Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS]-Samochod nagle traci moc i spada z obrotow
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS]-Samochod nagle traci moc i spada z obrotow
Autor Wiadomość
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 14:49   [MG ZS]-Samochod nagle traci moc i spada z obrotow
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Witam mam problem z MG ZS i nie mam pojecia co to moze byc. Wyglada to tak:
Samochod jedzie normalnie przez okolo 30-50km zazwyczaj po tej odleglosci zaczyna spadac z obrotow. Wciscniecie pedalu gazu nie reagoje. Samochod zwalnia az do obrotow jałowych i na tym konczy sie jazda. Przy bardzo impulsywnym i szybkim wciskaniu gazu obroty podskakuja do max 4 000 i spowrotem spadaja do 900. Nawet jezeli trzymam pedal gazu do spodu silnik nie reaguje. Zapala sie wtedy check engine. Pod komputerem wychodzi blad czujnika sondy 1 i sondy 2. Ale czy sonda powodowala by takie objawy ze samochod nagle staje w miejscu?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 14:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 16:08   

Czym go sprawdzałeś? tzn pod jaki komputer go podpiales? sondy mogą bruździć, podjedź na stacje kontroli pojazdów i zrób test spalin, coś może być nie tak z paliwem, nie bedzie go dostawał jak sondy swirują... jesli blad sondy 1 i 2 to sond w kolektorach wydechowych, jeszcze jedna jest za katalizatorem. Kiedy zaczelo się to dziać?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 19:35   

Komputer jakis bosch-a. Zaczelo sie to jakis czas temu moze z miesiac do tej pory wielokrotnie podlanczany byl pod komputer w celu zlokalizowania bledu i za kazdym razem wychodzi blad sady 1i2 na wykresie na pierwszej sadzie linia jest falujaca a na drugiej stala. Dokladnie to bylo tak ze zalalem ukrainska benzyne i jechalem w trasie.Przejechalem moze z 300km i nagle zaczelo szarpac samochodem spadl calkowicie z obrotow i zaswiecil sie CE przy dawaniu gazu nie przyspieszal wrecz przeciwnie zwalnial (Nie wiem czy moze to byc wina tamtej benzyny bo wyjezdzilem juz pare bakow 98 ze stat oila a problem caly czas sie powtarza). Zaczalem mu gazowac ostro i zacza wchodzic na obroty i nagle cos strzelilo (nie wiem gdzie czy w tlumiku czy gdzies pod maska-sprawdzony zostal filtr powietrza i jest caly) po wystrzale silnik zaczal pracowac normalnie lecz CE nie znikna(swiecil sie na pomaranczowo) udalem sie odrazu do stacji kontroli pojazdow i po moim zgaszeniu samochodu i odpaleniu go po minucie przez diagnoste CEznikl wraz z odpaleniem samochodu (bez podlanczania komputera)-odrazu zostal poddany badaniom spalin i wyszlo ze spaliny mozna powiedziec sa lepiej niz bardzo dobre. Od tamtej pory powtarza sie to co paredziesiat kilometrow. W miedzy czasie sprawdzajac caly uklad zaplonowy zauwazylem ze kabel od cewki do swiecy jest przepalony i iskra nie szla w swiece tylko w silnik i caly cilinder nie palil (zastanawiam sie czy iskra bijaca w blok silnika nie mogla w jakis sposob uszkodzic komputera- zwarcie) . Wymienilem kable i swiece z mysla ze po problemie ale wybralem sie znowu w trase i samochod znowu mnie zawiodl po okolo 50km. Zastanawiam sie jeszcze nad tym czy to mozliwe ze przez ten niedzialajacy wczesniej gar mapy wtryskow sa bledne i trzeba je jakos zresetowac? Albo pompa paliwa zapchala sie-przy tankowaniu dostalo sie cos do zbiornia, pompa to zassala i zapchala sie-wyjasnialo by to bledy na sadach. Czekam na wasza pomoc i z gory dziekuje.
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 19:56   

gdybys potrzebował jakis sond lub innych czesci do zs'a 180 to napisz do mnie
niestety nie wiem co moze mu dolegac wiec merytorycznie nie pomoge
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 20:04   

pierwsze co musisz sprawdzic to pompa paliwa - wydatek cisnienia - powinno byc ponad 3 bary - nominalnie powinna pompowac 4
sprawdz za filtrem paliwa i przed i za regulatorem cisnienia na listwie - bedziesz wiedzial czy filtr jest ok

drugie - swiece cewki i przewody

jak silnik nie pracuje na wszystkich garach to ma mocy wystarczajaco zeby jeszcze jako tako jechac

jesli to wszystko okaze sie ok ( albo poprawisz i nie bedzie roznicy ) to zagladaj w katalizator

majac zdefektowane ww. podzespoly mozesz doprowadzic do stopienia kata i zatkania go

w sumie sadze ze jezdzac tyle czasu z taka awaria juz do tego doprowadziles
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 20:46   

FIltr Paliwa zostal wymieniony odrazu przy pojawieniu sie pierwszy raz awarii

Cewki sprawdzalem a kable i swiece wymienilem

Pozostaje mi tylko sprawdzenie cisnienia pompy i zobaczyc czy katalizator jest caly

Ale czy zapchany kat powodowalby blad sondy 1i2? przeciez sondy sa przed katem
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 20:53   

oczywiscie
pierwsza sonda byla by zaduszona wiec wysylala by sygnaly o za bogatej mieszance i zubazaloby
druga nie dostawalaby nic i wtedy tez zglasza
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 21:29   

No to pierwsze co zrobie to sprawdze kata. Dzieki wielkie za podsuniecie pomyslu!
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 00:30   

jesli dasz rade to mozesz kata wyjac (nie wyciac) i wkrecic np strumienice czy rure, bo bedzie bez kata normalnie działał mimo 3 sondy za katem, sprawdzonie. Auto normalnie jeździ, nie pali więcej, check się nie świeci. Jedyna zmiania to taka, ze ja mam ciut większa srednice wydechu i do tego przelot pełen, ale mysle ze i tak powinno zabanglać bez kata :ok:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 20:37   

Witam Odswize troszke temat bo ostatnio znalazlem troche czasu aby zajac sie MG i mam pytanie. Zmierzylem ostatnio Cisnienie pompy paliwa i wyszlo mi ze ma 2,9 bara czy to normalne? Bo z tego co patrzylem to katalogowo powinna miec 3,7-4,2 bara.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 22:46   

za malo, jak mierzyles za fitrem paliwa to jest jeszcze szansa na zapchany filtr


ok. doczytalem ze zmieniales, przykro mi - pompa do wymiany
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 19:59   

Witam kolegow.
Powiedzcie mi chlopaki jak to jest z ta pompa paliwa bo od paru dni chodze i szukam i znalezc nie moge. Bylem w jednym sklepie to powiedzieli mi ze pompa powina miec ponad 4 bary. Sciagneli mi pompe ale ona byla kompletnie inna i nie pasowala. Wiec poszedlem do 2 sklepu gdzie powiedzieli mi ze pompa do tego modelu powinna miec 3 bary i to jest ta sama pompa co do lanosa. Pompa ktora mialem zamontowana w MG ma 2,9 bara a w katalogu ta pompa ma 3,1 bara. Wiec w koncu nie wiem czy to jest orginalna pompa czy juz ja kiedys ktos wymienil na jakas slabsza.

Ile u was maja te pompy ciśnienia?
Moze ma ktos nr swojej pompy i moglbym porownac je z moja pompa. Mysle ze to by wiele pomoglo.

Dzieki z gory
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 20:17   

pompa powinna dawac max 4,1 bar przy 13,5V, regulator powinien dlawic na poziomie 3 bar +/- 0,2 bar
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 21:25   

to czyli ta pompa ktora mam jest nie orginalna? jezeli wychodzi ze ona katalogowo ma 3 bary?
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 21:33   

taka opcja tez jest mozliwa
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 21:36   

kolego a moglbys mi podac swoje gg bo chcialbym zebys mi wyjasnil pare niejasnosci?
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 21:38   

wal priva tutaj
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 10:57   

http://moto.allegro.pl/da...1878839799.html

Panowie powiedzcie mi czy ta pompa pasuje do MG ZS 180? i czy ona wogole jest cos warta?
moze ktos mial juz stycznosc z takim sprzetem?
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 12:05   

jaki ty masz silnik w koncu? bo jak do tej pory myslalem ze 1,8
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
adrianp2004 



Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 12:13   

v6 2,5 177km
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] nie reaguje pedal gazu. spada z obrotow.
ciesluk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Maj 04, 2014 18:31
szoso
Brak nowych postów [R45] Nagle zgasł
paragon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Paź 12, 2015 21:45
paragon
Brak nowych postów [R45] Nagle przestał grzać
domin201 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Lut 28, 2012 22:55
franc172
Brak nowych postów [R420 D '96] Nagle zmulony...
nagle opadły obroty
Kabotyn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Sty 22, 2010 22:33
magneto
Brak nowych postów [R45] Rozladowany akumulator nagle, zwarcie?
orzelgorskiego Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Mar 30, 2017 20:34
orzelgorskiego



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink