Forum Klubu ROVERki.pl :: Zwiększanie sprawność DP w T16
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększanie sprawność DP w T16
Autor Wiadomość
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Cze 04, 2012 18:25   Zwiększanie sprawność DP w T16

Analizując słabe punkty gdzie T16 traci moc doszedłem w swoich rozważaniach do DP, a konkretnie do jego 2 części: początkowej i końcowej.

Rozwiązanie części końcowej jest proste:

DP zwęża się do 2" na końcu przed wejściem do kata, trzeba obciąć zwężąjącą się część i zastąpić prostą z odpowiednią flanszą i oczywiście przy okazji pozbyć się wkładu katalizatora lub zastąpić go rurą.





Gorzej sprawa się ma z początkową częścią:

Na wyjściu z turbo mamy taki krótki łącznik 90stopni między turbo a właściwym DP.
Jak widać ma on wąski otwór przelotowy dodatkowo tylko z jednej strony a nie na szerokość całej flanszy. Należy zastąpić go łącznikiem o większym przekroju początkowym.
Porównanie na zdjęciach:





Przeszukując allegro natknąłem się na takie coś:

http://allegro.pl/rura-do...2348525379.html

flansze jak w roverze bo tam również siedzi garrett, teraz pytanie jak się ma umiejscowienie DP i Turbo w S14 w stosunku do rovera?

Najbardziej pasujący to łącznik seryjny z Pulsara GTiR



Oczywiście alternatywnie i najlepiej wyspawać cały DP i wydech na większą średnice, ale te 2 proste zabiegi powinny przynieść oczekiwany efekt.

I teraz pytanie bawił już się ktoś w takie przeróbki? Jakieś mierzalne efekty?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 04, 2012 18:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 04, 2012 23:29   

u mnie nie bedzie tej zwezki na koncu.. a Tobie chodzi o zmiane wyjscia z turbo, ze strony gorącej tak?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Cze 05, 2012 09:04   

Markzo napisał/a:
a Tobie chodzi o zmiane wyjscia z turbo, ze strony gorącej tak?


Dokładnie
_________________
Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 11:52   

Zwiększenie otworu po stronie gorącej dużo daje przy większej mocy :wink: Warto takie coś zrobić jak są dostępne gotowe części :wink:

A wy nie myślicie może zapodać VNT Turba :mrgreen:

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 11:52 ]
DP to ma byc Downpipe :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:07   

Remi, ty miałeś dać VNT do swojego :smile:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:56   

ADI-mistrzu, Kasa już jest prawie uzbierana :D Montaż będzie na wakacjach na spokojnie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Cze 05, 2012 22:02   

Dobra panowie , pytanko pierwsze gdzie zdobyć flanszę pokazaną na 3 i 4 zdjęciu ta przykracaną do strony ciepłej ta większą .

a teraz inna sprawa , jak zachować w miar cichą prace auta tzn układu wydechowego , jakie waszym zdaniem dac dalej tłumiki które nie zrobią z mojego roverka ryczącego potwora a dadzą ładny pomruk .

http://allegro.pl/awg-tlu...2377968674.html

czy wstawienie takich tłumików np 2 plus końcowy , oczywiście o odpowiedniej średnicy cos da aby to wyciszyć ale jednak nie zdusić auta
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 22:24   

davidlive, Najlepszy tłumik to jest Turbo jeżeli posiadasz :wink: I tego się będę trzymał :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 22:38   

Remigiusz, wszystko fajnie ale wcinasz sie w temat benzyny o której masz pojęcie nikłe :P Wywalisz w benzynie tłumik to się słuchać tego nie da to nie diesel, zę zrobisz przelot i bedzie chodził co najwyzej jak c-330. W benzynie każda modyfikacja wydechu wpływa na dźwiek i łatwo go spieprzyć.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 23:31   Re: Zwiększanie sprawność DP w T16

Vito_ napisał/a:

DP zwęża się do 2" na końcu przed wejściem do kata, trzeba obciąć zwężąjącą się część i zastąpić prostą z odpowiednią flanszą i oczywiście przy okazji pozbyć się wkładu katalizatora lub zastąpić go rurą.


tu jak najbardziej tak, ewentualnie tak jak u mnie od trójkątnego łączenia puścić już rurę 2,5 cala aż do elastycznej złączki.

Vito_ napisał/a:
Na wyjściu z turbo mamy taki krótki łącznik 90stopni między turbo a właściwym DP.
Jak widać ma on wąski otwór przelotowy dodatkowo tylko z jednej strony a nie na szerokość całej flanszy. Należy zastąpić go łącznikiem o większym przekroju początkowym.


w to bym się nie bawił dużo kombinacji, ciężki element do wyspawania do tego seryjny żeliwny dobrze spełnia swoja role nie ma większego znaczenia przy tak małej sprężarce ważniejszy jest ten dalszy odcinek...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 02:08   

Pływak, Jak to pierwszy raz słyszę :wink: Turbo to jest sam tłumik w sobie za równo w benzynie jak i dieslu :roll: Przynajmniej tak mi do powiedziano kiedyś :roll:

Pobawimy się z Markzem to zobaczymy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 07:16   

Powiem tak u mnie po wywaleniu 2 katów i środkowego tłumika dźwięk praktycznie nie uległ zmian, może minimalne zmiany w brzmieniu (imo na gorsze) ale sama głośność została niezmieniona, za to u kumpla w 1.8T po zrobieniu przelotu na jednym tłumiku (podejzewam, ze jakis no name) dźwięk był po prostu męczący autem nie dało się jechać w dłuższa trasę. W klekota co nie wsadzisz czy to jakiś tłumik z allegro czy coś innego to zawsze będzie kle kle kle w benzynie nawet turbo jak wsadzisz jakiś "tuningowy" tani no name spieprzysz dżwięk, a benzyna z turbo czy to R czy V prz odpowiednio dobranym wydechu brzmią fajnie wiec trzeba pomyśleć zanim na hurra wszystko wytniemy z wydechu ;)

P.S Mała anegdota na koniec jak ludzie postrzegają auto po dźwięku :D Jakiś czas temu miałem okazje na KJSie podziwiać dwie subaryny pierwsza właśnie z wybebeszonym wydechem hałasu kupa i na takim kjs robiła wrażenie na publiczności po niej wjechało STi z seryjnym wydechem w porównaniu do tego pierwszego to "cisza" (chociaz wiadomo, ze seryjne subaru tez jakieś mega ciche nie jest) tak jak by kierowca w ogóle go nie butował auto przez dźwięk sprawiało dla wielu osób wrażenie o wiele wolniejszego na odcinkach niż poprzednia impreza jednak wykręciło lepsze czasy ;)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 09:14   

ostanio byłem na przegladzie tech. i mój wydech tylko nieznacznie przekracza norme na dwoch przelotowych tłumikach i 2,5 po całosci. Jednak układ był robiony pod zamówienie i gosciu wyliczał wielkosci puszek wiec nie jest to całkiem przypadkowe. Kto słyszał na warszawskim spocie jest zdziwiony ze tak cicho?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sro Cze 06, 2012 11:02   

ale co sądzicie o tych tłumikach do których dałem linki

Ja wydech sobie sam spawam czy to tigiem czy migomatem tylko szkoda mojej roboty jak to ma ryczeć jak auto na tor, ja tym chce normalnie brykać
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 11:22   

sądzac po cenie w srodku nie ma porzadnego wytłumienia... wiec to zwykły kawałek rury bedzie głosno. Zeby tłumik przelotowy czyli bez grodzi nie "darł mordy" musi byc odpowiedniej pojemnosci puszka wytłumiona odpowiednia siatka... niestety te tanie szybko sie wypalaja jesli w ogole są.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink