Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SD 97r] nie mogę wpiąc czwartego biegu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220SD 97r] nie mogę wpiąc czwartego biegu
Autor Wiadomość
xlukaszx 



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 26
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:10   [R220SD 97r] nie mogę wpiąc czwartego biegu
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam
Od jakiegoś czasu z oporem (bez żadnych zgrzytów) wchodził mi 4-ty bieg- dzisiaj w ogóle nie moglem go wpiąć. Po kilkukrotnej próbie wrzucenia czwórki (nie chciałem pchać na siłe) rozpędziłem się na trojce- wrzuciłem piątke i zredukowałem juz bez problemu na czwórkę- do konca trasy skrzynia działała prawidłowo. Wiem że problem powróci prędzej czy później w najmniej oczekiwanym momencie- zaczne od wymiany oleju w skrzyni ( olej 75W80?), ewentualnie gdzie jeszcze może tkwić problem ??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:19   

xlukaszx napisał/a:
( olej 75W80?)

:tak:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:26   

MTF94 ma byc w srodku albo Texaco albo Carlube :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:29   

Remigiusz napisał/a:
MTF94 ma byc w srodku albo Texaco albo Carlube :wink:

Koniecznie to tych marek nie trzeba stosować, tylko producent takie zaleca. Najważniejsze, aby był to 75w80. Ja mam zalany Elf już od dwóch . :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 19:33   

leszczu, Chyba dla K-seri. Dla Diesla ma byc MTF94
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 21:50   

Najlepiej Texaco MTF94 lub Shell SF5288 .

leszczu elf jest ble :P
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 07:35   

Remigiusz, przeczytaj sobie to co napisałem w tym temacie :wink:
http://forum.roverki.eu/v...4&highlight=mtf
to tak samo jakby napisać w instrukcji że powinien być zalewany do silnika tylko Valvoline Maxlife 10W/40 a inne oleje o tych parametrach się nie nadają bo silnik wybuchnie :wink:
mit o MTFie został już dawno obalony :grin:
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sro Mar 14, 2012 07:58   

A odnosnie tego problemu to sprawdz na forum temat o „luznym/latającym lewarku zmiany biegow”. Jest tam opis jak zniwelowac luz w dislu i przy okazji dowiesz sie jak sprawdzic pare innych rzeczy :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 10:54   

szoso, Jak by MTF94 by 75W80 to by to napisali :wink: Bylo o tym kiedyś ze MTF94 ma jeszcze inne dodatki. Ja leje Carluba MTF94 bo jest tani i jest to co w manualu pisze.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 14, 2012 11:03   

Lejcie co chcecie, ale ze swojego doświadczenia wiem, że dopiero na MTF94 skrzynia chodziła jak trzeba ... wcześniej na jakimś 75W... to trudniej wchodziły biegi ... szczególnie na zimno. Po wymianie wszystko wróciło do normy, zrobiłem ok 90 tysi na tym oleju, w tym przeżyła skrzynia jazdę 400 km bez sprzęgła i zero problemów.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 11:23   

Remigiusz napisał/a:
szoso, Jak by MTF94 by 75W80 to by to napisali

czytaj
http://skrzynie.com.pl/texaco-mtf-94.html
Cytat:
Olej MTF94 posiada klasę lepkości 75W-80

przeczytaj też sobie co jest napisane na etykiecie butelki
zawzinacie się z tym MTF jakby to był jedyny olej na świecie
jeśli olej innego producenta ma wszystkie normy MTF do dlaczego mam go nie zastosować
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Mar 14, 2012 11:23   

Może mnie za to zjecie, ale ja bym, polecił dolać ceramizera, na forum volvo też ciągle były problemy z padającymi skrzyniami produkcji francuskiej (wiadomo na f... ) i po dolaniu do wymienionego oleju ceramizera zawsze było lepiej, mój brat też niedawno olej wymieniał i dolał ceramizer :ok: .
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 11:28   

szoso,
Cytat:

Posiadając auto, którego skrzynia biegów wymaga zastosowania MTF94, NIE SZUKAJ ZAMIENNIKÓW, bo zapewne powrócisz do tego oleju.



[ Dodano: Sro Mar 14, 2012 11:28 ]
PG1 była tez skonstruowana na 10W40 ale trzeba za często wymieniać.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 12:02   

Tomi_114 napisał/a:
eszczu elf jest ble :P

Mam zalany od 2 lat. Skrzynia chodzi bardzo dobrze. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
JacK 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 246
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Mar 16, 2012 19:07   

tak ogólnie to temat o 4 biegu :P a nie o oleju :P
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 16, 2012 19:34   

xlukaszx napisał/a:
ewentualnie gdzie jeszcze może tkwić problem ??

Obejrzyj wodziki, może się wygięły i zapierają się o coś. Ostatnio miałem taki problem u siebie. Wodzik się wykrzywił i nie mogłem wyrzucić wstecznego, też myślałem, że skrzynia na złom. Wyprostowałem i śmiga.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25]sonda za katalizatorem luzna wtyczka,gdzie wpiac
blabson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Wrz 05, 2015 15:02
blabson
Brak nowych postów [R220SD 96r] Twardy gaz
krzynek99 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Lip 31, 2008 20:55
gpredki
Brak nowych postów [ R220SD] Hak holowniczy
jaki pasuje
Lelobass Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Cze 28, 2010 19:30
bizkid
Brak nowych postów [R220SD '97] - Sprzęgło
Mortal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Wrz 13, 2007 15:31
thef
Brak nowych postów [R220SD] przekaźnik
silnoreki2000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Cze 05, 2013 19:32
Marcin1642



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink