Forum Klubu ROVERki.pl :: [r600] jaki olej 2.0 benzyna
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r600] jaki olej 2.0 benzyna
Autor Wiadomość
mateooo25 



Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 115
Skąd: Krasnystaw



Wysłany: Sro Mar 07, 2012 00:31   [r600] jaki olej 2.0 benzyna
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

witam przymierzam sie do zmiany oleju mam silnik 2.0 131 km benzynka rozważam nad:

-Motul 6100 SYNERGIE+ 10W-40
-VALVOLINE MAXLIFE 10W40
-VALVOLINE DURABLEND 10W40
-LIQUI MOLY 10W40 MoS2 SUPER LEICHTLAUF
-PETRO-CANADA DURON 10W-40
-PETRO-CANADA SUPREME 10W-40

na blacie niby 240 tys ale to sam w to nie wierze ,dodatkowo LPG
najbardziej zastanawiam sie nad pierwszym MOTULEM i ostatnim PETRO-CANADA.Sam w dieselku mam wlany full syntetyk MOTULA i rewelka.Wiec co o tym sadzicie i co wy mi zalecacie zalac oprocz jakis CASTROLOW,MOBILOW,TOTALOW,LOTOSOW tego syfu to ja nie chce.
_________________
mathew
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 07, 2012 00:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Mar 07, 2012 16:43   

osobiścię mam wlane maxlive 10w40 ale ja mam diesla ale ci polecam bo to dobry olej tak czy siak :) BTW motul podobno też dobry, z tej listy który byś nie wziął będzie w sam raz.
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Mar 07, 2012 17:07   

leniuch :wink:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=35490
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 11, 2012 19:11   

Ja mam ELF SPORT SR1 15w40 i jestem z tego zadowolony. Dwóch kolegów ma też to w bmw wlane i obie pomimo tego, że nie rzadko dostają po garach chodzą całkiem fajnie z czego jedna ma najechane już prawie 330tys i 0 problemów. Pzdr.
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 21:51   

Szkoda tego silnika na minerał, w klasyfikaji ACEA ma A2 a przy -27stC zestala się.

http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

jezeli nie bierze ci oleju i nie ma wycieków to śmiało wlej półsyntetyk 10W40 lub 50

będzie motorek miał lzej, olej szybciej rozprowadzał się po silniku i mniej palił.
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 19:37   

KRYS, to było do mnie skierowane? Wiesz co wcześniej miałem taki wlany a więc taki dostał. Czy nie bierze oleju. Chyba nie bo jak zalałem to już któryś miesiąc jezdze i dalej tak samo a wycieków też już nie ma bo uszczelka od pokrywy zaworów puszczała ;] . Na razie będę na tym latał. Może przy wymianie oleju w skrzyni od razu kupie jakiś do silnika idąc za twoją radą . (mój przebieg ~205kkm)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 19:55   

tomii620si, masakra bo wcześniej był taki wlany to taki zostawiłem, mój brat ma stare bmw e36 rocznik 91 na blacie ponad pół miliona i auto jeżdzi na 10w40 A kupił na oleju lotos 15w40. Spóść ten olej i wlej 10w40 daj dechnąć silnikowi a w szczególości turbinie.
U mnie dwa rovery też na 10w40 latają a przebiegi dużo większe niż twoj i to jeszcze kręcone wstecz.
 
 
Lysy_ 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 119
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 23:38   

Polecam Motula. Leję go już 3 wymianę do Vectry za chwilę będzie 4. W roverku jak przyjdzie czas zmiany też go wleje. Z tym, że oryginalny ciężko dostać. To co jest u Nas w sklepach i 98% na allegro to zwykłe siki rozlewane w kraju. Polecam sprzedawce z Allegro o nicku JARO-OIL (mają też swoją stronę internetową). Jest jednym z kilku przedstawicieli Motula na Polskę posiadającego ich certyfikat. Ja zawsze kupuję od nich. Cena za 5l ok 100-110zł o ile dobrze pamiętam.

Co do reszty to spotkałem się również z wieloma dobrymi opiniami odnośnie Valvoline MaxLife.
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 15:22   

Balas87, turbinie ? Ja mam Si a nie Ti ;] chociaż dziękuje za montaż turbo. Na pewno mi się przyda ;]
wiesz co po prostu było tak, że nie miałem jak tego oleju wymienić bo był taki nie dobór po przednim właścicielu, że olej trzeba było dolać bo w sumie praktycznie w ogóle nie było a miałem wyjazd pilny także zobaczyłem co było wcześniej i zalałem/dolałem. Zrobi się ciepło to pomyśle o wymianie na jakiś 10w40.

Lysy_, dzięki za namiary do kolesia. Mogą się przydać

P.S co polecacie? Pół syntetyk czy Syntetyk ??
Mam benz + podtlenek propanu tak dla info. Boję się trochę, ze syntetyk może mi trochę silnik popierdzielić
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 17:22   

po mineralnym proponuję 10w40 półsyntetyk.
Jakiej marki, to poczytaj w załączonych tabelach.
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 18:23   

KRYS napisał/a:
Jakiej marki, to poczytaj w załączonych tabelach.

Nie polecam, to dane sprzed kilkunastu lat (!!!), żadnego z tych produktów nie ma już na rynku w takich specyfikacjach i parametrach...

Potwierdzam natomiast żeby jak najszybciej przejść co najmniej na półsyntetyk...
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 18:35   

TomaszM,
Cytat:
Potwierdzam natomiast żeby jak najszybciej przejść co najmniej na półsyntetyk...

czyli dopuszczasz myśl o tym abym zalał syntetyk do auta o tym przebiegu itd. ?
Co może się ewentualnie stać jeżeli bym zalał syntetyk teraz po minerale ?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
Ostatnio zmieniony przez tomii620si Wto Mar 13, 2012 18:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 18:38   

tomii620si napisał/a:
czyli dopuszczasz myśl o tym abym zalał syntetyk do auta o tym przebiegu itd. ?

dopuszczam - lałem syntetyk zarówno do swojej 22-letniej Vectry jak i do aut z przebiegami ponad pół miliona km.

jeśli silnik jest szczelny i nie jest zasyfiony (zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź) to nic nie ma prawa się stać.
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 18:41   

Silnik akurat jest szczelny bo olej nie ucieka a syfu też tam nie mam. Przy wymianie uszczelki pod pokrywą patrzyłem, zresztą i tak trochę cieplej się robi i regulacja zaworów także mogę się upewnić i może wtedy wymienie.

Ale chodzi mi o to czy czegoś mi tam nie wypłucze/ nie wyczyści silnika aż za bardzo?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
lastfish 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 52
Skąd: Konin



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 18:50   

o oleju był taki post co prawda pod kątem diesli ale może ci się przydać.
http://forum.roverki.eu/v...p=681027#681027
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:01   

lastfish, chęci to może miałeś dobre ale chyba nie to wkleiłeś bo tu nic konkretnego nie pisze..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:02   

tomii620si napisał/a:
Silnik akurat jest szczelny bo olej nie ucieka a syfu też tam nie mam. Przy wymianie uszczelki pod pokrywą patrzyłem, zresztą i tak trochę cieplej się robi i regulacja zaworów także mogę się upewnić i może wtedy wymienie.

Ale chodzi mi o to czy czegoś mi tam nie wypłucze/ nie wyczyści silnika aż za bardzo?

W takim razie śmiało możesz lać 5W40 - nic nie ma prawa się stać, silnikowi będzie tylko lepiej a i zimą przy odpalaniu lżej ;)
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:09   

TomaszM, zmiana o 180* mówisz? z minerału 15w40 na syntetyk 5w40?
Oleje zupełnie lustrzane do siebie.
Spokojnie bo jeszcze mi się 200kM zrobi a jak porządnie wyreguluje zawory to może nawet 201kM .. haha
Ale dzięki . Będę musiał to wszystko przemyśleć
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 22:51   

TomaszM napisał/a:
Nie polecam, to dane sprzed kilkunastu lat (!!!),


A skąd taka uwaga :shock:

Uważasz ze olej o danej nazwie danego producenta o zatwierdzonych klasyfikacjach i właściwościach zmienił swoje parametry?

Co do zmiany na pełny syntetyk to zrobisz jak uważasz ale producent zaleca półsyntetyk.
Oraz bezpośrednie przechodzenie z minerała na pełny syntetyk nie jest wskazane, między innymi z powodu większej zawartości środków myjących w pełnym syntetyku które mogą wypłukać syf po minerale i zapchać magistrale olejową.
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 10:32   

No właśnie o tym myślałem, że syntetyk może za bardzo mi silnik wyczyścić.

Producent zaleca półsyntetyk - masz na myśli marke Honda??
I zaleca od początku używać półsyntetyk czy po jakimś określonym przebiegu zalecają zmianę synt. na półsyntetyk? Z racji, że nie mam instrukcji w PL tylko FR także nawet do niej nie zaglądałem.
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Jaki olej i jaki koszt filtrów
sebaszak Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Paź 04, 2010 21:41
zuber84cool
Brak nowych postów [R600] JAki olej ?
NFSU9 Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Wrz 06, 2008 12:58
Jary
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R600] Jaki olej
mbniemiec Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Lut 04, 2009 21:54
Gość
Brak nowych postów [R620] Jaki wlać olej, nie wiem jaki był wcześniej
wilkxt Rover serii 600, Honda Accord 14 Pią Sie 31, 2007 12:11
piter34
Brak nowych postów [R618] Jaki olej
rusincfh Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Maj 10, 2009 19:02
bez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink