Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414Si] Przednie oświetlenie, regulacja na sztywno lub wymi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414Si] Przednie oświetlenie, regulacja na sztywno lub wymi
Autor Wiadomość
pan-baran 



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Dolnyslask



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 20:46   [R414Si] Przednie oświetlenie, regulacja na sztywno lub wymi
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam

Jakiś czas temu, dokonałem samodzielnej wymiany lamp przednich, nie powiem że z mojej strony był to nie mały wysiłek, ponieważ auto po kilku stłuczkach miało mocno powykrzywiane uchwyty pod reflektory.

Po montażu już w pierwszy dzień wieczorem zauważyłem że lampy świecą jeszcze gorzej niż poprzednie, stare uszkodzone. Lampy świeciły pod bardzo dużym kątem wprost na asfalt, nikogo nie oślepiałem ale sam również niewiele widziałem.

Pojechałem do diagnosty który stwierdził że lampy są "do kitu", ponieważ same z siebie są wymienione tragicznie, a co gorsza nie posiadają żadnej regulacji, stabilizacji, odbłyski latają luzem w kloszu. Nie wiem jak to się stało ale podczas wymiany przepadły mi dwa plastikowe elementy w postaci, coś w rodzaju trzpienia, który jak później wydawało mi się służy do usztywnienia odbłysków wraz z silniczkiem do regulacji świateł.

Teraz po wymianie żarówki na nową jest jeszcze gorzej, jedna lampa świeci na Maroko a druga już sam nie wiem gdzie.

Odbłyski są usztywnione na sztywno w taki sposób aby po prostu nie latały, ale jakoś oświetlenia drogi jest tragiczna.

Mam do was klika pytań.
Czy mogę uratować sytuację dokupując gdzieś tylko te trzpienie (choć nie wiem czy rozwiążą tą sytuację) i udać się z tym do diagnosty
Czy może lepiej kupić zwykłe używki w dobrym stanie i tym razem oddać auto do blacharza, który mam nadzieję że zrobi z tym w końcu porządek (chociaż szkoda nowych lamp, ale moim zdaniem jakoś zamienników firmy DEPO jest tragiczna, lampy nie dają jakiejś wiązki światła, tylko wielką plamę)

I ostatnie pytanie czy mogę w jakiś sposób dokonać jakieś prowizorycznej naprawy, czy same żarówki mogą być źle włożone, ponieważ w moich pierwotnych oryginalnych lampach czułem miejsce pasowania żarówki, w zamiennikach mogę nią obracać o 360 stopni i nic nie czuć, proszę o poradę w tej sytuacji

Pozdrawiam
Piotrek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 14, 2011 20:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 12:31   

Wygląda to trochę tak jakby lampy które kupiłeś były totalnie do kitu.
Myślę, że lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie używek i oddanie ich do regeneracji.
W okolichach Katowic (tak mi się wydaje) jest firma, która regeneruje odłyśniki, a samo szkło-jeśli jest zmatowiałe- można spolerowac.
regeneracja
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 12:42   

z DEPO to loteria, niektóre świecą w niebo i nie dają się ustawić, mi się trafiły w miarę dobre bo dały się ustawić i jakoś świecą
jeśli żarówka się kręci to coś masz nie tak, u mnie siedzą dobrze, na żarówce masz taką blaszkę wystającą i ona powinno być na górze jak ją wkładasz do reflektorów
niestety oryginał kosztuje około 500zł sztuka nowy
używki to albo angole albo żółte że nic nie widać
 
 
micheaszu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: Stargard Szczeciński

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 15:51   

ostatnio też interesuje sie reflektorami do tego samochodu, bo poprzedni właściciel też coś w nich grzebał i święcą "do kitu".
Znalazłem na necie ciekawą propozycję nowych reflektorów za 167 zł sztuka, oczywiście nie są markowe, ale kilka lat poświecą spokojnie. Użyj google to znajdziesz również, żeby reklamy nie robić ;]
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 15:52   

micheaszu, to są właśnie DEPO bo innych nie ma, możesz sobie szukać, innych nie znajdziesz :wink:
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 16:45   

Ja bym tam kupił używane ale w dobrym stanie lub do regeneracji. Co oryginał to oryginał.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
pan-baran 



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Dolnyslask



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 22:28   

Zgodnie z waszymi radami, kupiłem nowe lampy, ale zapomniałem o jednym szczególe w postaci silniczków do regulacji wysokości które stanowią wraz z trzpieniem jedno z mocowań lampy.
I teraz moje pytanie czy te silniczki w przypadku tego roverka rozróżniamy na stronę lewą i prawą ponieważ na niektórych aukcjach na allegro, tak oznaczenia istnieją a niektórych nie.
Oto przykład:
Przykład takiej aukcji z prawym silniczkiem

Zaznaczam że na allegro jest tylko kilka takich aukcji, ale wywałało to u mnie pewne obawy, proszę o podowiedź:)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 07:36   

pan-baran napisał/a:
zapomniałem o jednym szczególe w postaci silniczków do regulacji wysokości

to przełóż ze starych lamp
pan-baran napisał/a:
które stanowią wraz z trzpieniem jedno z mocowań lampy.

nie prawda, coś ci się pomyliło, silniczek nie jest żadnym mocowaniem lampy
pan-baran napisał/a:
czy te silniczki w przypadku tego roverka rozróżniamy na stronę lewą i prawą

ja przekładałem z lewej strony na prawą, silniczki są takie same
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 10:54   

pan-baran napisał/a:
Lampy świeciły pod bardzo dużym kątem wprost na asfalt, nikogo nie oślepiałem ale sam również niewiele widziałem.

Jak jest mokry asfalt to swiecace lampy w dol jeszcze bardziej oslepiaja jadace z naprzeciwka samochody.
pan-baran napisał/a:
a co gorsza nie posiadają żadnej regulacji, stabilizacji, odbłyski latają luzem w kloszu.

Do regulacji jest sruba u gory (imbus) co jednak nie zmienia faktu ze odblyski nie powinny latac luzem
pan-baran napisał/a:
w zamiennikach mogę nią obracać o 360

zarowki maja taki zabek wiec pewnie zle wlozyles
szoso napisał/a:
niestety oryginał kosztuje około 500zł sztuka nowy

ja jak potrzebowalem to kupilem jakies zamienniki, nawet nie wiem jakiej firmy) po 140 za sztuke i jakos dzialaja juz rok i nie widac zeby mialy sie popsuc
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 11:03   

bizon napisał/a:
ja jak potrzebowalem to kupilem jakies zamienniki, nawet nie wiem jakiej firmy) po 140 za sztuke i jakos dzialaja juz rok i nie widac zeby mialy sie popsuc

to masz DEPO bo innych niema
nie wiem czy czytałeś mój post wyżej bo napisałem że te lampy to loteria, mam również takie :wink:
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 11:45   

szoso napisał/a:
nie wiem czy czytałeś mój post

tak czytalem ale nie wiedzialem ze ja mam tez DEPO.
Dodam tylko ze przez ten rok wizualnie nic sie nie wydarzylo, nie zmatowialy, ani nic.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 12:04   

bizon napisał/a:
ale nie wiedzialem ze ja mam tez DEPO.

przecież jest napis na kloszu to sobie zobacz :smile:
bizon napisał/a:
Dodam tylko ze przez ten rok wizualnie nic sie nie wydarzylo, nie zmatowialy, ani nic.

nie no, one jakiś czas pochodzą :wink:
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 21:47   

szoso napisał/a:
przecież jest napis na kloszu to sobie zobacz :smile:

Nie interesowalo mnie to szczerze mowiac nigdy, ale jesli nalegasz to zajrze :)
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 00:56   

U mnie konieczna jest wymiana jednego silniczka. Czy jest to trudne zadanie? konieczne jest wyciągnięcie całej lampy? Też mi jedna świeci cholera wie gdzie, a nie ma możliwości regulacji (nawet tym pokrętłem na klucz imbusowy bo obraca się w miejscu bez efektu)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414Si 103KM 97`]
ile biegow ma wentylator chlodnicy?
mogewszystko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Sie 05, 2009 11:50
truten23
Brak nowych postów [R414Si 103KM 97`]
awaria weza i falujacy wskaznik temperatury silnika
mogewszystko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Sob Sie 01, 2009 02:39
Artu
Brak nowych postów [r414Si] Wymiana komputera
Wiesia92 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Mar 08, 2015 09:21
Wiesia92
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R414Si] Czyszczenie dmuchawy!
harnas_007 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Wrz 17, 2012 09:01
Adrian
Brak nowych postów [r414si 97r] klocki hamulcowe
Darion503 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Maj 09, 2010 20:14
Kot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink