Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZTT] Problem z układem chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZTT] Problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
joonior 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Sulęcin

MG ZT-T

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:04   [MG ZTT] Problem z układem chłodzenia
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Witam!
Przeczytałem tutaj już praktycznie wszystkie posty dot. przegrzewania się silnika i tym podobne i już sam teraz nie wiem co jest grane z moim MG.

Swojego MG kupiłem niecały miesiąc temu. I do niedawna nie było z nim problemów. Do teraz.

Na trasie zauważyłem, że podnosi mi się temp. silnika na wskaźniku, odjąłem nogę z gazu i temp. wróciła do normy... ale po ok 10min sytuacja się powtórzyła i znowu po odjęciu gazu powrót do normy... sytuacja powtarza się gdy silnik kręci ok 3OOOobr. w pewnym momencie wskazówka doszła do maxa i zapaliła się czerwona kontrolka i informacja o przegrzewaniu silnika. Zatrzymałem samochód i stwierdziłem, że woda w zbiorniczku się gotuje. Po chwilowym wystudzeniu silnika na trasie znów podnosiła się tem. na wskaźniku i opadła...
Dzień wcześniej zapaliła mi się kontrolka serwisu silnika.
W serwisie po podłączeniu do komputera nie wykazało przegrzewania silnika...

Dodam, że w serwisie wymieniłem olej, nie było śladu po szlamie od wody, płynu chłodniczego nie ubywa ( cały czas jest ten sam stan) i jest czysty. Korek od zbiorniczka też chyba trzyma bo przy odkręcaniu słychać syk.

W tym samym czasie zauważyłem niedomaganie ogrzewania samochodu... przy rozgrzanym silniku (wskazówka w połowie) nie bardzo grzeje... w sumie prawie wcale... dopiero jak ustawię ekon...

może ktoś już miał coś podobnego?

nie miałem styczności wcześniej z tym autem i jestem w sumie zielony ale nie chcę wymieniać czegoś czego nie trzeba i ładować się w zbędne koszty

pozdrawiam i dziękuję za ewentualną pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:18   

Jeżeli słabo grzeje to może po prostu układ jest zapowietrzony?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:22   

joonior, na początek dolej płynu i odpowietrz układ.Trzymaj trochę większy poziom płynu od wymaganego i co dziennie sprawdzaj poziom.Zobaczysz co będzie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:24   

...pierwsze pytanie to czy uruchamia się wentylator, bo jeśli nie, to naturalne że się zagotuje, ...zaś słabe działanie ogrzewania może wskazywać na to że układ chłodzenia miał nieszczelność i poprzedni właściciel "naprawił"! go zasypując proszkiem uszczelniającym i pozatykały się przewody nagrzewnicy
...jest jeszcze możliwość że termostat jest cały czas zamknięty i płyn krąży w małym obiegu pomijającym chłodnicę (trzeba by sprawdzić czy węże są gorące)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
Ostatnio zmieniony przez Aragorn Pon Sty 30, 2012 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:24   

odpowietrzanie zrób dokładnie tak jak jest wymagane w kV6
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
joonior 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Sulęcin

MG ZT-T

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:29   

dzisiaj jak zajrzałem do niego to korek zbiorniczka syknął, potem go odpaliłem i gdy nagrzał się do normalnej temp. to zauważyłem, że do zbiorniczka przy wlewie wpływała tak jakby pieniąca się woda... no i ta woda była gorąca... a rury które wychodzą u góry z chłodnicy nie były w ogóle gorące... jutro pojadę przepłukać cały układ i wymienię płyn to zobaczę jak będzie

[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 20:29 ]
wentylator się uruchamia... a góra chłodnicy raczej nie była ciepła bo stałem na mrozie i nie czułem z niej ciepła...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:30   

Aragorn napisał/a:
..pierwsze pytanie to czy uruchamia się wentylator,
no właśnie, tego nie wiemy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
joonior 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Sulęcin

MG ZT-T

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:31   

aha... ogrzewanie w trybie econ trochę grzało... zaś auto już nie...
 
 
joogi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Jasło



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 21:48   

Zapal silnik, włącz na komputerze info o temp. płynu i czekaj aż samochód rozgrzeje się do około 100 (nie pamiętam jaka dokładnie temp. ma być) i zobaczysz czy włącza się wiatrak. Przy około 90st. powinna zacząć być ciepła chłodnica. Jeżeli Wszystko z powyższych działa dobrze to masz zapowietrzony układ, na forum jest opis odpowietrzania.
 
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 17:48   

a ja mam inny problem ... przyszły mrozy no i auto nie dogrzewa się - przy prędkościach rzędu 90-120km/h temperatura spada do około 1/3 całej skali ale wystarczy stanąć na światłach czy zwolnić i silnik się zagrzewa do normy ... czy to możliwe, że przepływ powietrza aż tak schładza silnik ? możliwe, że mogę mieć troszkę za wysoki poziom płynu w układzie bo jakiś czas temu dolewałem a plastik, z którego wykonany jest zbiorniczek wyrównawczy do przeźroczystych nie należy ... webasto raczej działa bo je słychać i z dolnej rury dmucha ciepłym powietrzem
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 31, 2012 19:21   

marecki6

Ja bym obstawiał na termostat,być może jest cały czas otwarty ,albo nie dokońca zamknięty na nierozgrzanym silniku.A czy po odpaleniu zimnego silnika długo musisz czekać aż złapie optymalną temperature?
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 21:36   

przyznam szczerze, że ciężko powiedzieć bo nie grzeje go na postoju ale zanim wyjadę na wrocławską obwodnicę to mam wrażenie, że silnik łapie temperaturę w prawidłowym tempie i dopiero jak na obwodnicy jadę z wyższą prędkością jest problem z temperaturą
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 23:10   

marecki6 napisał/a:
przyznam szczerze, że ciężko powiedzieć bo nie grzeje go na postoju ale zanim wyjadę na wrocławską obwodnicę to mam wrażenie, że silnik łapie temperaturę w prawidłowym tempie i dopiero jak na obwodnicy jadę z wyższą prędkością jest problem z temperaturą

u mnie też tak było, nagrzewał się do ok 70 st. Celsjusza, potem baaaardzo powoli, a przy jeździe w temp. ok +5 temp. spadała z 80 na 72 - 73. Na postoju (światła, korek) to od święta osiągnął 92 stopnie. Po wymianie termostatu nie ma tego problemu :] Sprawdź odpowietrzenie bo to nic nie kosztuje, ale pewnie i tak termostat się zacina.
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 09:04   

zaraz sprawdzę jak odpowietrzyć układ (chyba, że możesz napisać mi szybką instrukcję) ale też wydaje mi się, że to termostat się zacina bo pojawiło się dopiero teraz a pamiętam, że jakiś czas temu też miałem ten problem tylko kilka dni później się unormowało .... i teraz pytanie czy mogę na razie tak jeździć bo przyznam szczerze, że ani czasowo ani finansowo teraz nie mam możliwości odstawić fury do mechaniora
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 09:25   

marecki6 napisał/a:
zaraz sprawdzę jak odpowietrzyć układ (chyba, że możesz napisać mi szybką instrukcję) ale też wydaje mi się, że to termostat się zacina bo pojawiło się dopiero teraz a pamiętam, że jakiś czas temu też miałem ten problem tylko kilka dni później się unormowało .... i teraz pytanie czy mogę na razie tak jeździć bo przyznam szczerze, że ani czasowo ani finansowo teraz nie mam możliwości odstawić fury do mechaniora

Jeśli tylko odpowietrzyć to na szybko można tak: odpalić auto, odkręcić śrubę odpowietrznika (ta imbusowa na wężu gumowym pomiędzy filtrem powietrza a silnikiem), jak zacznie cieknąć płyn to znaczy, że część powietrza się już wydostała. Jak od razu leci płyn to znaczy, że masz raczej odpowietrzony. Podstawa do kontrola poziomu cieczy w zbiorniczku i dolewanie do właściwego poziomu.
Czy jeździć w takiej sytuacji? Lepiej nie. Ale decyzja należy do Ciebie.
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 09:42   

płynu nie ubywa, kontroluje go na bieżąco ... a jakie mogą być konsekwencje jeżdżenia z uszkodzonym termostatem ?
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 10:15   

Chodzi o prawidłowe warunki pracy. Olej musi osiągnąć właściwą temperaturę, inaczej narażasz się na zużycie panewek, zaworów, gładzi cylindrowych. No i spalanie też wzrośnie. Niedogrzanie jest oczywiście mniej groźne od przegrzania, ale nie oznacza to że można taką sytuację zaniedbać. Piszesz, że osiąga "1/3 skali" to jest ok 64 st.C.....tylko.
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 10:17   

no może trochę więcej niż te 1/3 co nie zmienia faktu, że jest to nieprawidłowe ... ok odpowietrzę układ i jeżeli to nie da efektu to odstawie auto do mechanika
 
 
cyklonst 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: białystok



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 08:06   

podłącze się z lekka
ja mam taki problem że jeżdźąc po mieście praktycznie nie ma szans na nagrzanie silnika. No chyba że ponad godzinę pośmigam przy wyłączonym ogrzewaniu w kabinie.
Termostat zmieniałem w ubiegłym roku. Dzisiaj zawiozłem żonę do pracy i wróciłem do domu. Temperatura skoczyłam i na 47st. i dalej nic. Dodać muszę że górny przewód od chłodnicy był ciepły i te do webasto też, choć webasto moje nie działa. czyżby znów termostat i płyn non stop śmiga po dużym obiegu??
_________________
...a ty lowelku jedź...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z układem paliwa
Beskidcars Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Gru 29, 2008 17:59
Rowan
Brak nowych postów [R75] Problem z układem paliwowym
wdzaman Rover serii 75, MG ZT 15 Czw Mar 10, 2011 19:15
Rowan
Brak nowych postów [ r75 ] problem z układem paliwowym
ostry1243 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Kwi 02, 2017 17:53
ostry1243
Brak nowych postów [R75] Problem z układem chłodzącym i sprzęgłem
Jakusa Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lis 29, 2017 04:04
Jakusa
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia problem
raffi5000 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Mar 13, 2011 00:55
raffi5000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink