Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] światła do jazdy dziennej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] światła do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
aa66 



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Mar 01, 2012 14:20   

Ja mam w 45 światła dzienne założone po bokach w okolicach przedniej rejestracji, co prawda żeby było wszystko zgodnie z przepisami to brakuje 2cm odstępu miedzy nimi ale od pół roku i 5 kontroli nikt się nie przyczepił sprawdzali tylko czy są prawidłowo podłączone

http://allegro.pl/swiatla...2148823392.html

(świeci sam przód, i po włączeniu mijania gasną) montaż banalnie prosty a "automat" po prawidłowym podłączeniu zgodnie z instrukcja sam je "wyłącza".

Jak znajdę chwilkę to zrobię zdjęcia.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 01, 2012 14:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 01, 2012 20:42   

marcin316 napisał/a:
Może, gdyż światła te nie mają homologacji jako światła dzienne. Homologacja napisana jest na szkle.

Podaj mi tą homologację.
Żadnego automatu kupować nie trzeba. Dwa przekaźniki wystarczy podłączyć i wszystko będzie świeciło malinowo tak jak przepisy nakazują. Koszt to kilka złotych.

Edit:
Znalazłem odpowiedź na moje pytanie.
Halogeny w R mają standardowe oznaczenie jak dla świateł przeciwmgielnych czyli B na kloszu. Światła do jazdy dziennej powinny mieć RL. Chyba będzie trzeba sobie kupić coś do grawerowania :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ostatnio zmieniony przez greg-si Czw Mar 01, 2012 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Mar 01, 2012 21:32   

Światła do jazdy dziennej muszą mieć oznaczenie RL
http://www.dana-express.pl/1.htm
http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej
Trochę informacji można znaleźć też tutaj:
http://dadrl.pl/dzienne
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 01, 2012 21:41   

aa66 napisał/a:
sprawdzali tylko czy są prawidłowo podłączone

Jak to rozumiec?? A nie mozna miec normalnego wlacznika i sobie go samemu wlaczac i wylaczac gdy chce sie jechac na mijania?? Czy musza byc na automacie??
 
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 01, 2012 21:57   

Po co kupować jakiś automat czy przekaźnik jak można się bez tego obejść. Do 200 kupiłem światełka już z wbudowanym automatem, podłączyłem i jest git. Jak kupowałem do 45 nie zwróciłem na to uwagi i kupiłem same bez automatu, więc pokombinowałem i działa tak jak z automatem, ale bez niego. A teraz do rzeczy, wystarczy podpiąć czerwony kabel z lampek do jakiegokolwiek kabla w którym pokazuje się plus po przekręceniu stacyjki, a drugi czyli czarny minusowy koniecznie do kabla podającego PLUS na postojówki i działa tak jak ma być, po przekręceniu zapłonu zapalają się, a po przełączeniu na postojówki i dalej, gasną.

bizon w ustawie jest, że światła do jazdy dziennej mają się włączać automatycznie po przekeceniu zapłonu i gasnąć po właczeniu innych świateł. Dużo osób zauważyłem, że jeździ i z włączonymi światłami mijania i z tymi do jady dziennej (nie wiem jaki w tym sens), a za to mogą się przyczepić i nawet dowód zabrać.
_________________
KNA - R200
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 08:44   

KNA napisał/a:
że jeździ i z włączonymi światłami mijania i z tymi do jady dziennej

Ze takich ludzi sie czepiaja to rozumiem ale jesli ktos ma osobny wlacznik i by zawsze pamietal i wlaczal i wylaczal je sam to nie wiem w czym widza problem.
Idac takim rozumowaniem to mijania tez powinny sie zapalac autpmatycznie bo a noz ktos zapomni
 
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:08   

Tak jest w ustawie, że ma byc automat i wpływu na to nie ma nikt. Ja złożyłem dzienne właśnie dla automatycznego włączania bo często zapominałem, żeby włączyc mijania, no i jednak automat to jest wygoda, bo jak zapomnisz włączyc światła to mandacik (chyba 100zł), a za to kupujesz dzienne i się nie musisz już martwic.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:14   

KNA napisał/a:
kupiłem światełka już z wbudowanym automatem

pokaż mi taki zestaw :wink:
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:34   

Np. tutaj masz takie (tylko z tych tańszych):

http://allegro.pl/swiatla...2177304050.html

Biały kabelek jest od automatu, ale można się bez tego obejśc tak jak opisałem i też wszystko fajnie śmiga.
_________________
KNA - R200
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 19:58   

KNA napisał/a:
wystarczy podpiąć czerwony kabel z lampek do jakiegokolwiek kabla

Wiele osób robi takie cyrki, podłącza wzmacniacze pod kabelek od zapalniczki a później się dziwi że wywala jakieś bezpieczniki lub w skrajnych przypadkach auto płonie.
Ostatnio widziałem taką mazdę 6...
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 20:09   

Jeżdżę tak już prawie rok i nic mi nie wywaliło, z resztą tak jest napisane w każdej instrukcji podłączenia świateł do jazdy dziennej, że czerwony kabel idzie do kabla na którym pojawia się plus po przekręceniu stacyjki i nie ma konkretnie określonego, który to ma być. Poza tym trochę dziwne porównanie, bo ile pradu pobiera wzmacniacz, a ile taka diodowa lampka?
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 302
Skąd: Kutno



Wysłany: Pon Mar 19, 2012 19:31   

Witam!!! Jakby kogoś to interesowało to założyłem ten sterownik(zdjęcie poniżej) i teraz drogowe spełniają też funkcję dziennych .Sam sterownik porządnie wykonany -gruba hermetyczna obudowa z aluminium jest też regulacja czasu załączenia i intensywności świecenia ustawiłem na ok 4V czyli ok 30% mocy .Śmigam już ponad dwa tygodnie "niebieskich" mijałem za trzy razy -nie zwrócili uwagi.
_________________
marek501
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 19, 2012 19:56   

marek501, to jest ten przekaznik z allegro za 89 ktorego linka dawales wczesniej??

Czy jadac na tych "dziennych" mozna mignac dlugimi??
 
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 302
Skąd: Kutno



Wysłany: Pon Mar 19, 2012 20:58   

Tak, to ten sterownik z linka . Sygnalizacja długimi działa tak jak działała.
_________________
marek501
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Pon Mar 19, 2012 22:09   Re: [R45] światła do jazdy dziennej

marek501 napisał/a:
Witam!!! Potrzebuję małej porady -gdzie ,pod który bezpiecznik podpiąć dzienne? Tak żeby zapalały się po włączeniu zapłonu. Może ktoś z kolegów przerabiał już ten temat w 45 . Będę wdzięczny za sugestię.
pozdr.


hi

ja podpiolem dzenne (sa zamiast halogenow) do jednego z wolnych bolcow na skrzynce bezpiecznikow - miernik i trzeba poszukac. Napiecie podawane jest w czasie zaplonu i pracy silnika. Idzie ono przez przekaznik, ktory w czasie spoczynku zamyka obwod i dalej zasila dzienne . Potem znalazlem kabel + od postojowych idacy od przelacznika przy kierownicy do wspomnianej juz tablicy z bezpiecznikami i tutaj -zrobilem - jest mostek do przekaznika dziennych. Czyli jak tylko wlacze postojowe lub/i krotkie napiecie wlacza przekaznik i rozlacza obwod.Spelnia to wszystkie wymagania bo postojowe pala sie i przy krotkich. Tyl mi nie swieci.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 20, 2012 15:07   

marek501 napisał/a:
Witam!!! Jakby kogoś to interesowało to założyłem ten sterownik(zdjęcie poniżej) i teraz drogowe spełniają też funkcję dziennych .Sam sterownik porządnie wykonany -gruba hermetyczna obudowa z aluminium jest też regulacja czasu załączenia i intensywności świecenia ustawiłem na ok 4V czyli ok 30% mocy .Śmigam już ponad dwa tygodnie "niebieskich" mijałem za trzy razy -nie zwrócili uwagi.

To poka fotki jak wyglądają te światła na aucie. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 302
Skąd: Kutno



Wysłany: Wto Mar 20, 2012 21:30   

Jak będę miał jutro chwile to coś tam wkleję.

Na moje oko świecą wystarczająco słabo by nie oślepiać innych kierowców i wystarczająco mocno by nie czepiała się policja . Zmienię tylko jeszcze żarówki na bardziej niebieskie i powinno być ok.
_________________
marek501
 
 
Rachalko 



Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: Wiązów

Rover 45

Wysłany: Sob Lip 13, 2013 11:45   

Witam podłączyłem dziś światła do jazdy dziennej do jednego z bezpieczników, działają bez zarzutu lecz na desce rozdzielczej pali mi się kontrolka co z tym zrobić?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 13, 2013 11:50   

Rachalko, to zes zaszalal, a wiesz wogole pod jaki bezpiecznik sie podpiales czy tak byle bylo napiecie??
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 13, 2013 12:10   

Rachalko napisał/a:
podłączyłem dziś światła do jazdy dziennej do jednego z bezpieczników

To nie było zbyt mądre, obciążasz w tej sposób układ danego bezpiecznika, ecu jakiś błąd od tego pewnie złapał, a może pod bezpiecznik od komputera się wpiąłeś, trzeba czasami pomyśleć co się robi.
Jest tyle innych możliwości na podłączenie, są przecież w skrzynce z bezpiecznikami ślepe piny i można się tam wpiąć.
Pokazywałem gdzieś to nawet na forum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400/R45/MG ZS] Lampy do jazdy dziennej
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 75 Nie Cze 30, 2013 23:19
gregor13
Brak nowych postów [R420] Montaż świateł do jazdy dziennej
IWA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Paź 28, 2014 20:05
bizon
Brak nowych postów [mg zs] ledy do dziennej jazdy i wytłumienie karoserii
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Mar 04, 2017 21:50
daniello
Brak nowych postów [r400]swiatla do jazdy dziennej w r400
rci2970 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Mar 29, 2010 13:59
rci2970
Brak nowych postów [r45] Nie działają swiatła .
marek501 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Lut 16, 2012 09:37
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink