Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] HGF, swap 8V na 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] HGF, swap 8V na 16V
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 11:59   

wachu990 napisał/a:
Chyba jedynie dymek ?!

Dymek jest, ale to zima normalne. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 24, 2012 11:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 14:05   

u mnie zauważyłem coś podobnego, ostatnio po tych mrozach poziom płynu spadł z max na min. Czy to wina tych mrozów?
Martwi mnie też, że płyn chłodniczy jest ciemny (zalewany był niebieski), lecz trochę winię za to chłodnicę, którą jakiś właściciel wcześniej wymieniał i ona mogła być po aucie z HGFem. Przejechałem autem 18kkm i nie ma żadnego majonezu, płyn dolewałem jeszcze przed zimą, uszczelka kolektora wymieniona. Bierze też tak ok 0,5 l oleju na 10kkm.
Czy sprawdzenie CO2 w płynie chłodniczym coś wyjaśni?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 15:04   

Tommek napisał/a:
Czy sprawdzenie CO2 w płynie chłodniczym coś wyjaśni?

Może dużo wyjaśnić. Też chyba się wybiorę na ten test. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 23:08   

W moim Freelu też ginie w niewyjaśnionych okolicznościach 0,2l/500km płynu. U mechanika był już X razy i nic nie wykryto sucho wszędzie nie dymi na biało nawet w mrozy tylko delikatnie i nikt nie ma pomysłu na to gdzie płyn sie podziewa.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 26, 2012 11:02   

Patrzę, że nie tylko u mnie płyn ginie z niewyjaśnionych przyczyn. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 27, 2012 19:58   

a ja dziś odkręciłem korek od oleju i mam leciutki nalot majonezu... wytarłem do sucha zakręciłem i zobaczę potem czy nalot powraca czy nie bo być może w moim przypadku już będę wiedział gdzie mi płyn ucieka :cry:

oby to nie było to co wszyscy teraz myślą...
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 28, 2012 15:37   

Matius, tym nalotem się nie przejmuj. Bo on będzie się też pojawiał od jazdy na krótkich dystansach. :wink: I długo musisz śmigać, aby całkowicie zniknął. :grin:

[ Dodano: Wto Lut 28, 2012 15:37 ]
Nowe fakty. Miałem do zrobienia odcinek 10 kilometrowy. Postanowiłem nie otwierać zaworka od nagrzewnicy. Okazało się następnego dnia, że płynu nie pobrał był na tym samym poziomie co wcześniej czyli "min". Dzisiaj zrobiłem ten sam odcinek i tez nie włączałem ogrzewania. I co się okazało ?? Płyn nadal był na wcześniejszym poziomie. :grin: Wygląda na to, że wina stoi albo po cieknącym zaworku, albo po samej nagrzewnicy. Poprawcie mnie jeśli się mylę ??
Tu jeszcze kilka fotek jakie zrobiłem dzisiaj od razu po przejażdżce.



Dodam, że korek od wlewu oleju zawsze czyszczę przed jazdą. Jak widać zbiera się delikatny nalot majonezu.
Bagnet od oleju tez zawsze sprawdzam przed jazdą i zawsze po staniu po nocy, widać delikatne smugi majonezu w tym przedziale co zaznaczyłem na obrazku. Reszta jest w samym oleju.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:31   

no to zobacz czy ten zawór jest suchy od nagrzewnicy
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:34   

szoso napisał/a:
no to zobacz czy ten zawór jest suchy od nagrzewnicy

Patrzyłem i wygląda na suchy. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 18:05   

A nagrzewnica nie cieknie? Może w małych ilościach nie być widoczne ale pod dywanikami kierowcy i pasażera i w "okolicach" może coś jest :smile: :?:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 18:51   

kangaroo69 napisał/a:
A nagrzewnica nie cieknie? Może w małych ilościach nie być widoczne ale pod dywanikami kierowcy i pasażera i w "okolicach" może coś jest :smile: :?:

Z tego co patrzyłem pod obydwoma dywanikami było sucho. Jutro jak pogoda pozwoli będę działał.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 20:12   

Mam nadzieję że nic tam nie znajdziesz :grin: No nawet lepiej żeby to tylko zaworek był, ja bym go otworzył odpalił i czekał :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 03, 2012 15:31   

Dzisiaj przez moment włączyłem ogrzewanie i troszku płynu wpierdzieliło, ale nie dużo, więc już wszystko jasne gdzie stoi przyczyna ubytku. :grin:
Po przyjechaniu do domu zacząłem bliżej przyglądać się układowi ogrzewania. Wycieku nigdzie nie znalazłem, tylko zauważyłem, że jedna opaska na zaworku jest trochę luźna, dokręciłem ją tak samo jak inne opaski. Teraz zostaje mi tylko jeździć i obserwować.
Mam jeszcze do was jedno pytanie odnośnie korka od zbiorniczka. Jak wiadomo pod korkiem jest taka gumowa uszczelka i powiedzcie mi, czy ona u was jest wilgotna ?? Tzw. w płynie ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Mar 03, 2012 21:53   

U mnie była wilgotna, ale mocniej dokreciłem korek i juz:) w ogole to nie przez zaworek a przez nia sa problemy bo po kilkakrotnym odkrecaniu ona sie wyrabia i nie tzyma cisnienia. Kiedy przyszedl mi od Tomiego nowy korek okazało się ze zaworek pracuje tak samo jak w starym a po wyciagnieciu uszczelek ta stara była bardziej spłaszczona i nie trzymała:/ Wydaje mi sie ze wilgoc o ktorej mowisz bardzo zle działa na gumę i raz na jakis czas mozna ja wymienic :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 04, 2012 17:08   

kangaroo69 napisał/a:
Wydaje mi sie ze wilgoc o ktorej mowisz bardzo zle działa na gumę i raz na jakis czas mozna ja wymienic :)

Trzeba będzie poszukać jakiejś na zamiankę. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 05, 2012 15:50   

UP
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 05, 2012 15:51   

No i chyba znalazłem przyczynę. Jednak zaworek puszcza delikatnie przy tym druciki co z niego wychodzi. :grin: No i czy teraz taki zaworek będzie pasować od diesla ?? Wyglądają na identycznie, ale wole się upewnić.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Sro Mar 07, 2012 20:16   

leszczu jak się przedstawia sytuacja?
myślisz, że ten majonez to skutek jazdy na krótkich odcinkach? Czy taki kolor płynu jaki masz na korku od oleju masz w zbiorniczku wyrównawczym ?
Boję się, że też u mnie coś nie tak :/
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 08, 2012 13:57   

Na dzień dzisiejszy płyn czysty, tak samo jak i olej. A jeśli chodzi o majonez pod korkiem, to normalna rzecz przy robieniu krótkich tras zimą. Ja już u siebie zauważyłem, że coraz mniej mi tej mazi się zbiera.

[ Dodano: Czw Mar 08, 2012 13:57 ]
leszczu napisał/a:
Czy taki kolor płynu jaki masz na korku od oleju masz w zbiorniczku wyrównawczym ?

Ogólnie to pod korkiem to raczej woda wymieszana z olejem. :wink:
Tommek napisał/a:
Boję się, że też u mnie coś nie tak :/

A co płynu też ubywa ?? Jak wygląda olej ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Sob Mar 17, 2012 16:55   

Olej raczej czysty, na bagnecie nie widać płynu chłodniczego.
Dzisiaj sprawdziłem zbiorniczek i chyba puszcza mi korek. Ostatnio dolewałem jakieś 200 ml płynu. Wcześniej wydawało mi się, że to płyn kapie z trójnika od spryskiwaczy. Teraz chyba ewidentnie wygląda, że to korek. Co wy na to ?


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 214 i 97r] swap silnika
kojot007 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Sie 29, 2009 22:07
kojot007
Brak nowych postów [R200] Swap silnika z 1.4 8v na 1.4 16v
DaRUS.x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 11, 2018 14:07
DaRUS.x
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] 1998 SWAP
rover200dermet Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Kwi 07, 2012 21:18
Adrian
Brak nowych postów [R200] Swap Rover 200 1,4 16V na 2,0 16V
dariozz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Kwi 29, 2010 11:50
UniculTLX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink