Ja mam w 45 światła dzienne założone po bokach w okolicach przedniej rejestracji, co prawda żeby było wszystko zgodnie z przepisami to brakuje 2cm odstępu miedzy nimi ale od pół roku i 5 kontroli nikt się nie przyczepił sprawdzali tylko czy są prawidłowo podłączone
Może, gdyż światła te nie mają homologacji jako światła dzienne. Homologacja napisana jest na szkle.
Podaj mi tą homologację.
Żadnego automatu kupować nie trzeba. Dwa przekaźniki wystarczy podłączyć i wszystko będzie świeciło malinowo tak jak przepisy nakazują. Koszt to kilka złotych.
Edit:
Znalazłem odpowiedź na moje pytanie.
Halogeny w R mają standardowe oznaczenie jak dla świateł przeciwmgielnych czyli B na kloszu. Światła do jazdy dziennej powinny mieć RL. Chyba będzie trzeba sobie kupić coś do grawerowania
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ostatnio zmieniony przez greg-si Czw Mar 01, 2012 21:33, w całości zmieniany 1 raz
Jak to rozumiec?? A nie mozna miec normalnego wlacznika i sobie go samemu wlaczac i wylaczac gdy chce sie jechac na mijania?? Czy musza byc na automacie??
Po co kupować jakiś automat czy przekaźnik jak można się bez tego obejść. Do 200 kupiłem światełka już z wbudowanym automatem, podłączyłem i jest git. Jak kupowałem do 45 nie zwróciłem na to uwagi i kupiłem same bez automatu, więc pokombinowałem i działa tak jak z automatem, ale bez niego. A teraz do rzeczy, wystarczy podpiąć czerwony kabel z lampek do jakiegokolwiek kabla w którym pokazuje się plus po przekręceniu stacyjki, a drugi czyli czarny minusowy koniecznie do kabla podającego PLUS na postojówki i działa tak jak ma być, po przekręceniu zapłonu zapalają się, a po przełączeniu na postojówki i dalej, gasną.
bizon w ustawie jest, że światła do jazdy dziennej mają się włączać automatycznie po przekeceniu zapłonu i gasnąć po właczeniu innych świateł. Dużo osób zauważyłem, że jeździ i z włączonymi światłami mijania i z tymi do jady dziennej (nie wiem jaki w tym sens), a za to mogą się przyczepić i nawet dowód zabrać.
że jeździ i z włączonymi światłami mijania i z tymi do jady dziennej
Ze takich ludzi sie czepiaja to rozumiem ale jesli ktos ma osobny wlacznik i by zawsze pamietal i wlaczal i wylaczal je sam to nie wiem w czym widza problem.
Idac takim rozumowaniem to mijania tez powinny sie zapalac autpmatycznie bo a noz ktos zapomni
Tak jest w ustawie, że ma byc automat i wpływu na to nie ma nikt. Ja złożyłem dzienne właśnie dla automatycznego włączania bo często zapominałem, żeby włączyc mijania, no i jednak automat to jest wygoda, bo jak zapomnisz włączyc światła to mandacik (chyba 100zł), a za to kupujesz dzienne i się nie musisz już martwic.
wystarczy podpiąć czerwony kabel z lampek do jakiegokolwiek kabla
Wiele osób robi takie cyrki, podłącza wzmacniacze pod kabelek od zapalniczki a później się dziwi że wywala jakieś bezpieczniki lub w skrajnych przypadkach auto płonie.
Ostatnio widziałem taką mazdę 6...
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jeżdżę tak już prawie rok i nic mi nie wywaliło, z resztą tak jest napisane w każdej instrukcji podłączenia świateł do jazdy dziennej, że czerwony kabel idzie do kabla na którym pojawia się plus po przekręceniu stacyjki i nie ma konkretnie określonego, który to ma być. Poza tym trochę dziwne porównanie, bo ile pradu pobiera wzmacniacz, a ile taka diodowa lampka?
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 302 Skąd: Kutno
Wysłany: Pon Mar 19, 2012 19:31
Witam!!! Jakby kogoś to interesowało to założyłem ten sterownik(zdjęcie poniżej) i teraz drogowe spełniają też funkcję dziennych .Sam sterownik porządnie wykonany -gruba hermetyczna obudowa z aluminium jest też regulacja czasu załączenia i intensywności świecenia ustawiłem na ok 4V czyli ok 30% mocy .Śmigam już ponad dwa tygodnie "niebieskich" mijałem za trzy razy -nie zwrócili uwagi.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 163 Skąd: chorzow
Wysłany: Pon Mar 19, 2012 22:09 Re: [R45] światła do jazdy dziennej
marek501 napisał/a:
Witam!!! Potrzebuję małej porady -gdzie ,pod który bezpiecznik podpiąć dzienne? Tak żeby zapalały się po włączeniu zapłonu. Może ktoś z kolegów przerabiał już ten temat w 45 . Będę wdzięczny za sugestię.
pozdr.
hi
ja podpiolem dzenne (sa zamiast halogenow) do jednego z wolnych bolcow na skrzynce bezpiecznikow - miernik i trzeba poszukac. Napiecie podawane jest w czasie zaplonu i pracy silnika. Idzie ono przez przekaznik, ktory w czasie spoczynku zamyka obwod i dalej zasila dzienne . Potem znalazlem kabel + od postojowych idacy od przelacznika przy kierownicy do wspomnianej juz tablicy z bezpiecznikami i tutaj -zrobilem - jest mostek do przekaznika dziennych. Czyli jak tylko wlacze postojowe lub/i krotkie napiecie wlacza przekaznik i rozlacza obwod.Spelnia to wszystkie wymagania bo postojowe pala sie i przy krotkich. Tyl mi nie swieci.
Witam!!! Jakby kogoś to interesowało to założyłem ten sterownik(zdjęcie poniżej) i teraz drogowe spełniają też funkcję dziennych .Sam sterownik porządnie wykonany -gruba hermetyczna obudowa z aluminium jest też regulacja czasu załączenia i intensywności świecenia ustawiłem na ok 4V czyli ok 30% mocy .Śmigam już ponad dwa tygodnie "niebieskich" mijałem za trzy razy -nie zwrócili uwagi.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 302 Skąd: Kutno
Wysłany: Wto Mar 20, 2012 21:30
Jak będę miał jutro chwile to coś tam wkleję.
Na moje oko świecą wystarczająco słabo by nie oślepiać innych kierowców i wystarczająco mocno by nie czepiała się policja . Zmienię tylko jeszcze żarówki na bardziej niebieskie i powinno być ok.
Witam podłączyłem dziś światła do jazdy dziennej do jednego z bezpieczników, działają bez zarzutu lecz na desce rozdzielczej pali mi się kontrolka co z tym zrobić?
podłączyłem dziś światła do jazdy dziennej do jednego z bezpieczników
To nie było zbyt mądre, obciążasz w tej sposób układ danego bezpiecznika, ecu jakiś błąd od tego pewnie złapał, a może pod bezpiecznik od komputera się wpiąłeś, trzeba czasami pomyśleć co się robi.
Jest tyle innych możliwości na podłączenie, są przecież w skrzynce z bezpiecznikami ślepe piny i można się tam wpiąć.
Pokazywałem gdzieś to nawet na forum.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum