Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
Autor Wiadomość
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 16:54   [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

W związku z częstym przewijaniem się tego tematu przez forum, postanowiłem napisać małą instrukcję ustawiania kąta wtrysku w silnikach diesla naszych R.

Wyjmujemy akumulator bo zasłania jedną śrubę od puszki filtra powietrza.
Zdejmujemy puszkę filtra powietrza.
Osłonę paska pompy.Odkręciłem też obejmy trzymające metalowe rurki paliwowe biegnące pod filtrem powietrza bo przeszkadzały przy demontażu osłony paska.

I mamy taki oto widok:


Chcąc przestawić kąt wtrysku odkręcamy/luzujemy 4 zaznaczone czerwoną strzałką śruby. Odblokowujemy wtedy wieniec koła zębatego na wałku rozrządu.
I teraz:
obrót w lewo [zielona strzałka] przyśpiesza kąt
obrót w prawo [żółta strzałka] opóźnia kąt
Po delikatnym [!!] przestawieniu koła, dokręcamy śruby
następnie sprawdzamy napięcie paska, w razie potrzeby imbusem numer 8 odkręcamy śrubę w środku rolki i poprawiamy napięcie paska
Po wszystkim sprawdzamy czy silnik startuje i chodzi bez problemów.

Jeśli wszystko będzie ok to składamy w odwrotnej kolejności.

A później najlepiej pojechać podłączyć auto do komputera i sprawdzić jacy dobrzy z nas mechanicy :lol:

Jeżeli ktoś ma coś do dodania to śmiało zapraszam, może zrobi się z tego jakiś pdf ;)
Ostatnio zmieniony przez empe Czw Paź 13, 2011 18:41, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 16:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 20:33   

Pasowało by jeszcze dopisać ze jak ktoś za daleko poluzuje i przekręci to pasuje napiąć pasek :wink: Żeby nie było jak u mnie ze mi pasek zjadło bo był za luźny po takiej operacji :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Lis 08, 2017 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 20:34   

Dodane, dzięki Remi55
Jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to piszcie, sprawa jest prosta a sporo osób o to pyta.
 
 
Matbia 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 241
Skąd: Otwock

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 04, 2011 22:36   

Te 4 śruby odkręcamy całkiem ? Delikatnie przestawiamy to koło, delikatnie tzn jak? Cm? Mm? i jeszcze zapytam ten kąt przestawia się wyłącznie mechanicznie czy można to zrobić przez kompa? Oraz zapytam o wydatek wtrysku czyli dawke paliwa zmieniamy przez kompa czy też jakoś mechanicznie? (musze podpytać by wiedzieć co ma mi zrobić diagnosta)
_________________
[R600]Sprzedam:
Uszczelkę Pokrywy Zaworów ELRING
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Nie Paź 09, 2011 22:11   

- śruby wystarczy poluzować
- koło przestawiamy minimalnie, chodzi o mm
- co do diagnostyki komputerowej, dawki paliwa i kąta wtrysku sporo można się dowiedzieć z tego tematu:
link
kolega kruszan sporo pisze na ten temat.
 
 
Jusci 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 58
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Paź 16, 2011 09:01   

Względem czego można ustawiać obrót koła? Obrót o mm jest dosyć mało zauważalny więc dobrze by było obrać sobie jakiś punkt, względem którego można to ustawiać.
_________________
Pozdro!
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Sty 04, 2012 00:20   

Jusci napisał/a:
Względem czego można ustawiać obrót koła? Obrót o mm jest dosyć mało zauważalny więc dobrze by było obrać sobie jakiś punkt, względem którego można to ustawiać.


Możesz sobie narysować kreskę przebiegającą przez łączenie koła i wału na którym jest osadzone. Na przykład robiąc rysę jakimś nożykiem masz bardzo dokładnie zaznaczone to miejsce.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 23, 2012 16:43   

Foto w poście dwa :D :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Lis 08, 2017 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 20:23   

Nie wiem jak SD/SDI ale czy ktoś próbował przy pomocy interfejsu np Euroscan za 50zł na allegro sprawdzić kat wtrysku iDT? Ja mam taki interfejs (ELM 327) ale jak próbowałem się na nim opierać i zmieniałem kąt wtrysku to cały czas pokazywał ten sam kąt, 4st
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 21:07   

Jordan87, Ja tym ustawiam u siebie katy wtrysku i się zmienia :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Cze 08, 2012 11:00   

Sprzęt jest wiec mogę teraz pobawić się w ustawianie kąta. Na wolnych obrotach powinien pokazywać kąt między 0 a 4st? (powiadają że najoptymalniej 3st)

Aktualnie elm pokazuje -1st :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Cze 08, 2012 11:44   

Jordan87, Przy -4° ciężko pali w zimie :wink: Przy +7° gasło mi czasie jazdy auto :wink:

Ja z tym pomiędzy 0 a 4 rozumiem tak ze jak dodasz gazu to ma spaść z 4 na 0 przynajmniej tak u mnie robi i w kilku innych IDT co maja dobre katy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Cze 08, 2012 13:33   

No u mnie właśnie zima nie było tak pięknie jak być powinno a a świece sprawdzałem. Tragedii może nie ma przy mrozach ale wiem że może być lepiej :D
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sie 26, 2012 21:08   

Kąt wtrysku powinno sie ustawiać na całkowicie nagrzanym silniku czy od razu po odpaleniu ma być te 4 stopnie? Bo zauważyłem że im cieplejszy silnik tym wcześniejszy kąt
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 26, 2012 21:13   

Zawsze na ciepłym silniku było już wiele razy o tym :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
karooo 



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 259
Skąd: Szczecin

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 15, 2012 12:22   

Napinaczem regulujemy a co gdy jest on na max w dol a pasek luzny?
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 16, 2013 17:13   

Ja się podepnę z pytaniem łączonym.
Mam takiego Elma 327 bluetooth i chcę ustawić sobie kąt wtrysku bo mi cherla auto przy rozruchu.
Wskażytie mienia jaki program sobie ściągnąć ?
Pytam tych którzy mają i się łączą - chodzi mi o lapka - nie używam dotykowych telefonów z androidem :)

P.s. przewalałem pokrewne tematy i albo tematy są z 2011 więc mocno nieaktualne albo nierzeczowe.
Remigiusz Ty na bank masz taki na czasie - chwal się! :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 16, 2013 17:17   

adamsky, Najłatwiej jest Digimoto 4 wszystko masz tam w sumie na tacy i dobrze czytelne to jest jak na lapka :wink:

Scanelm czy jakos tak tez dobry jest program ale najnowsza wersja :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 16, 2013 17:52   

Remigiusz dziękóweczka :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Jusci 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 58
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Sty 20, 2013 06:43   

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy "opóźnić" (minus) oznacza przestawienie z wartości np. 2 na 4 stopnie czy odwrotnie?


Aha, już wiem, sam sobie odpowiem - opóźnić oznacza przestawienie z 2 na 4 stopnie
_________________
Pozdro!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [All idt] Kąt wtrysku Radom
djinni Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Sro Sty 21, 2015 15:55
bociannielot
Brak nowych postów [SDi all]Kąt wtrysku po raz setny....
jak i gdzie ustawić bez kompa?
czapaja Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Pią Kwi 09, 2010 20:20
cesta
Brak nowych postów [R ALL 2.0 IDT ] Kąt Wtrysku ALL Polska- warsztaty
Warszataty, w ktorych maja pojecie jak sprawdzic i ustawic prawidłowy kąt wtrysku.
25_krzytof Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 27 Wto Gru 25, 2012 13:49
Jordan87
Brak nowych postów [SDi] Uszczelnienie pompy VP37 pod przestawiaczem wtrysku?
mustek3 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pon Paź 23, 2017 13:11
Remigiusz
Brak nowych postów [R all diesel] Bioester
Chester Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 72 Sro Wrz 14, 2011 15:20
plemaster



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink