Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25]Obroty, silniczek krokowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25]Obroty, silniczek krokowy
Autor Wiadomość
Micik 



Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 11
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 15:21   [R25]Obroty, silniczek krokowy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Witam!
Po raz kolejny musze sie poradzic na forum, niestety...
Problem mam tego typu, ze po wylaczeniu zaplonu przy siliniczku krokowym jest dziwny pisk, jak odlacze go od zasilania wowczas pisk ustaje. kupielm silniczek krokowy na szrocie co prawda, ktory zachowuje sie identycznie, nie wiem czy oba silniczki sa niesprawne czy wina jest gdzies indziej, do tego jeszcze obroty caly czas lekko faluja, na poczatku utrzymuja sie na 1800, a pozniej spadaja 1500 i juz nizej nie schodza, jakby tego bylo malo, przy 4000 tysiacach , zacianaja sie obroty calkowicie, odpuszczaja w momencie wrzucenia biegu, do tej pory wymienilem, olej, filtr oleju, paliwa i powietrza, świece, kable. Nie mam zielonego jak to ugryzc, zeby nie ponosic dodatkowych nie potrzebnych kosztow. Pomocy!! :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 10, 2012 15:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 15:25   

A czyściłeś te krokowce ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Micik 



Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 11
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 15:29   

Tak czyszczone
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 15:32   

To może źle go założyłeś ?? Tu masz jak prawidłowo zamontować.
http://forum.roverki.eu/v...p=638659#638659

Możesz jeszcze lekko poluzować linkę przy przepustnicy. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Micik 



Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 11
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 16:26   

Zalozylem go jak w opisie, na poczatku obroty powedrowaly na 4000 i nie chcialy spac, wiec zapalilem jeszcze raz i sie unormowaly na 1500, taka ciekawostka, jak na wlaczonym silniku odlaczylem zasilanie silniczka krokowego i dalej byly takie same obroty to cos znaczy?Jak rowniez to, ze obroty nie spadaja od razu, tylko powolutku spadaja, chodzi mi o moment dodania gazu i odpuszczenia w momencie postoju auta
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 16:30   

Teraz jeszcze sobie przypomniałem, że musisz zrobić jeden myk, czyli przy włączonym zapłonie wcisnąć pedał gazu 5 razy do oporu. Jak to nie pomoże to obstawiam TPS.

PS-poluzowałeś tą linkę ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Micik 



Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 11
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 16:42   

Linka od gazu chodzi tak?Ona ma luz gdzies w granicach jednego centymetra, po tym zabiegu dalej bez zmian. W ogole sie dziwnie zachowuje, bo jak jest zimny to ma obroty ok.1200, w miare jak rosnie temperatura silnika rosna rowniez obroty. Nie ma zadnego znaczenia te piszczenie po wylaczonym zaplonie przy krokowym?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 16:45   

Micik napisał/a:
bo jak jest zimny to ma obroty ok.1200, w miare jak rosnie temperatura silnika rosna rowniez obroty.

To wskazywałoby na czujnik temperatury. Sprawdź go sobie. :wink:
http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Micik 



Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 11
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 16:59   

Jak tylko bede mila mozliwosc tego sprawdzenia to dam znac, a jak z tym piszczeniem i wolnym spadaniem obrotow?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 17:02   

Micik napisał/a:
i wolnym spadaniem obrotow?

To wskazywałoby na brudna przepustnice. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Rover666 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 11, 2012 14:11   

Najprostszym sposobem sprawdzenia silniczka krokowego to odłączenie go na działającym silniku już po nagrzaniu, w momencie gdy obroty jałowe ustabilizują się na ok 900 rpm. Jeśli po odpięciu wtyczki nie będzie problemów z obrotami, to dostaniesz odpowiedź.
Jeśli wszystkie objawy ustaną to wina będzie leżała po stronie samego silniczka, bądź sygnałów którymi jest sterowany.
W zasadzie co do sygnałów to nie jestem pewien ile ich jest, ale to chyba między innymi, położenie przepustnicy (zamknięta, otwarta) i od lambdy i samych obrotów.
Tak czy inaczej, przez ten test będzie można wykluczyć inne rzeczy, takie jak lewe powietrze itp.

Pozdrawiam
 
 
har0 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 196
Skąd: chojnow



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 09:21   

Podczepie się pod temat :)
Panowie jakie są prawidłowe obroty na biegu jałowym? 950 czy 980?
U mnie na jałowym trzyma obroty na 950 ale zauważyłem że gdyby podnieść mu lekko obroty do 980 to znacznie mniej trzęsie budą i ogólnie kultura pracy silnika była by znacznie lepsza.
Druga sprawa to czasem obroty przy zmianie biegów spadają do ok 930 ( niewielki spadek ale czuć) czy to już kwalifikuje się do czyszczenia krokowca? Czy ten temat dotyczy tylko przypadku wieszania się obrotów?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 15:48   

har0 napisał/a:
Podczepie się pod temat :)
Panowie jakie są prawidłowe obroty na biegu jałowym? 950 czy 980?
U mnie na jałowym trzyma obroty na 950 ale zauważyłem że gdyby podnieść mu lekko obroty do 980 to znacznie mniej trzęsie budą i ogólnie kultura pracy silnika była by znacznie lepsza.
Druga sprawa to czasem obroty przy zmianie biegów spadają do ok 930 ( niewielki spadek ale czuć) czy to już kwalifikuje się do czyszczenia krokowca? Czy ten temat dotyczy tylko przypadku wieszania się obrotów?

Instr. podaje 875 obr/min.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
har0 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 196
Skąd: chojnow



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 17:32   

hmm leszczu może masz rację, nie ma podziałki więc może i chodzi o przedział 800 - 900 obr/min, w kazdym razie u mnie na jałowym trzyma dokladnie w połowie pomiedzy 1000 a pierwszą kreska poniżej. wydaje mi sie ze lekko powinny być wyzsze, wtedy znacznie mniej telepie. da rade coś z tym zrobic?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 17:35   

har0, zrób fotkę swoich obrotów na liczniku, porównamy np.: z moimi. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 19:13   

ja jak uruchamiam zimny to mam obroty 1 kreseczkę nad 1000. Nie są troszkę za małe? jak się nagrzeje to mam 1 kreseczkę pod 1000.
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 19:51   

A u mnie na benzynie trzyma 1100-1200 a po przełączeniu na gaz 900 :razz: Dziwne ale polubiłem jazdę na gazie :grin: tylko nie wiem dlaczego tak :???:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 26, 2012 11:05   

Cytat:
a jak uruchamiam zimny to mam obroty 1 kreseczkę nad 1000. Nie są troszkę za małe? jak się nagrzeje to mam 1 kreseczkę pod 1000.

Masz wszystko w porządku.
kangaroo69 napisał/a:
A u mnie na benzynie trzyma 1100-1200 a po przełączeniu na gaz 900

A jak się silnik nagrzeje i przełączysz na benzynę to ile trzyma ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Nie Lut 26, 2012 12:41   

dzięki leszczu za odpowiedz :) pozdro
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Lut 26, 2012 18:05   

leszczu napisał/a:
A jak się silnik nagrzeje i przełączysz na benzynę to ile trzyma

Dalej ponad 1100 :wink: luz na lince ustawiłem, przepustnice zmieniłem na aluminiową, tak myślę jakby czujniki pasowały to bym je jeszcze podmienił :???:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200 1.6 97r] Silniczek krokowy
salam Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Lis 18, 2010 19:16
wpietruszewski
Brak nowych postów [R200 Si] Silniczek krokowy z 25
oizo64 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 04, 2010 14:40
oizo64
Brak nowych postów [R200 1.4SI 98r] Silniczek krokowy
smoczas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Lip 16, 2010 20:41
Ciufa
Brak nowych postów [214Si 1.4 16v] silniczek krokowy
czy ten silniczek nie jest założony do góry nogami ?
bandieta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Maj 20, 2008 23:03
Ciufa
Brak nowych postów [214Si 1.4 16v] silniczek krokowy
czy silniczek jest symetryczny ?
bandieta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Kwi 15, 2008 09:14
bandieta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink