Mnie nie pytasz bezpośrednio, ale Ci odpiszę, że ja posiadam od kilku lat tego BOX'a http://allegro.pl/chiptun...532908929.html. Dedykowany dla sterowników CDTi. Kupując go, możesz napisać w uwagach, że chcesz do CDT. Ja dostałem takie pytanie na wstępie. Wtedy nie wiedziałem, że to jest aż taka różnica. Jak wspomniałem, BOX od CDTi podłączany do CDT wprowadzi silnik w tryb awaryjny. Sam BOX daje dużo. Ja osobiście podrasowałem mapy i bez BOX'a chodziło ciut lepiej niż oryginał. Jak dopiąłem BOX'a to aż mi się sprzęgło czasem poślizgnie Zatem muszę jeszcze w mapach pogrzebać przy CR. Może osiągnę wyniki z BOX'a wtedy chętnie go odsprzedam
Jak pisał Henryk BOX posiada 9 programów. Od 1-9 skala mocy. Ja korzystam z 7, bo hamownia na Zlocie pokazała, że 8 i 9 niczego nie zmieniają.
Tak jak wcześniej pisałem, nie jest to tylko moja subiektywna opinia, ale kilku osób, w/g których BOX może wpływać na jakość wtryskiwaczy. Jak? Nie wiem Ale wiem, że w moim przypadku kilka razy je wymieniałem i łącze je z używaniem BOX'a Rzeczony wyżej program INPA, pokazywał mi jak zachowują się wtryski. Jeśli podepne BOX'a na 3 wtrysku wartości są zawyżone (identycznie jak pokazywało T4), jak BOX'a odepne, to wszystkie wtryski zachowują się poprawnie. Nie jest to jednak miarodajny test, dlatego, że później (po podpięciu BOX i przejechaniu kilku KM) wtrysk się uspokaja.
Jedno jest z pewnem, z BOXem czuć power
A jeśli chodzi o BOX Henryka to wydaje mi się, że miał chyba firmy V-TECH.
Kiedyś na spocie w Szczyrku pokazywał magiczne pudełko oraz modyfikacje pompki sprzęgła
Powiem tak, że i dalej sobie chwale Synergy Bo mój roverek zmienił tylko lokacje - nadal z Boz zostajemy jego właścicielami Największa zaleta Synergy jest to, że oprócz podniesienia mocy i momentu obrotowego jest możliwość kompensacji padającej przepływki. Co do box'ow z Allegro lub podobnych z eBay to rozpatrywalbym to dość ostrożnie - jak wiadomo każda rzecz ma mieć swoją cenę. Dużo czytałem póki wybrałem Synergy, i choć cena była wysoka jestem zadowolony z tego wyboru do dzisiaj. Facet sam jeździł 75-a, więc wiedział co robił. Aha, te box'y oprócz Synergy zwykle nie są uniwersalne i nie współpracują tak samo dobrze z CDT i CDTi.
No a teraz w Disko nie zastanawiam nawet nad takimi rzeczami - V6, 190 KM i 440 Nm - ten silnik ma wystarczająco głupoty i bez box'ów lub chiptuningu
Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 23:21
MaReK napisał/a:
A jeśli chodzi o BOX Henryka to wydaje mi się, że miał chyba firmy V-TECH
Dobrze pamiętasz. Box nadal daje radę. Ustawiony na 9 - nic złego się nie dzieje. Nastawę stopniowo zwiększałem od 6 do 9 i wydawało mi się, że można wyczuć różnicę. Ale kręgosłup to nie hamownia...
Też czytałem o synergy. VMatas, a nie jest możliwe, że po załączeniu boxa wartości ustalane przez przepływkę tracą na znaczeniu? Ilość paliwa jest "korygowana" boxem? Pytam bo nie miałem dotychczas (odpukać) problemów z przepływką - a wiekowa już jest.
Po podłączeniu BOX-a przepływka ma nadal znaczenie. BOX koryguje dawkę w stosunku do zaproponowanej przez ECU, więc jest to zmiana względna w stosunku do tego co daje ECU i pomiaru dokonanego przez przepływkę. Jeżeli ECU zaniża dawkę to BOX doda to co miał dodać i w ostateczności przy odrobinie szczęścia możesz mieć tak jak powinno być w serii.
W synergy2 jest jeszcze weryfikacja przepływki i jej pomiary są korygowane o konkretną wartość, więc jest to zmiana względna w stosunku do pomiaru dokonanego przez przepływkę. Korekcja przepływki jest w 5-cio stopniowej skali, co pozwala skorygować powoli zużywają cą sie przepływkę. Synergy koryguje tylko w przypadku jeżeli stara przepływka zaniża wartości i zmniejsza dawkę paliwa. W przypadku zawyżania wartości, co jest żadziej spotykane, Synergy nic nie skoryguje. Wtedy wymiana na nową orginalną lub na nowy zamiennik Perburgh i korekcja na Synergy.
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm
Ostatnio zmieniony przez Pieta Wto Sie 28, 2012 08:28, w całości zmieniany 1 raz
Synergy różnie niż inne box'y podłącza się w dwóch miejscach - pomiędzy przepływka i jej łączem z jednej strony, i pomiędzy czujnikiem na listwie i jego łączem. W zależności od stanu przepływki lub jej typu (Bosh lub Pierburg) kompensację przepływki można włączyć lub wyłączyć. Przy użyciu Pierburga zalecane jest włączenie kompensacji, bo nawet nowa przepływka daje inne znaczenia masy powietrza w porównaniu do Bosh. Tak rozumie, że kompensacja to po prostu wzmacniacz sygnału przepływki - no ale niestety nie wiem algorytmu pracy firmwaru box'a. Każda z pozycji(kompensacja włączona lub nie) ma 5 poziomów mocy silnika, które różnią się i mocą, i momentem obrotowym - osobiście używałem 3 poziom(moment obrotowy - high, moc - medium) bez kompensacji. Jasna rzecz można odkręcić na maxa, ale po co - po prostu po załączeniu Synergy robiłem testy i wybrałem zadowalającą mnie moc i nie zbyt wielkie dymienie po nagłym dodaniu gazu.
Podlaczylem POWER-BOX do CDT. Auto dostalo sporo energii wiecej, co ciekawe zuzycie ON spadlo na trasie do 5,4 l/100. Po zatankowaniu paliwa w Austrii 45 litrow, Klekotek zmienil sie w mruczka dajac piekne osiagi takze w przyspieszeniu. Po co wiec ladowac kase w nowe map czy hamownie, za 420 zeta - pozadany efekt gotowy.
Podlaczylem POWER-BOX do CDT. Auto dostalo sporo energii wiecej, co ciekawe zuzycie ON spadlo na trasie do 5,4 l/100.
Normalna rzecz
lzawiasa napisał/a:
Po co wiec ladowac kase w nowe map czy hamownie
Silnik silnikowi nierówny Profesjonalna firma dopasowuje soft do kondycji Twojego auta. Dodatkowo tuner dopasowuje soft pod Twoje preferencje. Jeden chce mieć dół, drugi chce mieć górę jeszcze inny VMAX zwiększony. Są tacy co chcą mieć tylko mniejsze spalanie... to wszystko w cenie, z pomiarami itp. itd. Dlatego cena może sięgać powyżej 1 tyś. zł.
Przekopiowanie mapek podwyższonych lub od CDTi do CDT i wgranie do ECU to koszt 300 - 350 zł. Odpowiedzialność spoczywa na właścicielu, który wie co robi
lzawiasa napisał/a:
za 420 zeta - pozadany efekt gotowy.
No jak za rezystor za 0,79 zł i obudowę z kabelkami to atrakcyjna cena
Box to zwiększenie ciśnienia na listwie CR poprzez zmianę wartości na czujniku owym rezystorem.
Ceny boxów wahają się od 399 - 799 zł A w środku jest to samo
Wyjątkiem może być Synergy robiony typowo pod R75.
Pozdrówki,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Czy któryś z szanownych kolegów mieszkających w okolicy województwa pomorskiego (względnie kujawsko-pomorskiego) byłby w stanie pomóc w temacie modyfikacji softu CDT na coś lepszego a'la CDTi?
Ewentualnie, czy możliwe jest zgranie map silnika i wysłanie do kogoś biegłego w te klocki celem modyfikacji i późniejsze samodzielne załadowanie z powrotem (mam Galletto 1260)?
Ile taka pomoc by kosztowała?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Jak masz galeciaka, to odczytaj mapsko i podrzuć wsad tu na forum (PW), ew. na marek małpa roverki.eu. Nie spodziewaj się jednak wielkiej różnicy w mapie 131KM.
Nie wiem skąd pochodzi Twój interfejs. Jeśli to tani chińczyk za 30-50 zł, to bądź gotowy na niespodzianki. Moje dwa pierwsze interfejsy albo loteryjnie identyfikowały ECU, albo potrafiły wywalić się podczas uploadu mapy - etap kasowania.
Dopiero jak kupiłem fejs składany ręcznie (z gotowych elementów) tutaj w Polsce - chyba firma Deltatronic - to do dzisiaj działa i ma się dobrze. W każdym razie odczyt groźny nie jest. Więc do dzieła
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, plik poszedł na maila! Jeśli masz lepszy patent niż zwykłe 131KM, to nie pogardzę, choć na jakimś wielkim przyroście mocy mi nie zależy. Będę szczęśliwy, jeśli się będzie po tym po prostu lepiej zbierał.
Daj znać, ile i gdzie przelać!
Interfejs kupiłem z jakiejś angielskiej firmy, kosztował coś około 70-80 zł, więc to pewnie też chińczyk... wszystkie z resztą na zdjęciach wyglądają tak samo.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
MaReK, plik poszedł na maila! Jeśli masz lepszy patent niż zwykłe 131KM, to nie pogardzę
Owszem. Mam lepszy Odesłałem Ci już.
Twoja mapa to jakiś mix - trochę z CDT, trochę z CDTi
wellman napisał/a:
Interfejs kupiłem z jakiejś angielskiej firmy, kosztował coś około 70-80 zł, więc to pewnie też chińczyk... wszystkie z resztą na zdjęciach wyglądają tak samo.
No z tego co pisałeś w mailu chyba działa, bo już Rover się lepiej odpycha
Teraz zamów sobie interfejs od INPY, żebyś mógł sobie coś podiagnozować
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jak najbardziej, działa! Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania! Wielkie dzięki!
Jak kupiłem tego Roverka to przez kolejne miesiące odkrywałem wiele różnych "mixów" w nim, więc nawet mnie to specjalnie nie dziwi, choć mechanicznie akurat był w miarę dobrze zadbany. Poprzedni właściciel tylko przez rok nim jeździł i niewiele wiedział (albo udawał, że nie wie).
INPę już mam od jakiegoś czasu, BMW Scanner też. Próbowałem nawet z INPy zrobić coś podobnego do Twojej wersji z filmiku, ale poza samą kosmetyką niewiele na razie zdziałałem.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Trudno mi oceniać ryzyko, robiłem to pierwszy raz i poszło gładko, choć przez te kilkanaście sekund zapisu ECU siedziałem z duszą na ramieniu.
Chyba mój galletto jest po prostu udanym chińskim kabelkiem. Zanim zrobiłem zapis, kilkanaście razy sprawdziłem, czy poprawnie rozpoznaje i odczytuje zawartość sterownika i ani razu się nawet nie zająknął.
Zgodnie z tym, co już jest napisane na forum i co przypomniał też MaReK w instrukcji, odpiąłem webasto i poczekałem, aż pompa progowa przestanie pracować.
Pracy dużo z tym nie ma, idzie wręcz łopatologicznie, jeśli już ktoś mądrzejszy przygotuje Ci mapę.
Zauważyłem też, że po podłączeniu Galletto i odczycie/zapisie w IPK pojawia się błąd opisany jako "no CAN ID", który po usunięciu (do ponownego użycia tego interfejsu) już nie wraca.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum