Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45/400] Silniczek wycieraczek głośno pracuje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45/400] Silniczek wycieraczek głośno pracuje
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 08, 2011 23:37   [R45/400] Silniczek wycieraczek głośno pracuje
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam was,
Od dłuższego czasu było spokojnie to znów się coś zaczyna psuć w aucie :neutral: Było ciepło silniczek do wycieraczek działał dobrze, nagle z dnia na dzień chodzi tak głośno ze słychać go nawet przy radiu na full. Nie da rady tak długo jechać jak pada bo odgłosy denerwują.

Co na forum znalazłem to ze używany od Anglika nie pasuje i tylko jak wymienić te blaszki jak nie wracają wycieraczki na czasówce. Oraz są zdjęcia jak wygląda ten ślimak zębatka plastikowa w środku. Ale nic jak się pozbyć tego odgłosu. Jest to taki odgłos jak by jakieś łożysko było zepsute lub jak by traktor w środku siedział.

Rozwierciłem te nity oraz odkręciłem ta czarna kopułkę i całość jest nasmarowane smarem. pol tuby smaru wepchałem do środka i nic to nie dało. Odgłos jak był taki jest. Od samego silnika do tego ślimaka łożyska nie ma a reszta jest plastikowa. Nie wiem skąd to się wydobywa :/ A rozebrałem to cale na części pierwsze :neutral:

Ma ktoś jakieś pomysły jak się tego pozbyć :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 08, 2011 23:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 19:27   

Witam
Też miałem nadmiernie hałaśliwe łożysko
Remi55 napisał/a:
Od samego silnika do tego ślimaka łożyska nie ma

łożysko jest, tylko szczelnie zabudowane
1-zabezpieczenie, które należy zdjąć
2-śruba którą wkręcamy aby wysunąć oś ze ślimakiem, gwint bodajże M10*1
3-miejsce gdzie znajduje się łożysko 608 ZZ
_________________
Andrzej
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 20:17   

Dziękuje za odpowiedz, znalazłem wczoraj jeszcze to: http://www.mgfcar.de/wiper/ i dziś wyciągałem to łożysko ale nie robi to hałasu :neutral: niestety rotor musiałem wybijać młotkiem bo nie chciał wyjść. Cos ciasno to siedzi w tym łożysko czemu tak jest to nie wiem :neutral: Co gorze jedno mocowanie na szczotki mi się poluzowało i potem na kleju przykleiłem :neutral: szczotki tez już pomału kończą życie :neutral:

Na razie kupie drugi jakiś używany a ten spróbuje w wolniej chwili naprawić :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 20:32   

Też kupiłem używany, a ten naprawiam już od roku i nie mam weny aby to poskładać :/
Mocowania na szczotki też podklejałem, łożysko faktycznie ciężko wychodziło, dziwne bo obudowa była wyrobiona i nowe łożysko miało luz, musiałem napawać, żeby jakoś się trzymało :>
Dziękuję i życzę udanego zakupu
_________________
Andrzej
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 20:38   

andrew0503, hehe.. to pewnie będzie tak samo jak zemną :wink: Choć te łożyska patrze to 608 jest takie samo jak do rolek :wink: A mam kilka ABEC7 jeszcze w domu :razz: Albo kupie nawet ceramiczne i nie trzeba będzie smaru. Ja myślę żeby ta oske rotora tam gdzie w chodzi na łożysko przetoczyć albo przeszlifować o 0.5mm zęby to lekko wchodziło. Bo to mam tam w środku wpływać a nie być tak sztywno :wink:

Zobaczę jak jutro będę miał wenę to może to zrobię, ale przez weekend już 7 razy ten silniczek wyciągałem i rozbierałem :neutral:

Jeszcze mam takie pytanie jak ty ta płytkę co trzyma te szczotki ściągałeś. Bo ja te nity rozwierciłem ale dalej to nie chciało wyjść :nook:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 21:00   

Podważałem od spodu cienkim wkrętakiem wygiętym na kształt haczyka, jednocześnie powoli wykręcając ośkę, trzeszczało ale jakoś puściło, sporo się namordowałem :razz:
Raczej nie szlifuj, bo łożysko musi być sztywno w obudowie, a równocześnie na wałku, jak będzie gdziekolwiek luz to będzie wydzierać albo oś albo obudowę. Założyłem nowe łożysko, jest wszystko spasowane, a mimo to bardzo łatwo można to rozebrać, bez porównania ze starym łożyskiem :wink:
_________________
Andrzej
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 21:19   

hmm.. chyba to jutro jeszcze raz rozbiorę :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 21:26   

To życzę bardzo dużo cierpliwości :wink: , bo mnie przy wyjmowaniu tej płytki o mało szlag nie trafił :/
_________________
Andrzej
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 21:29   

andrew0503, Mnie już trafiało jak mi pękło to mocowanie tych szczotek i nie chciał wyjść rotor :neutral:

[ Dodano: Nie Paź 09, 2011 21:29 ]
Ale chce to naprawić przed zima :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 21:55   

Remi55 napisał/a:
Mnie już trafiało jak mi pękło to mocowanie tych szczotek i nie chciał wyjść rotor :neutral:

Remi55, bo to najmniej przyjemna i niewdzięczna robota, później już jakoś idzie, co ma pęknąć to pęknie. Wystarczy dobry klej, cierpliwość i jakoś się poskłada do kupy, duże siły tam nie działają, ważne żeby to wszystko równo poustawiać. A i nie zapomnij jak już będziesz to wszystko miał zrobione, żeby lekko przesmarować silikonem te dwie połówki przed skręceniem, co by wilgoć nie wlazła :wink:
_________________
Andrzej
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 21:58   

Remi55, jakby ty czy ktoś tam potrzebował całości od europy to posiadm wszystko zamontowane jeszcze w aucie z przebiegiem 120tys
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 17:57   

andrew0503, Ja te dwie części smarowałem tym silikonem do uszczelnienia miski olejowej :mrgreen: A co do pęknięcia to w sumie racja :wink: Sil tam takich nie ma :wink:

borek88, PW idzie do ciebie :wink:

[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 17:57 ]
Silniczek odżył teraz na trasie :wink: Godzinę jeszcze w deszczu głośno pracował i potem coraz bardziej ciszej. Jest jeszcze słyszalny ale nie jest to już uciążliwe w czasie jazdy :roll: Na tyle smaru co dałem to jednak musiał się trochę rozchodzić :mrgreen:

W wolnym czasie go rozbierałem i montuje nowe łożysko. Wie może ktoś jakie szczotki tam wchodzą :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 19:47   

Remi55 napisał/a:
Godzinę jeszcze w deszczu głośno pracował i potem coraz bardziej ciszej

Udławił się smarem :razz:
Symbol szczotek to L 70/ lub 78, ciężko odczytać, może łatwiej będzie zmierzyć i coś dopasować. Przy wymianie szczotek warto też spojrzeć na komutator, czy nie ma rowka, ewentualnie przetoczyć
_________________
Andrzej
 
 
 
djash1986 



Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 1



Wysłany: Wto Cze 11, 2013 01:12   

Wskazówki udzielone przez kolegów naprawdę bardzo przydatne. Rzeczywiście po wymianie łożyska w aucie nastała błoga cisza :) Fakt, że trzeba mieć do tego trochę cierpliwości, ale warto cieszyć się za kilka złotych bardzo cichym siliniczkiem. Dziękuję za cenne informacje i pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [45 2.0TD 05`] GŁOŚNO PRACUJE SILNIK
adamo48 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Kwi 16, 2010 10:47
Brt
Brak nowych postów [R 420sdi]Silniczek wycieraczek!
Thomas27 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Paź 24, 2009 15:34
sTERYD
Brak nowych postów [R45] - silniczek wycieraczek przód
Green Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Sty 12, 2016 20:38
gregor13
Brak nowych postów [ Rover 416si 96r.] Silniczek do wycieraczek.
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Cze 01, 2009 12:03
tomi78
Brak nowych postów [R400] Czy pasuje silniczek wycieraczek z anglika
mp791 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Gru 11, 2010 19:55
etimark



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink