Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Koło pasowe wału korbowego - 1,8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Czw Sty 05, 2012 15:13
[R75] Koło pasowe wału korbowego - 1,8
Autor Wiadomość
madrus 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: SCOTLAND

Rover 75

  Wysłany: Czw Sty 05, 2012 09:52   [R75] Koło pasowe wału korbowego - 1,8
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

wstaje rano , wsiadam do auta odpalam a tu słyszę stukanie w silniku jednostajne ( z okolic chyba paska rozrządu - ta skrzyneczka po lewej stronie silnika) i do tego nie działa wspomaganie - zdechło !!

kręcę kierownicą i gorzej stuka tempo stukania się zmienia co się stało. ja się zabije......

aha i świeci się czerwona lampka co wygląda jak akumulator.

więcej objawów nie zauważyłem. do tego


Potrzebuje pomocy.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Sty 05, 2012 15:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 05, 2012 09:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 13:04   

madrus napisał/a:
kręcę kierownicą i gorzej stuka tempo stukania się zmienia co się stało.
Wygląda na problem z którymś elementem napędu silnika. Zobacz czy czasami koło pasowe się nie poluzowało lub nie zerwało klina.
 
 
madrus 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: SCOTLAND

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 14:56   

no więc zdiagnozowałem. szukałem w necie po obrazkach schematach i przyjrzałem się w silniku - koło pasowe wału korbowego stuka - co gorsza sypia się z niego opiłki metalu i kurz!!!!

ruszałem ręką no i koło się rusza.

czy wymiana koła wystarczy czy to coś gorszego?? czy to jest koło czy może śruba która ją 3ma. help.

jeszcze sprawa taka że nie działa wspomaganie kierownicy do tego. wszystko stało się dzisiaj rano. czy wspomaganie jest powiązane z wyżej wymienioną usterka czy pompa też dokonała żywota do kompletu??
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Sty 05, 2012 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 15:17   

madrus napisał/a:
czy wspomaganie jest powiązane z wyżej wymienioną usterka czy pompa też dokonała żywota do kompletu
Wszystko jest napędzane kołem pasowym poprzez pasek.

Poczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=522096#522096
 
 
madrus 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: SCOTLAND

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 15:23   

ok śruba od koła była luźna- niedokręcona. a to dlatego że blok paska rozrządu - ten trybik od rozrządu na samym dole on powinien mieć ten dzyndzel - no niestety na moim się wytarł i z stąd te pyłki metalu...... ehhhhhh

to już chyba tylko warsztat mi to wymieni bo ja się do paska r. nie dotykam.

dzięki za pomoc..... :)))
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 16:52   

paska rozrządu nie musisz ruszać. Wymień koło pasowe i dokręć porządnie (205 Nm) a do rozrządu to kup kółko i wymienisz przy okazji następnej wymiany. Chyba, że wymiana Cię czeka niedługo, wtedy nie ma się co zastanawiać :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
madrus 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: SCOTLAND

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 21:27   





Uploaded with ImageShack.us

zakreślony dzyndzel jest urwany, koło nie ma na czym sie 3mać, obraca się same. więc muszę ten trybik wymienić, już go zresztą zakupiłem dzisiaj przez internet.czekam na delivery.
i teraz prośba. proszę o poradę jak to wymienić łatwo i przyjemnie, ma moja głowę wystarczy poluzować pasek i ( jak sie dowiem jak) wyciągnąć tą zębatkę, włożyć nowa - pasek naciągnąć i , koło na miejsce i do przodu :))) . proszę o porady jak to wymienić.

mniej więcej ogarniam na czym to polega ( np. wymiana paska rozrządu) wiec nie powinienem tego spie***ć
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 21:45   

gdyby koło się obracało tylko przy pomocy takiego dzyndzla, to by na pewno nie ruszyło alternatora razem ze sprężarką i pompą wspomagania.Dzyndzel jest do tego, aby jednoznacznie ustawić położenie koła względem tego pod spodem, żeby bez odkręcania można było ustawić rozrząd. Tym co napędza koło paska wielorowkowego jest tarcie wywołane przez dokręcenie kół z dużym momentem i na pewno bez tego dzyndzla też da radę :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Sty 05, 2012 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
madrus 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: SCOTLAND

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 21:51   

ok jutro rano to wypróbuje, zobaczymy co z tego będzie, czy mogę to bez miernika ręcznie dokręcić? wiem ze ma być solidnie.

czyli co , koło sie poluzowało - przez co nie napędzało pompy etc. i przy okazji przytępiło dzyndzel na trybiku tym małym - czyli mam to poprostu z powrotem dokręcić .. czy tak?
Ostatnio zmieniony przez madrus Czw Sty 05, 2012 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 21:56   

powiem tak. Weź najdłuższy klucz jaki masz, zablokuj wieniec na kole zamachowym solidnie i dokręć tyle ile masz siły.
pewnie i tak będzie trochę za słabo w stosunku do zaleceń fabryki, ale jak uda Ci się zdobyć klej do gwintów i jutro go położysz na śrubę to powinno do wymiany rozrządu wytrzymać
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
madrus 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: SCOTLAND

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 22:01   

ok nie mam narzędzia do blokady koła zam.(flywheel), jakieś pomysły na domowa blokadę?

aby wytrzymało przez tydzień, bo potrzebuje wozu. potem to ogarne solidnie
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 22:03   

na dole od strony silnika masz wziernik (blacha zamocowana 3ma śrubami. Podobny jest z przodu na przeciwko rozrusznika i z tyłu. odkręcasz jeden z nich i widzisz wieniec zębaty. Wystarczy wsadzić jakiś duży śrubokręt w zęby tego wieńca i zaprzeć o korpus :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 05, 2012 22:09   

sTERYD napisał/a:
powiem tak. Weź najdłuższy klucz jaki masz, zablokuj wieniec na kole zamachowym solidnie i dokręć tyle ile masz siły.
pewnie i tak będzie trochę za słabo w stosunku do zaleceń fabryki, ale jak uda Ci się zdobyć klej do gwintów i jutro go położysz na śrubę to powinno do wymiany rozrządu wytrzymać

Moim zdaniem to jest taka porada jak kiedyś za czasów PRL-u pracowali mechanicy w PGR-ach gościu wyjechał traktorem z warsztatu na pole z pługiem wracał z pola i orał za sobą asfalt bo mu pompa nie trzymała,tam mu też tak mówili dojedziesz.
Wg mnie jeżeli jest ten dzyndzel to jest potrzebny a znaki do ustawiania rozrządu na kole znajdują się w innym miejscu.
Ja bym nie ryzykował i wymienił to koło .Pytanie jeszcze dlaczego się ono poluzowało....?-być może ktoś wcześniej zmieniał tylko sam pasek i właśnie tego dzyndzla tam już nie było??
Ostatnio zmieniony przez jupik Czw Sty 05, 2012 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madrus 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: SCOTLAND

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 22:13   

wczoraj wieczorem wróciłem zgasiłem auto - wszystko było git. rano odpalam i dalej historie znacie, w sumie STERYD de większe koło nie ma żadnych wyżłobień w które mógłby ów dzyndzel wejść.......ma tylko kształt taki jak wypukłość małego koła
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 22:22   

poluzowało się najprawdopodobniej dlatego, że było za słabo dokręcone i nie zabezpieczone klejem do gwintów. To nie pierwszy taki przypadek na tym forum.

Dzyndzel jest oczywiście potrzebny, ale na pewno nie przenosi momentu. popatrz sobie na przekrój dzyndzla, a przekrój klina na wałku alternatora... na alternatorze jest znacznie mniejszy moment, a jest większy klin i jeszcze stożek. A znaki na kole są w innym miejscu owszem i na kole od paska wielorowkowego są w jeszcze innym miejscu ;)

[ Dodano: Czw Sty 05, 2012 22:22 ]
madrus, najprawdopodobniej to koło też Ci się trochę wytarło, bo fabrycznie tam otwór jest dokładnie dopasowany do tej wystającej tulejki z dzyndzelkiem
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 05, 2012 22:30   

Możliwe że koło pasowe było za słabo dokręcone i z biegiem czasu ten właśnie dzyndzel powybijał się zaczeło mieć luzy i się odkręcilo
 
 
madrus 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: SCOTLAND

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 22:36   

jutro chwila prawdy, jeszcze raz się przyjże , dopasuje, jak da rade to dokręcę na fest, odpalę auto i zobaczymy co z tego będzie, będzie beka jak pojadę i to pierdyknie po drodze hehehe

[ Dodano: Czw Sty 05, 2012 22:36 ]
żebym ja ta wiedzę co mam dzisiaj miał rano....

problem 2 odnośnie koła zamachowego - patrze po schematach i nie bardzo jeszcze wiem gdzie ono jest, . manual każe mi usunąć pudło z baterią, filtr powietrza, i chyba rozrusznik? ( starter motor ) i wtedy mam się dobrać do obudowy... boshe....

manual jest nie jasny odnośnie koła zam. rysunki kompletnie nie pokazują gdzie to sie znajduje.

jeszcze jedno jak usunąłem koło pasa ( to duże) to nic nie blokowałem, a ten kolo wspomina o zablokowaniu koła zamachowego ...

o prosze filmik sie nawet znalazł FILM
Ostatnio zmieniony przez madrus Czw Sty 05, 2012 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10893
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 22:46   

żeby się dobrać do koła zamachowego, to byś musiał wyrzucić skrzynię. Fachowa blokada koła zamachowego faktycznie jest przykręcana w miejsce rozrusznika, więc trzeba go wykręcać jeśli się ją stosuje, ale jeśli tylko masz dojście do wieńca koła, (a to najszybciej przez wzierniki) to możesz go zablokować śrubokrętem, niestety w przeciwieństwie do blokady będziesz go musiał trzymać jedną ręką, chyba, że zblokujesz jakoś tak, żeby nie wypadł, a blokada jest przykręcana na sztywno.

[ Dodano: Czw Sty 05, 2012 22:46 ]
jak nie uruchamiałeś silnika z odkręconym kołem, nie zdejmowałeś tego koła od paska rorządu, to nic się tam nie powinno przestawić
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
madrus 



Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: SCOTLAND

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 22:48   

Cytat:
ale jeśli tylko masz dojście do wieńca koła, (a to najszybciej przez wzierniki) to możesz go zablokować śrubokrętem, niestety w przeciwieństwie do blokady będziesz go musiał trzymać jedną ręką,


kolego jak masz chwile czy możesz mi to na jakichś zdjęciach/obrazkach pokazać te wzierniki bo kompletnie nie ogarniam azymutu.... bez tego nie dokręcę śruby z tego co już sie zorientowałem...
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 05, 2012 23:00   

[ Dodano: Czw Sty 05, 2012 23:00 ]
http://www.youtube.com/watch?v=CM5oA2X03z8

a co do rozrządu tu masz fajny filmik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] koło pasowe wału korbowego
motocolor Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Cze 06, 2013 06:35
motocolor
Brak nowych postów [R75] Gorące koło pasowe wału korbowego
jacuchna21 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 22, 2010 18:48
apples
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe wału - 1.8
rolnik Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lut 12, 2012 14:08
Boncky
Brak nowych postów [R75] Padło koło pasowe wału
Gdzie kupić jak wymienić???
Spyder Rover serii 75, MG ZT 14 Sob Kwi 10, 2010 16:06
jacekmarus
Brak nowych postów [R75] Stuki w silniku - koło pasowe wału
Bulway Rover serii 75, MG ZT 80 Pią Gru 02, 2022 19:52
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink