Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SD] Podniesienie mocy w SD- wszystko w jednym miejscu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SD] Podniesienie mocy w SD- wszystko w jednym miejscu
Autor Wiadomość
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

  Wysłany: Sob Lut 25, 2012 18:42   [R220 SD] Podniesienie mocy w SD- wszystko w jednym miejscu

Witam serdecznie. Wiem, że tego typu postów jest dużo ale chce aby tu opisane bylo wszystko od początku do końca z procesu podnoszenia mocy w moim Roverku 220 SD z 1998r.

A wiec zacznijmy: intercooler zakupiony od Remigiusza(255zl), wąż do IC znaleziony na szrocie (40zl), rury średnica calkowita 55mm -kwasowka ze szrotu(20zl), separotor oleju od Lublina zakupiony na allegro (66zł).

25,02,2012 roku-przymiarki IC, węża do IC oraz separatora. Na jednym ze zdjęc pokazany jest wężyk przelewowy ktory idzie do zbiorniczka wyrownawczego-musialem go przedluzyc poniewaz wadzil o rure od IC.

Postępy prac oraz opisy będę dołączał na bieżąco.

[ Dodano: Sob Lut 25, 2012 18:42 ]
:)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 25, 2012 18:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 20:32   

hehe.. węzę są gites :D Czekam na dalsza fotorelacje :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 10:31   

Niestety po drodze następna przeszkoda-urwala sie linka do sprzęgla. Na szczescie dobrze ze człowiek ma dwie ręce i rozum-nie kupilem oryginalnej za około 300zl-kupilem 3 metry linki 3mm w igielicie za 7.50zl(potrzebny był 1 metr ale zwiąlem na zapas). Rozmontowalem stara i wszystkie częsci pozakladalem na nowa docienta linke, pozniej udalem w pewne miejsce u mnie we wsi i na prase -120 ton nacisku elegancko zaprasowało wszystko w jedna całosc :) Ogólny koszt to w sumie tyle co zaplacilem za linke -policzmy ze metr czyli wychodzi 2.50 zl.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 18:32   

maniu48, hehe.. to elegancka robota :razz: Jak macie prasę to się da wszystko dorobić :wink:

Mógł byś mi jeszcze ta rurę pomierzyć :D



Trzeba mi głownie średnice wewnątrz oraz zewnątrz i średnice wygrabienia na rurę żeby nie spadała :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sob Mar 03, 2012 16:10   

Po dość długim oczekiwaniu dziś dostałem zrobione specjalnie dla mnie zaślepki EGR. Zaślepeczki wycinane laserowo. Dla chętnych osób mam do sprzedania 3 komplety. Więcej info w dziale sprzedam.

[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 16:10 ]
Remi co do wymiarow to: srednica wew:48mm, zew: 51, a srednica w miejscu zgrubienia: 54mm
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Mar 03, 2012 19:11   

maniu48, Thx za wymiary :razz: Kurcze aż dziwne ze takie mala średnica tam jest :neutral: Faktycznie ta rurę warto wymienić :wink:

Co do zaślepek to WOW :mrgreen: Pelen pro, wystaw dziale sprzedam :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sob Mar 10, 2012 19:20   

NARESZCIE po długiej przerwie i cięzkich pracach IC na miejscu. Troszke zabawy bylo ale udalo mi sie(z pomocą ojca i brata). Separator od Lublina działa, linka opuszczona(ale bylo z nia zabawy- o losie!!!!). Poniżej kilka fotek. W niedługim czasie zacznę prace nad pompą i zobaczymy czy coś się zmieni.

[ Dodano: Sob Mar 10, 2012 19:20 ]
:grin:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Mar 10, 2012 22:04   

maniu48, Ladnie ladnie :wink: Montaz pelen pro :) Jak tam pierwsze jazdy na tym setupie :D Krec kolo pompy teraz i jedz na hamownie :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Mar 11, 2012 17:58   

O kurczątko..... planowałem na dziś pobawić się pompą a tu LIPA- do D. deszcz ze śniegiem :mad:

[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 17:45 ]
A jednak udało sie pompa zrobiona(koło zębate w ufo o 270st w prawo, śrubka w UFO 1 i 3/4 obrotu w prawo, śruba od dawki 3 obroty w prawo), ciśnienie na turbo 1,25 Bara. Wszystko było ładnie pieknie autko kopiora miało jak tralala :mrgreen: az w pewnym momencie usłuszałem spod maski świst-wydmuchało uszczelke z kręgielitu pod EGR. Odkręcilem wszystko zrobiłem podkladke z miedzianej blaszki i przyszedl czas na przykrecenie. Na próbę wkrecilem palcami srubkę i nagle zonk nie mogę odkręcić. Zawołalem ojca, mowie może by podgrzać??EEE nie ma po co- i za klucz i zacząl kręcić i ukręcil śrube-kurrrrrr................ Jutro będę musiał coś z tym zrobić. Za chwilkę wrzuce kilka filmow jak autko jezdzi.

[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 17:58 ]
:grin:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 17:58   

Nooo :ok: ... czekam na efekty zmian :) ... ale na bank będzie ładnie :) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Mar 11, 2012 18:14   



[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 18:02 ]


[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 18:03 ]


[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 18:14 ]
o proszę a oto urwana śruba
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez maniu48 Sob Mar 17, 2012 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 19:26   

ładnie jedzie :ok: :) i ze spalinami tragedii nie ma :) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 21:51   

maniu48, od 0 - 100 zrób film :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 11, 2012 22:24   

Firq, od 0-100 mało miarodajny wynik:
1.Trakcja
2.Ogarniety kierowca
3.Warunki atmosferyczne ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 22:26   

Cytat:
Firq, od 0-100 mało miarodajny wynik:

czy ja wiem
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 01:04   

maniu48 napisał/a:
wydmuchało uszczelke z kręgielitu pod EGR


Czemu nie zostawiłeś starej uszczelki ? Posmarować pasta do wydechów i to trzyma na wieki wieków :) Ja tych podkładek nigdy nie wymieniam i problemu jeszcze nie miałem :)

Co do filmów no to prośże, teraz to to jedzie a raczej zapiernicza :mrgreen: Kopci za mało :D nie kopci jeszcze aż tak ja bym trochę jeszcze kręcił śrubą od dawki ale to już jak ustawiłeś ze tobie odpowiada to ok :D

Teraz jedz na hamownie jestem ciekaw i wynik od 0-100 nikomu potrzebny nie jest to jest najmniej ważny wynik :D

Co do śruby to je się tylko na gorąco wykręca bo się dzieje jak u ciebie. Teraz to wykręcić to tylko wywiercić i nagwintować nowy gwint i tyle :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 09:29   

Remi jeszcze jedna sprawa-przy 2,5 tys widac na obrotomierzu jest takie chwilowe zachwianie(ułamek sekundy to trwa) od czego to moze byc?? a i jeszcze jedno-tak jak pisałes krecilem tym kółkiem zebatym i nic sie nie dzialo dopiero jek dawki dostal to poszło.

[ Dodano: Pon Mar 12, 2012 09:29 ]
a i jeszcze zgubiłem zabezpieczenie ciegła od turbo :roll:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 10:50   

maniu48, Bo to kolko zębate zmienia dawkę w położeniu po Turbinie ale jak widać dopiero po przekręceniu całkowitej dawki. Jak mówiłem wszystko jest z sobą związane w środku :wink:

Co do tych 2.5tys rpm to nie wiem co to może być ale na drugim filmie tego nie ma :neutral:

Zabezpieczenia Turbo nie trzeba :D U mnie to brakuje odkąd mam auto i mi to jeszcze nie spadło :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 15:49   

No urwana śrubka wykręcona-mechanik naspawał na nią zwykłą nakretkę 10-tkę i bez problemu wykrecilem :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 19:31   

Cytat:
a i jeszcze zgubiłem zabezpieczenie ciegła od turbo

potwierdzam co napisał Remi :) tez nie mam juz ponad pół roku zabezpieczenia i bezproblemowe :D samo cięgno napewno nie zleci tak wiec bez obaw :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200] Podniesienie osiągów czyli co i jak w jednym miejscu
jrdarus1 Tuning mechaniczny 6 Nie Gru 04, 2011 21:17
Kozik
Brak nowych postów 620 sdi podniesienie mocy
adam9147 Tuning mechaniczny 9 Nie Mar 12, 2017 23:18
Remigiusz
Brak nowych postów Podniesienie mocy Freelander TD4
pisaq Tuning mechaniczny 11 Wto Sie 17, 2010 18:59
janisz11
Brak nowych postów Podniesienie cisnienia doladowania SDi
Kalah Tuning mechaniczny 2 Czw Cze 07, 2007 14:25
Kalah
Brak nowych postów [R75] Podniesienie ciśnienia doladowania
dawidd Tuning mechaniczny 15 Nie Mar 27, 2016 14:51
_Matt_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink