Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
michalbielski 



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 2
Skąd: olsztyn



  Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 16:55   [R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Proszę o pomoc. Już prawie pół roku się z tym męcze. Samochód gaśnie po kilku minutach, a w czasie jazdy toche po dłuższym czasie. wymieniłem już chyba ze 4 zaworki pompy wysokiego ciśnienia i za każdą razo przejade ok 500 km bez problemów a potem historia się powtarza. żaden elekryk nie może sobie z tym poradzić. bo to dziwna sprawa, Auto zapala idealnie, ma swoją moc, może troszeczkę są nierówne obroty silnika, a czasami po przękręceniu kluczyka na pozycję 0 silnik chodzi jeszcze przez ok 2 sek. ale to też nie zawsze. Prosze - pomocy!
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lis 24, 2011 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 16:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 20:09   R[75] 2.0 cdt Identyczna sytuacja

Siemka od tygodnia mam ten sam problem dokładnie identyczny więc już nie jesteś sam.
mam kilka pomysłów i pytanie ,czy jak ci gaśnie podczas jazdy to wystarczy że przekręcisz kluczyk podczas jazdy i jedzie dalej jak by nigdy nic?Wydaje mi się że winien jest jakiś stycznik podający napięcie na pompę wysokiego ciśnienia a silnik dlatego chodzi po przekręceniu kluczyka jeszcze 2s bo wyłącza go brak dopływu paliwa z pompy progowej .
jak ktoś ma jakiś pomysł to też będę wdzięczny za pomoc lub sugestie.
 
 
michalbielski 



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 2
Skąd: olsztyn



Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 16:28   

dokładnie. w czasie jazdy naciskam sprzegło i po prostu jeszcze raz go zapalam na rozruszniku i jade jakiś czas dalej.
 
 
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:31   R[75] identyczna sytuacja

Podpinałeś go do compa?
 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 13:54   

kiedy Ci gaśnie, czy przy mocnym przyśpieszaniu czy różnie
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 22:44   

Gaśnie różnie nieraz zaraz po odpaleniu innym razem w trakcie jazdy .Dzisiaj zobaczyłem że urwał sie wężyk od egr wymieniłem na nowy oraz wyczyściłem czujnik wałka rozrządu . przejechałem pare kilometrów i na razie chodzi. Zobaczę jutro ,ale wielkich nadziei sobie nierobie ponieważ nie widzę związku między egr a wyłączaniem się silnika.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 22:49   

a co da wyczyszczenie czujnika wałka rozrządu? nic bonie ma go z czego czyścić...

zastanówcie się panowie nad tym, czy pompy niskiego ciśnienia (pompa w baku oraz ta przy akumulatorze) są sprawne, czy dają odpowiednie ciśnienie robocze. Ewentualnie filtr paliwa zmienić.
 
 
 
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 22:56   

filtr bosh zmieniony trzy miesiące temu pompa pod maską ma 1 rok nowy orginał . Rozumiem że przez pompe samochód zagaśnie ale dlaczego po przekręceniu kluczyka chodzi ? ja stawiam na jakiś czujnik może jak sie jutro wyrobie to pojadę na t4. JAK PO DRODZE GDZIEŚ NIE STANĘ.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 23:04   

a pompa w baku?
samochód czasami gaśnie, bo pompa może się czasami zawieszać
ta przy aku też do sprawdzenia, mimo, że ma rok
 
 
 
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 23:25   

w baku po regeneracji na razie działa ale bez niej też samochód chodzi bez zarzutu . tą pod maską mogę podmienić bo mam drugą ale nie wiem czy jest sens . Od kolesia który regeneruje pompy dowiedziałem sie że prawie we wszystkich samochodach ściągniętych z zachodu padają pompy z powodu jakiegoś skladnika paliwa który dziwnie w Polsce jest inny
niż na za zachodnią granicą . ale czy to jest prawda tego powiedzieć nie umiem.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 23:33   

mapis79 napisał/a:
w baku po regeneracji na razie działa ale bez niej też samochód chodzi bez zarzutu
na jałowym biegu może i da radę pociągnąć małą dawkę paliwa na jednej pompie ale pod obciążeniem nie ma takiej opcji, dwie pompy muszą być sprawne.
Jak pojedziesz na te T4 to niech wtryskiwacze jeszcze sprawdzą i pompę wysokiego ciśnienia, jakie daje parametry, czujnik na listwie zasilającej wtryskiwacze.
 
 
 
kzyho 



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 1
Skąd: włodawa



Wysłany: Czw Lis 24, 2011 18:41   

[b]michalbielski cze od 2 miesięcy mam ten sam problem dokładnie identyczny,auto potrafi zgasnąć w najmniej oczekiwanym momencie

[ Dodano: Czw Lis 24, 2011 18:41 ]
podobno to jest wina elektrozaworu przy pompie paliwa ale słyszałem to z plotek
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lis 25, 2011 22:47   

Było mnóstwo o tym...
michalbielski, nie wymieniaj, tylko czyść... Generalnie zmień filtr, albo załóż jeszcze jakiś dodatkowy, bo jakiś syf Ci leci w zawór. Zwykle są to opiłki z rozpadającej się pompki w baku, przynajmniej ja tak miałem...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
pupil666 



Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Papowo Biskupie



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 18:43   

Witam. U mnie sytuacja była podobna. Roverek gasł po odpaleniu, czasami po kilku sekundach nawet. I przy gaszeniu potrafił pochodzić troche po czasie. Na początku wymieniłem filtr paliwa, ale to nic nie dało, czyszczenie zaworu na pompie wysokiego ciśnienia również odkładało awarie na kilka, kilkanascie kilometrów jazdy. Akurat u mnie strzałem w dziesiątkę okazała sie wymiana czujnika połozenia wału. Od wymiany zrobiłem kilkaset kilometrów i jest ok. Była jeszcze mała nieszczelnosc w kolektorze ssącym, ale to podobno nie powodowało tej awarii.
 
 
 
doniek1988 



Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 31
Skąd: Witkowo/k. Gniezna



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 01:18   

rowan a czym najlepiej wyczyścić czujnik wysokiego ciśnienia z pompy?
_________________
doniek88
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 14:45   

doniek1988, kompresorem :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
bastolini 



Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 12:32   

Mi dzisiaj autko zgasło minutę po odpaleniu i juz nie chce odpalić to może być pompa? Do mechanika jak mam jechać to mnie ciary przechodzą bo nie ma w Sosnowcu fachowca od Rovera
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 13:59   

może być pompa i wiele innych przyczyn,przestudiuj troche forum to znajdziesz co i jak posprawdzać
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 19:52   

bastolini, Rover nie jest czymś innym niż reszta samochodów :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 20:18   

Rowan napisał/a:
Rover nie jest czymś innym niż reszta samochodów :wink:

Ty o tym wiesz ale większość "mechaników" np w mojej okolicy już nie bardzo :) mają zwyczaj ten samochód nazywać wynalazkiem a co za tym idzie albo wcale niechcą go widzieć a jak już to stawka x2 :twisted:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [R 75 CDTi Automat] Gaśnie, falowanie obrotów
Limakow Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Kwi 24, 2019 14:33
Limakow
Brak nowych postów [R75] Silnik nie odpala -CDT/CDTi
Hadziaj22 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Lis 05, 2016 20:20
MaReK
Brak nowych postów [R 75] Gaśnie silnik
domel101 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Maj 29, 2013 19:10
domel101
Brak nowych postów [R75] Silnik gaśnie sporadycznie..
Pomocy...
Grzesiek_Gdynia Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Wrz 03, 2009 06:06
Grzesiek_Gdynia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink