Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG TF] opłaca się przekładać ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG TF] opłaca się przekładać ?
Autor Wiadomość
kryty 



Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 18:57   [MG TF] opłaca się przekładać ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam

Od dłuższego czasu "choruję" na roadstery MG, od posiadania własnego egzemplarza jeszcze trochę mnie dzieli ale ostatnio sporo czasu spędzałem na zbieraniu informacji (i pieniędzy :wink: ).

Właśnie pojawiła się przede mną możliwość zakupu po znajomości, po bardzo dobrej cenie, anglika TF 1.8 z 2002. Znajomy może mi przyjechać nim również za darmo z Anglii więc dodatkowo odpada koszt sprowadzenia. Mam pytanie, czy ktoś spotkał się kiedyś z przypadkiem przekładki tego samochodu?

Przydadzą mi się wszelkie informacje... ile to kosztuje, czy trzeba ingerować w konstrukcję samochodu, czy się to w ogóle opłaca? Przyznam się szczerze, że w kwestii anglików jestem totalnie zielony. Jest to auto dosyć niszowe więc domyślam się jedynie, że może być problem z kompletem części.

Fakt, że wpisując w google frazę "przekładka MG TF" nic nie znalazłem tym bardziej nie napawa mnie optymizmem ;)

Jest to pomysł wart drążenia czy lepiej od razu go porzucić i skupić się na szukaniu ciekawych egzemplarzy w Polsce?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 25, 2011 18:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 19:41   

Opłaca bo w TF i F z tego co wiem jest prawie wszystko przygotowane wiec prawie dużej rzeźby nie ma :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 23:50   

kryty, pogadaj z użytkownikiem Hvil ;) on dobrze ogarnia takie tematy przekładkowe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mati1411 




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Swarzędz



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 18:59   

wg mnie wszytko się rozchodzi o kasę bo MGf (tf gorzej) idzie juz kupić za naprawdę śmieszne pieniądze (patrząc na konkurencje mr2 czy mx5 to grosze).
Z częściami nie powinieneś mieć większego problemu sama przekładka w porównaniu z innymi autami tez będzie dużo prostsza.
Nie wiem za to jak się to potem załatwia przy rejestrowaniu.
_________________
Pompowanie zawieszenia WLKP (Poznań) Info na PW
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 22:24   

nie ma dużego problemu - przekładka praktycznie plug and play (tak twierdził hvilu po oględzinach mojego MGF), serwo pompy i układ kierowniczy + deska i inne bajery. Do przekładki najlepiej skołować sobie ćwiartkę europejczyka (np. po solidnym dzwonie z tyłu) - masz wtedy wszystkie części potrzebne, + pod dostatkiem wszystkich detali jak śrubki, zaślepki i inne.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
kryty 



Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 02:02   

Wielkie dzięki za wszystkie opinie! Szczerze przyznam się, że obawiałem się, że usłyszę raczej coś typu "zapomnij, to tak egzotyczny samochód, że nie znajdziesz części/nikt ci go nie przełoży" ;)

Pozostaje ostatnie pytanie... Gdzie najlepiej szukać ćwiartek/części (oprócz moto.allegro)? Po szrotach nawet nie próbuję pytać bo takiego auta pewnie na oczy nie widzieli.

Odezwę się też do hvil'a. Jeśli ktoś ma jeszcze dodatkowe pomysły to śmiało dzielcie się wiedzą. Wątek może przy okazji przyda się na przyszłość innym którzy wpadną na pomysł "nawracania" MG na naszą wersję. Moje google jak do tej pory nic takiego w polskim internecie nie znalazło ;)

Pozdrawiam.
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 19:26   

Hej,
Skontaktuj się z naszym forumowiczem, który prowadzi warsztat English-Cars pod Warszawą (namiary znajdziesz w katalogu firm / warsztatów na klubowej stronie). On powinien coś pomóc w kwestii poszukiwań rozbitka na części.
Powodzenia,
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Paź 28, 2011 13:36   

Jeżeli chodzi o to co widział Hvil na zlocie to ja tylko napiszę, że się mylił.
Rozchodziło się o to, że servo hamulcy było po prawej stronie, czyli przeciwnej kierownicy i Hvil myślał, że dzięki temu nie trzeba go przekładać.
Problem jest taki, że trzeba, bo w anglikach servo jest po lewej stronie, także przeciwnej kierownicy.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Paź 28, 2011 21:47   

Perez, potwierdzam co rzecze perez:) trzeba:) i to mówiąc krótko proces skomplikowalności przekładki TF jest porównywalny z przekładką 75 jeśli chodzi tylko o skomplikowanie, na plus to o wiele latwiejszy dostep, na minus dostepnosc dobrych ćwiar:):) ale temat dzieki radomowi baaaardzo ewoluowal w moim przypadku i tf lajtowo (czytaj podobnie jak 75) da rade przelozyc :mrgreen: :mrgreen:
 
 
Michal73 



Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Anglia

MG TF

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 14:03   

A jakie są ceny przełożenia? Jakie części trzeba kupić? Może się okazać że z zjadę z Anglii i chciałbym swojego TF przywieść do polski.
 
 
Tomek001 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 55



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 21:53   

Jak kupisz zdrowe F za 1,000 funtów to się opłaca. Jak kupisz za 2,000 funtów TF to też się opłaca. W przeciwnym wypadku wyjdziesz praktycznie na zero. No i będziesz miał anglika...
 
 
Michal73 



Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Anglia

MG TF

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 23:19   

Ja już mam TF i rozważam czy opłaca mi się go zabrać do polski gdy będę wracać na stałe. Dlatego szukam konkretnych informacji.
 
 
Tomek001 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 55



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 23:38   

Widzisz, kwestia przekładki to robocizna do 2,000zł bez znajomości. Do tego graty jakie potrzebujesz. I tutaj pytanie, czy uda się kupić "dobrze" rozbitego, by to co trzeba zostało. Jeśli tak, to czemu nie.
 
 
Michal73 



Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Anglia

MG TF

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 11:00   

To aż tyle części jest potrzeba że muszę kupić dobrze rozbitego dawce? Nie ma nikt z Was listy części do kupienia?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 11:05   

Michal73 napisał/a:
To aż tyle części jest potrzeba że muszę kupić dobrze rozbitego dawce?

Tak byłoby najlepiej.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
danek93 



Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 1

MG TF

Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 21:44   

Witam wszystkich forumowiczy. :mrgreen:

Jestem posiadaczem MG TF 2002, 1.6. zielony metalik z jasna tapicerka

Przyjechalem nim do Polski teraz na wakacjach w sierpniu z Wielkiej Brytanii. Pojezdzilem sobie bardzo fajnie bylo i teraz chce go sprzedac bo chce sie przesiasc na 2 kólka. Wystawilem go w stanie takim jakim jest czyli po prawej stronie kierownica i chcial bym zapytac jak z maglownica do tego MG`ka. Wszystko hula jak trzeba tylko teraz chodzi o przekladke i chcialem zapytac jak to wyglada bo z tego co wiem to maglownice trzeba i troche oleju w glowie. :D
 
 
whitewolf 



Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 1



Wysłany: Nie Lut 16, 2014 23:57   

Witam!
Podpinam się pod temat,
jakis czas temu kupiłem sobie mgf
( oczywiście igła znaleziona na popularnym serwisie sprzedaży aut)
i oczywiście po kompletnym gongu.
Stan auta oraz postać sprzedawcy to temat na powiesć komediowo sf, tak więc pominę je milczeniem,
dodam tylko iż dupa autka wesoło skakała na gołych sprężynach od mesia :mrgreen:
Jako że lubię dziwne zabawki nie przejąłem się, i bawiłem sie przednio skacząc ulicami miasta ,wesolutko jak żabka na kwasie, delektując się brakiem zadaszenia i słonecznym niebem.
Jakiś czas później , będąc w UK , potrzebowałem środka transportu na kilka dni.
Wpadłem więc na genialny w swej prostocie pomysł, zakupu kilku kółek i powrotu na nich do Polski, zamiast wynajmu.
Traf chciał że znalazłem fajne mgf do tego w wersji vvc i orginalnymi halogenikami, z nieco zaniedbaną tapicerką, w cenie kilku funciszy .
Grzechem było by nie kupić.
Bez problemu wróciłem nim do Polski . Rakietka pięknie pruła przez Germanię, (gorzej w Polsce , ale to jedynie z winy jakości dróg oraz wiejskich rajdowców w wysłużonych golfach ), do tego spalanie porównywalne do dużego motocykla , choć auto załadowałem pod sam dach tak że sam ledwo miesciłem się w srodku.
I tak właśnie zakochałem się... :mrgreen:
Ale do rzeczy,
mam więc jedno mgf zarejstrowane w polsce i drugie z uk które chciałbym przystosować do polskich dróg.
W mojej okolicy jest wielu magików, czarodzieji, szamanów , wieszczy oraz mecenasów sztuki motoryzacji .
Jednakże nikt z nich nie miał wcześniej do czynienia z MGf .
Szukam więc konkretnego mechanika do tej akcji.
Czyj warsztat polecacie i jaka może byc przybliżona cena takowej operacji? Pozdrawiam!
 
 
endriuuxd 



Dołączył: 31 Paź 2015
Posty: 6



Wysłany: Sob Paź 31, 2015 18:54   

Witam serdecznie :-)

Jestem nowy na tym forum i najpierw chciałbym przedstawić swoją furkę :-D
Od niedawna jestem właścicielem MG TF z 2003r lakier JFM, lecz autko w wersji angielskiej :-)

Troszkę naczytałem się o przekładce i w końcu się zdecydowałem (mimo, że można rejestrować angliki to chcę mieć kierownicę po "naszej" stronie) .

Dużo osób o to pyta ale w sumie nie ma nigdzie wypowiedzi osoby, która przekładała i wie co dokładnie trzeba wymienić. W sumie to wiem tylko tyle, że muszę mieć deskę, pompę hamulcową, licznik w km/h, maglownicę, mechanizm wycieraczek, pedały i ? No właśnie tu mam pytanie, co jeszcze?
Czy stelaż metalowy, który znajduje się pod deską również muszę zmienić?
Jak wygląda sprawa z kolumną kierowniczą? Także trzeba ją zmieniać?
A cały panel pod deską z nagrzewnicą itp. również trzeba czy podejdzie pod europejską deskę?
Zastanawia mnie jeszcze co z przewodami hamulcowymi, bo skoro pompa przejdzie na prawą stronę to przewody również by trzeba chyba kupić ( chyba, że są na tyle elastyczne, że się je dopasuje).

Znalazłem gościa, który ma całego MG lecz nie TF a F z 1996r. i zastanawiam się czy deska i reszta gratów bez problemu podejdzie. Co o tym sądzicie?

Jeszcze sprawa lamp przednich. Niby można je przestawić ale u mnie nie widzę takiej "wajchy" . Czy muszę je rozklejać itp. żeby ją gdzieś dojrzeć?
A jak już ją znajdę to czy jest możliwość przestawienia na europejskie (doświetlanie prawej strony) czy tylko symetryczne?

Zadałem sporo pytań ale wolę się upewnić zanim kupię coś co w rzeczywistości nie będzie mi potrzebne lub nie będzie pasować :-)

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :-)
 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Sob Paź 31, 2015 23:13   

ano masa pytań, odpowiedź najbaridzej ogólna i oklepana: kupić rozwalonego europejczyka i masz spokój bo wszystkie części masz pod ręką.

Cytat:
Znalazłem gościa, który ma całego MG lecz nie TF a F z 1996r. i zastanawiam się czy deska i reszta gratów bez problemu podejdzie. Co o tym sądzicie?


Deska powinna być taka sama, zegary już nie, większość rzeczy pewnie podejdzie ale nie wiem czy wszystko.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Lis 01, 2015 15:48   

Zegary mają inne złącze końcowe ale przy bezpiecznikach jest kostka i potrzebny kabelek do licznika także z tym też nie ma problemu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink