Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220] Kapie ropa przy zimnym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220] Kapie ropa przy zimnym silniku
Autor Wiadomość
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 10:15   [R220] Kapie ropa przy zimnym silniku
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Mam problem z wyciekiem oleju napędowego po odpaleniu zimnego silnika. Ropa spływa po misce olejowej. Co ciekawe po rozgrzaniu się silnika problem znika. Od góry silnik jest suchy. Sprawdziłem wszystkie gumowe połączenia, wtryskiwacze suche, przewody wysokiego ciśnienia suche, pompa wtryskowa również nie ma wycieków. Spędziłem już sporo czasu pod autem i nie znalazłem źródła wycieku. Czy ma ktoś może jakiś pomysł ?
Auto odpala bez problemów, nie jest mułowate, jednak wyraźnie czuć ropą. Gdzie może być źródło wycieku ? PROSZĘ O POMOC I POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW I SYMPATYKÓW.
Marek z Tarnowa
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Gru 08, 2011 11:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 07, 2011 10:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 10:40   

popatrz jeszcze raz bo przecież nie leci z silnika :wink:
stawiam na pompę, nic innego nie może być w tym miejscu
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 10:47   

ja też na pompę niestety ... było już trochę przypadków na forum zwiazanych z nieszczelnościami pompy wtryskowej ... popatrz dokładnie od spodu na pompę :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 15:30   

a przewody przelewowe ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 19:13   

Przelewy również sprawdziłem i są ok, wymieniłem je wszystkie jakiś rok temu. Jeśli chodzi o pompę to wydaje mi się również, że od spodu jest sucha bo specjalnie wyjmowałem wentylator chłodnicy i demontowałem gumowe węże od chłodzenia, żeby się lepiej przyjrzeć od dołu pompie, następnie zaślepiając króćce od układu chłodzenia uruchomiłem silnik i ropa kap kap po misce ale to według mnie nie z pompy. Sam już nie wiem. A jeśli to pompa to co ? Czy tylko regeneracja wchodzi w grę ? czy są jakieś inne mniej inwazyjne sposoby ?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 19:26   

uszczelnienie pompy
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 21:08   

dziwne, że nie widać skad kapie ... u mnei ewidentnie cały spód pompy był mokry ... a moze gdzieś kal=pie z pompy od strony bloku silnika i dlatego nie widać :hmm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 10:42   

hmm no nie ma "bata" z nieba nie leci, wypsikaj pompę czymś takim: http://www.textar.com/pl/...ner-mainmenu-33 i potem osusz kompresorem, albo pędzelek i benzyna ekstrakcyjna, jak będzie sucho i czysto to znajdziesz miejsce, może zlewa się i cieknie po ściankach... no nie wiem już, sprawdź przewody paliwowe (łączenia przy opaskach też wyczyść i sprawdź czy suche) może metalowe przewody między filtrem a pompą?

działaj :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Gru 08, 2011 16:37   

No to muszę jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się sprawie ale chyba szykuje się grubsza robota bo chyba nie ma możliwości sprawdzenia czy też uszczelnienia bez wyjmowania całej pompy z auta, chyba, że się mylę ale tam jest tak ciasno, że chyba demontaż będzie konieczny... :bezradny: Dziękuję Wszystkim za porady i pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] świst na zimnym silniku
igorka21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Gru 15, 2010 21:55
Rozan99
Brak nowych postów [R 214 1.4i 97r.]Problem przy zimnym silniku
picior Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Maj 03, 2008 13:49
R-200
Brak nowych postów [R25] Problem z jazdą przy zimnym silniku.
porcupineG Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 20, 2013 11:42
Adrian
Brak nowych postów [R200 1.4Si '97] Problem z 1 i 2 biegiem przy zimnym silniku
crs84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Gru 20, 2009 21:33
cortex
Brak nowych postów [R216 Si] Spadanie obrotów na 2 biegu przy zimnym silniku
Asdroll Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Wrz 11, 2012 20:02
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink