Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Leci olej z odmy na turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:12
[R420] Leci olej z odmy na turbo
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:32   [R420] Leci olej z odmy na turbo
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam
Szukałem ale nie znalazłem podobnego tematu
Otóż cieknie mi z tego grzybka na turbinę
Mam kilka pytań odnośnie tego:
1.Czy tam jest filtr który należy wymienić?(gdzie kupić ASO?)
2.Czy też jest to nierozbieralne i trzeba kupić całe nowe?(pewnie ASO)
3.Dlaczego w ogóle z tego cieknie,co jest przyczyną?
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Sty 05, 2011 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:36   

szosownik napisał/a:
1.Czy tam jest filtr który należy wymienić?(gdzie kupić ASO?)


Nie znalazłem takowego.

szosownik napisał/a:
2.Czy też jest to nierozbieralne i trzeba kupić całe nowe?(pewnie ASO)



Podwadza się to wieczko i tyle.Nie pamiętam już co tam było,ale filtra żadnego nie znalazłem.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:41   

dzięki
a wodą można to przepłukać?
mogę uszczelnić te wieczko silikonem?
ile może kosztować nowe i czy warto kupować?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:51   

szosownik napisał/a:
a wodą można to przepłukać?


Wodą olej silnikowy?
A co to da.
Ja to myłem w benzynie.
Wykręć to najpierw ściągając te dwie opaski,spróbuj podważyć to małe wieczko i powinno się otworzyć.
W benzynie wszystko wymyj i poskładaj jak był.
Pojeździj jakiś czas i jak znowu będzie ciekło to powtórz sytuację tylko,że do swojego chytrego planu dodaj coś do uszczelnienia, np.silikon czerwony,odporny na wyższą temp.Tylko on mi do głowy przychodzi bo nie wiem czym walczyć z olejem i jaki się stosuje preparat do uszczelniania połączeń olejowych.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:58   

filo napisał/a:
Ja to myłem w benzynie


ok jutro się za to biorę i zrobię jak napisałeś :smile:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 21:02   

Na moje krzywe oko to coś podeszło pod wieczko,bo nie równo siedzi.Jeśli jeszcze nie odkręcałeś tych opasek to najpierw spróbuj je dokręcić w celu sprawdzenia czy nie są za luźno bo coś mi sie zdaje,że ta dolna "puszcza" olej...

Aha,przy rozbieraniu uważaj,bo nie wiem,czy można taką odmę kupić nową.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 14, 2009 12:25   

tak więc o zdjęciu wieczka nie ma mowy bo prędzej pęknie
wszystko przemyłem benzyną i trochę syfu wyleciało ale przeczyściło elegancko
na zdjęciu od spodu grzybka jest dziurka z której się m.in. sączyło i teraz pytanie:
czy mogę ją zakleić czy też jest to jakieś odpowietrzenie grzybka?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 12:38   

szosownik napisał/a:
czy mogę ją zakleić czy też jest to jakieś odpowietrzenie grzybka?


Szczerze to nie wiem ale ja bym zakleił.
Jeśli przez odmę idzie jakieś ciśnienie z olejem to i tak wszystko zasysa turbina więc wątpię aby ta dziurka była do czegoś potrzebna.
Jeśli jesteś pewien,że to z niej leciał olej to ją zaklej...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 14, 2009 12:41   

Cytat:
Jeśli jesteś pewien,że to z niej leciał olej to ją zaklej...


widać było że z niej i trochę z pod wieczka
tylko ciekawe jaki klej wytrzyma?
a może przytknę lutownicę to się sama zaklei?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 12:56   

szosownik napisał/a:
widać było że z niej i trochę z pod wieczka
tylko ciekawe jaki klej wytrzyma?


Szczerze to nie mam pomysłu...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 14, 2009 16:15   

a można to w ogóle wyrzucić i wpiąć się bezpośrednio w przewód powietrza?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 17:44   

Cytat:
a można to w ogóle wyrzucić i wpiąć się bezpośrednio w przewód powietrza?


Powiem Ci,że nigdy sie nie zastanawiałem nad sensem istnienia tego badziewnego kawałka plastiku.
Jak by zamiast tego jakieś "kolanko" wrzucił to pewnie dało by rade...
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 12:20   

Może temat stary ale ten sam.
Odma powinna blokować przepływ w jednym kierunku (z dolotu w kierunku pokrywy zaworów)?

Już myślałem że mi turbina puszcza olej mimo małego przebiegu ale ostatnio znalazłem gdzieś informacje że to odma może być przyczyną. Turbinę sprawdzałem pod względem luzu i nie zauważyłem, a odma bez problemu puszcze powietrze w obu kierunkach.
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 13:26   

W sobotę, przy okazji wymiany oleju, przyjrzałem się dokładniej silnikowi. Mokra turbina (z niej leciało na półosie), mały wyciek spod kolektora dolotowego, spora ilość oleistej mazi w górnym przewodzie intercoolera. Pod koniec zeszłego roku, wyczyściłem odmę, ale nic to nie pomogło na dłuższą metę. Wczoraj odebrałem i założyłem nową odmę od Tomiego. Za wcześnie żeby pisać czy jest poprawa, ale myślę, że będzie :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 13:46   

ja zmieniłem odmę wcześniej niż Mix i powiem że jest lepiej i już się tak nie leje z dolotu
zawór odmy musi być sprawny bo inaczej będzie się lało po turbinie i po dolocie
 
 
Martinez 




Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 55
Skąd: Wiedeń



Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 15:30   

Rozmawiałem z mechanikiem na temat odmy i powiedział mi ze to można śmiało zaślepić oraz wywalić ten zawór znajdujący się na turbinie odpowiedzialny za spaliny na biegu jałowym.

Nasuwa sie pytanie, czy taki zabieg jest bezpieczny dla silnika/turbo, lub czy teraźniejsze(fabryczne) rozwiązanie jest bezpieczniejsze dla silnika/turbo, skoro nagar i olej pozostaje w obiegu turbo-intercoller. :bezradny: To fabryczne bardziej mi podchodzi pod troskę o środowisko tak żeby olej nie kapał na drogę itp coś kosztem czegoś.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 15:36   

odmy nie zaślepisz, jedynie można zaślepić zawór egr który nie ma nic wspólnego z odmą
 
 
Martinez 




Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 55
Skąd: Wiedeń



Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 15:50   

Chodzi mi o ten otwór w wężu tam gdzie przychodzi odma, zamiast niej wkręcić zaślepkę a szlauch pościć na dol niech kapie na drogę lub jakiś pojemnik zamontować. O ile dobrze sobie przypominam to Remi55 miał tak to rozwiązane w jego R200.

A co da zaślepienie tego zaworu egr?!
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 18:53   

Martinez napisał/a:
A co da zaślepienie tego zaworu egr?!


http://forum.roverki.eu/v...4&highlight=egr
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 22:47   

Nikt nie odpowiedział na moje pytanie. :sad:

Czy ten zawód ma działać w obu kierunkach, czy może tylko w jednym?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 '96]Leci woda siatką od głośnika w drzwiach
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Paź 05, 2009 21:55
niuton
Brak nowych postów [R420] Turbo w 420D
celaq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Maj 12, 2008 12:46
piter34
Brak nowych postów [R420 SDI '99] Turbo dziura - wyniki hamowni
String Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pią Kwi 18, 2008 08:20
String
Brak nowych postów [R420] Turbo działa kiedy samo chce :)
gitaras Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lip 18, 2008 08:40
NEOSSS
Brak nowych postów [r420] Olej
b.j Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Wrz 11, 2013 23:12
truten23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink