Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] HGF, swap 8V na 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Udostepnij na Facebook [R200] HGF, swap 8V na 16V
Autor Wiadomość
leszczu 
Klubowicz





Pomógł: 529 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8605
Skąd: Białystok

Rover 200



  Wysłany: Pon Lut 13, 2012 15:20   [R200] HGF, swap 8V na 16V
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998

Niestety stało się. Po dość długim szukaniu przyczyny ubytku płynu, dzisiaj zauważyłem, że leje się z pod głowicy od strony kolektora wydechowego. :/



Ewidentnie wydmuchana uszczelka. Ciekawe jest to że płyn i olej się nie połączyły.

No i teraz jak mam uszczelkę do wymiany, warto zastanowić się nad powiększeniem mocy. Z tego co wiem wystarczy przełożyć głowicę, kolektor ssący, wtryski, kolektor wydechowy z wersji 16V. Racja ?? Do tego dochodzą jeszcze inne duperele tzw. rura kolektorowa, pasek rozrządu, kable, obudowa rozrządu ?? Czy coś jeszcze ??

Pompa wody powinna pasować, a napinacz ??
Jak z mocowaniem alternatora, bo chyba jest to inaczej rozwiązane ??

I jaką uszczelka pod głowice polecacie ?? Nowy typ, czy stary ??
_________________
R200/R25/MG ZR BARDZO DUŻO CZĘŚCI
 
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Pon Lut 13, 2012 15:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Dębno / Berlin

Rover 200


Wysłany: Pon Lut 13, 2012 15:43   

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=60

też robiłem zamiankę - poczytaj :ok:
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
leszczu 
Klubowicz





Pomógł: 529 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8605
Skąd: Białystok

Rover 200



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 16:08   

Matius, dzięki za linka, ale za wiele z niego się nie dowiedziałem. :/
_________________
R200/R25/MG ZR BARDZO DUŻO CZĘŚCI
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Dębno / Berlin

Rover 200


Wysłany: Pon Lut 13, 2012 16:44   

poczytaj cały temat...

co prawda Ty chcesz zamienić tylko pewne elementy ja się w to nie bawiłem i zamieniłem cały silnik.

Ty będziesz musiał koło zamachowe ze starego oraz kolektor wydechowy i ssacy z przepustnica i wszystko.. powodzenia
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
leszczu 
Klubowicz





Pomógł: 529 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8605
Skąd: Białystok

Rover 200



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 16:48   

Matius napisał/a:
poczytaj cały temat...

Przeczytałem. :wink:
Matius napisał/a:
Ty będziesz musiał koło zamachowe ze starego

A po co mi ruszać koło zamachowe ??
_________________
R200/R25/MG ZR BARDZO DUŻO CZĘŚCI
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Dębno / Berlin

Rover 200


Wysłany: Pon Lut 13, 2012 16:54   

dolicz koszty płynów olejów uszczelek śrub samej robocizny no i zapomniałem o głowicy w Twoim przypadku...

i jeszcze dużo w praniu wyjdzie bo być może rozrząd pompę wody... tak sobie myślę że jak masz kupować wszystko pojedynczo na allegoro to wcale nie zaoszczędzić niż kupić nowy silnik wstawić... zresztą dla jednego taniej nowy silnik i go zrobić dla innego kupić pewne elementy i wymienić... ja kupiłem nowy silnik (nawet machłem się na całe auto) i mam kupę części które sprzedaje i szczerze powiem że ze sprzedaży mi wyszło tak że mam ten silnik za free i jeszcze trochę części mam... więc sam widzisz.
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200


Wysłany: Pon Lut 13, 2012 16:58   

Polecam lekturę: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=66446 O ile pamiętam wile kwestii jest w nim poruszone.
Z 8v na 16v przerabiał też bonus ale nie mogę znaleźć jego zmagań.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
Ostatnio zmieniony przez rovek Pon Lut 13, 2012 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leszczu 
Klubowicz





Pomógł: 529 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8605
Skąd: Białystok

Rover 200



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 17:08   

Rozrząd dość niedawno wymieniany.
Ogólnie to zrobiłem sobie taki kosztorys i wyszło mi że za części zapłacę mniej więcej 1500 zł. Ale w cenę wchodzi głowica która kosztuje 600 zł i jest zrobiona na cacy.

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 17:08 ]
rovek, ja jestem tego samego zdania. Po prostu wiem co mam wtedy.
rovek napisał/a:
leszczu napisał/a:
Rozrząd dość niedawno wymieniany.

Jak ma do 10tys to osobiście zakładałbym go, oczywiście w tą samą stronę, w którą był.

Coś koło 10 tyś ma, więc zostaje. :wink: Rozumiem,że napinacz ten sam ??
_________________
R200/R25/MG ZR BARDZO DUŻO CZĘŚCI
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200


Wysłany: Pon Lut 13, 2012 17:11   

Wybacz za zmyłkę ale w po przeczytaniu mojej wypowiedzi przypomniałem sobie pare rzeczy. Usunąłem swój poprzedni post, ponieważ rozrząd z 8v nie nadaje sie do 16v tak jak i pare rzeczy.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
leszczu 
Klubowicz





Pomógł: 529 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8605
Skąd: Białystok

Rover 200



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 17:14   

rovek napisał/a:
ozrząd z 8v nie nadaje sie do 16v tak jak i pare rzeczy.

Pasek na pewno, ale pompa i napinacz ?? Jakie to rzeczy jeszcze nie pasują ??
_________________
R200/R25/MG ZR BARDZO DUŻO CZĘŚCI
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200


Wysłany: Pon Lut 13, 2012 17:20   

Tutaj http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65598
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
leszczu 
Klubowicz





Pomógł: 529 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8605
Skąd: Białystok

Rover 200



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 18:22   

Według tego tematu rozrząd pasuje oprócz paska. :wink:

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 18:22 ]
Jeszcze mam pytanie, czy koła rozrządu są wymienne miedzy 1.4, 1.6, 1.8 ??
_________________
R200/R25/MG ZR BARDZO DUŻO CZĘŚCI
 
 
 
Harry 
Klubowicz





Pomógł: 64 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1946
Skąd: Łódź

Rover 200


Wysłany: Pon Lut 13, 2012 19:19   

na allegro masz cale silniki 16 V za 1000 coś z gwarancja na 6 miesięcy kup taki silnik i swój oddaj w rozliczeniu :wink:
 
 
 
leszczu 
Klubowicz





Pomógł: 529 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8605
Skąd: Białystok

Rover 200



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:06   

Harry napisał/a:
na allegro masz cale silniki 16 V za 1000 coś z gwarancja na 6 miesięcy kup taki silnik i swój oddaj w rozliczeniu :wink:

Ale tak jak pisałem wyżej, tutaj wiem co mam, a silnik nie wiadomo jaki kupie, a ta gwarancja najcześciej to fikcja. :wink:
_________________
R200/R25/MG ZR BARDZO DUŻO CZĘŚCI
 
 
 
Harry 
Klubowicz





Pomógł: 64 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 1946
Skąd: Łódź

Rover 200


Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:07   

http://allegro.pl/rover-2...2067756936.html
pierwsze z brzegu
Zadzwoń i zapytaj się
Na pewno to mniej Cie mniej to wyniesie,niż zbieranie części itd. i robienie głowicy samemu. Jeżeli dół masz b. dobrym stanie to możesz kombinować z głowicą,ale to musisz zobaczyć cyz nie ma pęknięć żadnych oraz niech poda Ci ktos jej wymiar i porównaj z fabryczną, żeby się później nie okazało,zę już nie masz z czego splanować. Druga sprawa ciekawe w jakim stanie będą zawory i uszczelniacze w tej co kupisz. :wink:
Jaki masz przebieg? Zawsze możesz się zastanowić nad wymianą pierścieni na tłokach, jeżlei będziesz miał już zrzuconą głowice
 
 
 
leszczu 
Klubowicz





Pomógł: 529 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8605
Skąd: Białystok

Rover 200



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 09:16   

Harry napisał/a:
Jaki masz przebieg?

Według licznika 165 tyś
Cytat:
Jeżeli dół masz b. dobrym stanie to możesz kombinować z głowicą,ale to musisz zobaczyć cyz nie ma pęknięć żadnych oraz niech poda Ci ktos jej wymiar i porównaj z fabryczną, żeby się później nie okazało,zę już nie masz z czego splanować. Druga sprawa ciekawe w jakim stanie będą zawory i uszczelniacze w tej co kupisz. :wink:

Dlatego na głowicy nie zamierzam oszczędzać i mam już upatrzoną za 600 zł zrobioną na glanc. :wink:
_________________
R200/R25/MG ZR BARDZO DUŻO CZĘŚCI
 
 
 
kondzio508 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 368
Skąd: B-stok

Rover 400


Wysłany: Wto Lut 14, 2012 12:07   

najtanszą opcją jest kupienie silnika 1.4 16v , ja kupiłem rovera z uszkodzonym silnikiem , pracował ale nie równo , kupiłem silnik na allegro od handlarza , nawet bez zadnych gwarancji , porpostu powiedział ze działa i mu uwierzyłem , z przesyłką pobraniową dałem 625 zł. , do dziś tfu tfu chodzi czyli już prawie rok , wymieniałem sam , a ze starego silnika zostało kilka czesci na podmianę , wstyd sie przyznać ale rozrzadu na nim tez nie tykałem , a zrobił juz z 14 tys ,km.

nowy olej tylko i płyn chłodniczy zalałem , swiece nowe , przewody i kopólka z palcem przy okazji wymiany , aha i sprzegło dałem nowe bo po rozebraniu sprawdziłem jakie miałem . Dodam ze nawet koła zamachowego nie przekładałem , tak jak silnik przyszedł tak załozyłem .

Zrobisz jak uwazasz , ale przy tej opcji co masz to chyba lepiej pozostać przy 1.4 8v , czyli wymienic tylko uszczelkę ,i uszczelniacze zaworowe na zdjetej głowicy , obowiązkowo szpilki nowe . , olej warto zmienic i to wszystko .
_________________
Cały R45 na częśći+R200cze
sci
 
 
 
leszczu 
Klubowicz





Pomógł: 529 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8605
Skąd: Białystok

Rover 200



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 12:12   

kondzio508 napisał/a:
Zrobisz jak uwazasz , ale przy tej opcji co masz to chyba lepiej pozostać przy 1.4 8v

kondzio508, ale już dawna korci mnie 103KM, a teraz mam okazję. :grin:
_________________
R200/R25/MG ZR BARDZO DUŻO CZĘŚCI
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 119 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 2931
Skąd: ze wschodu

Rover 400



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 18:58   

leszczu, a ja brał bym głowicę, dał do portingu i zrobił jeszcze kilka rzeczy by wykrzesać możliwie jak najwięcej za jednym zamachem :)
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo & Porschonez
 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec




Wysłany: Wto Lut 14, 2012 21:42   

Zastanow sie jaka opcje podejmiesz ale gdy bedziesz mial glowice na wierzchu to dopasuj kanaly i przepoleruj cokolwiek;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Nie Sty 12, 2014 22:52
NoPE
Brak nowych postów [R200] Swap Rover 200 1,4 16V na 2,0 16V
dariozz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Kwi 29, 2010 11:50
UniculTLX
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200 1.4 8v] remont czy swap??
kris_1987 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Czw Kwi 04, 2013 20:21
Raptile
Brak nowych postów [R200/97 R25/01 1,4Si ] Swap silnika
HEMINGWAI Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Lut 24, 2012 15:15
leszczu
Brak nowych postów [R200 214 i 97r] swap silnika
kojot007 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Sie 29, 2009 22:07
kojot007



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink