Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 825] coś na jego temat...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 825] coś na jego temat...
Autor Wiadomość
danielofski 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: warszawa



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 14:56   [Rover 825] coś na jego temat...

dokładnie chodzi mi o ten egzemplarz... http://otomoto.pl/rover-8...-C20406223.html



Czy ktoś może jest zorientowany w tym konkretnie aucie i może coś o nim napisać?

Interesuje mnie bardzo również kwestia silnika. Co to jest za jednostka? Generalnie jest w porządku czy mieć się na baczności?
Coś o skrzyni?

Z góry dziękuję za opinie i ogólnie za informacje o tym modelu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 14:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 21:55   

Cena z kosmosu. Takie auto można kupić już za 1500zł, a ładne za 3000zł.
Nie polecałbym brać wersji z tym silnikiem. Były one rzadko spotykane, są drogie w eksploatacji i przy tym dość awaryjne. Nie wiem jaka tam siedzi skrzynia.

Jeżeli interesuje cie ten model z silnikiem benzynowym to tylko 827. Jest ich sporo (jak na serie 800), są długowieczne i idiotoodporne, oraz znacznie tańsze w eksploatacji. Mają też niezniszczalną automatyczną skrzynię. Niestety produkowano je tylko do 96r, czyli do liftu.
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 22:02   

Przyznać trzeba że ze zdjęć prezentuje się ładnie, ale tak jak Tomek1212 pisze cena z dupy wzięta ;) Odnośnie benzynowców to nie zgodzę się, 820Si i turbodoładowane imho są tak samo wytrzymałe o ile zadbane, za to z tego co słyszałem jak się V6 Hondy wysra to lepiej szukać innego silnika niż w tym grzebać.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 23:07   

Yog-Sothoth, właśnie o to chodzi, jak są zadbane. Znajdź 20letnie auto z doładowanym silnikiem benzynowym które będzie miało mniej niż 200tys km i będzie zadbane. No właśnie.
Natomiast silniki hondy są idiotoodporne, dlatego nawet jak mają powyżej 300tys i nikt o nie nie dbał to i tak będą chodzić.
Nie widziałem jeszcze zamordowanego silnika 2.7, za to doładowanych 2,0 ze stukającymi panewkami widziałem chyba z 10, w tym jeden sam posiadałem.
Fakt faktem, że jak 2.7 padnie to nie opłaca się robić, ale jest to bardziej spowodowane niską wartością auta i dość sporymi kosztami naprawy silnika widlastego.

No i przede wszystkim silniki 2,0Ti występowały jedynie z manualną skrzynią, natomiast 2,7 współgrały z automatem (sporadycznie zdarzają się wersje z manualem).
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 00:08   

tu siedzi pierwsza wersja KV6, ktora w stosunku do KV6 z 75/45/ZS ma sporo wad. W 75/45/ZS zostały one poprawione i motorek smiga az milo.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 09:10   

Wiem że to i tak wiadoma sprawa przy kupnie używanego samochodu ale może w tym silniku to dość kłopotliwa rzecz (nie wiem o nim za dużo)? Rozrząd powinien być wymieniony dawno temu....marasem jest napisane że przy 112 tys był robiony. W opisie sprzedający nic o wymianie nie wspomina więc na pewno do zrobienia.
 
 
 
danielofski 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: warszawa



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 09:49   

O widzicie... i już trochę więcej wiem ;)

Jeżeli chodzi o silnik 2.7 to sam teraz taki eksploatuję. Mam Acurę Legend z 1990 w automacie.
Silnik po przejechaniu 182000mil pracuje super, niestety mam problem właśnie ze skrzynią.

Ja też słyszałem dużo dobrego o tych skrzyniach i ich niezniszczalności, więc wielkie moje zdziwienie było gdy okazało się, że zaczyna robić fochy.
Łudzę się, że to wina czujnika NM speed sensor, który komputer wskazuje na uszkodzony ale boję się, że to może być grubsza sprawa. Czujniki NM i NC były montowane w ostatnim roku produkcji Legend pierwszej generacji, więc nie sądzę, aby były aż tak istotne. Ale może.... :roll:
Czekam póki co na ten czujnik (zamówiony w GB od rovera), mam nadzieję, że skrzynia była taka sama L5 co legendach.

Zaczynam też właśnie równolegle interesować się Roverami serii 800. Bliskie mi są dość z racji Legenda, a jest ich duuuużo więcej, części więcej i.... są też młodsze bo w zasadzie do 98 roku aż...

Coś możecie powiedzieć o innych silnikach w tych samochodach, które sprawują się najlepiej i generalnie, czy jest na forum gdzieś specyfikacja silników występujących w Roverach?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 10:12   

http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 10:14   

Na stronie klubowej nożna znaleźć trochę informacji. http://www.roverki.pl/strefa-r.html
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 10:14   

danielofski napisał/a:
Coś możecie powiedzieć o innych silnikach w tych samochodach, które sprawują się najlepiej i generalnie

odpowiedź masz wyżej, post kolegi Tomek1212
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 10:17   

http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html

Tu masz rozpiskę wersji R800, ja szczerze mówiąc teraz bym wolał iść w Hondę Legend lub Acurę TL bo jednak wykonanie imo lepsze. Nie wiem kto mądry wymyślił żeby kokpit w R800 wykonać z tego gumopodobnego materiału który od słońca się pięknie defasonuje. Za to nie można narzekać na twarde plastiki ;)

Ja jeżdżę teraz 2.0 turbo i generalnie źle nie jest, niestety wygląda na to że sporo części eksploatacyjnych teraz woła o wymianę. Charakterystyka z turbo bardzo fajna, fakt że trzeba w miarę dbać ale też nie jest to jakiś skomplikowany układ.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 21:33   

A to co dokładnie dzieje się z tą twoją skrzynią ? One generalnie mają taką charakterystykę, że lubią trochę poszarpać przy zmianie, ale za to bardzo ciężko jest zajechać tarczki. To jest największa przewaga tych skrzyń nad amerykańskimi "Borg Warner" lub europejskimi "ZF" które bardziej płynnie przełączają biegi, ale po kilku- kilkunastu latach eksploatacji zużywają się na tyle, że na poszczególnych pakietach tarczek i przekładek pojawia się nadmierny luz co prowadzi do spalenia tarczek i niezbędny staje się generalny remont skrzyni.
 
 
 
danielofski 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: warszawa



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 14:16   

Największy problem jest ze zmianą z 2 biegu na 3, szczególnie na zimnym. Nie zapina biegu tylko wyrzuca bieg na luz. Poza tym nie zrzuca praktycznie biegów, brak kick-downu. Żeby zredukował bieg trzeba prawie że zatrzymać się. To tak w skrócie i co najbardziej dotkliwe.

Problem systematycznie narastał i staje się już coraz bardziej dotkliwy (tym bardziej, że coraz chłodniej jest).

Komputer skrzyni wywala błąd nr 15 (Disconnected NM speed pulser coupler; Short of open in NM speed pulser wire; Faulty NM speed pulser)

Wyjmowałem solenoidy i czyściłem filterki - bez efektu.

Dzisiaj w końcu przyszedł do mnie NM speed sensor. Może pomoże. Jak nie będę myślał o innej skrzyni lub innym wozie.

Kupno skrzyni automatycznej od Hondy graniczy z cudem, ale...

Właśnie. Skoro w Roverach silniki 2.7 były montowane, to zapewne i skrzynie były hondowskie. Czy mam rację? Nie wiem tylko czy różniły się i jeśli tak to czym.

Nie mniej jednak czujnik kupiłem od Rovera. Póki co wszystko wskazuje, że jest dokładnie taki sam.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 15:10   

Skrzynie były takie same. Kiedyś nawet sprzedałem gościowi do legenda skrzynie z rovera 827 i z tego co wiem to działało mu to. Chyba za 400zł ją sprzedałem, a była w pełni sprawna.
Z uwalonym czujnikiem prędkości skrzynia nie będzie pracowała poprawnie. Nie mam pojęcia gdzie on się znajduje, bo nie znam tej skrzyni od środka (wszystko przez to, że się nie psują).

Tak jeszcze na marginesie dodam, że ostatnio miałem ciekawy przypadek ze skrzynią ZF 5HP chyba 22 (w starym BMW). Wywalało błąd czujnika prędkości na wyjściu, a problem był taki, że skrzynia nie zawsze chciała wrzucać trzeci bieg z drugiego. W trybie manualnym wszystko działało poprawnie. Jak się okazało winą były dwie różne opony o nieco innym rozmiarze (o jeden numer wyższa była jedna z nich). Po wymianie kół wszystko pracuje poprawnie.
 
 
 
danielofski 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 7
Skąd: warszawa



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 16:28   

Tak, ja się domyślam, że skrzynie są te same, tylko czy nie były delikatnie modyfikowane przez Rovera na przestrzeni czasu. Honda na pewno, już samo to, że wspomniane czujniki występowały w ostatnim roku produkcji, tj. 1990.

Mój czujnik jest na wierzchu niemal, wystarczy zdjąć lewe koło i generalnie jest na wierzchu, przykręcony jedną śrubką :)
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 19:30   

Tak, bo japońce zawsze robiły taki bajzel i różnego rodzaju czujniki czy zawory porozrzucane są na zewnątrz skrzyni bez żadnego ładu czy składu (nawiasem mówiąc dzięki temu łatwiejszy jest do nich dostęp).
Z tego co wiem to w roverach 827 wszystkie skrzynie automatyczne były takie same. Konstruktorzy rovera byli za głupi i nie chcieli niepotrzebnie gmerać w japońskich skrzyniach aby czegoś nie popsuć. Poza tym pewnie nawet nie wiedzieli do końca jak działa ta skrzynia jak i cały ten zespół napędowy z tysiącem podciśnień i magiczną skrzyneczką gdzie te podciśnienia są podłączone.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 15:18
szoso
Brak nowych postów [rover 75] ocena jego :) i uwagi
sew87 Chcę kupić ROVERka 12 Pon Cze 04, 2012 23:16
haszczyc
Brak nowych postów prośba o opinie na temat rover 75 diesel
seba1x Chcę kupić ROVERka 11 Nie Mar 16, 2014 17:28
seba1x
Brak nowych postów Rover 45 - prośba o opinie na temat tego ogłoszenia
andrew9 Chcę kupić ROVERka 4 Nie Maj 22, 2011 16:56
andrew9
Brak nowych postów [Rover 75] Bardzo prosze o opinie na temat tego egzemplarza!
olocore Chcę kupić ROVERka 1 Pią Sty 14, 2011 23:35
Piotrass



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink