Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 420 D -_Zielarz_-
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 420 D -_Zielarz_-
Autor Wiadomość
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

  Wysłany: Czw Maj 02, 2013 22:11   Rover 420 D -_Zielarz_-

Witam wszystkich klubowiczów/forumowiczów :)

Od tygodnia przeglądam forum Roverkowe, bo szukając autka za niewielkie pieniądze trafiłem właśnie na Roverki (oczywiście te z zeszłego stulecia) ... Poczytałem, pooglądałem i ... już nie chciałem kolejnego niemieckiego samochodu :mrgreen: (miałem, w zasadzie jeszcze mam Golfa III 1,9 TDI z 1994 r. --> a już nie mam, poszedł! ).

Najpierw patrzyłem na 6-setki, nawet pojechałem jedną zobaczyć, ale stan makabryczny wnętrza ... że nawet nie chciało mi się go odpalać.
(finans ograniczony, więc autko miało być do jazdy, a nie do remontu :wink: ).

I tak trafiłem niedaleko siebie na Rover 420 D. Auto po przejściach, nie ma co ukrywać, ale ładnie zrobione i co ważniejsze - sprawne !! !

A więc od wczoraj jestem, mam nadzieję, szczęśliwym posiadaczem 4-setki, dość leciwej, ale już ją lubię - pół nocy po Wawie śmigałem sobie, by się lepiej poznać.
(heh - taka dygresja - z obecną moją małżonką też się tak po nocach kiedyś latało, żeby się lepiej poznać ;) ).

Samochód to 2 litrowy dieselek , chyba coś koło 85 kucy ... Golfik nie ukrywam był bardziej wyrywny, czuły na dotyk stopy do pedału gazu, no ale kto zna tamte 1,9 TDI to wie jak hulają.

Musiałem się trochę przestawić ... Większe obroty, cięższa noga i okazuje się, że radość z jazdy jest.

Dodatkowo wygląd i to jak się człowiek czuje w Roverku - super !! ! Aż się chce zerknąć za okno i popatrzeć - tak, to mój samochodzik :mrgreen:
... a jeszcze lepiej ruszyć w trasę.

Jak na pełnoletni samochód za małe pieniądze - rewelacja !! !
(jak będą większe to chyba pomyślę o czymś z tego stulecia, ale również ze stajni Roverka).

Póki co mam nadzieję, że moja 4-setka bez większych "fochów" posłuży mi przez 2-3 lata ...

Na biegu do zrobienia mam :
- naciąg linki do otwierania pokrywy silnika
- luźny, klekoczący drążek (jak to dobrze że forum poczytałem przed zakupem, bo być może bym się wystraszył :wink: )
- i mrugający SRS
- aha i wypełnić taki otwór po środku ... najlepiej radiem :mrgreen:

PS. A jeszcze siedziba klubu ... Mieszkam w Wawie na Jelonkach :wink:
Fajne te Wasze nocne wypady na miasto :cool:

Oto kilka foto (nowych kilka w Galerii w Garażu ;) :


---

---

---

---

---

---

---

---

---

---
Ostatnio zmieniony przez -_Zielarz_- Nie Wrz 21, 2014 17:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 02, 2013 22:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 22:47   

Siemanko :wink: Takze mieszkam na Bemowie, oraz na Bemowie sa w kazdą niedziele spotkania, wiec wpadaj
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 22:53   

siemka,

miałem przez prawie 2 lata R400 SDi (105konny) i miałem 2 z tych objawów co wymienileś, tj dzwoniący drążek zmiany biegów i mrugający srs podczas ciepłych dni ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

  Wysłany: Pią Maj 03, 2013 18:12   

Pawkaz napisał/a:
Siemanko :wink: Takze mieszkam na Bemowie, oraz na Bemowie sa w kazdą niedziele spotkania, wiec wpadaj


Na pewno się zjawię którejś pięknej niedzieli ;) ale majówka :(

pelson91 napisał/a:
siemka,

miałem przez prawie 2 lata R400 SDi (105konny) i miałem 2 z tych objawów co wymienileś, tj dzwoniący drążek zmiany biegów i mrugający srs podczas ciepłych dni ;)


no właśnie, więc w sumie nic szczególnego , oby na tym się skończyło tylko :wink:
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 18:24   

dzwonienie lewarka mocno mnie doprowadzało do szału, jednak w sprawności auta zupełnie nie przeszkadzało ;) da się z tym żyć, jakoś ;]

a kontrolka poduszek.. z lenistwa nie odkręciłem poduszki w kierownicy i nie poprawiłem kostki, choć tam właśnie podejrzewałem lokalizację winowajcy ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Maj 03, 2013 19:10   

pelson91 napisał/a:
dzwonienie lewarka mocno mnie doprowadzało do szału

Mnie tez doprowadza, aczkolwiek dzieje sie to tylko czasami i tylko na 5tym biegu.
Zawsze można jeszcze pogłosnić radio :mrgreen:
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
DENIZOTAC 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 173
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 05, 2013 21:31   

Widzę że zadowolony z serii 400 Roverka ;)
Bezawaryjności i szerokiej drogi .
_________________
ROVEREK 416
http://forum.roverki.eu/v...p=786617#786617
 
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 07, 2013 21:31   

DENIZOTAC napisał/a:
Widzę że zadowolony z serii 400 Roverka ;)
Bezawaryjności i szerokiej drogi .


Dzięki :)

Ano zadowolony , a się zobaczy co życie przyniesie ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 07, 2013 21:56   

Proponuje ten temat tobie :)

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73404 :mrgreen:

Z ta pompa da się bez zmiany skrzyni wyciągnąć spokojnie 135KM :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 14, 2013 07:06   

Remigiusz napisał/a:
Proponuje ten temat tobie :)

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73404 :mrgreen:

Z ta pompa da się bez zmiany skrzyni wyciągnąć spokojnie 135KM :mrgreen:


Dzięki :)

Baaaardzo interesujące :)

... ale niestety mam teraz pilniejszy problem :(

Jadę sobie jadę i widzę że wskaźnik temperatury "leży" i ani drgnie, a tu +30 na słońcu i już trochę pogazowałem ...

Otworzyłem maskę, wiatraki oba stoją a wszystko dość znacznie gorące.

Mam R 420 D z klimą, bo to chyba istotne co do jakichś przekaźników czy bezpieczników ...

Potrzebuje zdiagnozować problem, a jeszcze nie hulam po forum zbyt sprawnie :(

(no i ewentualnie szukam diagnosty jak najbliżej Bemowa w Wawie, bo ze mnie mechanik jak z koziej d... :mrgreen: ).

(albo ktoś by zerknął na coniedzielnym spocie pod CH Bemowo ?)

Pojawiłem się (nieśmiało :razz: ) na spociku ... Lajkonik ze mnie w temacie mechaniki pojazdowej , ale ...

... jeden problem już rozwiązałem sam - niedziałający wskaźnik temperatury i niewłączający się wentylator - 2 czujniki poszły i jeden kabelek się uwalił - już po bólu ...

... linka od otwierania pokrywy silnika - naoliwiłem zamek i też już po problemie

... mułowate rozpędzanie zwłaszcza przy niskich obrotach (bo przy 3000 to już szedł spoko), a wlałem lepsze paliwko V... :wink: pomęczyłem go trochę i jakby mu przybyło kilka kucy :D

... jutro zerknę w rozrząd ...

Dzięki za informacje ;)

PS. I ten otwór w kokpicie zatkałem ... radiem oczywiście :)

[ Dodano: Sob Wrz 14, 2013 07:06 ]
A więc po 2 miechach jazdy (5,5 tyś. km) baaardzo polubiłem Roverka.

Efekt taki, że trzeba było zatem o niego zadbać.

I tak poszło :

- wymiana 4 filtrów
- wymiana oleju
- wymiana lusterka prawego (z płaskiego na sferyczne).
- wymiana lewego przedniego reflektora (bo był ostro "żółty").
- założenie czujnika zamykania drzwi (lewy tył - nie było go).
- odgrzybienie i nabicie klimatyzacji
- regeneracja rozrusznika (tylko "strzelał" czasami co jakiś czas).
- zrobiony rozrząd
- tymczasowa naprawa SRS kierownicy
- szereg kontroli (zawieszenie, hamulce etc.)

Wszystko zrobione przez British Cars u Mariusza :)
(to chyba nie reklama a stwierdzenie faktu :P ).
Polecam ten warsztat pod Wawą, ale kto był to pewnie wie, że warto ;)

Teraz następny pakiet do zrobienia to :

- półoś lewa
- wybierak biegów (podobno będą niezłe zamienniki).
- taśma od SRS
- podłokietnik (u mnie nie ma).
- no i muszę rozejrzeć się za zimówkami 4szt. (195/50/15).

... i to jakoś pójdzie w miarę szybko.

Problem to lewy błotnik - był sporo szpachlowany i ma jeszcze lekkie wgniotki.
Szukam oryginału z tym lakierem i u nas i na wyspach, ale ze świecą szukać.
Może będzie trzeba przelakierować z innego koloru, jak się znajdzie i dobierze barwę.

To na razie tyle nowości u mnie.

Pozdro All.
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Wrz 14, 2013 15:00   

Nie masz przypadkiem tablic z poczatkiem WB ? Bo wlasnie takiego R w tym samym kolorze widuje czasem na Jelonkach w okolicy amfiteatru :mrgreen:
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 14, 2013 16:05   

Czasem mam ;)

Będą nowe foto niebawem jak pogoda uczyni sensowną wizytę na myjni ...

... i jak emblematy mi ładnie się przykleją :D

Za pierwszym podejściem porażka - co się naczyściłem i napolerowałem.

Teraz już ładnie zrobione z głową, przed chwilą sprawdzałem i już się świetnie trzymają - ale niech się utwardzi do rana.
Naklejałem na bagażniku "Rover" i "400" (choć mam starszy - 420). I to co z boku jest, bo tylko z jednej strony miałem.

Hmm - zaraz obczaję, czy ja Ciebie widuję, a widuję Roverki na Bemowie ;)
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 15, 2013 11:40   

kolego jaki to kolor autka? Bo wygląda na identyczny do mojego, a zatem jest rzadki i wyjątkowo piękny w słońcu :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 16, 2013 09:17   

Kolor to JAX , Trim - LOY

Taki niebieski wakacyjny :P

I kurde szukam błotnika lewy przód w tym kolorze - chciałbym już gotowy znaleźć, ale coś marnie to widzę :(

Na wyspach też zerkam na aukcje.
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 16, 2013 16:49   

no to ciut się różnią, ale łączy jedno - ciężko coś dobrać pod kolor :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 29, 2014 23:59   

Właśnie zakończyłem walkę z wymianą tarcz i klocków hamulcowych w moim R400.

Przód wymienił mój ziomal wprowadzając mnie w tajniki ... Tu poszło szybko gładko i przyjemnie ... Kilka dni później pod młotek poszedł tył - najpierw prawy - zrąbany zacisk nie wiem kiedy ostatni raz dotykany - przedstawiał jedną wielką kulę rdzy (gdzieś w tym były resztki jednego, tak jednego klocka !! ! Po paru godzinach się udało, ale zastała nas noc a potem a to praca, a to z kim dzieciaka nie było zostawić a to kumpel wyjechał na wakacje - zerknął tylko czy te dwa tydzie jeszcze dam rade delikatnie pojeździć z lewym niewymienionym tyłem.

Napatrzyłem się co nieco załapałem wiec co mam czekać, ostanie kółko robię sam - godzina walki z trzema śrubami - dało radę. Czwarta niestety okraglutka - dolna od zacisku - ale można jako tako manewrować zaciskiem nawet zsuwając go z prowadnicy ... Oczywiście generalnie tu też była góra rdzy gdzie trzeba było doszukiwać się wszelkich śrub :D Problem także z tłoczkiem, którego nie szło wcisnąć - i dobrze bo jak się później dowiedziałem trzeba go wkręcić :D

Ale nim doszedłem do tego punktu pojawiły się obawy, że jednak utknąłem i auto zostanie w garażu podziemnym.

Zadzwoniłem więc do niedawno poznanego kolegi z forum - Julka z prośbą o pomoc. Minęło może z pół godzinki, gdy już walczyliśmy razem :)
Jak to dobrze, że są na świecie życzliwi ludzie, pasjonaci, posiadający sporo wiedzy i służący pomocą.

WIELKIE DZIĘKI JULEK !! ! :cool:

Tam wszystko przeszkadzało to przewód, a to ręczny a to osłona (trochę trzeba było ją "przyciąć" żeby się cały zestaw obrócił ;) A żeby coś ruszyć to co i rusz walka lub obawa o wytrzymałość góry rdzy :D Potem odpowietrzenie i działa ,,, jest spoko.

Tak więc mam nowe hamowanie i jeszcze raz dziękuję Julkowi za bezinteresowną pomoc :)

Hehe - i po kij to było ... :)

Właśnie mam zrobiony Swapik z przodu na 300mm, z tyłu na 260mm i nowe felgi 16'' BRM ... :D (od Julka - hehe, no wyszło że nie całkiem bezinteresowna ta pierwsza pomoc była :D :D - joke! ;) )

Trochę nieprzewidzianych przeszkód było z tą na czele co zazwyczaj przy robieniu pod chmurką - koła zakładane już przy urwaniu chmury. I pierwsza jazda testowa o zmroku, przy ulewie na ruchliwej drodze ... bez ręcznego na w razie wuja.

Teraz jeszcze tylko muszę kupić linki do pomocniczego i je wpiąć i będzie gitara.
(i chyba mocniejsza pompa jeszcze pójdzie).

Linki zapięte i gitara - Julek przetestował , zaciski z tyłu trzymają że można "ciągnąć tył za sobą" :D

Przy okazji wyszło, że trzeba zrobić końcówkę drążka lewego (podczas pierwszej jazdy po Swapie hamulców i zmianie kół na Kleszczowej w Wawie przywaliłem w ostro w dziurę - ah te polskie drogi i oszczędzanie na latarniach). Pewnie zrobię od razu obie strony.

[ Dodano: Pią Sie 29, 2014 23:59 ]
PS. I chyba we wtorek wejdą skórki do środka :)

PS2: trzymam kciuki za Julka w poszukiwaniach ZS'a ;)
Ostatnio zmieniony przez -_Zielarz_- Sob Sie 30, 2014 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 30, 2014 01:48   

-_Zielarz_-, Co się z drążkiem stało :?:

I jak się spisuje hamulce 300mm z Civica :wink:

Ty masz SDI czy SD :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 30, 2014 19:33   

Zabawa przednia. Moc mocą ... kiedyś i tym się zajmę by co nieco wycisnąć z ... niestety SD ... ale wyznaje zasadę, że każdy samochód da się rozpędzić - kwestia jak szybko - natomiast móc to sprawnie zatrzymać to podstawa :)

Frajda jest bo bez obaw dziś pocinając na obwodnicy warszawskiej 160 mogłem się "schować" między dwa samochody nie parkując w kufrze ;) :D Podobnie na Puławskiej (no może nie ze 160 hehe ale tez bez obaw można pomykać - inna jakość).

Drążek ... no złapał konkretnego luzu i i trochę buja ... Przy oponach 205 , koleinach i ciasnej drodze (jak na remontowanej toruńskiej) to przy sporej prędkości trochę spięty byłem ;)

A stało się to na Kleszczowej ... remontują ją o czym nie wiedziałem i poryta i dziurawa jest jak ser. Do tego padał deszcze a dziury pozalewane były, oczywiście polityka miasta by oszczędzać energię na latarniach też nie pomogła.
Przywaliłem ostro lewym kołem, aż zjechałem szybko na pobocze zobaczyć czy mam jeszcze koło ;) Julek za mną jechał to tylko widział jak podskoczyłem ...

Już mam zamówione 2 sztuki i mechanika co mi od razu zbieżność i geometrię zrobi.


A wracając do hamulców. Julek ma jeszcze pompę z CRV kupioną pod ten zestaw i dumaliśmy dziś, czy jest sens ją zapinać ... Sprawa do przemyślenia, ale to jak będę wymieniał elastyczne przewody hamulcowe na nowe i mocniejsze w oplocie (bo teraz mam stare, gumowe i pewnie puchną jak się ostro hamuje).
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Sie 31, 2014 10:55   

Jak to niestety SD?? Nie ma nic lepszego-wiem bo mialem, modziłem za grosze i latalem :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 31, 2014 11:01   

No właśnie zapoznaje się z literaturą ;)

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73404

I w sumie opcje są i to za nie duże pieniądze bo o to przecież też chodzi (albo żadne :D ).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink