Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie odpala :-(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nie odpala :-(
Autor Wiadomość
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 08:25   [R75] Nie odpala :-(
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Coś dziwnego się stało, wczoraj auto jeździło a dziś nie odpala, aku jest OK, rozrusznik kręci, kontrolki te co mają się palić to się palą, zero jakiś alarmów a silnik nie odpala.
dwa tygodnie temu juz tak było że zgasiłem silnik i po 10 minutach prubuje odpalić a on nic. 2-3 próby i nic, za czwartą zaskoczył.
Co może być? Jak rozpocząć diagnozę, nie uśmiecha mi sie lawetowanie auta na drugi koniec miasta :-(

Pozdr
SL
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Cze 13, 2012 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 13, 2012 08:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 08:59   

czujnik położenia wału , podłączyć sie jakimś kompem i sprawdzić błędy. U mnie taki błąd wyskoczył jak nie mogłem odpalić po skasowaniu na razie nie powrócił.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 09:00   

W takim przypadku wszyscy zaczynaja od sprawdzenia czy paliwo jest podawane przez pompy.
Ja 1,5 roku miałem taki przypadek w CDTI, 3 razy nie mogłem odpalić dopiero za którymś razem. Wtedy otwierałem klapę i kluczem popukałem w pompę przy aku. Pomagałao, nie wiem czy przypadek czy pompa poprostu się zwieszała.
Po tym czasie problem nigdy nie wrócił.
Drugą rzecz jaką bym sprawdził to czujnik położenia wału i wałka rozrządu. Tyko, że one szwankują zwykle jak silnik jest gorący.
W benzynie oczywiście wypadało by sprawdzić układ zapłonowy.
Najlepiej od razu na T4 pojechac, tylko najpierw trzeba auto uruchomić :(
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 09:07   

Pieta napisał/a:
W takim przypadku wszyscy zaczynaja od sprawdzenia czy paliwo jest podawane przez pompy.
Pompę powinno być słychać a w benzynie jest jedna a nie dwie jak w dieslu.
Pieta napisał/a:
W benzynie oczywiście wypadało by sprawdzić układ zapłonowy.
Najlepiej od razu na T4 pojechac, tylko jak jak auto nie plai:(
no najlepiej podłączyć ELM327 i wyjdzie i układ zapłonowy i czujniki. Na T4 to on może mieć daleko no i nie odpala. Można też spróbować na lince, czy na holu odpali.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 10:12   

No właśnie jak to jest z tym słyszeniem pompy ?
Czy po przekręceniu stacyjki ona sie włacza i cały czas pracuje ?
Czy może podpompowuje paliwo (do zadanego ciśnienia) i sie wyłacza do momentu odpalenia silnika?
Ja powinno chyba słychać jako takie bzyczenie z tyłu auta ?

I jeszcze jedno pytanie, kontrolka check engine po przekręceniu stacyjki powinna se zapalić i zgasnąć czy może ma sie świecić cały czas do momentu odpalenia silnika ?
Wcześniej nie zwracałem na to uwagi a teraz widzę że jak kręcę rozrusznikiem to check engine się cały czas swieci.
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 10:32   

No pompa się nie wyłącza ale cichnie jak napompuje ciśnienie. powinno być słychać spod tylnego siedzenia albo na zewnątrz posłuchaj jak ktoś przekręci kluczyk. Tyle, że jak raz napompuje to dopiero po dłuższej chwili znowu ją będzie słychać jak ciśnienie zejdzie.

[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 10:32 ]
check engine na 99% gaśnie po odpaleniu. (nie jestem na 100% pewny bo szczerze mówiąc nie pamiętam a tydzień temu walczyłem z podobną usterką)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 10:49   

Na 100% gaśnie dopiero po odpaleniu o ile nie ma zapisanych błędów w sterowniku.
Sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie, odkręcić niebieski kapturek i można przeprowadzić pomiar.
_________________
rom
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 11:19   

No właśnie pytanie czy ta pompa cichnie po pierwszym właczeniu czy moze zawsze po właczeniu stacyjki na 2 sek ja słychać. Wyczytałem w RAVE że ona zawsze powinna dostawać zasilanie przez 2 sek po przekręceniu stacyjki i potem już zasilanie na stałe jak silnik sie kręci.

Do pomiaru ciśnienia paliwa wystarczy jak rozumiem odkręcić kapturek na szynie, tam chyba jest zwykły wentylek, jak nacisnę na niego to powinno sikać paliwo, jak pompa nie wytwarza ciśnienia to bedzie conajwyżej kapać.
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 11:35   

Zanim przekręcisz kluczyk wciśnij wentylek-zaworek na szynie paliwa aby zeszło ciśnienie
i potem przekręć kluczyk, jak będzie ostro leciało to pompa ok.
_________________
Mistrz Mistrz Mistrz
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 12:30   

Pod warunkiem, że zaworek będzie wciśnięty
_________________
rom
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Cze 14, 2012 09:38   

Sprawa już wyjaśniona, padła pompa, jak postukałem w zbiornik paliwa to auto odpaliło i było słychać pracę pompy, po chwili znowu zdechła, kolejne popukanie i działa.
Mam zatem pytanie jak dostać się do tej pompy, w tym deklu nie ma śrubek, go się chyba odkręca... pytanie czym to zrobić bo nie mam takiego narzędzia jak w RAVE pokazali.

SL

[ Dodano: Czw Cze 14, 2012 09:38 ]
Dla zainteresowanych dodam że pompe sie w ten sposób demontuje że odkręcamy przeciwnie do ruchu wskazuwek zegara taką obręcz a następnie wyciągamy do góry dały element. Aby pompe wyjąć trzeba odczepić jeszcze pływak poziomu paliwa.
Potem troche pracy zajmuje odłaczenie wężyka palwowego, ale po rozgieciu opaski zaciskowej i 10 minutach podważania weżyka się udało.

Pozdr.
SL
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 1.8 odpala i gaśnie lub nie odpala]
Szymek05 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lis 14, 2016 07:27
Szymek05
Brak nowych postów [R75] Nie odpala
Patrykowski1 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Lip 19, 2016 20:40
Patrykowski1
Brak nowych postów [MG ZT ] Nie odpala
grzybi81 Rover serii 75, MG ZT 41 Pią Lut 20, 2009 15:51
grzybi81
Brak nowych postów [R75] nie odpala
rAfAl86_6A Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Cze 03, 2015 15:05
rAfAl86_6A
Brak nowych postów [R75] - Nie odpala
dzierad89 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Sie 14, 2013 16:40
Punx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink