Forum Klubu ROVERki.pl :: [ 620 Si ] pytanie i porady ! tuning Rover
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Sty 26, 2012 07:50
[ 620 Si ] pytanie i porady ! tuning Rover
Autor Wiadomość
grubywp 



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Pru



Wysłany: Sro Sty 25, 2012 21:57   [ 620 Si ] pytanie i porady ! tuning Rover
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam , mam pytanko dotyczace silnika , mianowicie u mnie pod maska gosci dwu litrowy silnik o mocy 131 km , tak bynajmniej opisany jest samochod , co do silnika czy jest to vtec ?
nie jestem zbyt dobry z tej dziedziny ;/

czy da sie wprowadzic jakies modyfikacje by zyskac pare kucykow wiecej ?
wiem ze istnieje wersja ti tego samego silnika
i pytanie
czy daloby rade dolazyc do mojego turbo ? :D

lecz bez przesady planuje odstawic mojego rovera by hulal jak ta lala i byl perelka na niejednym zlocie ,
za niedlugo wjezdzam do garazu , zostala mi tylko kwestia silnika , [/size]
planuje kapitalny remont , co warto zrobic by kultura pracy silnika byla jak w szwajcarskim zegarku , na co warto zwrocic najwieksza uwage , jest to moj pierwszy rover i jak narazie nie narzekam dlatego bedzie perelka w moich oczach bo jest rewelacyjny czekam na odpowiedzi z propozycjami ;)
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Sty 26, 2012 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 25, 2012 21:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 22:16   

Witaj, troche twój post w oczy razi.

Masz silnik Hondy F20Z1, ten silnik nie posiada zmiennych faz rozrządu czyt. vtec, wersja Ti o której piszesz to zupełnie inna konstrukcja, Silnik 2.0 TI to silnik Rovera. Twój silnik możesz uturbić, jak najbardziej, tylko to będą duże kosztu w 10 tyś się nie zmieścisz... Już łatwiej swap na H22. Ja proponował bym wpierw doprowadzić ten silnik do zdrowej serii, potem kolektor wydechowy od H23, do tego dobry dolot i wydech, parę kucy tak uzyskasz, jeśli chcesz więcej to już się koszta zrobią bardzo duże
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Sro Sty 25, 2012 22:18   Re: [ 620 Si ] pytanie i porady ! tuning Rover

grubywp napisał/a:
Witam , mam pytanko dotyczace silnika , mianowicie u mnie pod maska gosci dwu litrowy silnik o mocy 131 km , tak bynajmniej opisany jest samochod , co do silnika czy jest to vtec ?
nie jestem zbyt dobry z tej dziedziny ;/

czy da sie wprowadzic jakies modyfikacje by zyskac pare kucykow wiecej ?
wiem ze istnieje wersja ti tego samego silnika
i pytanie
czy daloby rade dolazyc do mojego turbo ? :D

lecz bez przesady planuje odstawic mojego rovera by hulal jak ta lala i byl perelka na niejednym zlocie ,
za niedlugo wjezdzam do garazu , zostala mi tylko kwestia silnika ,
planuje kapitalny remont , co warto zrobic by kultura pracy silnika byla jak w szwajcarskim zegarku , na co warto zwrocic najwieksza uwage , jest to moj pierwszy rover i jak narazie nie narzekam dlatego bedzie perelka w moich oczach bo jest rewelacyjny czekam na odpowiedzi z propozycjami ;)
Niestety, ale nie istnieje wersja Ti tego silnika, są to zupełnie inne silniki. A na podniesienie mocy to trzeba było od razu kupić wersje Ti,mocy by Ci nie zabrakło przynajmniej na początku. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Sty 26, 2012 07:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
grubywp 



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Pru



Wysłany: Sro Sty 25, 2012 23:22   

nom mianowicie wszytsko oke , teraz juz wiem co i jak z tym silnikiem , szkoda ze to nie vtec ;p
moj silniczek pracuje naprawe dobrze lecz wiem by nim pewnie latac po europie wole zrobic silniczek na cudo , na oryginalnych felgach do tej pory osiaga swoja predkosc maksymalna bez zadnych oporow ,

doradzono mi montaz stozka , co o tym mysliscie ?

koszta sa kosztami nie oszczedzam na swoim bezpieczenstwie ,

pojawia sie u mnie jeszcze jeden dziwny " problem " ?

mianowicie jak wciskam gaz w deche to auto wyrywa do przodu bardzo ladnie , tylko cos obrotomierz czasami tak jak by nie nadazal , patrzac sie na niego , robi przeskok z 3-4 tys na 6 , ale tak bardzo dziwnie jak by sie cos zacieloi nagle odcielo , jest poprostu skok ,

aaaa mialem jeszcze zapytac o hamulce , co polecacie do rovera ? jaka firme jakie klocki ?
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Czw Sty 26, 2012 08:40   

Stożek , ok ale tylko jeśli nie będzie ciągnął ciepłego powietrza .

Co do obrotomierza to z tego co wiem masz zaśniedziałą którąś kostkę , tzn styki elektryczne .

Hamulce masz standardowego rozmiaru więc znajdziesz bez problemu, kup sobie ATE cały zestaw albo TRW
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 08:46   

grubywp napisał/a:
doradzono mi montaz stozka , co o tym mysliscie ?


ze stożkami bądź ostrożny, skoro jest to silnik hondy to na forum hondy powinien być dokładny opis jaki konkretnie dolot,
ze swoich doświadczeń wiem, że jeśli stożek to tylko jakaś górna półka i od razu rolki, żeby sprawdzić czy czasami nie ubyło kucy, stożek zrobi Ci tylko ryk, w większości silników 100procentowym sposobem na niewielki skok mocy w górę jest sportowa wkładka filtra, ja jeżdżę na wkładce bo na stożku miałem 5KM mniej niż na wkładce
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 12:10   

Jeśli nie masz worka wypchanego kasą lub wiedzy + mniejszego worka to z tuningu polecam kupić zawieszkę o zapachu kokosa :ok: bo silnik niestety mało rozwojowy i szału tam nie będzie…
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 13:50   

grubywp napisał/a:
szkoda ze to nie vtec
możesz założyć samą głowice z vtec, żaden problem, tylko nie wiem ile to da... Poszukaj na forach hondy, to są maniacy nie takie rzeczy robią. Poczytaj jeszcze tu jest parę przydatnych informacji http://www.honda.cba.pl/
 
 
grubywp 



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Pru



Wysłany: Czw Sty 26, 2012 16:07   

dzieki za odpowiedzi , worka moze nie mam ale na projekt zapewne poswiece duzo wlasnej pracy by doprowadzic vizualke i komfort jazdy na 6 z plusem , z silnikiem nie bede przesadzal bo on ma jezdzic a nie startowac w wyscigach , chodzilo mi o pare dodatkowych kucy a nie odrazu robic z niego samolot wkoncu to tylko rover ;)

moj projekt wstawie do garazu na forum ;)

planowane :


- wymiana felg na 17

- wymiana centrali - alarm , klucz w pilocie , opcja komfort , odmykanie bahaznika z pilota jak i wlewu paliwa ;)

- wygluszenie pojazdu od srodka ;)

- xenon ;)

- lekkie przyciemnienie szyb .

- konserwacja ogolna

- sub w bagazniku zabudowany w wnetrze

- brak pomyslu na tablice ;/ bardzo ciemno jest patrzac na zegary

przy robocie zapewne jeszcze kilka innych rozwiazan

skompletuje wsyztsko co mi potrzebne i za niedlugo bede zaczynal ;)

moze jeszcze jakies pomysl by bylo o jeszcze jedno niebo lepiej ?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 19:07   

grubywp napisał/a:
chodzilo mi o pare dodatkowych kucy a nie odrazu robic z niego samolot wkoncu to tylko rover ;)


jeśli parę dodatkowych kucy to ja bym na Twoim miejscu wsadził sportową wkładkę i pomodził coś z wydechem
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 20:10   

Kozik, Jak wydech to od razu kolektor 4-2-1 od H23, za grosze można dostać
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 20:57   

jeśli pasuje i niewielkim nakładem kosztów to pewnie że tak, ja mam wsadzony cały oryginalny wydech z MG ZR 160 na hamowni wyszło 2-3KM różnicy na plus a miałem jakiś modyfikowany do R200 Vi z przelotowym końcowym
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 27, 2012 21:46   

grubywp napisał/a:
- xenon ;)
- ta i dowód rejestracyjny będzie notorycznie docierał do wydziału komunikacji. Szkoda niszczyć oryginalne reflektory - jest to towar deficytowy i kosztuje słono. W dodatku wielu nieuczciwych sprzedawców na allegro wpycha te importowane z wysp...
 
 
EquinoX 




Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 116
Skąd: Wałbrzych

Rover 600

Wysłany: Pią Sty 27, 2012 22:58   

Nie wiem czemu ale wg mnie słowo tuning tu nie pasuje :)
Zmiany jakie planujesz to standardowa kosmetyka, którą przeprowadza większość ludzi,
modding lub styling tak bym to nazwał :)
No i pokaż jakieś fotki furki może ktoś coś podpowie ;p

No i o xenonie w standardowej lampie zapomnij, jedynie po przeróbce na soczewkę i po wypolerowaniu klosza na gładko można spróbować :) Ale i wtedy policja może sie przyczepić i po dowodzie :)

Pozdrawiam
_________________
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=69737
 
 
grubywp 



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Pru



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 14:21   

slax dzieki to napewno znajdzie sie pod maska ;)

Equinox szczerze mowiac rozmowa byla o tuningu bo tam zmieni sie najwiecej ,
to co opisalem jest poboczna sprawa bo to sa tylko ulatwienia jakie obmyslalem .

specjalnie dla Ciebie :)

tuning :

obniżenia dla poprawienia trakcji (28mm) w dol

tarcze nacinane Brembo plus klocki Ferodo przod i tyl

sportowy stozek

kolektor 4-2-1 od H23 na koncu jakis remek zapewne znajdzie swoje miejsce

zastanawialem sie nad ta glowica od vtec lecz czy to wogole by cos dalo ?
 
 
EquinoX 




Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 116
Skąd: Wałbrzych

Rover 600

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 17:44   

W mniejszych silnikach hondy robią zabieg z tą głowicą, nazywa się to mini-me <-- tak przeczytałem :)
Na forum prelude widziałem jak wrzucali do 2.3 vteca.
A do 2.0 tylko taki filmik udało mi się znaleść:

http://www.youtube.com/watch?v=79P0KYrQ4Vk

Tak że chyba byś był pionierem jeżeli tego dokonasz :)
_________________
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=69737
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 20:28   

Cytat:
zastanawialem sie nad ta glowica od vtec lecz czy to wogole by cos dalo ?


nie zapominaj, że vtec -em musi coś sterować, więc też kwestia kompa zostaje
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 16:51   

Kozik napisał/a:
nie zapominaj, że vtec -em musi coś sterować, więc też kwestia kompa zostaje
Orientowałem sie trochę w temacie, trzeba zmienić ECU i ZTCP dosłownie pociągnąć 1 kabel
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
grubywp 



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Pru



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 23:40   

czyli coraz mniejszy problem z tym vtec ;)
musze poszukac odpowiedniej glowicy ;)
jestem ciekawy ile wyniosa koszta zmiany wraz z planowaniem

kolega z niemieckiego warsztatu pomoze przy roznosciach zwiazanych z moja zabawa ;) a w tyg pojezdze po szrotach w okolicach bremen moze akurat wychacze ta glowice i elektryke pod to ,

[ Dodano: Nie Sty 29, 2012 23:40 ]
ECU i ZTCP musze tez wyciagnac z tego vtec ?
moze ktos pomoze z jakiego najlepiej silnika to sciagnac ? by podeszlo do mnie
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 10:48   

grubywp napisał/a:
ECU i ZTCP musze tez wyciagnac z tego vtec ?
ZTCP - z tego co pamiętam
:wink:

Na pewno potrzebujesz ECU, całą górę silnika (wałki, zawory itp)

poszukaj na forum hondy, tam dużo ludzi robi takie rzeczy na pewno jest masa informacji
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów Rover 75 1.8T tuning
kdamian1996 Tuning mechaniczny 0 Sob Lut 11, 2017 19:26
kdamian1996
Brak nowych postów [Rover 620 Di '95r] bezpieczny tuning
mazda11 Tuning mechaniczny 37 Pią Lut 26, 2010 18:15
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink