.
Tak czy inaczej mam zaciski 262mm swoje stare więc jakbyś chciał złapać wymiary czy są takie same to mogę pomóc.
Ps. Według sklepu Tomiego masz tak samo jak w okrąglakach czyli P&P wszystko powinno podejść.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 22:04   

No to już jestem w temacie krok bliżej :d
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gierczol 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 106
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 17:30   

Ja także! Świetnie, że podchodzi P&P ;) Tronsek, informuj kiedy zaczynasz działać, to też ruszę z tematem i w razie problemów będę konsultował działania na bieżąco :)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 14, 2012 10:03   

No i niestety pewne plany muszę przesunąć w czasie. Na wiosnę "gleby" raczej nie będzie (chyba, że wygram na loterii :d ). SWAP hamulców chyba sobie odpuszczę.
Kto by się spodziewał, że dopadnie mnie HGF w tym silniku. :bezradny:
W przyszłym tygodniu autko jedzie do mechanika i mam tylko nadzieję, że nic więcej nie wyskoczy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 14, 2012 11:51   

współczuję :/ sam to przerabiałem i mocno się zniechęciłem do dserii:/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 24, 2012 13:33   

Dobra d-seria nie jest zła, miałem już ich kilka i wolę d niż b, koszty niższe a frajda ta sama :)
_________________
Roverlution
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 20:53   

Autko zostało już naprawione, po HGF-ie nie ma już śladu. Z tego co mówił mechanik, prawdopodobną przyczyną był jakiś paskudny płyn w układzie chłodzenia (zalany jeszcze przez poprzedniego właściciela). Coś "zżarło" uszczelkę.
Po naprawie zrobiłem już ponad 500km i czuję wyraźną różnicę w pracy silnika. Teraz pracuje bardziej równo i płynnie. Jeszcze czeka mnie regulacja zaworów po 1000km a potem pomiar ciśnienia na cylindrach. :d
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 22:33   

ładne auto ale ten kto ci kolor dobierał to masakra......
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink