Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414 1.4Si 97] Problem z odpaleniem silnika- jaka przyczyna
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414 1.4Si 97] Problem z odpaleniem silnika- jaka przyczyna
Autor Wiadomość
pan-baran 



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Dolnyslask



Wysłany: Sro Mar 14, 2012 13:25   [R414 1.4Si 97] Problem z odpaleniem silnika- jaka przyczyna
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam,

Rozpocznę od przedstawienia sytuacji:
Pewnego dnia chcąc odpalić auto ku mojemu zdziwieniu auto nie dawało rady tego zrobić.
Podczas odpalania akumulator oraz rozrusznik wydawało się działały bez zarzutu. Miałem już problemy z jednym i drugim, po czym jestem w stanie rozpoznać nieprawidłową pracę tych urządzeń.
Akumulator i rozrusznik usilnie "kręciły" aż po pewnym czasie silnik stawał w miejscu (nagle).
Pomyślałem że mogą być to kable zapłonowe z którymi również miałem problem i wymieniałem je rok temu. Poderjrzenia padły na kabel doprowadzający, ponieważ to jedyny którego nie wymieniałem ( z racji tego że jest tam ciężki dostęp ).
Chociaż znając również ten problem po pracy silnika nie wydawało się że może to być to.
Po chwili wpadłem na pomysł aby delikatnie przygazować podczas odpalania silnik zaskoczył, ale w ogóle nie trzymał obrotów jałowych i musiałem nieprzestanie gazować.
Dałem mu szanse na rozgrzanie się, mineło 20 minut i popuszczając pedał gazu sytuacja ciągle ponawiała się, czułem jak obroty schodzą do zera.
Zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem, teraz auto pracowało już normalnie.
Od tej pory (kilka dni) sytuacja czasami powtarza się, ale od razu dodaję mu troszkę gazu i auto działa już normalnie.
Co moim zdaniem charakterystyczne (wcześniej tego nie było) po odpaleniu czuć od razu intensywny zapach benzyny.

Co może być według was przyczyną takiego a nie innego odpalania się silnika, czy mieliście podobne problemy. Proszę was o poradę.

Z góry dzięki za pomoc,
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 14, 2012 13:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 13:26   

Krokowca przeczyść i sprawdź czujnik TPS. :wink: Wszystko znajdziesz na forum. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
pan-baran 



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Dolnyslask



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 10:37   

Witam,

Panowie z moim roverkiem jest co raz gorzej.
Ostatnio podczas jazdy roverkiem na autostradzie stała się dziwna rzecz. Otóż jadać na chwilkę znikło mi napięcie w radyjku, po czym wyczułem że mój silnik nie ma w ogóle mocy i nie reaguje na pedał gazu (Przyśpieszenie 130-140, w granicach kilkunastu sekund, takie miałem wrażenie), na szczęście było już blisko do mojego zjazdu, zwalniając wyczułem bardzo duże drgania silnika, szczególnie gdy musiałem się już zatrzymać np.: na samych światłach w mieście. Silnik bardzo nerwowo drgał na obrotach jałowych. Tak samo sprawa miała się podczas przyśpieszenia szczególnie z niskich obrotów. Drgania powodowały że nie mogłem sprawnie przyśpieszyć.

Z tego co wyczytałem na forum, najczęściej jako przyczyna takiego zachowania podawany jest czujnik położenia wału, podobno po ostygnięciu silnika może on pracować normalnie, lecz odpaliłem go po nocy drugiego dnia to pracował niczym ciągnik, w mojej opinii, sytuacja tylko troszeczkę łagodnieje po nagrzaniu się silnika.

I jeszcze jedno pytanko, potrzebuję auta na co dzień do pracy, czy mogę poruszać się nim w takim stanie w jakim ono się znajduję?
Proszę o szybką poradę, z góry dzięki.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 11:15   

w Twoim przypadku, to albo nie ma zapłonu na jednym z cylindrów, albo przeskoczył rozrząd :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pan-baran 



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Dolnyslask



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 11:41   

A czy mogę sam sprawdzić położenie rozrządu, bez używania skomplikowanego sprzętu?. Wiem że na kołach zębatych od rozrządu znajdują się specjalne znaki charakterystyczne do rozpoznania odpowiedniej pozycji wałków.
Dodatkowo jeśli okaże się że przeskoczył mi rozrząd to czy wskazane jest wymienić pasek rozrządu, czy nie uległ on lekkiemu uszkodzeniu po takim przeskoczeniu.
Jeśli to może być zapłon, to czy mogę podjąć jakieś proste akcje, bez użycia specjalistycznego sprzętu w postaci jakiś narzędzi, których nie posiadam (jestem poza domem)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 24, 2012 12:31   

zacznij od użycia szukajki :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Immobilizer raz dziala a raz nie- jaka jest przyczyna
RaFaLuS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Sty 30, 2010 12:49
RaFaLuS
Brak nowych postów [R414]Przekładka silnika z poloneza-problem z odpaleniem
alfam17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Paź 09, 2013 14:16
sTERYD
Brak nowych postów [R414] Problem z odpaleniem
LOBO Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Gru 24, 2007 02:11
Ciufa
Brak nowych postów [R414] PROBLEM Z ODPALENIEM
czasem nie odpala
anem77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Kwi 07, 2009 23:44
AndrewS
Brak nowych postów [R414]Słabsze sprężanie na 2 i 3 cyl. Przyczyna?
hablababla Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sty 07, 2015 23:25
hablababla



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink