Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG TF] - ESP / kontrola trakcji - czy da się to wyłączyć?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG TF] - ESP / kontrola trakcji - czy da się to wyłączyć?
Autor Wiadomość
jabarij 



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 8



  Wysłany: Sob Maj 05, 2012 13:54   [MG TF] - ESP / kontrola trakcji - czy da się to wyłączyć?
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,

Szperałem trochę po forum, pytałem też wuja Google o radę, ale jakoś nie mogę znaleźć dokładniejszych informacji na temat działania kontroli trakcji w MG TF. Trochę mnie martwi ten mechanizm, bo przyznam, że lubię czasem zabić kilka much na bocznej szybie (jeśli wiecie co mam na myśli :twisted: ). Stąd mam dwa podstawowe pytania:

1) Czy tę kontrolę trakcji można wyłączyć?
2) Jak jest charakterystyka jej działania? Daje kierowcy swobodę i ratuje wtedy kiedy trzeba, czy raczej wpieprza się zawsze między przysłowiową wódę a zagrychę?

W moich dotychczasowych samochodach ESP nie miałem, parę razy z tym jeździłem w wozach typu VW Passat, czy Ford Mondeo, ale sądzę że w odniesieniu do MG TF to zupełnie inna bajka, więc nie chcę przesądzać zanim nie przeczytam opinii ludzi doświadczonych :wink:

Z góry dzięki za wszelką pomoc!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 05, 2012 13:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Maj 05, 2012 23:12   Re: [MG TF] - ESP / kontrola trakcji - czy da się to wyłączy

jabarij napisał/a:
Witam,

Szperałem trochę po forum, pytałem też wuja Google o radę, ale jakoś nie mogę znaleźć dokładniejszych informacji na temat działania kontroli trakcji w MG TF. Trochę mnie martwi ten mechanizm, bo przyznam, że lubię czasem zabić kilka much na bocznej szybie (jeśli wiecie co mam na myśli :twisted: ). Stąd mam dwa podstawowe pytania:

1) Czy tę kontrolę trakcji można wyłączyć?
2) Jak jest charakterystyka jej działania? Daje kierowcy swobodę i ratuje wtedy kiedy trzeba, czy raczej wpieprza się zawsze między przysłowiową wódę a zagrychę?

W moich dotychczasowych samochodach ESP nie miałem, parę razy z tym jeździłem w wozach typu VW Passat, czy Ford Mondeo, ale sądzę że w odniesieniu do MG TF to zupełnie inna bajka, więc nie chcę przesądzać zanim nie przeczytam opinii ludzi doświadczonych :wink:

Z góry dzięki za wszelką pomoc!


To w MG TF jest ESP?

Jeśli lubisz pojeździć bokiem, to radzę Ci uważać. MGF i TF mają bardzo mały rozstaw osi, więc nie spodziewaj się, że uda Ci się jeździć długimi slajdami po winklach. Ten samochód jak się kręci, to kręci się szybko i każda spóźniona kontra to w najlepszym razie obrót, a w gorszym siedzisz w rowie. W tym samochodzie trzeba szybko kręcić kierownicą :)
_________________
Gonia
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 10:57   

Gonia napisał/a:
Jeśli lubisz pojeździć bokiem, to radzę Ci uważać. MGF i TF mają bardzo mały rozstaw osi, więc nie spodziewaj się, że uda Ci się jeździć długimi slajdami po winklach. Ten samochód jak się kręci, to kręci się szybko i każda spóźniona kontra to w najlepszym razie obrót, a w gorszym siedzisz w rowie. W tym samochodzie trzeba szybko kręcić kierownicą



Zgadzam się i potwierdzam w stu procentach ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
jabarij 



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 8



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 16:13   

Wiem jaką charakterystykę prowadzenia mają MG F i TF, wiem że są wymagające... i dlatego właśnie kupię MG a nie np. Mazdę MX-5 :cool: Im trudniej coś zrobić tym większa radocha jeśli się uda!
 
 
Xao 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Krapkowice



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 21:02   

w MGF nie ma kontroli trakcji... w każdym razie w moim nie ma ;)
bączki kręci się fajnie ale z driftem to mam problem jeszcze :) ale ćwiczę ;)


Xao
 
 
 
jabarij 



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 8



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 23:19   

MG F o ile wiem nie ma kontroli trakcji, ale TF-ki już spotyka się na allegro z ESP.
 
 
tomura83 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 46
Skąd: Krynica- Zdrój



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 00:22   

jabarij napisał/a:
MG F o ile wiem nie ma kontroli trakcji, ale TF-ki już spotyka się na allegro z ESP.


sprzedawcy dopisują często różne "dyrdymały" :P no, ale niech wypowiedzą się ludzie z wiedzą na ten temat :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 09:24   

a czy on nie ma po prostu torsena w mocniejszych wersjach? :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
jabarij 



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 8



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 10:10   

sTERYD napisał/a:
a czy on nie ma po prostu torsena w mocniejszych wersjach? :hm:


Myślisz? W sumie poszukam może info na ten temat - nie pomyślałem o tym. Z drugiej strony nie mieści mi się w głowie jak ktoś mógłby szperę oznaczyć w ogłoszeniu jako ESP...
 
 
Xao 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 60
Skąd: Krapkowice



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 22:37   

no... tak samo nie do pomyślenia że ktoś przekręca liczniki w aucie... szok... ale chwila... to Polska właśnie :)
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 22:37   

Inna sprawa, że ESP i kontrola trakcji to dwa różne systemy. ESP odpowiada za stabilizacje toru jazdy i wszelkie uślizgi poprzeczne, a kontrola trakcji (TC, ASR i inne akronimy) za uślizg wzdłużny kół czyli utrata przyczepności przy gwałtownym dodawaniu gazu np. :) Po za tym obecność obu systemów łatwo wyczuć w aucie :)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
jabarij 



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 8



Wysłany: Wto Maj 08, 2012 12:59   

Pływak napisał/a:
Inna sprawa, że ESP i kontrola trakcji to dwa różne systemy. ESP odpowiada za stabilizacje toru jazdy i wszelkie uślizgi poprzeczne, a kontrola trakcji (TC, ASR i inne akronimy) za uślizg wzdłużny kół czyli utrata przyczepności przy gwałtownym dodawaniu gazu np. :) Po za tym obecność obu systemów łatwo wyczuć w aucie :)


To nie do końca tak. Ciężko znaleźć ścisłą definicję i rozgraniczenie między tym czym faktycznie jest ESP a czym jest kontrola trakcji. Te pojęcia mają swoje osobne nazwy i często odmienne działanie u różnych producentów. Przeważnie ESP/ESC stanowią systemy wykorzystujące inne systemy takie jak ASR i ABS do tego, żebyśmy się nie pozabijali.

Czym by to nie było, ja tego nie chcę w roadsterze, a przynajmniej chcę móc to wyłączyć. Gdybym dobierał mój następny samochód pod kątem bezpieczeństwa, kupiłbym Volvo :razz:

Xao napisał/a:
tak samo nie do pomyślenia że ktoś przekręca liczniki w aucie


Ja zwykle totalnie olewam przebieg. Nie da się tego w pewny sposób zweryfikować, więc nie jest to dla mnie miarodajne. Zresztą kilometry kilometrom nierówne. Wszystko zależy od tego przez kogo, jak i w jakich warunkach samochód był użytkowany, a tego też nigdy nie ma jak zweryfikować. Samochód trzeba po prostu obejrzeć przed zakupem najdokładniej jak tylko się da i przyjąć do wiadomości, że przy zakupie używanego auta pewne ryzyko zawsze istnieje. Ale to już temat na osobną dyskusję...

Wracając do sedna sprawy - czy jest ktoś na tym forum, kto posiada MG TF z ESP/TC czy jak to tam zwał i potrafi mi odpowiedziec na pytanie: czy da się to wyłączyć?
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 08, 2012 13:41   

jabarij napisał/a:

To nie do końca tak. Ciężko znaleźć ścisłą definicję i rozgraniczenie między tym czym faktycznie jest ESP a czym jest kontrola trakcji. Te pojęcia mają swoje osobne nazwy i często odmienne działanie u różnych producentów. Przeważnie ESP/ESC stanowią systemy wykorzystujące inne systemy takie jak ASR i ABS do tego, żebyśmy się nie pozabijali.


Oczywiście, ze systemy współpracują ale kontrola trakcji odpowiada zawsze za przyczepność kół napędzanych i sama kontrola trakcji nie ma już wpływu na to jak nam zacznie uciekać np dupa. Chociaż w autach RWD TC może zapobiec uciekaniu tyłka przy gwałtownym dodaniu gazu po przez redukcję mocy na kołach ale jak juz zaczniesz lecieć bokiem wtedy działa ESP. Na przykładzie Alfy mogę podać, ze w autach posiadających zarówno ESP jak i kontrole trakcji to drugie możemy wyłączyć przyciskiem i bez problemu ruszać mieląc kołami natomiast ESP (w alfach zwane VDC) wyłączyć nie idzie bez kombinacji i bokiem nawet na śniegu nie polatasz ;)

Jesteś pewny, ze masz u siebie te systemy? Ja mam u siebie kontrole trakcji i z zamkniętymi oczami idzie wyczuć kiedy jest włączona, a kiedy wyłączona.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Skwirek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Maj 08, 2012 22:10   

Nigdy nie spotkałem się ani z F'em, ani z TF'em - który miałby kontrolę trakcji.

Maximum maxów z wyposażenia wspomagającego kierowcę to ABS.

Nie chciałbym być uszczypliwy, ale jeżeli kolega chce auto do latania bokami - to raczej nie F/TF - chyba, że w wersjach Trophy/160. Silnik z tyłu - duża masa na tyle, w słabszych wersjach w zasadzie nie pozwala na jazdę kontrolowanym poślizgiem.

Lepiej już chyba by było znaleźć mx-5 z końcówki lat 90 z 1.8l 140KM pod maską.

A tak BTW - to do latania bokami, zawsze najbardziej odporne będzie E30 z m20b25 lub z wstawionym m50 pod maską :) .
_________________
"Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
 
 
 
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



Wysłany: Sro Maj 09, 2012 13:40   

Nie ma, nie miał i nie będzie miał TF kontroli trakcji i tak samo jest z torsenem, nie miał nie ma no chyba, że ktoś przełoży mechanizm różnicowy z 2.0 turbo, acha i jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

jabarij nie wiem, czy śmiac się z Ciebie czy płakać, bo jeszcze nie kupileś nawet TF-a, a juz sie o ESP pytasz :beczy:
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
kryty 



Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 09, 2012 21:36   

Biorąc pod uwagę, że tej zimy na oblodzonej powierzchni jadąc z górki na prostej drodze nagle zaczął mi uciekać tył co skończyło się przejechaniem kilku metrów samochodem postawionym w poprzek drogi i w ostateczności obrotem o 180st i zatrzymaniem się na przeciwległym pasie, domyślam się że mój TF żadnej kontroli trakcji nie ma. Dobrze że nic nie jechało z naprzeciwka bo już by leżał na szrocie na części :shock:

Muszę zrobić mu zbieżność bo ma lekko koślawe kółka i zapewne stąd takie niespodzianki.
 
 
jabarij 



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 8



Wysłany: Pią Maj 11, 2012 13:00   

bosniak napisał/a:
Nie ma, nie miał i nie będzie miał TF kontroli trakcji i tak samo jest z torsenem, nie miał nie ma no chyba, że ktoś przełoży mechanizm różnicowy z 2.0 turbo, acha i jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

jabarij nie wiem, czy śmiac się z Ciebie czy płakać, bo jeszcze nie kupileś nawet TF-a, a juz sie o ESP pytasz :beczy:


1) Dzięki za odpowiedź, jest to pierwsza w tym temacie konkretna i temat właściwie wyczerpująca. To właśnie chciałem wiedzieć.

2) Nie rozumiem za bardzo czemu masz się śmiać lub płakać. Czy gdzieś napisałem, że kupiłem już TF? Czy to że nie kupiłem znaczy, że nie mogę zapytać? Dopiero będę kupował. Widzę na allegro wyraźnie napis "ESP", to pytam na forum o co tu chodzi? Najpierw pytam i się zastanawiam, a potem kupuję. Dlaczego za tę praktykę od razu należy mi się zjebka?
 
 
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



Wysłany: Pią Maj 11, 2012 13:43   

Wystarczyło poszperać po googlach poźniej na forum poszperać, potem sprawdzić na allegro na ile TF-ów jest w nich ESP, a potem zadawać naiwne pytania.
Jakby ktoś zaznaczył z handlarzy na allegro, że ma komputer pokładowy, albo kurtyny SRS to też byś pytał?

Rozumiem, że na 5 TF-ów wystawionych na allegro 3 mają zaznaczony ESP, więc stąd te pytanie?
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
jabarij 



Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 8



Wysłany: Pią Maj 11, 2012 14:04   

Na forum szukałem i znalazłem info, że nie było ESP... w MG F. A mi chodziło o MG TF. Jeśli kilku sprzedawców coś wypisuje, to mam dwa wyjścia: zweryfikować te informacje, albo przyjąć, że są prawdziwe. Dalej sądzę, że wybrałem lepszą drogę.

Gdyby kilku sprzedawców wypisywało coś o komputerze pokładowym, to też najpierw bym poszukał info na ten temat, a w razie ich braku, lub małej wiarygodności, wolałbym się upewnić pytając.

W kurtyny byłoby mi niezmiernie trudno uwierzyć. Ale znów, jeśli byłoby to kilku sprzedawców... zarzuciłbym na forum - najwyżej wrzuciłoby się to na mistrzowie.org, albo do działu z humorem.

Mógłbym z góry założyć, że sprzedawcy wypisują same kłamstwa, ale w takim wypadku przeglądanie ofert traci sens.

Fakt, że tylko niektóre egzemplarze mają wpisany ESP niczego nie rozstrzyga. Mogło to być w wyposażeniu dodatkowym. Mogło być w standardzie, ale pozostali zapomnieli zaznaczyć. Mogło nie być, a niektórzy zaznaczyli, że było.
 
 
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



Wysłany: Pią Maj 11, 2012 16:27   

Wystarczyło w takim razie zapytać, czy ma? A nie wypisywać dyrdymały, jak to działa, jak sie wyłącza itp. nie wiedząc, albo nie potwierdzajac czy w ogóle ma to ustrojstwo.
Skończyłem.
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink