Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SD] Tłumiki drgań, przeciwwaga na półosi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SD] Tłumiki drgań, przeciwwaga na półosi
Autor Wiadomość
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



  Wysłany: Pią Paź 07, 2011 21:50   [R220 SD] Tłumiki drgań, przeciwwaga na półosi
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
Całkiem niedawno wymieniłem w swoim R 220 SD kompletne, przednie zawieszenie. Niestety od jakiegoś czasu przy większych dziurach słychać było głośne obcieranie (jakby koła o błotnik) w prawym kole. Do tego pojawiły się również drgania w kierownicy przy prędkości 100 km/h.

Dzisiaj zabrałem się do weryfikacji i usunięcia tej usterki. Okazało się, ze przeciwwagi/tłumiki drgań (takie 2 gumowe pierścienie) przesuneły się maksymalnie pod sam przegub i obcierają o blachę. Moje pytanie brzmi na jakiej odległości powinny być umiejscowione te pierścienie? Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 07, 2011 21:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Paź 07, 2011 22:01   

RAVA ci odpowie na to pytanie.
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 08, 2011 08:30   

kaczmar napisał/a:
na jakiej odległości powinny być umiejscowione te pierścienie?
Na półośkach powinien zostać ślad po tych pierścieniach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Nie Paź 09, 2011 09:38   

A więc tak, próbowałem według rave ustawić te dwa pierścienie, z mizernym skutkiem. Chyba jest coś nie tak z wymiarami podanymi przez program (pierścienie tra o blachę przy docisku amortyzatora), dodatkowo drgania są odczuwalne teraz przy prędkości 50-7- km/h później ustępują.

Moje pytanie brzmi czy gdy usunę te pierścienie to zmieni się coś w jeśli chodzi o przeniesienie napędu na koła??? Większe drgania, bicie ośki, szybsze zużycie jakiegoś elementu zawieszenia??? Spotkał się ktoś z kolegów z taką sytuacją???

[ Dodano: Nie Paź 09, 2011 09:38 ]
Widzę, ze ciężka sprawa z tymi tłumikami:( Nikt nie jest w stanie mi pomóc???
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Nie Paź 09, 2011 22:57   

witaj!

u mnie z jednej str wycieli to calkiem, jakies 2 lata temu (bo wlasnie tarlo), a teraz zauwazylem, ze z prawej str (pasazer) rowniez pierscien przesuwa sie luzno i dojechal juz do granicy przegubu - puki co nie trze - ale jak zacznie to tez go wytne.

od wyciecia nie zauwazylem zadnych niepokojacych objawow - latam tak juz 2 lata...

dla pewnosci niech wypowiedza sie inni

pozdrawiam.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 11:24   

ja nie patrzyłem do rave, owe tłumiki przykręciłem opaskami metalowymi z dwóch stron by się nie przesuwały i działa
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Paź 10, 2011 16:36   

Ja miałem awarię lewej półośki swego czasu ponieważ nie dało się kupić na szybko prawidłowej półośki do vvc założyłem na szybko taką bez odwaznika z 45 1.8 - teoretycznie ładna i zdrowa a różnica spora. Przy dużych prędkościach powyżej 150 jest niebo a ziemia. Raczej poniżej to tego nie czuć było ale potem jest przepaść. Po pewnym okresie to się tak wybiło, że trzebabyło znowu wymieniać - tym razem na dedykowaną taka jak ma byc i problem znikł. Zero wibracji nawet powyżej 200. Pozdro.
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Pon Paź 10, 2011 19:17   

Rozmawiałem już z 3 mechanikami i każdy postawił tą sama diagnozę: "Gumówka i wyciąć te pierścienie" :) Jutro zabieram się za "wyrwanie chwasta". Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Paź 10, 2011 22:11   

kaczmar,
kaczmar napisał/a:
Rozmawiałem już z 3 mechanikami i każdy postawił tą sama diagnozę: "Gumówka i wyciąć te pierścienie"


bo tak jest najłatwiej, skoro to fabryka wymyśliła to nie sądzę, że jest to niepotrzebne. nie wycinałem więc nie wiem jak jest bez ale kolega jakiś czas temu z niemiec wracał z autem, po drodze coś mu się nabijało okazało się że to ta guma na półosi, wyciął to było gorzej, przyjechał tutaj i auto sprzedał
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Paź 11, 2011 15:52   

Ja pierdziele - dobrze, że mam bardzo dobrego mechanika a takim nie dałbym nawet klamerki naprawić w pasku :lol: Powtarzam jeszcze raz DRUKOWANYMI - miałem i taką i taką półośkę założoną - wibracje i drgania są znacząco większe przy dużych prędkościach bez odważnika i dodatkowo skrzynia dostaje z tego co mi wiadomo bardziej. Ustawcie te odważniki jak należy a nie wycinajcie i będzie elegancko.
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 18:06   

A później powie taki mechanik, że rover się psuje bo był problem z półosiami a później skrzynia i przeguby walnęły... Z jakiegoś powodu to tam jest. Poza tym na logikę nie przesuwało by się gdyby na nic nie wpływało... Każdy kumaty powinien to stwierdzić. Ja się przekonałem, że te samochody są niezawodne o ile się je samemu naprawia, bo dać to pierwszemu lepszemu mechanikowi... ehh. Od dłuższego czasu staram się być przy naprawach i patrzeć na ręce. Ostatni przykład: były źle złożone tuleje stabilizatora i się rozsypały. Kolejny mechanik złożył nowe tak samo jak poprzednie... ale na szczęście samochód był jeszcze na podnośniku jak przyszedłem po nie i kazałem zdemontować i poprawić. Masakra jest jakaś z tymi mechanikami. Ja jak się na czymś nie znam to się nie zabieram.
 
 
 
kaczmar 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Witkowo



Wysłany: Sro Paź 12, 2011 19:11   

To w takim razie proszę o pomoc wszystkich, którzy mają R200 o wymiar, zdjęcie, albo chociaż wskazówkę na jakiej odległości te pierścienie są. Czy są razem, czy umiejscowione osobno. bliżej zewnętrznej czy wewnętrznej gumy przegubu?

Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Przeciwwaga na półosi ? Gdzie i jak ?
secio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Mar 22, 2008 13:21
sTERYD
Brak nowych postów [MG ZR] Gdzie ma być tłumik drgań na prawej półosi?
dawidd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Lut 20, 2022 19:51
dawidd
Brak nowych postów [R220 Sdi]Uszczelniacz półosi
thansen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Maj 07, 2011 13:56
thansen
Brak nowych postów [R220 ]SD potrzebne wymiary uszczelniaczy półosi
maniu48 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sro Maj 16, 2012 10:27
maniu48
Brak nowych postów [214i 98] Tłumik drgań skrętnych ???
miki151 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sob Lip 14, 2018 14:41
miki151



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink